فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

پاورپوینت محیط سازمانی


پاورپوینت-محیط-سازمانی
پاورپوینت محیط سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 924
قیمت: 6500 تومان

بخشی از متن:
هیچ سازمان و بنگاه اقتصادی درخلأء فعالیت نمیکند ، همه سازمانها و بنگاههای اقتصادی همانند یک سیستم پویا و ارگانیک در داخل محیطی قرار دارند که با دیگر اجزاء محیط در تعامل متقابل هستند ، بر همدیگر تأثیر گذاشته و از همدیگر تأثیر میپذیرند . سازمانها مواد اولیه ، نیروی انسانی ، سرمایه ،  دانش ،  تسهیلات و تجهیزات را از محیط میگیرند، محصول یا خدمت تولید کرده و مجدداً به محیط  عرضه میکنند ، که همه این داد و ستد ها در قالب قوانین و مقرراتی صورت میگیرد که محیط بر اساس آن به حیات خود ادامه میدهد . مادام که سیستم یا بنگاه اقتصادی بخواهد روال به همین منوال ادامه یابد ، بایستی به این مقررات پایبند بوده و به آنها احترام بگذارد و گر نه بر اساس اصل انتخاب اصلح ، محیط فقط سازمانها یا سیستمهایی را حفظ خواهند کرد که بتوانند خود را با شرایط محیطی وفق دهند .
مشتریان و مصرف کنندگان ، تأمین کنندگان و عرضه کنندگان مواد اولیه ، عرضه کنندگان تکنولوزی ، موسسات آموزشی ، موسسات تأمین نیروی انسانی ، شرکا ، رقبا ، اتحادیه های تجاری ، اتحادیه های کارگری ، گروههای حقوق بشر، گروههای صلح و گروههای سبز ، گروههای حافظ محیط زیست ، سازمانهای حمایت از مصرف کنند گان ، موسسات نظارتی ، قوانین و مقررات دولتها ، سازمانهای بین المللی و زیر ساخت های ارتباطی فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و باورهای مردمی از اجزای تشکیل دهنده محیط می باشند .
محیط بعنوان  مجموعه ای مرکب از نیرو هایی تعریف شده که عملکرد سازمان را متأثر ساخته ولی سازمان نسبت به آن کنترل کمی داشته یا اصلاً هیچ کنترلی ندارد . بعبارت دیگر ، محیط عبارتست از:" مجموعه عواملی که تغییردر ویژگیهای آنها در سازمان اثر گذاشته و همچنین تمام عواملی که ویژگیهایشان بر اثر رفتار سازمان تغییر نمایند ".

تئوریهای اولیه سازمان ، محیط سازمانی را بعنوان موجودیتی که خارج از مرزهای سازمان قرار دارد تعریف می کردند ، ولی اندیشمندان امروزی محیط را نوعی ساختار اجتماعی تصور میکنند . یعنی محیط یک تصویر ذهنی است که بر اساس باورهایمان شکل گرفته و از طریق انتظاراتی که بر مبنای این باورها بروز میکنند ، قوام می یابد . یعنی محیط و حدود و ثغور آن وقتی تعیین میشودکه سازمان و عوامل سازمانی به تعریف آن اقدام کنند ، چون با تعاریف مختلف حدود آن تغییر میکند .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت آنتولوژی(Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)


پاورپوینت-آنتولوژی-ontology--مجوزهای-نرم-افزاری-licence-
پاورپوینت آنتولوژی(Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 797
قیمت: 3000 تومان

بخشی از متن:

اطلاعات و منابع موجود در وب بصورت فزآیندهایی رو به رشد هستند و استفاده کنندگان وب نیازمند یک درک مشترک از آنها دارند.
همچنین بیشتر سازمانها به دنبال روشهایی به منظور حداکثر کردن توان دارایی اطلاعات ذخیره شده در میان صدها پایگاه داده و برنامه های کاربردی بوسیله آوردن آنها در محیط تعاملی هستند.
آنتولوژی نقش اصلی را در مبادله اطلاعات و توسعه وب لغوی به سمت وب معنایی دارد.
آنتولوژی یک مدل مفهومی است که موجودیتهای واقعی در یک دامنه خاص و روابط بین آنها را به صورت صریح و رسمی مدلسازی می کند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت سیستم اطلاعات بازاریابی


پاورپوینت-سیستم-اطلاعات-بازاریابی
پاورپوینت سیستم اطلاعات بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 66
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
هیچ فعالیت بازاریابی نمی‌تواند در انزوا و جدا از دیگر موارد انجام پذیرد، البته باید این را هم مدنظر قرار داشت که وقتی به این موضوع اشاره می‌کنیم منظورمان این است که همواره نیروهای مختلف داخلی و خارجی، قابل‌کنترل و غیرقابل‌کنترل وجود دارند که همواره در حال اثرگذاری بر روی آن هستند. از این‌ رو به‌منظور اطلاع از اینکه چه نیرویی در حال اثرگذاری بر روی آن است و اثر این نیرو بر روی فرایند بازاریابی چیست، بازاریاب نیاز به جمع‌آوری اطلاعات خود از طریق منابع خودش داشته که در الفبای بازاریابی می‌توانیم بگوییم که وی در حال جمع‌آوری اطلاعات بازار یا تشکیل دادن یک سیستم اطلاعات بازاریابی است.

یک سیستم اطلاعات بازاریابی مجموعه‌ای از فرایندها و روش‌ها است که به‌منظور تولید، تحلیل، انتشار و نگهداری اطلاعات پیش‌بینی‌شده تصمیم‌های بازاریابی بر اساس یک‌روند منظم و مداوم طراحی‌شده است. یک سیستم اطلاعات می‌تواند به‌صورت عملیاتی، مدیریتی یا استراتژیک برای چندین زمینه مختلف از بازاریابی مورداستفاده قرار گیرد.

این مجموعه از اطلاعات یک فرایند ادامه‌دار است که اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، ضمن ترکیب آن‌ها با یکدیگر آن‌ها را به برای افراد یا بخش‌هایی ارسال می‌کند که مسئول رفع نیازهای نقاط مختلف بازار هستند. اثربخشی سیستم بازاریابی در صورتی ثابت می‌شود که یک سیستم اطلاعات بازاریابی قوی در پشت سر آن قرار داشته باشد و یک مزیت رقابتی قابل‌توجه را در اختیار شرکت یا بنگاه موردنظر قرار دهد. از سیستم اطلاعات بازاریابی نباید انتظارات غیرمعمول داشته باشیم، چراکه اگر به‌صورت غیرمعمول یا غیرمتداول با آن برخورد داشته باشیم و انتظاراتی فراتر از موارد ذکرشده در بالا از آن داشته باشیم، شرکت ممکن است با ریسک و خطراتی که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم روبرو می‌شود:

این مجموعه از اطلاعات یک فرایند ادامه‌دار است که اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، ضمن ترکیب آن‌ها با یکدیگر آن‌ها را به برای افراد یا بخش‌هایی ارسال می‌کند که مسئول رفع نیازهای نقاط مختلف بازار هستند. اثربخشی سیستم بازاریابی در صورتی ثابت می‌شود که یک سیستم اطلاعات بازاریابی قوی در پشت سر آن قرار داشته باشد و یک مزیت رقابتی قابل‌توجه را در اختیار شرکت یا بنگاه موردنظر قرار دهد. از سیستم اطلاعات بازاریابی نباید انتظارات غیرمعمول داشته باشیم، چراکه اگر به‌صورت غیرمعمول یا غیرمتداول با آن برخورد داشته باشیم و انتظاراتی فراتر از موارد ذکرشده در بالا از آن داشته باشیم، شرکت ممکن است با ریسک و خطراتی که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم روبرو می‌شود:

۱- برخی از فرصت‌ها ممکن است از دست بروند.

۲- ممکن است شرکت از برخی تغییرات در حال جریان در بازار یا اعمال رقبا بی‌اطلاع بماند.

۳- جمع‌آوری اطلاعات به‌منظور تجزیه‌وتحلیل ممکن است در طی چندین دوره زمانی مختلف با مشکل مواجه شود.

۴- تصمیمات و طرح‌های بازاریابی ممکن است به‌صورت صحیح قابل بازبینی نباشند.

۵- فرایند جمع‌آوری اطلاعات ممکن است ازهم‌گسیخته و بی‌ارتباط باهم باشد.

۶- مطالعات پیشین ممکن است به صورتی ساده و قابل‌دسترس حفظ و نگهداری نشوند.

۷- در صورت نیاز به یک مطالعه جدید ممکن است دچار وقفه‌های زمانی شویم.

۸- اعمال و رفتار ما به‌جای پیش بینانه بودن، ممکن است حالت ارتجاعی و واکنشی در برابر تغییرات بازار به خود بگیرند.

مجموعه نیازهای اطلاعاتی بخش بازاریابی می‌تواند از طریق یک شبکه اطلاعات بازاریابی تعیین‌شده و به آن‌ها پاسخ داده شود که شامل سه بخش می‌شوند:

۱- نظارت مستمر فرایندی است که توسط آن تغییرات بازار به‌طور منظم رصد می‌شود.

۲- تحقیقات بازار به‌منظور کسب اطلاعات در رابطه با موضوعات مختلف بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۳- ذخیره‌سازی اطلاعات شامل نگهداری تمام اشکال مختلف اطلاعات از سوابق شرکت می‌شود، که البته این مورد شامل اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق رصد منظم بازار و همچنین تحقیقات بازار هم می‌شود.

وابستگی به منابع یک بنگاه و همچنین پیچیدگی نیازهای آن ممکن است موجب شود که یک شبکه اطلاعات بازاریابی (MIS) به‌صورت کاملاً کامپیوتری یا غیر کامپیوتری فعالیت بکند. اجزاء ترکیبی یک سیستم خوب و مناسب اطلاعات بازاریابی ثبات، تمامیت و نظم و ترتیب آن است. طرح‌های بازاریابی باید بر مبنای اطلاعات کسب‌شده از شبکه اطلاعات اجرا شود.

یک سیستم اطلاعات بازاریابی مزایای بسیار زیادی را ارائه می‌کند :

۱- جمع‌آوری اطلاعات سازمان‌دهی شده.

۲- یک‌چشم انداز وسیع.

۳- نگهداری اطلاعات هم.

۴- اجتناب از رخداد بحران.

۵- برنامه‌های بازاریابی هماهنگ

۶- سرعت در به دست آوردن اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری.

۷- اطلاعات موردنظر طی چند دوره جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.

۸- توانایی انجام تجزیه‌وتحلیل هزینه-فایده.
نکات منفی در رابطه با استفاده از سیستم اطلاعات بازاریابی زمان آغازین طولانی برای راه‌اندازی آن و هزینه نیروی کار پیچیدگی راه‌اندازی یک سیستم اطلاعات است. بازاریابان در این رابطه اغلب از این شکایت دارند که اطلاعات کافی برای راه‌اندازی این سیستم در اختیار ندارند، یا اطلاعات درست در اختیار ندارند یا اینکه حجم اطلاعات غلط و نادرست آن‌ها بسیار زیاد است. راه‌حل کارا و مؤثر در این رابطه استفاده از یک سیستم اطلاعات بازاریابی است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها


سیستم-برنامه-ریزی-منابع-سازمان-و-چالش-های-پیاده-سازی-آن-در-سازمان-ها
سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 113
حجم فایل: 417
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
برنامه‌ریزی منابع سازمانی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی است که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی می‌شود و تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان را در یک سیستم نرم‌افزاری و در قالب یک بانک اطلاعاتی بصورت پیوسته، منظم و دقیق مدیریت می‌نماید.ERP به معنای مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمان یا 4M (Man, Machine, Material, Money) (مواد، ماشین آلات، پول و نیروی انسانی) می‌باشد و به سازمانها و شرکتها کمک می‌نماید تا فرایند دقیق برنامه‌ریزی کلیه منابع سازمان را در جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد مدیریت نمایند. تعاریف دیگری نیز از ERP وجود دارد [۱]. ERP بر پایه سیستم هایبرنامه‌های کاربردی تهیه شده است که شامل چندین برنامه کاربردی است که بصورت یکپارچه همه فعالیت‌های داخلی یک سازمان را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان مدیریت می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند بازهٔ وسیعی از مدیریت فروش، مدیریت تأمین، مدیریت تولید، مدیریت کیفیت، مدیریت انبار، مدیریت لجستیک، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت پروژه، مدیریت مالی، مدیریت قیمت تمام شده، مدیریت منابع انسانی و مدیریت مهندسی را شامل شود. در واقع ERP، سامانه‌ای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است.
تاریخچه پیدایش ERP
جرقه استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی به جنگ جهانی دوم برمیگردد و بتدریج استفاده از این سیستم‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌ها عمومیت پیدا کرد. در دهه ۶۰ میلادی شرکت IBM سیستم کنترل انبار و برنامه‌ریزی تأمین مواد MRPI پیاده‌سازی کرد و تا دهه ۷۰ میلادی که شرکت SAP ERP مفهوم دقیق تری از MRP I و سپس MRP II را در سیستم‌های خود طراحی و پیاده‌سازی کردند. رفته رفته در کنار این سیستم‌ها سیستم‌های دیگری چون سیستم‌های مالی، فروش، نگهداری و تعمیرات، منابع انسانی و … طراحی و در سازمانها مورد استفاده قرار گرفتند و جزیره‌ای بودن آنها باعث بروز مشکلات متعددی شد. از طرف دیگر طراحی این سیستم‌ها بصورت وظیفه گرا Function Oriented بود عدم نگاه فرایندی مشکلات دیگری در سازمانها بوجود آورده بود. شرکت آلمانی اس آ پ اولین شرکتی بود که مفهوم دقیق ERP را با نگاه یکپارچه و فرایند محور در تمام حوزه‌های عملیاتی و برای صنایع مختلف طراحی و در هزاران شرکت تراز اول دنیا پیاده‌سازی کرد از سال ۱۳۸۰ تا کنون به عنوان کامل‌ترین ارائه دهنده ERP در دنیا معروف است.[SAP ERP] سامانه‌های ERP اصولاً باید شامل حداقل ویژگی‌های زیر باشند:

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

رنگ و پوشش و سندبلاست و تشخیص معایب و برطرف کردن آنها.


رنگ-و-پوشش-و-سندبلاست-و-تشخیص-معایب-و-برطرف-کردن-آنها-
رنگ و پوشش و سندبلاست و تشخیص معایب و برطرف کردن آنها.
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 200
حجم فایل: 26533
قیمت: 15000 تومان

بخشی از متن:

رنگ و پوشش و سندبلاست و تشخیص معایب و برطرف کردن آنها.
این فایل شمل 200 صفحه و به صورت تایپ است

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

جزوه تایپ دانشگاه بهشتی پروتکل مدیریت خونریزی های مامایی جهت استفاده متخصصین زنان و بیهوشی و مامایی


جزوه-تایپ-دانشگاه-بهشتی-پروتکل-مدیریت-خونریزی-های-مامایی-جهت-استفاده-متخصصین-زنان-و-بیهوشی-و-مامایی
جزوه تایپ دانشگاه بهشتی پروتکل مدیریت خونریزی های مامایی جهت استفاده متخصصین زنان و بیهوشی و مامایی
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 32
حجم فایل: 1349
قیمت: 1000 تومان

بخشی از متن:
جزوه تایپ دانشگاه بهشتی پروتکل مدیریت خونریزی های مامایی جهت استفاده متخصصین زنان و بیهوشی و مامایی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++c


برنامه-نویسی-سی-پلاس-پلاس--c
برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++c
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 137
حجم فایل: 6332
قیمت: 5000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه ای بر برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++c

سر فصل ها

• مبانی برنامه نویسی ++c
• ساختار برنامه و دستورات برنامه نویسی
• ساختارهای شرطی و گردشی
• توابع- توابع بازگشتی
• آرایه ها
مثال و ...

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

کتاب آموزش نرم افزار کورل CorelDRAW X4


کتاب-آموزش-نرم-افزار-کورل-coreldraw-x4
کتاب آموزش نرم افزار کورل CorelDRAW X4
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 92
حجم فایل: 1810
قیمت: 5000 تومان

بخشی از متن:
کتاب آموزش نرم افزار کورل CorelDRAW X4
به زبان فارسی
مباحث :
آشنایی با محیط و نوار ابزار ها

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

کتاب ارتعاشات مکانیکی Kelly - ویرایش اول


کتاب-ارتعاشات-مکانیکی-kelly--ویرایش-اول
کتاب ارتعاشات مکانیکی Kelly - ویرایش اول
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 896
حجم فایل: 20877
قیمت: 3200 تومان

بخشی از متن:
کتاب ارتعاشات مکانیکی Kelly - ویرایش اول

نویسنده: S. G. Kelly

فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 896 صفحه است.

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها


سیستم-برنامه-ریزی-منابع-سازمان-و-چالش-های-پیاده-سازی-آن-در-سازمان-ها
سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 85
حجم فایل: 249
قیمت: 16000 تومان

بخشی از متن:
تولید به موقع یک فلسفه ی مدیریت ژاپنی است که از اوایل دهه ی 1970 در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت . این فلسفه نخستین بارتوسط تائیچی اونو در شرکت تویوتا به عنوان ابزاری برای بر آورده ساختن خواسته یمشتری با حداقل تاخیر معرفی و به کار گرفته شد . به همین دلیل ، تائیچی اونو اغلب پدر سیستم تولید بهنگام نامیده می شود .
کارخانجات تولید تویوتا اولین محلی بودند که نظام تولید بهنگام در آنها مطرح گردید . این سیستم در طول بحران نفتی سال 1973 مورد حمایت وسیعی قرار گرفت و پس از آن توسط بسیاری از سازمانهای دیگر انتخاب گردید .
شوک نفتی و کاهش فزاینده ی سایر منابع طبیعی ، محرک اصلی انتخاب سراسری سیستم تولید بموقع بود . تویوتا توانست از طریق یک روش مدیریتی متفاوت با آنچه که در زمان خود مرسوم بود چالشهای روز افزون برای بقا را پشت سر بگذارد . اینروش بر روی افراد ، کارخانجات و سیستمها متمرکز بود . تویوتا فهمیده بود که سیستم تولید بموقع تنها زمانی موفق خواهد شد که هر فرد در سازمان در اجرای آن مشارکت داشته باشد و کارخانه و فرایندها برای حداکثر ستانده و بهره وری سازماندهی شوند و برنامه های کیفیت تولید برای برآورده ساختن تقاضای واقعی زمان بندی گردند .
اگرچه در آغاز کار این سیستم به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودیانبارهای ژاپنی مطرح بود ولی امروزه به یک فلسفه ی مدیریتی شامل مجموعه ای از علوم و در اختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیکهای تولید گسترش یافته است .
عناصر تولید به موقع
تولید به موقع شامل اجزایی است که باید با هم ادغام شوند تا به صورت هماهنگ جهت دستیابی به اهداف JIT عمل نمایند .
این اجزا در اصل شامل منابع انسانی ، خرید ، فرایند تولید ، برنامه ریزی و وظایف هماهنگی در یک سازمان می گردند .
مشارکت کارکنان : جلب حمایت و موافقت تمامی کارکنانی که در دستیابی به اهداف سازمانی نقش دارند یک اصل کاملاً ضروری در موفقیت Just In Time است . حمایت و توافق می تواند از طریق سهامداران و مالکین شرکت ، مدیریت ، دولت وسازمانهای کارگری و … جلب شود .
کارخانجات : برای ملحق شدن به سیستم تولید به موقع باید تغییرات بسیاری در کارخانجات ایجاد گردد . این تغییرات شامل تغییرات در جانمایی کارخانه ، سیستم کشش تقاضا ، کارگران چند مهارته ، کانبان ، خودکنترلی ، برنامه ریزی مواد مورد نیاز و بهبود مستمر و … هستند .
سیستمها : سیستمهای درون یک سازمان به تکنولوژی و فراینهای مورد استفاده برای ارتباط ، برنامه ریزی و هماهنگی فعالیتها و مواد اولیه مورد استفاده در تولید اطلاق می شود .
دو نمونه از این سیستمها برنامه ریزی مواد مورد نیاز و برنامه ریزی منابع ساخت هستند .
در سیستم تولید به موقع ، کیفیت از اهمیت فزاینده ای برخوردار است و به همین دلیل بکارگیری کنترل کیفیت فراگیر یک جزء اضافه شده به Just In Time است .کیفیت فراگیر به معنی تاکید بر این نکته است که محصول را باید از همان آغاز به طورسالم تولید نمود و این با روش سنتی بعد از وقوع ، تضاد قابل توجهی دارد .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

شرح الگوریتم کلونی مورچه و زنبور عسل


شرح-الگوریتم-کلونی-مورچه-و-زنبور-عسل
شرح الگوریتم کلونی مورچه و زنبور عسل
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 83
قیمت: 10000 تومان

بخشی از متن:
بهینه‌سازی گروه مورچه‌ها یا ACO همان‌طور که می‌دانیم مسئله یافتن کوتاهترین مسیر، یک مسئله بهینه سازیست که گاه حل آن بسیار دشوار است و گاه نیز بسیار زمانبر. برای مثال مسئله فروشنده دوره گرد را نیز می‌توان مطرح کرد. در این روش(ACo)، مورچه‌های مصنوعی به‌وسیلهٔ حرکت بر روی نمودار مسئله و با باقی گذاشتن نشانه‌هایی بر روی نمودار، همچون مورچه‌های واقعی که در مسیر حرکت خود نشانه‌های باقی می‌گذارند، باعث می‌شوند که مورچه‌های مصنوعی بعدی بتوانند راه‌حل‌های بهتری را برای مسئله فراهم نمایند. همچنین در این روش می‌توان توسط مسائل محاسباتی-عددی بر مبنای علم احتمالات بهترین مسیر را در یک نمودار یافت. الگوریتم کلونی مورچه الهام گرفته شده از مطالعات و مشاهدات روی کلونی مورچه هاست. این روش از رفتار مورچه‌ها در یافتن مسیر بین محل لانه و غذا اقتباس شده است. همانطور که می دانیم مسئله یافتن کوتاهترین مسیر، یک مسئله بهینه سازیست که گاه حل آن بسیار دشوار است. الگوریتم کلونی مورچه برای اولین بار توسط دوریگو (Dorigo) و همکارانش به عنوان یک راه حل چند عامله (Multi Agent) برای مسائل مشکل بهینه سازی مثل فروشنده دوره گرد (TSP :Traveling Sales Person) ارائه شد. این مطالعات نشان داده که مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند که در کلونی ها زندگی می کنند و رفتار آنها بیشتر در جهت بقاء کلونی است تا درجهت بقاء یک جزء از آن. یکی از مهمترین و جالبترین رفتار مورچه ها، رفتار آنها برای یافتن غذا است و بویژه چگونگی پیدا کردن کوتاهترین مسیر میان منابع غذایی و آشیانه. این نوع رفتار مورچه ها دارای نوعی هوشمندی توده ای است که اخیرا مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها، و یا به اختصار الگوریتم مورچه ها، از رفتار مورچه های طبیعی که در مجموعه ها بزرگ در کنارهم زندگی می کنند الهام گرفته شده است و یکی از الگوریتم های بسیار کارآمد در حل مسائل بهینه سازی ترکیبی است. الگوریتم های دیگری نیز بر اساس الگوریتم مورچه هاساخته شده اند که همگی سیستم های چند عاملی هستند و عامل ها مورچه های مصنوعی یا به اختصار مورچه هایی هستند که مشابه با مورچه های واقعی رفتار می کنند. انسان همیشه برای الهام گرفتن به جهان زنده پیرامون خود نگریسته است. یکی از بهترین طرح های شناخته شده، طرح پرواز انسان است که ابتدا لئورناردو داوینچی(1519-1452) طرحی از یک ماشین پرنده را بر اساس ساختمان بدن خفاش رسم نمود. چهار صد سال بعد کلمان آدر ماشین پرنده ای ساخت که دارای موتور بود و بجای بال از ملخ استفاده می کرد.
هم اکنون کار روی توسعه سیستم های هوشمند با الهام از طبیعت از زمینه های خیلی پرطرفدار هوش مصنوعی است. الگوریتمهای ژنتیک که با استفاده از ایده تکاملی داروینی و انتخاب طبیعی مطرح شده، روش بسیار خوبی برای یافتن مسائل بهینه سازیست. ایده تکاملی داروینی بیانگر این مطلب است که هر نسل نسبت به نسل قبل دارای تکامل است و آنچه در طبیعت رخ می دهد حاصل میلیون ها سال تکامل نسل به نسل موجوداتی مثل مورچه است.
الگوریتم کلونی مورچه برای اولین بار توسط دوریگو (Dorigo) و همکارانش به عنوان یک راه حل چند عامله (Multi Agent) برای مسائل مشکل بهینه سازی مثل فروشنده دوره گرد (TSP :Traveling Sales Person) ارائه شد.
عامل هوشند(Intelligent Agent) موجودی است که از طریق حسگر ها قادر به درک پیرامون خود بوده و از طریق تاثیر گذارنده ها می تواند روی محیط تاثیر بگذارد.
الگوریتم کلونی مورچه الهام گرفته شده از مطالعات و مشاهدات روی کلونی مورچه هاست. این مطالعات نشان داده که مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند که در کلونی ها زندگی می کنند و رفتار آنها بیشتر در جهت بقاء کلونی است تا درجهت بقاء یک جزء از آن. یکی از مهمترین و جالبترین رفتار مورچه ها، رفتار آنها برای یافتن غذا است و بویژه چگونگی پیدا کردن کوتاهترین مسیر میان منابع غذایی و آشیانه. این نوع رفتار مورچه ها دارای نوعی هوشمندی توده ای است که اخیرا مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.باید تفاوت هوشمندی توده ای(کلونی) و هوشمندی اجتماعی را روشن کنیم.
در هوشمندی اجتماعی عناصر میزانی از هوشمندی را دارا هستند. بعنوان مثال در فرآیند ساخت ساختمان توسط انسان، زمانی که به یک کارگر گفته میشود تا یک توده آجر را جابجا کند، آنقدر هوشمند هست تا بداند برای اینکار باید از فرغون استفاده کند نه مثلا بیل!!! نکته دیگر تفاوت سطح هوشمندی افراد این جامعه است. مثلا هوشمندی لازم برای فرد معمار با یک کارگر ساده متفاوت است.
در هوشمندی توده ای عناصر رفتاری تصادفی دارند و بین آن ها هیچ نوع ارتباط مستقیمی وجود ندارد و آنها تنها بصورت غیر مستقیم و با استفاده از نشانه ها با یکدیگر در تماس هستند. مثالی در این مورد رفتار موریانه ها در لانه سازیست.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

حل تمرین کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال Thomas - ویرایش یازدهم


حل-تمرین-کتاب-حساب-دیفرانسیل-و-انتگرال-thomas--ویرایش-یازدهم
حل تمرین کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال Thomas - ویرایش یازدهم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 1057
حجم فایل: 39815
قیمت: 3900 تومان

بخشی از متن:
حل تمرین کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال Thomas - ویرایش یازدهم

سال انتشار: 2004

نویسنده: G. B. Thomas

فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 1057 صفحه است.

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران


کاروانسرا-و-معماری-کاروانسرا-در-ایران
کاروانسرا و معماری کاروانسرا در ایران
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 776
قیمت: 5000 تومان

بخشی از متن:
عملکردهای گوناگون کاروانسراها در گذشته باعث گردیده نامهای متفاوتی برای این گونه بناها در فرهنگ لغات جای گیرد : کاربات، رباط، ساباط و خان و در واقع عملکرد و وظایف مشابهی مانند کاروانسراها داشتند، ولی از جهت یادگیری معماری متفاوت بودند.نیاز انسان به سرپناه و مأمن حاضر از روزگار باستان مورد توجه بوده است در ایران زمین از گذشته بسیار دور ، آثار و مظاهری از این گونه پناهگاه ها و استراحتگاه های بین راه دیده می شوند که بسیاری از آنها را می توان از نظر شیوه ساختمانی از شاهکارهای معماری و هنری عصرخود به حساب آورد در دوران اسلامی ایجاد این گونه بناها با ویژگیهای گوناگون شهرها و روستاها ، در جاده های حاشیه کویر و معابر کوهستانی – با نامهای مختلف چون رباط و کاروانسرا رو به توسعه و گسترش نهاد احداث کاروانسراها در ایران سابقه ای بس قدیمی داشته طبق منابع تاریخی این کشور در احداث کاروانسراها و همچنین سیستم ارتباطات مبتکر و پیشقدم بوده است
کاروانسرا یا تیم ترکیبی است از کاروان (کاربان) به معنی گروهی مسافر که گروهی سفر می کنند؛ و سرای، به معنی خانه و مکان. هردو واژه برگرفته از زبان پهلوی است. شیوه ی ساختمان و معماری کاروانسرا به صورت باره بند ها و اتاق هایی است که پیرامون حیاط محصور ساخته میشود.
در زمان های قدیم مقیاس راهها پرسنگ بوده (که معادل حدودا 6 کیلومتر است) و به مسافت هر 4 پر سنگ یک کاروانسرا یا ایستگاه استراحت وجود داشته است. در کاروانسراها اطاق های مسافران معمولا پیرامون حیاط ساخته میشده و پشت ان ها اصطبل قرار داشته که درب ورودی اصطبل ها در چهار گوشه داخلی بنا قرار داشته و گاهی داخل ایوان ورودی حیاط باز میشده است.
کاروانسرا های تجاری داخل شهر ها دو طبقه بودند. در دو طرف دروازه ی ورودی اتاق هایی برای کاروانسرادار ساخته میشده است. معمولا کاروانسرا دارای چاه اب یا اب انبار بوده است. اب انبار ها به اشکال مختلفی ساخته می شدند مثلا در کاروانسرا های خلیج فارس اب انبار ها بیرون بنا و در مناطق مرکزی در داخل قرار داشته است.
کاروانسرا در ادبیات ایران
در ادبیات فارسی، شعرا و بزرگان ادب، جهان را به کاروانسرا و آدمیان را به کاروان تشبیه کرده، با سرودن اشعار زیبا انسان را از دلبستگی به جهان و جهانیان بر حذر داشته‌اند:
سعدی
چرا دل بر این کاروانگه نهیم که یاران برفتند و ما در رهیم
ناصر خسرو
پل است این دهر و تو بر وی روانی نسازد خانه بر پل کاروانی
سعدی
دل ای سلیم بر این کاروانسرا مبند که خانه ساختن آیین کاروانی نیست
رودکی
کاروان شهید رفت از پیش وان ما رفته گیر و می اندیش
حافظ
کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش وه که بس بی خبراز غلغل چندین جرسی
معماری تاریخی کاروانسرا
عملکردهای گوناگونی که در گذشته کاروانسرا به عهده داشته ، باعث گردیده نام های متفاوتی برای اینگونه بناها در فرهنگ لغات جای گیرد از جمله کاربات ، رباط ، ساباط و خان .
نما
نمای داخلی و خارجی عموما از اجر بوده در بعضی از کاروانسراها از خشت خام یا بلوک های اجری هم استفاده می شده.
بام
بام ها اکثرا مسطح با شیب کم ساخته شده اند و در قسمتی که اتاق های بزرگ دارند سقف ها شکل قوسی دارند. اب باران هم به وسیله ی ناودانی هایی که در روی دیوار خارجی کاروانسرا ساخته بود به بیرون هدایت می گردد.
ساده‌تر از همه چنین می‌توان گفت که کاروانسرا ساختمانی است که کاروان را در خود جای می‌دهد و بزرگ‌ترین نوع ساختمانهای اسلامی است. پلان آن معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، معمولاً ساده و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده است. یک دالان با طاق قوسی که مابین ورودی و حیاط داخلی قرار گرفته است، فضای کافی را برای جا دادن حیوانات بارکش فراهم ساخته است. بر روی سکوی برآمده‌ای که در پیرامون این حیاط قرار گرفته است، طاقگان‌هایی واقع شده‌اند که نمای داخلی را مفصل بندی می‌کنند. در پشت آنهاحجره‌های کوچکی برای منزل دادن مسافران ساخته شده است. در کاروانسراهای دو طبقه، از حجره‌های پایینی برای انبار کردن کالاها و از حجره‌های بالایی برای منزل دادن مسافران استفاده می‌شد.
پر رونق‌ترین دوره احداث و مرمت کاروانسراها را می‌توان دوره صفویه دانست. در این دوران بود که شاه عباس یکم با توجه به تدبر خود، تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم نمود و یکی از الزامات این کار را احیای کاروانسراها می‌دانست. پژوهشگران همین موضوع را یکی از دلایل اشتهار بیشتر کاروانسراها به کاروانسرای شاه عباسی می‌دانند. هر چند که ممکن است آن کاروانسرا بازسازی شده کاروانسراهای پیش از صفویه باشد. از جمله کاروانسراهایی که در دوره صفویه ایجاد شده است، می‌توان کاروانسرای شاه عباسی کرج را نام برد که این کاروانسرا در زمان شاه سلیمان صفوی و بین سالهای ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ احداث گردیده است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

مراحل تولید سیمان


مراحل-تولید-سیمان
مراحل تولید سیمان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 103
قیمت: 6800 تومان

بخشی از متن:
سیمان‌ها مواد چسبنده‌اى هستند که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر و بوجود آوردن جسم یک پارچه از ذرات متشکله را دارند. این تعریف از سیمان داراى آن چنان جامعیتى است که مى تواند شامل انواع چسب‌ها از جمله چسب‌هاى مایع که در چسبانیدن قطعات سنگ یا سنگ و فلزات به یکدیگر بکار مى روند نیز بشود.
نمونه اى از این چسب‌ها در صنعت سیمان در کار گذاشتن آجر نسوز در کوره سیمان مورد مصرف دارد و خاصیت اصلى آن این است که آجر نسوز (که یک جسم سرامیکى است) را به بدنه کوره (آهن) مى چسباند، همچنین انواع سیمان هاى دیگر که در دندانپزشکى مورد مصرف دارند، از جمله چسب‌ها مى باشد. آنچه که از کلمه سیمان در این متن مورد نظر است، آن نوع از سیمان‌ها است که داراى ریشه آهکى مى باشند. به عبارت دیگر سیمان‌هایى که ماده اصلى تشکیل دهنده آنها آهک و ماده اولیه اصلى آنها سنگ آهک است. بر این اساس سیمان ترکیبى است از اکسید کلسیم (آهک) با سایر اکسیدها نظیر اکسید آلومینیم، اکسید سیلیسیم، اکسید آهن، اکسید منیزیم و اکسیدهاى قلیایى که میل ترکیب با آب داشته و در مجاورت هوا و در زیر آب بمرور سخت مى‌گردد و داراى مقاومت مى‌شود.
با توجه به مشخصه فوق سیمان مى تواند داراى ترکیبات متفاوتى باشد و اصولا جزو ملات‌هاى آبى محسوب مى‌گردد. ملات‌هاى آبى از دوران گذشته شناخته شده بودند، از جمله این ملات‌ها آهک است که مصرى‌ها و یونانى‌ها با مخلوط کردن آن با خاکستر آتش‌فشانى، خاک آجر و آب به نوعى آهک آبى دست مى‌یافتند که خاصیت سخت شدن و فشار پذیرى داشت. با بکار بردن این ساروج رومى‌ها توانسته‌اند ساختمان‌هاى عظیمى بسازند که هنوز بقایاى آنها پس از گذشت چند هزار سال پا بر جا و قابل مشاهده است.

ریشه لغوی
کلمه سیمان از یک لغت لاتین به نام سیمنت ( cement ) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد به یکدیگر است و در حقیقت ، واسطه چسباندن است.

سیمان در صنایع ساختمانی
در صنایع ساختمانی ، سیمان به ماده ای گفته می‌شود که برای چسباندن مصالح مختلف به یکدیگر از قبیل سنگ و شن ، ماسه ، آجر و غیره بکار می‌رود و ترکیبات اصلی این سیمان از مواد آهکی است. سیمانهای آهکی معمولا از ترکیبات سیلیکات و آلومینات های آهک تشکیل شده‌اند که هم به‌صورت طبیعی یافت می‌شوند و هم قابل تولید در کارخانجات سیمان‌سازی هستند.

تاریخچه
اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می‌جستند، ولی اولین بار در سال 1824 ، سیمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدین" که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهری و کیفیت بتن‌های تولید شده از سیمانهای اولیه به سنگهای ناحیه پرتلند در دورست انگلیس ، سیمان به نام سیمان پرتلند معروف شد و تا به امروز برای سیمانهایی که از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهکی و رسی و مواد حاوی سیلیس ، آلومینا و اکسید آهن و تولید کلینکر و نهایتا آسیاب نمودن کلینکر بدست می‌آید، استفاده می‌شود.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

هنر آجرکاری و روش تولید آجر و انواع و اشکال آجر ساختمانی


هنر-آجرکاری-و-روش-تولید-آجر-و-انواع-و-اشکال-آجر-ساختمانی
هنر آجرکاری و روش تولید آجر و انواع و اشکال آجر ساختمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 84
حجم فایل: 124
قیمت: 11000 تومان

بخشی از متن:
در حال حاضر با توجه به بالا رفتن تراکم جمعیت و ساخت بناهای چندین طبقه استفاده از آجر در اسکلت این نوع ساختمان‌ها مقدور نیست و از اسکلت‌های فلزی یا بتنی استفاده می‌شود؛ ولی از آجر برای نماسازی استفاده می‌شود و یا در قسمتی از سالن و سایر فضاها آجر را بطور نمایان بکار می‌برند. ریشه واژه آجُر (که در افغانستان زاو گفته می‌شود) که در فارسی آجور و آگور هم می‌گویند نامعلوم است. در زبان اکدی به صورت agurru، در آرامی به صورت اَگّور، در عربی به صورت آجرّ، و در ارمنی باستان به صورت آگور ثبت شده است.
آجر دستی (فشاری) هفت هزار سال است که با دستان هنرمند قشر زحمتکش شکل گرفته ومستحکم کننده وزیبا ساز کاخ‌ها، عبادتگاهها، مدرسه‌ها، مسجدها وساختمانها بوده است اما امروزه این صنعت دستی هزاران ساله آخرین نفسهای خود را می‌کشد در توسعه شهری تهران از کوره‌های آجر دستی حوالی میدان شوش، جاده ری قدیم و هاشم‌آباد هیچ اثری بجای نمانده است اما درمحمود آباد هنوز تعداد ۳۰ میل دودکش آجری از کوره‌های آجردستی که طول بعضی ازآنها تا ۳۰۰ متر می‌رسد و از سال ۱۳۵۶ برای همیشه خاموش شده‌اند هنوزپابرجا است. در اوایل جنگ ایران و عراق هواپیماهای عراق چندباربجای پالایشگاه تهران این دودکشها را هدف قرار دادند. قبل از برقی شدن این کوره‌ها میله‌های آجری مرتفع کار تهویه و دودکش را انجام می‌دادند. تهران با ساختمان‌های قدیمی و آثار تاریخی خودهم هویتی سنتی وهم بسیارمدرن دارد؛ شمس‌العماره و دارالفنون، کاخ موزه‌ها، مسجدهای تاریخی، ساختمانهای آجری منطقه حسن‌آباد، سردر باغ ملی، موزه ارتباطات و پست، ساختمان بانک صادرات، ساختمان‌های آجری سبک ساسانی/هخامنشیموزه ایران باستان و وزارتخارجه، ساختمان ثبت واسناد، مدارس قدیمی، گنبد چهارسوق و بازار بزرگ، بازارچه‌ها، کاروانسراها و ساختمان بسیاری از خانه‌ها و مغازه‌ها در بخش‌های قدیمی شهر تهران؛ زیبایی و هویت خودرا مدیون همین آجرها هستند.
آجر به خشت‌هایی گفته می‌شود که احکام یا فرامین دولتی بر روی آن نوشته می‌شد (حک می‌گردید) و به وسیله پختن این خشت‌ها، نوشته‌ها را بر روی آن پایدار می‌کردند. مشخص نیست که آجر برای اولین بار از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ گمان می‌رود انسان‌های اولیه با مشاهده پخته شدن گل مجاور اجاق‌های خود و دیدن اینکه گل پخته شده سختتر از کلوخه‌های کنار خود می‌گردید پی به خواص و روش تهیه آجر برده باشند.
آجر همچنین به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده‌است. مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران سابقه باستانی دارد. از بناهای باستانی مشهوری که در ساخت آن از آجر استفاده شده می‌توان به طاق کسری اشاره کرد.
مثال دیگر کف دالان مسجد جامع اصفهان است که به وسیله آجرهایی مفروش شده‌است که در زمان ساسانیان برای ساخت آتشکده بکار رفته بود.
به طور کلی استفاده از آجر در طول تاریخ ایران بسیار گسترده بوده و بناهای بیشماری اعم از آتشکده، مسجد، ساختمان‌های مسکونی و... به وسیله آجر در ایران ساخته شده‌اند.
دست کم ۵۰۰۰ سال است که آجر ساخته شده از خاک رس به کار می‌رود. گویا اول بار، آن را برای ساختن شهرهایی در بین‌النهرین و درهٔ سند در پاکستان به کار بردند.
در ابتدا، برای درست کردن آجر، مردم گل رس و کاه را، با لگد کردن آن‌ها، مخلوط می‌کردند. آنگاه، مخلوط آماده شده را در قالب‌های مستطیلی می‌ریختند و در آفتاب می‌پختند. آجری که در آفتاب پخته شده بود نمی‌توانست بدون کاه خودش را نگه دارد. سرانجام، مردم بابل، آشور و مصر باستان دریافتند که با گداختن رس تنها آجرهایی به دست می‌آید که محکم تر و در برابر هوا مقاوم‌تر است.
پیشینه و ساخت آجر به سالهای باستان می‌رسد و به موجب مدارک موجود پیدایش و مصرف آجر پیش از تاریخ و هزاران سال قبل از آن بوده است. در ادوار باستان در کنارهٔ رودهای دجله و فرات و پس از طغیان آنها مقدار زیادی گل و لای بر سطح زمین رسوب می‌کرد. این رسوبات که دارای چسبندگی خاص بودند و پس از اینکه در اثر تابش خورشید آب گل و لای آنها تبخیر می‌شد ترک‌هایی به وجود می‌آمد که لای خشک به صورت مکعب‌های نامنظم در می‌آمد به صورت ملات جهت دیوارهای گل چینه‌ای در آن روزگار مصرف می‌شد. قابل توجه می‌باشد که اجاق‌های چادرنشین‌هایی که در کنار رودها به کار گله داری مشغول بوده‌اند در اثر نفوز آتش سخت شده که در واقع این پدیده سبب پیدایش نحوه پخت و در نتیجه آجر گردیده است. در سال‌های بعد هم‌زمان در ساخت برج بابل خشت زدن و پختن آجر به وسیلهٔ بابلی‌ها ابداع شد و به همین دلیل نام آجر که یک واژهٔ بابلی است در اغلب زبان‌ها به همین نام مشهور شده است. پس از این مرحله به وسیلهٔ کلدانی‌ها پخت آجر به تکامل رسید و با پیدایش آجر تحولی در ساختمان بناها که تا آن روزگار خشتی و گلی بودند به وجود آمد. در نتیجه این امر سبب آغاز بناهای مستحکم و آجری گردید. آجرهای اولیه بدون قالب و نظیر بالش ساخته می شده است. در دوره ارزشمند معماری سلجوقی از آجر به عنوان مصالح اصلی برای کلیه بناهایی چون کاروانسراها، آب انبارها، بناهای شاهی، بناهای عمومی، مساجد، برج مقبره‌ها، میل مقبره‌ها، میل‌های بلند مساجد و مواردی دیگر سبب اسکلت سازی اصولی آنها شده و ضمناً برای نماسازی نیز از آجر به شکل آمود (پوشش جدا از اسکلت) و یا پیوند و ترکیب با استخوان بندی بنا عظمتی از حسن سلیقه و خلاقیت در هنر آجرکاری به وجود آمده است. به طوری که در آثار پراکنده و فراوان کشور در این دوره شاهد هنرآفرینی‌های بسیار شگرف در هنر آجرکاری می‌باشیم. تا جایی که در دو برج خرقان قزوین بیش از سی نوع آجرکاری همراه با طاق نماسازی‌های بسیار زیبا و خط‌های آجری کوفی برجسته و در مسجد جامع اصفهان نزدیک به ۳۷۵ طاق پوش در انواع گوناگون که قسمت اعظم آن از دوره سلجوقی است. در این دوره ارزشمند معماری شاهد به وجود آمدن زیباترین نقوش در انواع گل چین‌های آجری، گره آجری، خط‌های کوفی آجری برگردونه میل‌های بلند مساجدی چون میل مسجد دامغان با ۲۶متر ارتفاع، میل منار چند وجهی مسجد نائین با حدود ۳۰متر ارتفاع و میل منار ساربان با۴۸متر ارتفاع و بالاخره میل بی همتای مسجد علی که قبلاً میل مسجد سنجریه بوده است با ارتفاعی حدود ۵۲ متر بوده که بعدها بر اثر زلزله قسمتی از سر آن فروریخته و امروزه حدود ۴۲متر ارتفاع دارد. آجر به خشت‌هایی گفته می‌شود که احکام یا فرامین دولتی بر روی آن نوشته می‌شد (حک می‌گردید) و به وسیله پختن این خشت‌ها، نوشته‌ها را بر روی آن پایدار می‌کردند. مشخص نیست که آجر برای اولین بار از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ گمان می‌رود انسان‌های اولیه با مشاهده پخته شدن گل مجاور اجاق‌های خود و دیدن اینکه گل پخته شده سختتر از کلوخه‌های کنار خود می‌گردید پی به خواص و روش تهیه آجر برده باشند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برنامه ( اکانت مجازی ) شماره مجازی + فیلم آموزشی


برنامه--اکانت-مجازی--شماره-مجازی--فیلم-آموزشی
برنامه ( اکانت مجازی ) شماره مجازی + فیلم آموزشی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
تعداد صفحات: 99999
حجم فایل: 39827
قیمت: 8000 تومان

بخشی از متن:
آموزش ساختن اکانت مجازی ( شماره مجازی) برای شبکه های اجتماعی ( تلگرام , واتساپ , ... )

آپدیت جدید

با این شماره ها ناشناس هستید و حتی میتونید از طریق برنامه تماس بگیرید بدون اینکه شمارتون برای طرف بیفته.

برنامه ساخت اکانت مجازی همراه با فیلم آموزشی

این پکیج شامل برنامه ساخت اکانت مجازی + فیلم و پی دی اف آموزش ساختن اکانت میباشد.

در فیلم مراحل ساخت قدم به قدم و مرحله به مرحله توضیح داده شده.

با استفاده از این برنامه به صورت نامحدود شماره دریافت کنید.

میتونید شماره ها بفروشید و کسب درآمد کنید.

برنامه مناسب گوشی های آندروید میباشد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار swish


نرم-افزار-swish
نرم افزار swish
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 214
قیمت: 500 تومان

بخشی از متن:
نرم افزار swish یک نرم افزار مکمل و کمکی برای ساخت انیمیشن های فلش
می باشد که با کمک این نرم افزار می توانید انیمیشن های آماده و مناسبی را جهت
کار خود پیدا کنید.

مباحث این فایل :

معرفی قسمت های مختلف برنامه
عکس از محیط برنامه

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت فشرده سازی بدون اتلاف


پاورپوینت-فشرده-سازی-بدون-اتلاف
پاورپوینت فشرده سازی بدون اتلاف
فرمت فایل دانلودی: .pptx
فرمت فایل اصلی: ppx
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 1023
قیمت: 2000 تومان

بخشی از متن:
مناسب برای دانشجویان
مناسب برای ارایه کلاسی
مناسب برای تحقیق و مقاله دانشجویی

مباحث موجود در فایل :
معرفی و توضیح فشرده سازی
کدینگ مبتنی بر پیشگویی
کدینگ تفاضلی
روشهای کدینگ
LZW
کدینگ RUN-LENGTH(RLE)
کدینگ RUN-LENGTH(RLE)
کدینگ مبتنی بر واژه نامه
کد هافمن
نظریه اطلاعات
کدینگ مربوط به آنتروپی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

مجموعه داستان های کوتاه + تصویری


مجموعه-داستان-های-کوتاه--تصویری
مجموعه داستان های کوتاه + تصویری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 960
قیمت: 1000 تومان

بخشی از متن:
مجموعه داستان های کوتاه

شامل :

داستان تصویری دو تا نی نی که باهم دوست شدن.

داستان تنگدست

داستان خیال

داستان سکوت مترو

داستان محتاج با عزت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1


ترجمه-تعدادی-از-داستانهای-کتاب-oral-reproduction-of-stories-1
ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 38
قیمت: 5000 تومان

بخشی از متن:
ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1

ترجمه ها شامل داستان های ذیل می باشد :

All Summer in a Day

Stolen Day

The Interloper

The Luckiest Time of All

The Story Teller

به تعداد 20 صفحه ورد قابل ویرایش

مناسب دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.