فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

پاورپوینت محیط سازمانی


پاورپوینت-محیط-سازمانی
پاورپوینت محیط سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 924
قیمت: 6500 تومان

بخشی از متن:
هیچ سازمان و بنگاه اقتصادی درخلأء فعالیت نمیکند ، همه سازمانها و بنگاههای اقتصادی همانند یک سیستم پویا و ارگانیک در داخل محیطی قرار دارند که با دیگر اجزاء محیط در تعامل متقابل هستند ، بر همدیگر تأثیر گذاشته و از همدیگر تأثیر میپذیرند . سازمانها مواد اولیه ، نیروی انسانی ، سرمایه ،  دانش ،  تسهیلات و تجهیزات را از محیط میگیرند، محصول یا خدمت تولید کرده و مجدداً به محیط  عرضه میکنند ، که همه این داد و ستد ها در قالب قوانین و مقرراتی صورت میگیرد که محیط بر اساس آن به حیات خود ادامه میدهد . مادام که سیستم یا بنگاه اقتصادی بخواهد روال به همین منوال ادامه یابد ، بایستی به این مقررات پایبند بوده و به آنها احترام بگذارد و گر نه بر اساس اصل انتخاب اصلح ، محیط فقط سازمانها یا سیستمهایی را حفظ خواهند کرد که بتوانند خود را با شرایط محیطی وفق دهند .
مشتریان و مصرف کنندگان ، تأمین کنندگان و عرضه کنندگان مواد اولیه ، عرضه کنندگان تکنولوزی ، موسسات آموزشی ، موسسات تأمین نیروی انسانی ، شرکا ، رقبا ، اتحادیه های تجاری ، اتحادیه های کارگری ، گروههای حقوق بشر، گروههای صلح و گروههای سبز ، گروههای حافظ محیط زیست ، سازمانهای حمایت از مصرف کنند گان ، موسسات نظارتی ، قوانین و مقررات دولتها ، سازمانهای بین المللی و زیر ساخت های ارتباطی فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و باورهای مردمی از اجزای تشکیل دهنده محیط می باشند .
محیط بعنوان  مجموعه ای مرکب از نیرو هایی تعریف شده که عملکرد سازمان را متأثر ساخته ولی سازمان نسبت به آن کنترل کمی داشته یا اصلاً هیچ کنترلی ندارد . بعبارت دیگر ، محیط عبارتست از:" مجموعه عواملی که تغییردر ویژگیهای آنها در سازمان اثر گذاشته و همچنین تمام عواملی که ویژگیهایشان بر اثر رفتار سازمان تغییر نمایند ".

تئوریهای اولیه سازمان ، محیط سازمانی را بعنوان موجودیتی که خارج از مرزهای سازمان قرار دارد تعریف می کردند ، ولی اندیشمندان امروزی محیط را نوعی ساختار اجتماعی تصور میکنند . یعنی محیط یک تصویر ذهنی است که بر اساس باورهایمان شکل گرفته و از طریق انتظاراتی که بر مبنای این باورها بروز میکنند ، قوام می یابد . یعنی محیط و حدود و ثغور آن وقتی تعیین میشودکه سازمان و عوامل سازمانی به تعریف آن اقدام کنند ، چون با تعاریف مختلف حدود آن تغییر میکند .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.