بخشی از متن:
مقاله نیروگاه گازی کرمان
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 14 صفحه
قسمتی از متن :
1-2 : نیروگاه گازی:
نیروگاه های گازی، کاربردهای ویژه ای دارند. نیروگاه گازی به نیروگاهی می گویند که برمبنای سیکل گاز ( سیکل برایتون) کارمی کند؛ و ازسیکل های حرارتی می باشد، یعنی سیال عامل کار یک گاز است (عامل انتقال وتبدیل انرژی گازی است، مثلاً هوا). درنیروگاه های بخار عامل انتقال بخارمایع می باشد. نیروگاه گازی دارای توربین گازی است،یعنی باسیکل رایتون کارمی کند.ساختمان آن درمجموع ساده است :
1- کمپرسور: وظیفه فشرده کردن هوا را برعهده دارد.
2- اتاق احتراق : وظیفه سوزاندن سوخت درمحفظه را دارد.
3- توربین: وظیفه گرداندن ژنراتور را دارد.
کمپرسور به کاررفته درنیروگاه های گازی شبیه توربین است، دارای رتوری است که برروی این رتور پره متحرک است، هوا به حرکت درآمده وبه پره های ساکنی برخوردکرده ، درنتیجه جهت حرکت هوا عوض شده واین هوا بازبه پره های متحرک برخورد کرده واین سیکل ادامه دارد ودرهرعمل هوا فشرده ترمی شود. کمپرسور مصرف کننده عظیم انرژی است. هوای فشرده گرم است .هوای فشرده کمپرسور وارد اتاق احتراق که دارای سوخت گازوئیل است می شود. چون هوای فشرده شده گرم است ودر اتاق احتراق سوخت آتش گرفته و هوافشرده وداغ می شود، هوای داغ فشرده کارهمان بخارداغ فشرده توربین های بخار را انجام می دهد. هوای داغ فشرده رابه توربین می دهیم،(توربین دارای پره های متحرک وساکن است)، (پره های ثابت چسبیده به استاتور می باشد، پره های متحرک چسبیده به رتور می باشد).حال ژنراتور رامی توان به محور وصل کرده واز ترمینال های ژنراتور می توان برق گرفت. طول نیروگاه ممکن است به 20متر برسد. ژنراتور را می توان به محل B ویا A متصل نمود ؛ اما محل A بهتراست. نیروگاه های گازی از 1Mw وتا بالای 100Mw نیز ساخته می شود. برای راه اندازی واستارت نیروگاه درابتدا نیاز به یک عامل خارجی است تا توربین رابه سرعت 3000 دور در دقیقه برساند.
1-2-1 : مزایای نیروگاه گازی:
1- سادگی آن است - تمام آن روی یک شافت سوار است.
2- ارزان است، چون تجهیزات آن کم است. یکی از عواملی که برروی راندمان(بازده) تأثیرمی گذارد این است که هوای ورودی چه دمایی دارد.
3- سریع النصب است.
4- کوچک است. درسکوهای نفتی که نیاز به برق زیادی می باشد بایدازنیروگاه گازی استفاده کرد، تاجای کمتری بگیرد.
5- احتیاج به آب ندارد. ( درسیکل اصلی نیروگاه نیاز به آب نیست) اما درتجهیزات جنبی نیازبه آب است برای خنک کردن هیدروژن به کاررفته جهت سردکردن ژنراتور درسرعت های بالا.
6- راه اندازی این نیروگاه سریع است.
7- پرسنل کم می خواهد. زمانی نیروگاه گازی خاموش است که دراتاق احتراق سوخت نباشد. یک نیروگاه بخار را بعد از راه اندازی نباید خاموش کرد.
8- اما نیروگاه گازی بدین صورت است که صبح می توان روشن کرد و آخرشب خاموش نمود .
9- نیروگاه گازی بسیارمناسب برای بارپیک است ونیروگاه بخاربرای بارپیک نامناسب است.
1-2-2 : معایب نیروگاه گازی:
1. آلودگی زیست محیطی زیاد دارد.
2. عمر آن کم است. (به علت فرسودن توربین و کمپرسور). سوخت مازوت به علت آلودگی بیشتری که نسبت به سوخت گازوئیل دارد، کمتربه کارمی رود.
3. استهلاک آن زیاداست. (پره توربین، پره کمپرسور دارای استهلاک است)
4. راندمان آن کم است. ( مصرف سوخت آن نسبت به انرژی تولیدی زیاد است). این نقصی است که کشورهای اروپایی با آن مواجه اند. دلایل راندمان پایین :1-4- خروج دود بادمای زیاد 2-4- حدود 3/1 توان توربین صرف کمپرسور می شود . بنابراین درنیروگاه گازی برای استفاده درازمدت اصلا جایزنیست چراکه هزینه مصرف سوخت گران است.
5. امکان استفاده ازسوخت جامد فراهم نیست. (مانند زغال سنگ) چراکه بلافاصله پره های رتور پرازدود می شود.
6- نیروگاه های گازی را اگربخواهیم برای مدت طولانی استفاده کنیم ، هزینه نیروگاه گازی بالا ست.
بخشی از متن:
مقاله بانک های خازنی
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 161 صفحه
قسمتی از متن :
1-1 مقدمه
خازن المان الکتریکی است که میتواند انرژی الکتریکی را توسط میدان الکترواستاتیکی ) بار الکتریکی (در خود ذخیره کند . انواع خازن در مدارهای الکتریکی بکار میروند. خازن را با حرفC که ابتدای کلمه capacitor است نمایش میدهند
2-1 خازن ناجی شبکه های تولید و توزیع
توان هم در خازنها بصورت توان غیر مفید است درست مانند سلفها در یک چهارم پریود موج متناوب ،توان دریافت می کنند و در یک چهارم بعدی توان را تحویل می دهند پس خازنها هم مانند سلفها باعث افرایش توان راکیتو (غیر مفید )شبکه می شوند اما اتفاق بامزه زمانی روی می دهد که خازن و سلف با هم در شبکه قرار گیرند .
این دو برعکس هم عمل می کنند . یعنی زمانی که سلف توان می گیرد خازن توان می دهد و زمانی که سلف توان می دهد خازن توان می گیرد . پس توانهای غیر مفید این دو فقط یکبار از شبکه دریافت می شود و در زمانهای بعد بین آنها تبادل می شود بدون اینکه مولد این توان را تحمل کند . پس مصرف کننده های اهمی سلفی توان راکتیو خود را دریافت می کنند و مولد و شبکه توزیع آنرا تولید و پخش نمی کنند زیرا این کار راخازن انجام می دهد . این خازنها از حالا به بعد ، خازنهای اصلاح ضریب توان نام می گیرند و وظیفه آنها تامین توان راکتیو مورد نیاز مصرف کننده های اهمی سلفی است.
3-1: اتصال خازن به شبکه
خازنهای اصلاح ضریب توان باید در شبکه بصورت موازی قرار گیرند . برای اینکار در شبکه های تکفاز باید به فاز و نول وصل شوند و در شبکه های سه فاز پس از اتصال بصورت ستاره یا مثلث آنگاه به سه فاز متصل می شوند .
این خازنها باید از انواعی انتخاب شوند که بتوانند دایمی در مدار قرار گیرند پس باید بتوانند ولتاژ شبکه را تحمل کنند در محاسبه خازن از انواعی استفاده می شود که ولتاژمجاز آنها 15% بیشتر از ولتاژ شبکه باشد .
4-1: محاسبه خازن
نقش خازن در شبکه کاهش توان راکتیو مصرف کنند های اهمی – سلفی از دید مولدها است . با این اتفاق ضریب توان مفید به یک نزدیک می شود . پس با کنترل ضریب توان امکان کنترل توان راکتیو وجود دارد . این کار به کمک یک کسینوس فی متر صورت می گیرد . یعنی به کمک کسینوس فی متر می توان دریافت که ضریب توان و در نتیجه توان راکتیو در چه وضعیتی قرار دارد .
: (CosΦ) دامنه تغییرات ضریب توان
خازن مذکور باید برابر نیاز شبکه باشد در غیر اینصورت خود توان راکتیو از مولد دریافت می کند و همچنین سبب افزایش ولتاژ آن می شود . پس باید خازن مطابق نیاز شبکه محاسبه شود.
پرسش: شبکه به چه مقدار خازن نیاز دارد ؟
پاسخ : مقداری که ضریب توان را به یک نزدیک کند . این مقدار خازن خود توان راکتیوی ایجاد می کند که توان راکتیو مصرف کننده اهمی – سلفی را جبران می کند . پس مقدار خازن به مقدار توان راکتیو مدار بستگی دارد . هر قدر این توان قبل از خازن گذاری بیشتر باشد ، اندازه خازن نیز بزرگتر خواهد بود .
با توجه به مطالب گفته شده باید برای محاسبه خازن دو مقدار مشخص شود :
1. مقدار ضریب توان شبکه قبل از خازن گذاری
2. مقدار ضریب توان شبکه بعد از خازن گذاری که انتظار داریم شبکه به آن برسد
پس از تعیین این مقادیرمراحل زیر را پی می گیریم . برای مقدار ضریب توان مطلوب مثلا
عدد 0.9مقدار خوبی است . حال دو مقدار ضریب توان داریم یکی ضریب توان شبکه قبل از خازن گذاری و دیگری ضریب توان مطلوب که می خواهیم با گذاردن خازن به آن برسیم . به کمک رابطه زیر مقدار توان راکتیو مورد نظر را که با آمدن خازن تامین می شود محاسبه می کنیم.
منابع :
1- نهمین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق(زنجان)
2- تجهیزات نیروگاه. م . سلطانی . جلد دوم .انتشارات هنر. 1386
3- وبلاگ تخصصی برق. POWERENGINEERING. BLOGFA. COM
4- سیزدهمین کنفرانس شبکه های توزیع(گیلان)
بخشی از متن:
مقاله جوشکاری
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 23 صفحه
قسمتی از متن :
نکاتی که در جوشکاری بایستی مورد توجه قرار گیرد :
1- محل جوشکاری بایستی بدون رطوبت و خشک بوده و از تهویه مناسبی نیز برخوردار باشد .
2- در موقع تمیز کردن درز جوش و زدودن سرباره ها حتماً از عینک محافظ استفاده نمائید .
3- کابل جوشکاری انبر و اتصالات آنها بایستی کاملاً سالم بوده و عاری از هر نوعت عیب باشد .
4- دستگاه های جوشکاری را فقط زمانی جابجا کنید که برق آنها از شبکه قطع شده باشد .
5- هرگز به قسمت های عایق نشده انبر الکترود گیر ، انبر اتصال و کابلهای جوشکاری دست نزنید .
6- قبل از شروع به جوشکاری اطراف محیط کار خود را از مواد آتش زا و همچنین افراد غیر مسئول دور کنید .
فصل پنجم :
لوله و اتصالات
انواع لوله :
لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود .
لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد .
* لوله های گالوانیزه :
لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند : لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی شود ،در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند .
1- لوله های فولادی گالوانیزه :
این نوع لوله ها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است . جنس این لوله ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند . این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند .
2- لوله های آهنی گالوانیزه :
جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند . به همین علت آنها را لوله های با درز نیز می گویند . این نوع لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند .و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند .
کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های 6 متری و دو سر دنده با قططر اینچ تا 8 اینچ تولید می گردند . قر این لوله ها معمولاًقطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است .
همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند . لوله های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند .
بخشی از متن:
مقاله دسته بندی مبدل های حرارتی
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 152 صفحه
قسمتی از متن :
پیش گفتار
مبدل های حرارتی تقریباً پرکاربرترین عضو در فرآیندهای شیمیایی اند و می توان آن ها را در بیشتر واحدهای صنعتی ملاحظه کرد. آنها وسایلی هستند که امکان انتقال انرژی گرمایی بین دو یا چند سیال در دماهای مختلف را فراهم می کنند. این عملیات می تواند بین مایع- مایع ، گاز- گاز و یا گاز- مایع انجام شود. مبدل های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین تر و یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرند.
مبدل های حرارتی در محدوده وسیعی از کاربردها استفاده می شوند . این کاربردهای شامل نیروگاه ها ، پالایشگاه ها ، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید ، صنایع فرآیندی ، صنایع غذایی و دارویی ، صنایع ذوب فلز ، گرمایش ، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی میباشند. مبدل های حرارتی در دستگاه های مختلف نظیر دیگ بخار ، مولد بخار ، کندانسور، اواپراتور، تبخیر کننده ها ، برج خنک کن ، پیش گرم کن فن کویل ، خنک کن و گرم کن روغن ، رادیاتور ها ، کوره ها و ... کاربرد فراوان دارند.
صنایع بسیاری در طراحی انواع مبدل های حرارتی فعالیت دارند و هم چنین ، دروس متعددی در کالج ها و دانشگاه ها با نام های گوناگون در طراحی مبدل های حرارتی ارائه می گردد. محاسبات مربوط به مبدل ها کاری طولانی و گاهی خسته کننده است. مثلاً طراحی یک مبدل برای یک عملیات به خصوص نیاز به حدس های زیادی دارد که با استفاده از آن ها و طبق استانداردها می توان اندازه های یک مبدل مناسب را پیدا کرد. اما با استفاده از برنامه های کامپیوتری تمام این محاسبات توسط کامپیوتر انجام میشود و طراح برای طراحی تنها باید شرایط عملیاتی و خواص سیالات حاضر در عملیات را وارد کند. نرم افزارهای Aspen B-jac و HTFS از این موارد هستند. این نرم افزارها شامل برنامه هایی می شوند که توانایی انجام چنین محاسباتی را دارند.
در این تحقیق ابتدا توضیحاتی در مورد مبدل های حرارتی و اصول طراحی آنها بیان گردیده و در ادامه به معرفی و آشنایی با چند نرم افزار طراحی مبدلها پرداخته شده است.
دسته بندی مبدل های حرارتی
مبدل های حرارتی را می توان از جنبه های مختلف دسته بندی کرد :
- بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم
- بر اساس جهت جریان سیال سرد و گرم
- بر اساس مکانیزم انتقال حرارت بین دو سیال سرد و گرم
- بر اساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدلها
بر اساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم
1- مبدل های حرارتی نوع Recuperative
در این مبدل سیال سرد و گرم توسط یک سطح جامد ثابت از یکدیگر جدا شده اند و انتقال از طریق سطح مذکور صورت می گیرد. اکثر مبدل های موجود در صنعت از این دسته هستند.
2- مبدل های حرارتی نوع Regenerative
در این مبدل ، سطح جدا کننده سیال سرد و گرم ثابت نبوده و به طور متناوب قسمت هایی از سطح مذکور در معرض حرکت سیال سرد یا گرم قرار می گیرند. این نوع مبدل ها بیشتر در مقیاس های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.
بخشی از متن:
مقاله مقاومت و قانون اهم
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 19 صفحه
قسمتی از متن :
در تشریح قانون اهم با مقاومت و مفهوم آن آشنا شدیم. در توضیح مقاومت در ابتدا مقدمه ای از مفهوم آن بیان میکنیم و بعد به سراغ تعیین مقدار مقاومت با استفاده از کد رنگ میرویم و در ادامه به نحوه ساخت و اندازه گیری مقاومت های متغییر خواهیم پرداخت و در نهایت مقاومت های سری و موازی را توضیح میدهیم
واحد اندازه گیری مقاومت "اهم" میباشد. در توضیح مقاومت باید بگوییم که در حقیقت عامل بازدارنده جریان الکتریکی در مدار مقاومت است. یعنی در ساده ترین حالت وقتی میخواهید جریان را کنترل کنید و نگذارید توی مدار جریان زیادی به راه بیفتد ( که عامل سوختن مدار است) از مقاومت استفاده میکنیم.
مقاومت در اشکال گوناگون در وسایل الکتریکی و الکترونیکی کاربرد بسیاری دارد. یکی از انواع مقاومت مقاومت سرامیکی یا چینی است. که روی آن را با قشری از زغال پوشانده اند. مقدار چنین مقاومتی بستگی به مقاومت قشر زغالی دارد. که در حدود 0.001 تا 10 میکرون ضخامت دارد.
دو طرف این مقاومت به سیم های قلع اندود مربوط شده و لایه ای از لاک روی مقاومت را پوشانیده است. معمولا مقدار مقاومت را با نوارهای رنگی که روی آن ترسیم شده است نشان میدهند.
تعیین مقدار مقاومت با استفاده از کد رنگ:
اندازه مقاومت بر حسب اهم بوده و به وسیله چهار نوار رنگی بر روی بدنه اش مشخص میگردد که به صورت یک عدد دو رقمی و تعدادی صفر که در سمت راست آن قرار میگیرد است. همچنین در این کد بندی میزان خطا هم با یک نوار دیگر مشخص میشود.
مجموعه این علائم دارای فاصله های یکسان از دو طرف نیستند بلکه به طور آشکار به یک طرف نزدیکتر هستند. برای تعیین مقدار باید جوری مقاومت را در جلوی چشم قرار بدهید که مجموعه نوارهای آن مجموعه نوارهای رنگی طرف چپ قرار بگیرد
برای خواندن مقاومت با کمک جدول زیر عمل میکنیم
0 سیاه
1 قهوهای
2 قرمز
3 نارنجی
4 زرد
5 سبز
6 آبی
7 بنفش
8 خاکستری
9 سفید
ابتدا با خواندن دو نوار اول عدد دو رقمی را مشخص میکنیم و بعد با کمک نوار سوم تعداد صفر های جلوی آن را تعیین میکنیم. و اینجوری به عدد مقاومت میرسیم.
تذکر 1: اگر نوار سوم سیاه باشد به این معنی است که مقدار مقاومت همان عدد دو رقمی است و صفر اضافی ندارد.
بخشی از متن:
مقاله نانو تکنولوژی
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 35 صفحه
قسمتی از متن :
مقدمه:
حدود 100 سال پیش برای اولین بار مسئله استفاده از انرژی عظیم هسته ای مطرح شد. بشر همواره نمی توانست درک تجربی و صحیحی نسبت به این موضوع داشته باشد، ولی دیری نپایید که دانش و تکنولوژی این انرژی در اختیار بشر قرار گرفت و توانست استفاده از این انرژی فوق العاده را تجربه نماید.
دیرزمانی، اگر کسی مسئله پرواز در آسمان و یا سفر به خارج از این کره خاکی و گردش به دور آن را مطرح می کرد، دیگران حتماً او را خیال پرداز و مجنون قلمداد می کردند و یا به خاطر اظهار بعضی حقایق فرد را به توبه در کلیسا وا می داشتند! زمانی روبات ها و ابرکامپیوترها که چندین محاسبه ریاضی را در چند ثانیه انجام می دهند، فقط در داستانهای تخیلی نویسندگان پیدا می شد و اکنون ...
همیشه و در تمامی اعصار، وقتی مطلبی فوق دانش و درک مردم آن زمان مطرح می شد، در برابر مخالفت ها و انتقادات شدیدی قرار می گرفت ولی بعد از طی روزگار، همگان با پیشرفت های فوق العاده در آن زمینه مواجه می شدند و حتی این پیشرفت را موجبات فراهم آمدن آسایش بیشتر خود می دیدند و حالا در عصر ما بحث نانو تکنولوژی مطرح شده است، موضوعی که در تمامی ابعاد زندگی بشر و رشته های مختلف علمی ارتباط مستقیم و مؤثر خواهد داشت.
نانو تکنولوژی چنان رویکرد و نگرش، به تکنولوژی را متحول ساخته که در صورت تحقق و رسیدن به مقصدی که ترسیم شده است، شاید بزرگترین جهش انسان برای صعود به قله های رفیع علم باشد. اکنون جهان متوجه این رویکرد متحول کننده شده و متخصصین و دانشمندان در نقاط مختلف این کره خاکی دست به پژوهش و مطالعات وسیعی در این زمینه زده اند و طبق گفته برخی از آنان پیشرفت های صورت گرفته و روند رو به رشد نانو، بیش از حد انتظار و پیش بینی شده است.
مطمئناً با بودجه های کلان تخصیص داده شده و تحقیقات گسترده در آینده ای کاملاً نزدیک، انسان خواهد توانست در چیدمان اتم به اتم مواد به دلخواه دخالت کند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را با هر اندازه و کیفیت و شکلی تولید کند. همان طوری که بسیاری از مباحث علمی از درون فعالیت ها و پژوهش های نظامی به دنیای علم راه پیدا کرده است و یا مانند دانش هسته ای سرانجام در مبحث نظامی مورد سوء استفاده قرار گرفته است، دانش نانو نیز از این مستثنی نخواهد بود و سرانجام در زمینه های نظامی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای خواهد رسید که در آن وقت دانش هسته ای یکی از زیرشاخه های نانو به شمار خواهد آمد با توجه به اهمیت این مسئله مسلم خواهد بود که از دانش نانو به مراتب استفاده های سوء بسیار هولناکتر و تهدید آمیزتر صورت خواهد گرفت.
در پی انقلاب میکروالکترونیک، اکنون جهان در آستانه ورود به انقلاب نانو تکنولوژی با فن آوری ذره ای قرار دارد که آغازیست برای نوآوری های بیشمار در آینده، به گفته کارشناسان، این تکنولوژی نوین در آینده ای نزدیک با تأثیر و بسیاری از بخش های اقتصادی، وضع موجود را به کلی دگرگون خواهد کرد با کمک این تکنولوژی تولید اشیاء با خصوصیات جدید از جمله قدرت درک و گویش توسط ذره هایی که اندازه هرکدام از آنها یک میلیون از میلیمتر بیشتر نیست امکان پذیر می شود با کمک این تکنولوژی آنچه در گذشته ای نزدیک غیرممکن بود، تحقق پیدا خواهد کرد.
بخشی از متن:
مقاله واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 43 صفحه
قسمتی از متن :
مقدمه
فصل اول – آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه
شرخ مختصری از فرآیند خدمات
فصل دوم – ارزیابی بخش های مرتبط به رشته ICT
موقعیت رشته کارآموز
شرح وظایف رشته کارآموز
برنامه های آینده سازمان
فصل سوم – آموخته ها
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری
توپولوژی شبکه
مرکز ترانزیت
Numbering
تماس های شهری
تماس های بین شهری
کد منطقه
تماس های کشوری
مرکز مخابراتی
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز
سیگنالینگ صحبت
تبدیل صوت به سیگنال دیجیتالی
لینک E1
فیبر نوری
Call prossesing
چگونگی شماره گیری
آشنایی با سخت افزار سوئیچ
انواع کارت ها
مکانیسم Loud sharing و Hot standby
سرویس های ویژه مخابراتی
شارژینگ
شبکه های نسل آینده
نتیجه گیری
مقدمه :
انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سال ها و قرن ها بیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسان ها شده است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اینترنت دست یابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نیز در آینده براساس همین نیازها به وجود خواهد آمد و در حقیقت جهان پهناور امروز به واسطه همین ارتباطات ایجاد شده به دهکده جهانی تبدیل شده است.
مخابرات سهم عظیم و به جرات می توان گفت بزرگترین سهم را در برقراری ارتباط بین انسان ها به عهده دارد، که به تنهایی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.
در این گزارش که حال گذراندن یک دوره 240 ساعته در شرکت مخابرات استان ................. می باشد به طور مختصر توضیحاتی در رابطه با چگونگی عملکرد این شرکت ارائه شده است.
فصل اول
آشنایی با مکان کارآموزی
(مخابرات)
تاریخچه
ایجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس این ارتباطات گسترش یافت تا اینکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کانالیزه نبوده و امنیت نداشت.
و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش یافت نیاز به بخشی جهت ایجاد ارتباط با سایر قسمت ها بود و دیگر این امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقیم با سایر مشترکین در ارتباط باشد. از این رو از تکنولوژی به نام سوییچ استفاده شد.
سوییچ در لغت به معنی کلیک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عملیات پردازش، محاسبه شارژینگ و کلیه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.
اداره پشتیبانی فنی در ارتباط با سوییچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سوییچ هیچ گونه جایگاهی ندارد.
سوییچ را نصب می کنیم و این سوییچ مشخص می نماید که کدام مشترک می تواند با دیگر مشترک از همان مرکز یا از سایر مراکز در ارتباط باشد.
بخشی از متن:
مقاله دیود و انواع آن
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 7 صفحه
قسمتی از متن :
دیود پیوندی
از پیوند دو نوع نیم رسانای n و p یک قطعه الکترونیکی به نام دیود بوجود میآید که در انواع مختلفی در سیستمهای مخابرات نوری ، نمایشگرهای دیجیتالی ، باتریهای خورشیدی و ... مورد استفاده قرار میگیرد.
دید کلی
دیود یک قطعه الکترونیکی است که از به هم چسباندن دو نوع ماده n و p (هر دو از یک جنس ، سیلیسیم یا ژرمانیم) ساخته میشود. چون دیود یک قطعه دو پایانه است، اعمال ولتاژ در دو سر پایانههایش سه حالت را پیش میآورد.
دیود بی بایاس یا بدون تغذیه که ولتاژ دو سر دیود برابر صفر است و جریان خالص بار در هر جهت برابر صفر است.
بایاس مستقیم یا تغذیه مستقیم که ولتاژ دو سر دیود بزرگتر از صفر است که الکترونها را در ماده n و حفرهها را در ماده p تحت فشار قرار میدهد تا یونهای مرزی با یکدیگر ترکیب شده و عرض ناحیه تهی کاهش یابد. (گرایش مستقیم دیود)
تغذیه یا بایاس معکوس که ولتاژ دو سر دیود کوچکتر از صفر است، یعنی ولتاژ به دو سر دیود طوری وصل میشود که قطب مثبت آن به ماده n و قطب منفی آن به ماده p وصل گردد و به علت کشیده شدن یونها به کناره عرض ناحیه تهی افزایش مییابد (گرایش معکوس دیود).
مشخصه دیود در گرایش مستقیم
فرض کنید توسط مداری بتوانیم ولتاژ دو سر یک دیود را تغییر دهیم و توسط ولتمتر و آمپرمتر ولتاژ و جریان دیود را در هر لحظه اندازه گیری کرده ،بر روی محورهای مختصات رسم نماییم.جریان I در جهتی است که دیود قادر به عبور آن است .به همین علت اصطلاحاَ گفته می شود دیود در گرایش مستقیم یا بایاس مستقیم است . در هر حال اگر توسط پتانسیومتر ولتاژ دو سر دیود را از صفر افزایش دهیم ،مشاهده می شود تا ولتاژ به خصوصی ، جریان قابل ملاحظه ای از دیود عبور نمی کند.به این ولتاژ زانو می گویند ،این ولتاژبرای دیودهای از جنس ژرمانیم 2/0 ولت و برای دیودهای سیلیسیم 7/0 ولت است .تا ولتاژ زانو اگرچه دیود در جهت مستقیم است ، اما هنوز دیود روشن نشده است .از این ولتاژ به بعد ، به طور ناگهان جریان در مدار افزایش یافته و هرچه ولتاژ دیود را افزایش دهیم ، جریان دیود افزایش می یابد .
مشخصه دیود در گرایش معکوس
هرگاه جهت دیود را تغییر داده یعنی برعکس حالت گرایش مستقیم ، در جهت بایاس معکوس جریان مدار خیلی کم بوده و همچنین با افزایش ولتاژ معکوس دو سر دیود جریان چندان تغییر نمی کند به همین علت به آن جریان اشباع دیود گویند که این جریان حاصل حاملهای اقلیت می باشد . حدود مقدار این جریان برای دیودهای سیلیسیم ،نانو آمپر و برای دیودهای ژرمانیم حدود میکرو آمپر است. ارگ ولتاژ معکوس دیود را همچنان افزایش دهیم به ازاء ولتاژی ، جریان دیود به شدت افزایش می یابد . ولتاژ مزبور را ولتاژ شکست دیود می نامند و آنرا با VB نشان می دهند . دیودهای معمولی ،اگر در ناحیه شکست وارد شوند از بین می روند .(اصطلاحاَ می سوزند).
بنابر این ولتاژ شکست دیود یکی از مقادیر مجاز دیود است که توسط سازنده معین می گردد و استفاده کننده از دیود باید دقت نماید تا ولتاژ معکوس دیود به این مقدار نرسد.
البته در حالت مستقیم نیز جریان دیود اگر از حدی تجاوز نماید به علت محدودیت توان دیودباعث از بین رفتن دیود می گردد.این مقدار نیز یکی از مقادیر مجاز دیود است و به آن جریان مجاز دیود گفته می شود و توسط سازنده دیود معین می گردد.
انواع دیود
دیود متغییر
---------------------------------------------------------------------------
دیدکلی
وقتی که دیودی در بایاس معکوس قرار میگیرد، با افزایش ولتاژ معکوس لایه تهی تقریبا فاقد حاملهای بار الکتریکی است، شبیه به یک عایق یا دیالکتریک عمل میکند. از سوی دیگر نواحی n و p شبیه به رسانای خوب عمل میکنند. با یک تجسم ساده میتوان نواحی p و n را در دو طرف لایه تهی مانند یک خازن تخت موازی در نظر گرفت. از این جهت ظرفیت این خازن تخت موازی را ظرفیت خازن انتقال یا ظرفیت لایه تهی گویند. ظرفیت خازن انتقال (Ct) هر دیود با افزایش ولتاژ معکوس کاهش مییابد. دیودهای سیلسیوم که برای این اثر ظرفیتی طراحی و بهینه شدهاند، دیود با ظرفیت متغیر یا ورکتور نام دارند.
بخشی از متن:
مقاله انرژی الکتریکی
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 71 صفحه
قسمتی از متن :
افزایش روزافزون استفاده از انرژی الکتریکی یکی از عوامل مهم تحقیق و تحصیل در زمینه های مختلف مرتبط با این رشته است . از جمله مهمترین این رشته ها ، گرایش قدرت است . هدف اصلی این رشته آموزش نظری و عملی در ارتباط با نحوه انتقال و توزیع انرژی الکتریکی است .
یکی از قسمت های انتقال و توزیع ، پست ها هستند که کار تبدیل ولتاژ های مختلف را انجام می دهند . علت ایجاد پست ها این است که نیروگاه ها اکثراً در نقاطی قرار دارند که از محل مصرف دور می باشند و انرژی الکتریکی تولید شده در آنها باید توسط خطوط انتقال انرژی به محل مصرف فرستاده شود . اگر بخواهیم ولتاژ تولید شده توسط یک ژنراتور را مستقیماً بوسیله سیمهای انرژی به مسافتهای دور منتقل نمائیم ، تلفات انرژی شدیدی توسط خطوط انتقال تا محل مصرف ایجاد می گردد و در انتهای خط دارای افت ولتاژ و توان زیادی خواهیم بود پس لازم می باشد که مکانی موجود باشد که در آن تبدیل ولتاژها را انجام دهیم . مکانی که تبدیل ولتاژ در آن صورت می گیرد اصطلاحاً پست نامیده می شود .
مقاله حاضر در دو فصل تنظیم شده است که شامل مطالب زیر است :
1- آشنایی با پست 230 کیلولت بوشهر
2- تجهیزات پست 230 کیلوولت بوشهر
در اینجا لازم است از استاد گرامی جناب آقای دکتر کریمی مدیر گروه محترم برق قدرت که از راهنمایی ایشان در طول تحصیل همواره بهره برده ام نهایت سپاسگذاری را داشته باشم .
همچنین از زحمات آقای درویشی مسئول بهره برداری پست 230 بوشهر 1 و اپراتورهای محترم پست از جمله آقایان : خزاعی ، لطفی پور ، بهرسی ، خرمایی پور ، ایزدی و زنگنه کمال تشکر را دارم .
فهرست مطالب :
فصل اول (آشنایی با پست 230 کیلوولت بوشهر 1) 7
پست 8
انواع پست از نظر قرار گرفتن در شبکه 8
انواع پست از نظر تبدیل ولتاژ 8
انواع پست ها فشارقوی از نظر محل نصب 8
تاریخچه ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 9
محوطه 230 کیلوولت 10
محوطه 66 کیلوولت 10
نحوه اتصال ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 به شبکه 11
نیروگاه گازی بوشهر 13
فصل دوم (تجهیزات پست 230 کیلوولت بوشهر 1) 15
باطری شارژر 16
برقگیر 17
نوع میله ای 17
نوع سوپاپی 18
نوع اکسید روی 18
نوع لوله ای 18
ترانس ولتاژ (PT) 18
ترانس ولتاژ خازنی (CVT) 19
ترانس جریان (CT) 20
سکسیونر 21
تیغه ای 21
دورانی 22
قیچی ای 22
کشویی 23
مکانیزم سکسیونر 23
اینترلاک 23
انتخاب سکسیونر از نظر نوع و مشخصات 24
کلید قدرت یا بریکر 24
انواع کلیدهای قدرت 25
روغنی 25
نیمه روغنی 25
تست روغن 27
نحوه تست قدرت عایقی روغن 27
کلید اکسپانزیون 28
کلید هوایی 29
کلید گازی 31
کلید خلاء 31
جعبه زیر بریکر 33
انواع مکانیزم قطع و وصل بریکر 33
فنری 33
هیدرولیک 33
پنوماتیک 34
شرایط نصب تجهیزات در پست خارجی 35
تابلو مارشال 35
عملیات تعمیرات بریکر و سکسیونر در ایستگاه 230 کیلوولت بوشهر 1 35
کلید کوپلینگ 36
کلید ترانسفر 36
ایزولاتور یا مقره 36
شکست جنبی مقره 37
انواع مقره های سرامیکی 37
علل انجام مقره شویی در پستها 37
شین و طریقه اتصالات آن 38
شین ساده 38
معایب شین ساده 39
شین چندتایی یا مرکب 39
ترانسفورماتورها 40
نصب ترانسفورماتور 41
ترانس نولساز 45
عملیات ریکم زنی (عایق کاری) 45
عملیات رفع نشتی 46
حفاظت پست در مقابل صاعقه 46
اتاق فرمان 47
ابعاد اتاق فرمان و نصب تابلوها 48
طرز قرار دادن دستگاه های اندازه گیری 49
فرمان 49
بهره برداری 50
صفحه آلارم 51
انواع خطاهای موجود در صفحه آلارم 52
لاین تراپ و PLC 53
تعریف رله 54
انواع رله حفاظتی از نظر اتصال به شبکه 54
انواع رله حفاظتی 54
تست رله 58
برنامه زمانبندی شده گروه تعمیرات 59
ترتیب عملیات مانور جهت بی برق کردن خطوط 230 کیلوولت جهت کار
گروه تعمیرات بر روی خطوط 60
ترتیب عملیات مانور جهت برقدار کردن خطوط 230 کیلوولت در حالتی که
کار گروه تعمیرات بر روی خط به پایان رسیده باشد 60
ترتیب عملیات مانور جهت بی برق کردن خطوط 66 کیلوولت در حالتی
که گروه عملیاتی بخواهند روی آن خط تعمیرات انجام دهند 61
ترتیب عملیات مانور جهت برقدار کردن خطوط 66 کیلوولت در هنگامی
که کار گروه تعمیرات پایان یافته باشد 62
ترتیب عملیات جهت برقدار کردن ترانسفورماتور در ایستگاه 230
کیلوولت که دارای دو ترانسفورماتور بصورت پارالل است 62
بخشی از متن:
مقاله اسیلوسکوپ ها
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 29صفحه
قسمتی از متن :
کلیات
اسیلوسکوپ اشعه کاتدی یک دستگاه نمایش دهنده است. در صورتی که دیگر دستگاههای نمایش دهنده فقط مقدار ولتاژ یا مقادیر دیگر الکتریکی را نمایش می دهند اما اسیلوسکوپ اشعه کاتدی قادر است مقدار، فاز، فرکانس موج و روابط بین مقادیر آنها را نمایش دهد. خلاصه اطلاعات بسیار زیادی از نظر کمی و کیفی در مورد کارهای اندازه گیری الکترونیک به اسیلوسکوپ داده شده است و با قسمت های متعلق به دستگاه هر اندازه گیری با ردیف فرکانسهای زیاد با اسیلوسکوپ امکان پذیر است.
طرح ساده طبقاتی یک اسیلوسکوپ اشعه کاتدی نشان داده شده است. طبقات این اسیلوسکوپ شامل لامپ اشعه کاتدیCRT ، تقویت کننده مرورX-Amp و قسمت منبع تغذیه PUمی باشد.
طرح طبقاتی اسیلوسکوپ ساده و طرح ساده لامپ اشعه کاتدی
لامپ اشعه کاتدی
لامپ اشعه کاتدی در واقع یک لامپ خلاء است که الکترونهای آن از یک کاتد گرم منتشر شده و برای رساندن به سرعت کافی ابتداء شتاب داده می شوند، سپس به شکل اشعه در آمده و
را پایان به یک پرده نیمه شفاف پوشیده از فسفر رسانس برخورد می نماید.
محلی که الکترونها به صورت اشعه در می آیند لوله پرتاب الکترون ELECTRON GUN گفته می شود. ساختمان ساده لامپ نشان داده شده، لوله پرتاب مرکب از یک کاتد K ، یک شبکه G (الکترود کنترل) و آندهای است. شدت اشعه الکترون توسط شبکه ای به همان شکل لامپ الکترون معمولی، کنترل می شود. آند اول در پناسیل مثبت نسبت به کاتد کار می کند. از این رو الکترونها هنگام عبور از این شبکه شتاب می گیرند و با شکاف کوچکی در وسط آن اشعه الکترونی تهیه می گردد. الکترونهای بیرون آمده از آند اول عملاً در مسیر خط مستقیمی حرکت می کنند، لیکن نیروی دافعه بین الکترونها دور شدن اشعه را از هم به وجود می آورند. این تمایل توسط میدانهای الکترواستاتیکی با قرار دادن پتانسیل در آند اول و دوم لامپ کنترل می شود، از این رو تقارب اشعه الکترونی لامپ توسط آندهای اول و دوم نسبت به محور خود یک عدسی الکترونی تشکیل می دهند. معمولاً پتانسیل آند دوم ثابت است و پتانسیل آند اول برای تمرکز اشعه متغیر می باشد، به همین دلیل آند اول را الکترود تمرکز دهنده نیز می گویند.
منحرف شدن اشعه الکترونی به روی پرده به طور الکترواستاتیکی انجام می گیرد. انحراف الکترواستاتیکی توسط صفحات انحراف تهیه می گردند و به صورت دو وضع افقی(یاX) و عمودی(یاY) با زاویه قائمه نسبت به هم قرار دارند. میدانهای انحراف دهنده با اعمال ولتاژ مناسب بین هر دو جفت صفحات انجام می پذیرد.
وقتی که ولتاژهای مختلفی به طور تناوبی به دو جفت صفحات انحراف دهنده وارد می شوند اشعه الکترونی به طرف بالا و پایین و همچنین در عرض پرده به ترتیب با تغییر مقدار و قطبین ولتاژ حرکت می نمایند. در لامپ اشعه کاتدی وارد نمودن سیگنال مورد نظر به صفحاتY و اعمال یک ولتاژ استاندارد به صفحاتX مرسوم است، به طوری که ترکیب آنها محورهای مختصات را پدید می آورند. در تجزیه مدار الکتریکی معمولاً یک چیز در مورد تغییرات مقادیر نسبت به زمان جلب نظر می کند، بنابراین سیگنال مجهول به صفحات عمودی وارد شده و حرکت عرضی(مروری) در پرده مستقیماً متناسب با زمان است و این زمان توسط صفحات افقی با استفاده از ولتاژی که آن را ولتاژ مرور(TIME BASE) می گویند ساخته می شود.
بخشی از متن:
مقاله افت فشار در لوله های انتقال آب
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 9صفحه
قسمتی از متن :
در این روش، آب برگشتی از هر دستگاه پخش کننده ی حرارت مستقیما وارد لوله برگشت شده، مسیر حرکت به سمت موتورخانه را طی می کند. در این لوله کشی، دستگاه پخش کننده ی حرارتی که به موتورخانه نزدیک تر است، نسبت به دستگاه های دیگر طول لوله ی رفت و برگشت کمتری (افت فشار کمتری در مسیر) در نتیجه آب در مدار دستگاه راحت تر و بیشتر سیرکوله شده، در مدارهای دستگاه های دورتر ، کمتر جریان می یابد.
این طریقه لوله کشی برای جایی که دستگاه های پخش کننده حرارت دارای افت فشار های نامساوی (مانند فن کویل های هستند و هر کدام نیز یک شیر تنظیم کننده (balancing valve) دارند، توصیه می شود. لازم به ذکر است سیستم لوله کشی رادیاتور ها در ساختمان های کوچک با برگشت مستقیم انجام می گردد.
حداکثر فشار مجاز:
حداقل فشار مجاز در شبکه های توزیع آب بایستی به اندازه ای باشد که با توجه به افت فشارهای شبکه و داخل ساختمان و همچنین تغییرات سطح آب در هیج یک از نقاط برداشت در داخل ساختمانها ، حداقل فشار 3/0 اتمسفر کمتر نباشد. حداقل فشار مجاز شبکه برای ساختمانهای یک طبقه 4/1 آتمسفر و برای هر طبقه اضافی 4/0 آتمسفر جهت تامین ارتفاع و افت فشارهای داخلی ساختمان بر عدد فوق افزوده می شود.
تبصره 1- با توجه به شرایط ایران حداکثر طبقاتی که فشار آب آنها بایستی مستقیما از شبکه تامین شود ، چهار طبقه و در موارد خاص با توجیه کافی انتخاب پنج طبقه نیز بلامانع است. در ساختمانهای مرتفع جهت تامین فشار مورد نیاز بایستی از تاسیسات داخلی استفاده نمود.
تبصره 2- در صورتی که تامین فشارهای حداقل مجاز فوق الذکر مستلزم صرف هزینه زیاد باشد ، می توان تامین
فشار لاز برای ساختمانهای بلندتر از دو طبقه را محدود به حالاتی نمود که در طول دوره طرح مجموع سطوح این ساختمانها به مقدار قابل ملاحظه ای از سطح کل ساختمانهای شهر پیش بینی شده باشد.
سرعت آب شبکه
حداکثر سرعت مجاز در شبکه های توزیع آّب به طور معمول 2 متر در ثانیه و در مواقع آتش نشانی برابر 5/2 متر در ثانیه توصیه می شود. حداقل سرعت مجاز در شبکه های توزیع آب به طور معمول 2و0 متر در ثانیه توصیه می شود.
انتخاب قطر لوله
قطر لوله ها برای هر قسمت از شبکه بایستی به طریقی انتخاب شود که جایگزینی قطرهای کمتر موجب کاهش فشار شبکه از حدود مجاز آن می گردد.
حداقل قطر در لوله ها فاقد شیر آتش نشانی معادل 60 میلی متر توصیه می شود.
حداقل قطر در لوله های دارای شیر آتش نشانی با توجه به ضوابط نیازهای آتش نشانی تعیین گردیده و نباید کمتر از 100 میلیمتر باشد.
عدم رسوب گذاری
علاوه بر مواردی که اشاره شد سطح داخلی لوله های 5 لایه در مقایسه با لوله های فلزی دارای سطح بسیار صیقلی میباشند که این ویژگی علاوه بر کاهش رسوب گذاری سبب کاهش افت فشار درشبکه آبرسانی شده و امکان استفاده از لوله هایی با سایز کمتر جهت کاهش هزینه را فراهم مینماید.
بخشی از متن:
مقاله اندازه گیری سیستم قدرت
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 15 صفحه
قسمتی از متن :
سنجش دقیق ولتاژ، جریان یا دیگر پارامتر های شبکه ی نیرو پیش نیازی برای هر شکلی از کنترل می باشد که از کنترل اتوماتیک حلقه ی بسته تا ثبت داده ها برای اهداف آمارب می تواند متغیر می باشد . اندازه گیری و سنجش این پارامتر ها می تواند به طرق مختلف صورت گیرد که شامل استفاده از ابزار ها ی مستقیم خوان و نیز مبدل های سنجش الکتریکی می باشد.
مبدل ها خروجی آنالوگ D.C دقیقی را تولید می کنند – که معمولا یک جریان است- که با پارامتر های اندازه گیری شده مرتبط می باشد (مولفه ی مورد اندازه گیری)آنها ایزولاسیون الکتریکی را بوسیله ی ترانسفورماتور ها فراهم می کنند که گاها به عنوان ابزولاسیون گالوانیکی بین ورودی و خروجی بکار برده می شوند.این مسئله ابتداء یک مشخصه ی ایمنی محسوب می شود ولی همچنین به این معنی است که سیم کشی از ترمینال های خروجی و هر دستگاه در یافت کننده می تواند سیک وزن و دارای مشخصات عایق کاری کمی باشد مزیت های ابزار های اندازه گیری گسسته در زیر ارائه گردیده است.
الف) نصب شدن در نزدیکی منبع اندازه گیری، کاهش بار ترانسفورماتور وسیله و افزایش ایمنی بدنبال حزف سلسله ی سیم کشی طولانی.
ب) قابلیت نصب نمایشگر دور از مبدل
ج) قابلیت استفاده از عناصر نمایشگر چندگانه به ازای هر مبدل
د) بار روی CT’s/VT’s بصورت قابل ملاحظه ای کمتر است.
خروجی های مبدل ها ممکن است به روش های مختلف از ارائه ی ساده ی مقادیر اندازه گیری شده برای یک اپراتور تا بهره برداری شدن بوسیله ی برنامه ی اتوماسیون سک شبکه برای تعیین استراتژی کنترلی مورد استفاده قرار گیرد.
2-22) مشخصه های عمومی
مبدل ها می توانند دارای ورودی ها یا خروجی های منفرد و یا چند گانه باشند ورودی ها ، خروجی ها و تمامی مدار های کمکی از همدیگر مجزا خواهند شد. ممکن است بیش از یک کمیت ورودی وجود داشته باشد و مولفه ی مورد اندازه گیری می تواند تابعی از آنها باشد-هرچند مبدل اندازه گیری که مورد استفاده قرار گیرد معمولا انتخابی بین نوع مجزا و پیمانه ای وجود دارد که نوع اخیر یعنی پیمانه ای توسط پریز واحد ها را به یک قفسه ی ایتاندارد وصل می کند موقعیت و اولویت استفاده نوع مبدل را تعیین می کند.
1-2-22) ورودی های مبدل
ورودی مبدل ها اغلب از ترانسفورماتور ها گرفته می شود که این امر ممکن است از طرق مختلف صورت پذیرد . به طور کامل ، برای بدست آوردن بالا ترین دفت کلی باید کلاس اندازه گیری ترانسفورماتور های دستگاه مورد استفاده قرار گیرد. و سپس خطای ترانسفورماتور، ولو اینکه از راه جبر و بصورت ریاضی گون، به خطای مبدل اضافه خواهد شد. هرچند که اعمال مبدل ها به کلاس محافظتی ترانسفورماتور های دستگاه عمومیت دارد و به این علت است که مبدل ها معمولا بر اساس توانایی تحمل اضافه بار کوتاه مدت مشخص روی جریان ورودی آنها توصیف می شوند. مشخصه های عمومی مقاومتی مناسب برای اتسال به کلاس حفاظتی ترانسفور ماتور های دستگاه برای مدار ورودی جریان یک ترانسفور ماتور در ذیل آمده است:
الف)300 درصد کل جریان پیوسته
ب)2500 درصد برای سه ثانیه
ج)5000 درصد برای یک ثانیه
مقاومت ظاهری ورودی هر مدار ورودی جریان باید تا حد ممکن پایین و برای ولتاژ ورودی باید تا حد ممکن بالا نگه داشته شود. این کار خطا ها را بعلت عدم تناسب مقاومت ظاهری کاهش می دهد .
2-2-22) خروجی مبدل ها
خروجی یک مبدل معمولا منبع جریان می باشد. و به این معنا یت که در طول محدوده تغییرات ولتاژ خروجی (ولتاژ مقبول) مبدل ، وسایل نمایشگر اضافی بدون محدودیت و بدون هرگونه نیازی برای تنظیم مبدل می تواند اضافه گردند.میزان ولتاژ قابل قبول ، حداکثر مقاومت ظاهری حلقه ی مدار خروجی را تعیین می کند . به طوری که میزان بالای ولتاز قابل قبول ، دوری موقعیت دستگاه مزبور را تسهیل می کند.
در جایی که حلقه ی خروجی برای اهداف کنترلی مورد استفاده قرار گرفته می شود ، دیود زینر های به طور مناسب ارزیابی شده گاها در میان ترمیتال های هر وسیله در حلقه ی سری برای حفاظت در برابر امکان تبدیل مدارات داخلی آنها به مدار باز نصب می شوند.این امر اطمینان می دهد که یک وسیله خراب در داخل حلقه منجر به خرابی کامل حلقه ی خروجی نمی گردد. طبیعت جریان ساده ی خروجی مبدل حقیقتا ولتاژ را بالا می برد و تا تحت فشار قرار دادن سیگنال خروجی صحیح اطراف حلقه ادامه می یابد.
بخشی از متن:
مقاله انرژی هستهای از معدن تا نیروگاه
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 28 صفحه
قسمتی از متن :
استفاده از انرژی هستهای برای تولید برق روشی پیچیده اما کارامد برای تامین انرژی مورد نیاز بشر است. به طور کلی برای بهرهبرداری از انرژی هستهای در نیروگاههای هستهای، از عنصر اورانیوم غنی شده به عنوان سوخت در راکتورهای هستهای استفاده میشود که ماحصل عملکرد نیروگاه، انرژی الکتریسته است. عنصر اورانیوم که از معادن استخراج میشود به صورت طبیعی در راکتورهای نیروگاهها قابل استفاده نیست و به همین منظور باید آن را به روشهای مختلف به شرایط ایده عال برای قرار گرفتن درون راکتور آماده کرد. اورانیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است که نماد آن Uو عدد اتمی آن ۹۲است. این عنصر دارای دمای ذوب هزار و ۴۵۰درجه سانتیگراد بوده و به رنگ سفید مایل به نقرهای، سنگین، فلزی و رادیواکتیو است و به رغم تصور عام، فراوانی آن در طبیعت حتی از عناصری از قبیل جیوه، طلا و نقره نیز بیشتر است.
عنصر اورانیوم در طبیعت دارای ایزوتوپهای مختلف از جمله دو ایزوتوپ مهم و پایدار اورانیوم ۲۳۵و اورانیوم ۲۳۸است. برای درک مفهوم ایزوتوپهای مختلف از هر عنصر باید بدانیم که اتم تمامی عناصر از سه ذره اصلی پروتون، الکترون و نوترون ساخته میشوند که در تمامی ایزوتوپهای مختلف یک عنصر، تعداد پروتونهای هسته اتمها با هم برابر است و تفاوتی که سبب بوجود آمدن ایزوتوپهای مختلف از یک عنصر میشود، اختلاف تعداد نوترونهای موجود در هسته اتم است. به طور مثال تمامی ایزوتوپهای عنصر اورانیوم در هسته خود دارای ۹۲ پروتون هستند اما ایزوتوپ اورانیوم ۲۳۸در هسته خود دارای ۱۴۶نوترون ( (۹۲+۱۴۶=۲۳۸و ایزوتوپ اورانیوم ۲۳۵دارای ۱۴۳نوترون( (۹۲+۱۴۳=۲۳۵در هسته خود است.
اورانیوم ۲۳۵مهمترین ماده مورد نیاز راکتورهای هستهای(برای شکافته شدن و تولید انرژی) است اما مشکل کار اینجاست که اورانیوم استخراج شده از معدن ترکیبی از ایزوتوپهای ۲۳۸و ۲۳۵بوده که در این میان سهم ایزوتوپ ۲۳۵بسیار اندک(حدود ۰/۷درصد) است و به همین علت باید برای تهیه سوخت راکتورهای هستهای به روشهای مختلف درصد اوانیوم ۲۳۵را در مقایسه با اورانیوم ۲۳۸بالا برده و بسته به نوع راکتور هستهای به ۲تا ۵درصد رساند و به اصطلاح اورانیوم را غنیسازی کرد.
درون راکتورهای هستهای، هسته اورانیوم ۲۳۵به صورت کنترل شده شکسته شده که در این فرایند مقداری جرم به انرژی تبدیل میشود. همین انرژی سبب ایجاد حرارت(اغلب از این حرارت برای تبخیر آب استفاده میشود) و در نتیجه چرخیدن توربینها و در نهایت چرخیدن ژنراتورهای نیروگاه و تولید برق میشود.
در نیروگاههای غیر هستهای، از سوزاندن سوختهای فسیلی از قبیل نفت و یا زغال سنگ برای گرم کردن آب و تولید بخار استفاده میشود که یک مقایسه ساده میان نیروگاههای هستهای و غیر هستهای، صرفه اقتصادی قابل توجه نیروگاههای هستهای را اثبات میکند.
بخشی از متن:
پاورپوئینت”بازاریابی درتوییتر با رویکرد قدرتمندترین شبکه اجتماعی برای مدیریت ذهن مخاطبان”
توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟
توییتر یکی از بزرگترین و مهمترین شبکههای اجتماعی دنیاست که ماهیت و کاربران خاصی دارد و به عنوان یک بستر تبلیغاتی نیز میتوان به خوبی از آن استفاده کرد. اما واقعا توییتر چیست و تبلیغات در این شبکه اجتماعی به چه صورت است.
اصولا شبکههای اجتماعی با اهداف خاصی طراحی و عرضه میشوند. به عنوان مثال لینکدین شبکه اجتماعی کسب و کارها، مدیران و متخصصان است یا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرمکننده برای به اشتراکگذاری تصاویر جذاب از زندگی روزمره افراد است. در این بین یکی از شبکههای اجتماعی شناخته شده در دنیا که کاربران بسیار زیادی دارد توییتر است که حجم زیادی از محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدویی در آن منتشر میشود. امروز میخواهیم بیشتر از توییتر و تبلیغات در آن بگوییم.
معرفی شبکه اجتماعی توییتر
توییتر (Twitter) در واقع شبکه اجتماعی همه افراد است که توسط جک دورسی در سال ۲۰۰۶ راهاندازی شده است، ولی بیشتر افراد سرشناس، سیاستمداران، سلبریتیها، مدیران، کارشناسان حوزههای مختلف و خبرنگاران در آن حضور دارند. ویژگی این شبکه اجتماعی حجم زیاد تبادل توییتها در طول روز است که بیشتر آنها به صورت متنی بوده و نشان میدهد که بیشتر کاربران در لحظه روی این شبکه اجتماعی فعالیت میکنند.
با اینکه توییتهای شما شامل محدودیت کاراکتر میشود، اما همچنان توییتر یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکههای اجتماعی دنیاست که هشتگهای آن ترند روز هستند و طرفداران زیادی دارند. فعالیت در توییتر اصول خودش را دارد، ضمن اینکه لحن افراد در این شبکه اجتماعی بیشتر راحت و خودمانی است و توییتهای شما به ۲۸۰ کاراکتر محدود شده است. این شبکه اجتماعی بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و توییتر به معنای جیکجیک یا چهچهه است.
تبلیغات در توییتر چگونه است؟
با اینکه شاید این گونه به نظر برسد که سبک فعالیت توییتر با دیگر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است و خیلی نمیتوان در آن فعالیت تبلیغاتی جدی داشت، ولی این طور نیست و تبلیغات در توییتر نیز پلنهای ویژه خودش را دارد که بسیاری از کمپانیهای بزرگ از آن استفاده میکنند. البته برای اکانتهای شخصی نیز امکان تبلیغ کردن وجود دارد.
شما میتوانید به سه شکل زیر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهید که البته باید سراغ پلنهای پولی بروید:
توییتهای تبلیغاتی: در این توییتها مشخصا آگهی و محتوای تبلیغاتی قرار دارد و به همین دلیل در نتایج جستجو و تایم لاین افراد بالاتر در توییتهای دیگر قرار میگیرند.
تبلیغات حسابهای کاربری: امکان تبلیغ اکانتها در توییتر نیز وجود دارد و حتی افراد میتوانند با این روش اکانت شخصی خودشان را به دیگران معرفی کنند و برای جذب فالورئهای بیشتر در بالای نتایج جستجو و تایم لاین قرار بگیرند.
ترندهای تبلیغاتی: این ترندها که معمولا با هشتگها مشخص میشوند نیز طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل توییتر مهمترین و داغترین مباحث را در صدر نشان میدهد.
سخن پایانی
توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی سریع، پرتکاپو و بهروز، یکی از بهترین گزینهها برای استفاده در بازاریابی محسوب میشود. در عین حال، بازاریابی در توییتر نیز مشابه با هر روش دیگری از بازاریابی مستلزم برنامهریزی، داشتن استراتژی و طی مراحل و توجه به نکات خاصی است که در این مطلب به مهمترین آنها اشاره کردیم. ترکیب نکات بالا با خلاقیت و نوآوری میتواند به آمیزه موفقیت آمیزی تبدیل شود که باعث افزایش فروش و رشد روزافزون کسبوکار شما خواهد شد.
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ
مبانی بازاریابی در توییتر
نحوه تعامل با کاربران توییتر
چرا توییتر یک ابزار بازاریابی مهم است؟
قدرت اختصار در پیامرسانی
آنالیز دادهها
چرا توییتر مارکتینگ؟
مخاطبان ومحصولات شما
برندسازی بزرگ در توییتر
نحوه فعالیت در توییتر باید چگونه باشد؟
۱۶ روش برای جذب مخاطب بیشتر در توییتر
استراتژی بازاریابی توییتر چگونه تعیین میشود؟
نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
راهنمای استفاده از توییتر برای کسب و کارها
تبلیغ در توییتر، یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین!
افزایش ترافیک سایت با استفاده از توییتر
بازاریابی توییتر : نحوه استفاده از توییتر برای مشاغل
استفاده از تجزیه و تحلیل توییتر برای بازاریابی با توییتر
چهار دلیل وجود دارد که شما باید از تجزیه و تحلیل توییتر استفاده کنید
تبلیغات در توییتر چه مزایایی دارد؟
منظور از آنالیز رقبا چیست؟
انواع کمپینهای تبلیغات در توییتر
بازاریابی در توییتر؛ چگونه با استفاده از توییتر برای کسبوکارمان بازاریابی کنیم؟
چگونه یک استراتژی بازاریابی در توییتر تدوین کنیم؟
مراحل و نکات قابل توجه برای بازاریابی در توییتر
۱۱ نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند
نکات مهم بازاریابی توییتر
نحوه تنظیم استراتژی بازاریابی توییتر
ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها
PESTELآنالیز تحلیل عوامل محیطی درتوییتر
تحلیل فرصت ها تهدیدات .نقاط قوت و ضعف در توییترحضور گسترده آنلاین با برخی اشکالات
تحلیل ۵ نیروی پورتر درتوییتر
مزیت های رقابتی توییتر
با ۱۹۲ اسلاید تخصصی و۸۴صفحه ورد pdf
بخشی از متن:
داستان موفقیت برند ال جی
کمپانی کره ای هنوز هم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده وسایل مصرفی در سراسر جهان است . چه رازی در پس این موفقیت نهفته است؟ بیایید به ۸ مورد از آن ها بپردازیم و ۸ حقیقت جالب که احتمالا نمی دانستید را مرور کنیم.
اگرچه حالا ال جی درگیر نبردی اساسی با سامسونگ و اپل در فضای تولید و عرضه تلفن های هوشمند شده، اما این کمپانی کره ای هنوز هم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده وسایل مصرفی در سراسر جهان است و بی انصافی نباشد، در کنار رقیب هموطن خود بهترین دستگاه های اندرویدی را می سازند. بر اساس آمار منتشر شده توسط Statista، کمپانی ال جی با سهم ۹٫۷ درصدی (تا فوریه ۲۰۱۶) سومین تولیدکننده پرطرفدار تلفن همراه هوشمند در ایالات متحده آمریکا است و در دیگر نقاط دنیا نیز مشابه همین آمار برقرار است. چه رازی در پس این موفقیت نهفته است؟ بیایید به ۸ مورد از آن ها بپردازیم و ۸ حقیقت جالب که احتمالا نمی دانستید را مرور کنیم.
سال تاسیس ال جی به چندین دهه قبل باز می گردد. سال ۱۹۴۸ بود که این کمپانی با نام GoldStar تاسیس شد، دقیقا چندی پس از جنگ کره و به منظور بازگرداندن وضعیت کشور از حالت بحران و به پیش راندن اقتصاد. قرار بود آن ها فقط برای کشور خودشان وسایل الکترونیکی مثل رادیو، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و انواع کولرها را بسازند.
گلد استار یک بخش به نام Lak-Hui Chemical داشت که بعدها و در سال ۱۹۹۵ این دو با یکدیگر ترکیب شدند. در نتیجه این اتفاق Lucky-GoldStar پدید آمد که خلاصه اش می شود LG. عبارت Life’s Good مسلما دلیل این اسم نیست.
اگر چه حالا ال جی را با شعار Life’s Good می شناسند، اما در بین سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ شعار آن ها Future’s Technology بود و پس از آن تا سال ۲۰۰۴، این شعار به Digitally Yours تغییر یافت. پس از آن هم که دیگر می دانید.
آن ها اولین موبایل با نمایشگر لمسی خازنی را تولید کردند، آن هم زمانی که همه مشغول ساخت نمایشگرهای مقاومتی بودند. LG Prada یا LG KE850 اولین موبایل با نمایشگر ۳ اینچی و رزولوشن ۲۴۰ در ۴۰۰ بود که ۸ گیگابایت حافظه داخلی داشت و در طی ۱۸ ماه اول عرضه اش در بازار، بیش از یک میلیون واحد از آن فروخته شد.
نمی شود که از بهترین تلویزیون های موجود در بازار صحبت کنید ولی نام ال جی را نیاورید. آن ها در این بخش فوق العاده اند. طبق آمار Statista، ال جی دومین تولید کننده محبوب جهان با درصد سهم ۱۲٫۴ درصدی از بازار است. فقط یک کمپانی از آن ها بهتر بود و آن سامسونگ با ۲۰٫۹۸ درصد سهم بازار است.
شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی عموما با طبیعت میانه خوبی ندارند اما ال جی با ثبت نمره ۳٫۵ از ۱۰، رتبه دوازدهم سبزترین کمپانی گروه الکترونیک را در اختیار دارند که جایگاه بسیار قابل توجهی است.
ال جی جزو اولین کمپانی هایی بود که نمایشگر خمیده را در تلفن های خود به کار گرفت و پیرو راه سامسونگ که Galaxy Round را عرضه کرد، LG G Flex را به بازار فرستاد.
چند سال جلوتر می آییم، همین چند ماه پیش بود که کره ای ها از LG G5 پرده برداشتند، اولین تلفن همراه ماژولار در میان بزرگان. اگرچه Fairphone 2 عملا اولین تلفن همراه ماژولار دنیا محسوب می شود که به ورژن نهایی رسید اما هیچ گاه به اندازه G5 بزرگ و قابل ستایش نبود که بخواهیم آن را وارد بازی کنیم. دوستان G5 واقعا تغییرات جذابی را به ارمغان می آورند که این دستگاه را بسیار متمایز جلوه می دهد.
-تلویزیون های اولد ال جی بازار جهانی را تغییر میدهند
۲-سرمایه گذاری درتلویزیون های اولد ال جی و بازاراستراتژیک
۳-تلویزیون های اولد ال جی وپیش بینی بازارآینده
۴-نگاهی به قوت و ضعفهای ال جی در مقایسه با رقبا
۵-نگاهی به قوت و ضعفهای ال جی در مقایسه با رقبا-مطالعه موردی گوشی های همراه ال جی
۶-نگاهی به قوت و ضعفهای ال جی در مقایسه با رقبا-مطالعه موردی هوگشی های همراه
۷-همکاری الجی و شرکت Meridian Audio برای ارائه سیستمهای صوتی با کیفیت بالا
۸-نقش پیشگامانه الجی در بازار لوازم سرگرمی خانگی
۹-الجی مطمئن در تسخیر بازار تلویزیونهای فوقپیشرفته و پریمیوم(پادشاه تلویزیون ها)
۱۰-الجی مطمئن در تسخیر بازار تلویزیونهای فوقپیشرفته و پریمیوم(پادشاه تلویزیون ها)وخلق تقاضای آینده محور
۱۱-نقش پیشگامانه الجی در بازار لوازم سرگرمی خانگی
۱۲-پیشگامی در بازار جهانی OLED
۱۳-توسعه نفوذ تلویزیونهای ۴K Ultra HD در بازاربا رویکرد خلق مشتریان خشنود
۱۴-تجربه کاربری شگفتانگیز از طریق webOS 2.0
۱۵-تقویت رقابت محصولات صوتی و آی.تی،جست وجوی فرصت های جدید
۱۶-نگاهی به آینده بازار ال جی جی ۶ پس از معرفی گلکسی اس ۸ سامسونگ
۱۷-نگاهی به آینده بازار ال جی جی ۶ پس از معرفی گلکسی اس ۸ سامسونگ-ادامه
۱۸-رقابت ال جی با کاهش قیمت فبلت وی ۳۰ ،با گلکسی نوت ۸
۱۹- همکاری شرکت اپل با الجی
۲۰-شرکت LG Display؛ فرمانروای بازار جهانی LCD بزرگ برای هفتمین سال متوالی
۲۱-رقابت شانه به شانه سامسونگ و ال جی در بازار پنل های OLED
۲۲-رقابت شانه به شانه سامسونگ و ال جی در بازار پنل های OLED
۲۳-رقابت ال جی و ایسر در بازار دستگاه های AIO مجهز به سیستم عامل کروم (کدام برنده است؟!)
۲۴-دوئل سامسونگ و ال جی در بازار جهانی لوازم خانگی
۲۵-چینیها برای تولید OLED با سامسونگ و الجی رقابت میکنند
۲۶-تولیدکنندگان تلویزیون های چینی درصدد ورود به بازار جهانی و رقابت با ال جی و سامسونگ هستند
۲۷-گام های بزرگ ال جی درتولیدOLED
تجزیه و تحلیل / ماتریسSWOT ال جی دربازارهای جهانی
ماتریس ۵ نیروی پورتر در شرکت LG
استراتژی ماتریس پورتر در شرکت LG
استراتژی رقابت درشرکت LG
پیامدهای ۵ نیروی پورتر درشرکت LG
تجزیه و تحلیل PESTELدرشرکت ال جی
نقش تجزیه و تحلیلPESTELدر موفقیت کسب وکارها
مطالعه موردی کامل در مورد استراتژی بازاریابی زندگی خوب (LG)
آمیخته بازاریابی ال جی
استراتژی محصول ال جی
محصولات مختلف ارائه شده توسط ال جی
استراتژی قیمت گذاری ال جی
استراتژی مکان و توزیع الجی
استراتژی بازاریابی و تبلیغات ال جی
تجزیه و تحلیل SWOT ال جی با نگاه جامع
مخاطبان هدف ال جی
تقسیم بندی، هدف گذاری، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی LG–
ماموریت.چشم انداز و شعار ال جی
مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی ال جی –
ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی ال جی –
تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی ال جی –
ورود به بازارهای جدید
تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی ال جی –
مزیت رقابتی ال جی چیست؟
بازار هدف ال جی کیست؟(سن مخاطبان)
لوگوی Lg به چه معناست؟
تحلیل رقبا در ال جی( درکشور هند)
Videocon Internationalرقیب بومی ال جی در هند
سونی،رقیب دیگر ال جی در هند
MIRC Electronics رقیب محلی ال جی
نوکیا وHCL Infosystemsرقبای دیگر ال جی
استراتژی ترفیع
SWOT analysis ال جی در هند
با ۱۳۷ اسلاید تخصصصی
بخشی از متن:
با سلام خدمت شما
این پک محصول مدل های اختصاصی ما برای دیزاین هستند امیدواریم دوست داشته باشید
مدل ذخیره مکس 2015 هست
فرمت یدکی iges دارد
تکسچر دارد
اندازه :340.260mm
قیمت ما براساس طرح و ایده داده شده است
اگر از پک محصولات ما خوشتون اومده از کلمات کلیدی مدل های سه بعدی و 3dmodels در سرچ های خودتون استفاده کنید تا جدید ترین محصولات ما را ببینید یا
عضو صفحه ما در اینستاگرام شوید :3dmodels.eej
مرسی از همراهی شما
بخشی از متن:
مدیریت پوشش خبری در رسانهها
فایلی که در اختیار شما قرار میگیرد خلاصهای از مهمترین نکات فصل دوم کتاب راهنمای پوشش خبری در رسانهها به قلم استاد دکتر اکبر نصراللهی است. در فصل دوم این کتاب که خلاصه آن به صورت فایل ورد جمع آوری شده است موارد زیر تشریح شده است:
• ابزارهای پوشش خبری
اصول مدیریت در رسانه
وظایف مدیریت خبر
برنامه ریزی
تصمیم گیری
نظارت و ارزیابی
این فایل آموزشی میتواند مورد استفاده و بهره برداری دانشجویان روزنامه نگاری، خبرنگاری، ارتباطات و علوم اجتماعی و همچنین خبرنگاران، فعالان روابط عمومی و اصحاب رسانه قرار گیرد.
بخشی از متن:
فایلی که در اختیار شما قرار میگیرد خلاصهای از مهمترین نکات کتاب نرم خبر و سخت خبر به قلم استاد محمدرضا نوروزپور است.
بخشی از متن:
در این فایل مباحث تدریس شده در فصل 12علوم هفتم در مدارس تیزهوشان اصفهان بیان شده است
بخشی از متن:
در این مبحث گوارش غذا با تمام اتفاقات بسیار ریزی که در بدن رخ می دهد بیان شده است . از دهان تا مخرج کامل بیان شده است