بخشی از متن:
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار میرود در پایان درس با کلمات دارای عالمت« ـه و » و « ـه ی » آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار میرود در پایان درس:
1ــ توانایی خواندن کلمات دارای « ـه و «و « ـه ی« 2ــ توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی درس 3ــ عالقه به خواندن روزانه ی قرآن کریم
بخشی از متن:
کد متلب حل معادله حرارت با ضرایب متغییر با استفاده از روش گاوس نقطه ای
کد های متلب حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت به زبان انگلیسی است.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
کد متلب نمایش حرکت یک ذره در شرایط حضور میدان های الکتریکی و مغناطیسی به صورت GUI
کد های متلب حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت به زبان انگلیسی است.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
کد متلب نشان دادن اثرات فیلترینگ مختلف بر سیگنال صوتی
کد های متلب حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت به زبان انگلیسی است.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید
بخشی از متن:
این فایل شامل انجام تکلیف درس نگارش علمی مناسب برای دانشجومعلمان است. موضوع نوشته در مورد: موضوع : رابطه بین شیوه مدیریت کلاس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. که شامل قسمت های زیر است: بیان مسئله. اهمیت و اهداف و فرضیه ها و سوالات تحقیق است.
بخشی از متن:
کد متلب تقریب تابع با سری فوریه آن تابع
خروجی های برنامه نمودار تابع و نمودار سری فوریه آن در قالب یک نمودار جهت مقایسه راحت شکل دو تابع است.
کد های متلب حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت به زبان انگلیسی است.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
این فایل ترجمه مقاله ای انگلیسی با عنوان؛ «The CSR’s influence on customer behavior in the Lebanese
banking sector
» نوشته Azoury Nehme, El Khoury Charbel , Torikian Aline می باشد. محققان در این پژوهش به بررسی فعالیت های CSR در بانک های لبنانی پرداخته و از طریق پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی که در انتهای مقاله ارائه شده، به گردآوری اطلاعات پرداخته شده است. در انتهای فایل مقاله انگلیسی نیز ضمیمه شده است.
بخشی از متن:
این فایل شامل 9 سوال و پاسخ در مورد موضوعات آموزش و پرورش فراگیر می باشد و مناسب برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.
قسمت هایی از این فایل:
. 1حروف اولیه عبارت Cerebral Palsy مخفف چه مفهومی می باشد ؟
فلج مغزی گروهی از اختلالات حرکتی دایم در سیستم عصبی ولی غیر پیشرونده هستند که به دلیل ناهنجاریهای
مادرزادی یا اسیبهای وارده بر مغز در مراحل اولیه تکامل ایجاد میگردند. تعدادی از بیماران فقط نقص حرکتی دارند و
اختلال دیگری ندارند ولی در سایر بیماران علایم احتمالی همراه این اختلالات، مشکلات یادگیری، شنیدن، دیدن و تشنج است. وضعیت هوش بسته به محل آسیب متغیر است و بعضی از این کودکان از نظر هوشی با استعدادند
2. کودکان استثنایی ( exceptional learners ) به چه کودکانی گفته می شود ؟ تقسیم بندی آنان به چه گروه هایی قابل تأیید است ؟
کودکان استثنایی یا کودکان با نیازهای خاص به گروهی از کودکان گفته میشود که در یکی از تواناییهای حسی، حرکتی یا هوشی با میانگین جامعه تفاوت داشته باشند. این تعریف علاوه بر این تفاوتها مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی یا اوتیسم را نیز شامل میشود. دلیل نامگذاری این کودکان به عنوان استثنایی این است که آنها در مقایسه با گروه اکثریت،جامعه کوچکتری را تشکیل میدهند.
بخشی از متن:
روش تدریس :همیاری (کارایی تیمی)براساس 9گام گانیه
وسایل کمک آموزشی:چرتکه اعداد کتاب راهنمامعلم سولات آماده شده ازمبحث مقایسه اعداد تخته سیاه وغیره
اهداف کلی آموزش:آموزش ریاضی مقایسه اعداد
اهداف جزئی آموزش
مقایسه اعدادچهاررقمی بااستفاده ازنمادهای >=<
بخشی از متن:
مشخصات کلی درس
نام درس: ریاضی پایه سوم ابتدایی
موضوع:معرفی هزار
روش تدریس :پرسش و پاسخ
هدف کلی درس:آشنایی فراکیران با عدد هزار
اهداف رفتاری:انتظار میرود فراگیران در پایان این درس
1. از بسته های صد تایی بسته هزار تایی درست کنند
2. بتوانند عدد هزار را در جدول ارزش مکانی قرار دهند
3. مفهوم عدد هزار را بشناسندعدد هزار را بشناسد.
مدل کلاس:شکل گروهی
وسایل مورد نیاز:گچ – بسته های ده تایی، - یکی - صدتایی– خودکار – تخته کلاسی
ارزشیابی تشخیصی:
1. سوال در مورد اعداد سه رقمی
2. با اعداد 10 و100 آشنا باشد وتفاوت آنها را تشخیص دهد.
بخشی از متن:
اهداف کلی:اشنایی با مفهوم گوشه(زاویه)
اهداف جزئی:
1. دانش اموز با مفهوم گوشه اشنا شود.
2. بتوانند گوشه را در شکلهای مختلف پیدا کنن.
3. با گونیا اشنا شوند.بتوانند با ان کارکنند.
اهداف رفتاری:
1. با مفهوم گوشه اشنا شوند و بتوانند انرا در شکلهای مختلف پیداکنند.(مهارتی و دانشی)
2. بتوانند گوشه را تشخیص دهندو انرا رنگ کنند.(مهارت)
3. با گونیا اشنا شوند.(دانش)
4. نحوه ی کار با این ابزار را یاد بگیرند.(مهارت)
5. بتوانند در دفتر خود با استفاده از گونیا گوشه بکشند و گوشه راست و گوشه های غیر راست انرا تحلیل کنند.(مهارت)
6. بتوانند گوشه را در محل زندگی و اطراف پیدا کنند.(مهارت)
بخشی از متن:
قسمتی از این فایل:
انواع روش های تدریس فعال که در این فایل مزایا و مراحل اجرای آن مورد بررسی قرار گرفته است.
۱. روش تدریس ایفای نقش (Role Playing)
۲. روش تدریس بحث گروهی
۳. روش تدریس حل مسئله؛ سومین مدل از روش تدریس فعال
۴. آموزش به همکلاسیها (peer teaching)
۵. روش تدریس پروژه
بخشی از متن:
اهداف رفتاری :
شناختی :1. فراگیران آنچه آموخته اند را بتوانند بیان کنند .
2. مطلب آموخته شده را در حل مساﺋﻞ به کار ببرد .
عاطفی :1. فراگیران نسبت به کشف موضوع از خود علاقه نشان دهند .
2. در حین کشف موضوع به نظر همگروهی های خود احترام بگذارند .
3. به معلم خود احترام بگذارند .
روانی حرکتی : 1. برای مفهوم آموخته شده شکل ترسیم کنند .
2. برای وسایل کمک آموزشی گروه خود مفهوم جدید ایجاد کنند .
بخشی از متن:
هدف کلی : مهارت در مفهوم تقسیم و عبارت نویسی آن
اهداف جزیی: دانش آموزان در پایان درس می توانند:
-جواب ضرب ها را سریع بیان کنند.
-برای عبارت های ضرب شکل بکشند.
-در شمردن از شمارش معکوس و رو به جلو استفاده نمایند.
-به مفهوم تقسیم پی می برند.
-قادر به کشیدن شکل برای تقسیم می باشند.
-نماد تقسیم را در جایگاه درست قرار می دهند.
-در گروه همکاری می کنند.
-به مفهوم دسته و تعداد آن در تقسیم کردن پی می برند.
-تمرینات را با علاقه انجام می دهند.
-به اهمیت تقسیم در زندگی روزانه پی می برد.
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت تغییرات فیزیکی و شیمیایی علوم پنجم دبستان مناسب برای دانشجومعلمان و معلمان پنجم دبستان. ویژه ی تدریس مبحث تغییرات شیمیایی و فیزیکی علوم پنجم دبستان
بخشی از متن:
پژوهش حاضر ،به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان (تغییرات مواد کلاس پنجم )می باشد که در مدرسه ی حکیم سهروردی شهر قیدار اجرا شد.این درس پژوهی با مشارکت من و سه نفر از دانشجویان دانیشگاه فرهنگیان با موضوع مذکور اجرا شد .باتوجه به نقش درس پژوهی وبهبود تدریس تصمیم گرفتیم درس تغیرات مواد پنجم که مبحث مهمی محسوب می شودو دانش آموزان در یادگیری بخش هایی از این درس(تغیرات حالت مواد ) ودرک عمیق این مبحث درسی دچار مشکل بودند مورد مطالعه قرار دادیم .پس ابتدا با همکاری هم بهترین طرح درسی که می توانستیم را نوشتیم وبعد از انجام تدریس ، تدریس مورد مشاهده ونقدوتحلیل گذاشته شد.ونکات مثبت و نکات منفی تدریس ثبت شد و وطرح درس بعدی با دقت بیش تر و با در نظر گرفتن مشاهدات نوشته وتدریس انجام شد وتدریس دوم پیشرفت خوبی در یادگیری دانش اموزان انجام شد.
بخشی از متن:
بازی کردن یکی از ابعاد زندگی کودکان است . بازی کردن نه تنها باعث سرگرمی کودکان می شود و لحظات شادی را می گذرانند. برای رشد و پرورش ان ها هم فوایدی متعددی دارد . پژوهش های مختلفی درباره ی اهمیت بازی کردن در رشد و پرورش کودکان انجام شده است .وبر نقش مثبت بازی در پرورش کودک تا کید دارد .
فواید بازی :
تحریک اولیه ی رشد مغز
تقویت هوش
شکل گیری تفکر خلاقانه
بهبود مهارت های کلامی و ارتباطی
ارتقای مهارت های کنترل غواطف و تنظیم هیجانات
رشد همدلی وشایستگی اجتماعی
ارتقای سطح سلامت جسمی وروانی
برقراری رابطه ی بهتر و محکم تر با والدین ومربیان وهم سالان
بخشی از متن:
قسمتی از فایل: محور اول- سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا
با توجه به اینکه شیوه معمول اجرای سند در سال های اخیر، اجرای برنامه سالانه مستند به نقشه راه برنامه زیرنظام ها بوده است نقاط ضعف و قوت شیوه فعلی را چه می دانید؟
با توجه به اینکه تبدیل راهکارهای سند به برنامه و تبدیل برنامه به فعالیت با مشارکت مستقیم
خود واحدها صورت گرفته است، اکنون که در پایان دوره چهارساله اجرای برنامه ها قرار داریم،این منطق را تا چه حدی موفق ارزیابی می کنید؟ به عبارتی آیا برآیند فعالیت های اجرا شده منجربه تحقق برنامه ها و متعاقب آن منجر به اجرای راهکارها و تحقق اهداف سند تحول شده است؟
آبا کاستی های احتمالی موجود در اجرای سند تحول ناشی از ضعف برنامه ریزی بوده یا در مقام اجرا۔ اهتمام کافی وجود نداشته یا رکن نظارت و ارزیابی به درستی ایفای نقش نکرده است؟ باذکر شواهدی، سهم عوامل مختلف را در این موارد تحلیل و ارزیابی کنید۔
بخشی از متن:
دانلود فایل پاورپوینت فرم پیشنهادی ارائه سمینار کارنما که دارای تیتر های لازم برای ارائه سمینار کارنما می باشد و در 20 صفحه تهیه شده است و شما می بایست مطالب لازم برایث این تیتر ها را در پاورپوینت قرار دهید. تیتر ها شامل: مقده، فصل اول شرح تجربیات دانش آموزی، فصل دوم ( شرح تجارب دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان)، و ...
بخشی از متن:
تکلیف نگارش علمی رابطه بین شیوه مدیریت کلاس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان:
بیان مسئله:
هدف اصلی فرایند آموزش ، تدریس مناسب برای دانشآموزان است . به همین دلیل ، کلیه تلاش های معلمان حول محور این فعالیت است. روش های مختلفی برای آموزش و تدریس وجود دارد. اما این روش ها فقط زمانی میتوانند کارآمد باشد که شرایط کلاسی (مانند فراهم بودن آرامش، همراهی دانشآموزان) برای این امر آماده باشد.
مدیریت کلاس ، میزان اشتغال دانشاموزان در فعالیت های برنامه درسی را افزایش میدهد و از هدر رفتن زمان برای رفع مشکلات رفتاری جلوگیری میکند.
حال این سوال ایــجاد میشــود که تا چه انـــدازه شیــوه مدیریت کلاسی میتواند برپیشرفت تحصیلی دانشآموزان تاثیر بگذارد.