بخشی از متن:
استخراج ایده کلیدی آشنایی با پدیده زمین لرزه و اثرات حاصل از آن
شایستگی های مورد انتظار
دانش آموزان بتواند نحوه ی تشکیل زمین لرزه را توضیح دهند.
دانش آموزان اثرات ناشی از زمین لرزه را بدانند.
دانش آموزان بتواند عوامل موثر بر میزان خرابی های زمین لرزه را نام ببرند.
دانش آموزان چگونه زیستن در کنار پدیده های طبیعی مانند زلزله( شناخت مکان ها امن و نامن، مراقبت از خود، کمک به همنوع و...) را بیان کنند.
طراحی ملاک های شایستگی
-دانش آموزان خلاصه ای از مباحث درس را بیان کنند.
-دانش آموزان به ارتباط زمین لرزه و اثرات آن و نحوه ی مقابله با آن و پناه گیری ماسب پی ببرند.
-دانش آموزان بتوانند اثرات مختلف حاصل از زمین لرزه را از یکدیگر تشخیص دهند.
-دانش آموزان بتوانند اقدامات قبل، حین و بعد زمین لرزه را از یکدیگر تفکیک کنند.
تعیین تکلیف عملکردی
-دانش آموزان به صورت گروهی خلاصه ای از مباحث ارائه شده در درس را بنویسند و به کلاس ارائه دهند.
-دانش آموزان در گروه های خود درباه ی زمین لرزه و اقداماتی که باید در زمان وقوع این پدیده انجام دهند با هم گفتگو کنند.
بخشی از متن:
جزوه فیزیک حالت جامد
درس حالت جامد جزو دروس تخصصی فیزیک گرایش های حالت جامد و ماده چگال در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در اکثر در دانشگاه های ایران از کتاب ” فیزیک ماده چگال اشکرافت و مرمین ” (به انگلیسی Solid State Physics by Ashcroft , Mermin ) به عنوان کتاب مرجع استفاده می شود. جزوه ای که در اینجا اورده شده است بسیاری از فصل های کتاب اشکزافت را پوشش می دهد و حتی حل برخی تمرینات آخر فصل نیز در آن وجود دارد. در بسیاری از صفحات این جزوه صفحاتی از کتاب اشکرافت و نیز حالت جامد کیتل ضمیمه گردیده است.
این جزوه را در 186 صفحه به صورت PDF می باشد.
برخی مطالب جزوه:
ساختار های بلوری
بردار انتقال شبکه
یاخته بسیط
یاخته کمین حجم
شبکه بلوری هگزاگونال
دوران بلور
انتقال بلور
بردار انتقال بسیط
تقارن بلور
بازتاب آینه ای بلور
انواع شبکه براوه دو بعدی
انواع شبکه سه بعدی
مشخصات شبکه های مکعبی
شبکه fcc
شبکه bcc
ساختار الماسی
شبکه وارون
محورهای چرخش بلور
تراکم اتمی عناصر
پراش توسط بلور
قانون براگ
دوره ای بودن شبکه
معادله دراگ
رابطه برای دامنه موج پراکنده شده
تحلیل فوریه بلور
شرایط پراش
شرط لاوه
نگرش لاوه
سازه ایوالد برای بلور چرخان
روش پودری یا روش دبی شرر
روش بلور چرخان
پراش پرتوی ایکس برای پایه ایبا چند اتم
شبکه الماسی چند اتمی
منطقه بریلوئن
منطقه اول بریلوئن
شرایط تداخل سازنده
وارون شبکه مکعبی مرکز حجمی
مرزهای بریلوئن
شبکه براوه دو اتمی
گرمای ویژه بلور کلاسیکی
مدول حجمی بلور یونی
روش دولون و پتی
انرژی بستگی گاز نجیب
نظریه کلاسیک بلور هماهنگ
شعاع ویگنر سایتز
ثابت مادلونگ
انرژی کل بلور
انرژی بستگی بلور
ساختار روی سولفید
بلور مولکولی
تفاوت پیوند یونی و کوالانی
بلور فلزی
چکش خواری بلور
رفتار نور ی فلزات
معادلات بهنجار شده شبکه براوه سه بعدی
مد بهنجار شبکه براوه تک اتمی یک بعدی
شاخه آکوستیکی
تصحیح در گرمای ویژه دولون پتی
مدل انشتین
مدل دبای
قانون پایستگی در فرایند های تک فونونی
قانون پایستگی در پرایندگی تک فونونی
اندازه گیری طیف فونونی توسط پرتوی x
معادله حالت و انبساط گرمایی بلور
پارامتر گرون آیزن در گرمای ویژه فلزات
رسانندگی گرمایی شبکه
پاشندگی بلور
نظریه دروده درباره فلزات
فرضیات اصلی مدل دروده
زمان واهلش
مسافت آزاد میانگین
ضریب هال
مغنتو مقاومت
اثر هال
تقریب کلاسیک الکترون آزاد
تخمین رسانندگی گرمایی فلز
قانون تجربی ویدمان فرانتس
رسانندگی AC یک فلز
فرکانس نوسانات پلاسما
تعادل فیزیک کلاسیک و آماری
ترازهای انرژی
قضیه بلوخ
قضیه bloch
شرط مرزی دوره ای
گاف انرژی در رسانا
گاف انرژی در نیمرسانا
گاف انرژی در نارسانا
توابع باروخ
معادله موج در یک پتانسیل دوره ای
الکترون در پتانسیل دوره ای ضعیف
نظریه کلاسیکی بلور هماهنگ
نظریه کوانتومی بلور هماهنگ
بی کفایتی مدل های شبکه ایستا
کاهش فراتر در ثابت های نوسانی
انرژی چسبناکی
بخشی از متن:
حل مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه ی تحلیلی 1 , 2
سیلورمن ترجمه دکتر علی اکبر عالم زاده
مناسب برای اساتید و ایام امتحانات دانشجویان
بخشی از متن:
آلمان اولین کشوری است که آموزش و پرورش اجباری را وضع کرده است. سیاست گذاری و اداره نظام آموزشی آلمان به نسبت ایالت های آن متنوع است. هر ایالتی به طور مستقل از ایالت های دیگر در زمینه آموزش و پرورش و طراحی برنامه های درسی فعالیت می کند. دانش آموزان به مدت 9 تا 10 سال تحصیلات آموزش و پرورش را پشت سر می گذارند. در تمام این سال ها برنامه درسی به دو موضوع اهمیت فراوانی می دهد اول زبان وادبیات آلمانی دوم مهارت ها و قابلیت های زندگی. دانش آموزان از کلاس سوم ابتدایی در ورود به انواع مدارس دوره متوسطه با هم رقابت می کنند. نمرات 1 تا 6 تعیین کننده نوع مدرسه متوسطه آنان است. دانش آموزان ابتدایی در پایان کلاس چهارم آزمون هایی را برای رفتن به دبیرستان می دهند. نمره 1 بالا ترین نمره و معادل خیلی خوب در سیستم ارزشیابی توصیفی است..
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 700
بخشی از متن:
انرژی هیچ گاه از بین نمیرود، فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر میکند ، اما ماهیت کل ین اصل به مهندسان ودانشمندان و محققان اجازه داد تا سامانه نیرویی را طراحی کنند که به شما اجازه روشن کردن خانهاتان را میدهد و سوخت خودروی شما را تامین میکند؛ به آن بقای انرژی میگویند و یکی از مهمترین کشفیات علم است
بخشی از متن:
در این رابطه علما توانستند با گسترش فرهنگ تشیّع نوعی بیداری مخصوص در مردم ایران بوجود آورند و برای گسترش این نوع فرهنگ از عنصر های «سیاست» و «حکومت» به روش خوبی استفاده کردند. آنها اول با نفوذ در درباریان شاهان مغول و بعد همکاری با دستگاه سلاطین صفوی توانستند فرهنگ تشیّع را در بین عامه مردم ایران بسط دهند. اما در عین حال، اولاً، هرگز به این سلاطین مشروعیت ندادند، ثانیا، هیچگاه در دستگاه سلاطین ذوب نشدند، بلکه همواره فاصله معنوی خود را با آنها حفظ میکردند و این بر جذّابیت آنها میافزود. نتیجه آن شد که با بسط فرهنگ تشیّع، فرهنگهای محلّی و قومی در تحت فرهنگ اصلی، که همان فرهنگ مذهبی تشیّع است، دارای یک هویّت مشخص ملّی گشتند و نتیجه این تکامل در مردم ایران بسط نظری و عملی نظریه «ولایت فقیه» بود که در مشروطه شکل نازل و اجمالی آن اتفاق افتاد و شکل کامل و تفصیلی آن در انقلاب اسلامی رخ نمود.
بخشی از متن:
پاورپوینت انواع اوراق بهادار
این فایل در 23 اسلاید برای شما دانشجویان محترم تهیه شده است و مناسب برای ارائه در کلاس می باشد. بخش های مختلف آن شامل موارد زیر است:
انواع اوراق بهادار
اوراق بهادار چیست؟
ویژگی های این اوراق
ابزارهای مالی کدامند؟
تقسیم بندی اوراق بهادار (بازارهای مالی)
ابزارهای مالی موجود در بازار پول
ابزارهای مالی موجود در بازار پول ایران
ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه
ابزارهای بازار اوراق قرضه
ابزارهای مشتقه
اوراق بهادار ترکیبی
و ....
که به طور جامع و در عین حال مختصر به این موضوع می پردازد.
بخشی از متن:
پاورپوینت دوزیستان
این فایل پاورپوینت درباره دوزیستان تهیه و در این سایت ارائه شده است و به تفضیل درباره زندگی این جانوران می پردازد. در اولین اسلاید این فایل در توضیح معرفی دوزیستان آورده است: دوزیستان گروهی از مهرهداران هستند که شامل ۲۵۰۰ گونه هستند. در ادامه نیز به طور کامل مراحل زندگی و ویژگی ها و ... این موجودات را شرح می دهد.
بخش های مختلف این پاورپوینت که دارای 25 اسلاید است به شرح زیر است:
معرفی دوزیستان
مراحل زندگی
تغییرات دمای بدن
سیستم دفاعی
تکامل دوزیستان
ویژگی های دوزیستان
دوزیستان بومی ایران
و ....
این پاورپوینت به طور کامل و در عین حال مختصر به این موضوع می پردازد.
بخشی از متن:
دمای پایین ، خشکی و شوری بالا شرایط تنش زای رایجی هستند که اثر ناسازگار بر روی رشد گیاه و محصول زراعی دارند . درک این مکانیسم ها از این طریق که گیاهان پیام های محیطی را دریافت می کنندو این پیام ها را به ماشین سلولی برای فعال شدن پاسخ های سازگاری انتقال می دهند . در زیست شناسی اهمیت بنیادی دارد .
بخشی از متن:
جزوه آموزشی سیم و کابل
فهرست مطالب :
هادی
هادی ساده یا بدون اندود
هادی با اندود فلزی
هادی قلع اندود
هادی با روکش فلزی
انواع هادیها (هادی یکپارچه تک مفتولی - هادی تابیده منظم - هادی گرد با مفتولهای تابیده هم مرکز - هادی دسته ای یا بانچ شده)
هادی تابیده گروهی
هادی انعطاف پذیر
هادی شکل داده شده
هادی قطاعی - سکتور
هادی فشرده
هادی توخالی
هادی هم مرکز
عایق
عایق نوارپیچ
عایق کاغذی اشباع شده
عایق اکسترود شده
عایق معدنی
حفاظ
حفاظ هادی
حفاظ عایق
انواع حفاظ فلزی
انواع زره فلزی
رشته سیم
روکش جدا کننده
پوشش میانی
روکش و روکش نهائی
طول تاب
جهت تاب
قطر کابل تابیده
قطر کابل تابیده ۲ رشته ای
قطر کابل تابیده ۳ رشته ای
قطر کابل تابیده ۳٫۵ رشته ای
قطر کابل تابیده ۴ رشته ای
قطر کابل تابیده ۵ رشته ای
قطر کابل تابیده ۶ رشته ای
قطر کابل تابیده ۷ رشته ای
قطر کابل تابیده ۸ رشته ای
قطر کابل تابیده ۱۰ رشته ای
قطر کابل تابیده ۱۲ رشته ای
قطر کابل تابیده ۱۴ رشته ای
قطر کابل تابیده ۱۶ رشته ای
قطر سیم بانچ شده
قطر سیم تابیده گروهی - بانچ استرند
قطر کابل تابیده
تعداد رشته های کابل
محاسبه طول تاب (ضریب تاب : ضریب تاب عددی است که در قطر کابل تابیده ضرب می شود تا طول تاب به دست آید)
مثالی از محاسبه طول تاب (دامنه قابل قبول طول تاب برای کابل ۱/۵ * ۴ انعطاف پذیر چیست ؟)
چرا هر لایه کابل نسبت به لایه قبلی ۶ رشته بیشتر دارد ؟
رابطه بین زاویه پیچش و تعداد رشته در هر لایه
حد طول تاب برای افزایش ۶ رشته در لایه بعدی
رابطه تعداد رشته در یک لایه با مقدار k
افزایش طول در اثرطول تاب
مثال : افزایش طول در اثرطول تاب در یک کابل ۷ رشته
جزوه آموزشی سیم و کابل
فرمت فایل : pdf
حجم فایل : ۱٫۹ مگابایت
تعداد صفحات : ۶۶ صفحه
زبان : فارسی
بخشی از متن:
فایل سه بعدی بلبرینگ
فرمت stp
قابل استفاده در نرم افزار های مهندسی
استاندارد ISO 3CC