فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

بررسی انواع سقف بتنی به همراه بازدید کارگاهی


بررسی-انواع-سقف-بتنی-به-همراه-بازدید-کارگاهی
بررسی انواع سقف بتنی به همراه بازدید کارگاهی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 95
حجم فایل: 47391
قیمت: 80000 تومان

بخشی از متن:
سقف کلمه ای آشنا و پر تکرار است که جز مهمی از زندگی همه ما انسانهاست. از انسان های اولیه که به دنبال سرپناهی بودن که از انها دربرابر شرایط جوی مراقبت کند تا به امروز که همواره انسان با پیشرفت علم و تجربه به دنبال سقف های جدیدتر با بهره وری بیشتر بوده است. ازین رو سقف در ساختمان، المانی بسیار مهم و تاثیرگذار محسوب میشود.
سقف برای ساختمان های یک طبقه نقش حفاظتی و ساختمان های چند طبقه نقش جداسازی طبقات را دارند.
سقف های تیرچه بلوک به عنوان رایج ترین نوع سقف ها در ایران شناخته می شود که در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده می شود.
امروزه انواع سقف های مختلف در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی از جمله سقف های بتنی مشبک (وافل و اینتل دک) و مجوف (بابل دک، کوبیاکس و یوبوت) استفاده میشوند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.
در سالهاى اخیر گرایش به استفاده از سیستم های جدید در ساختمانها افزایش قابل ملاحظه اى داشته و بطور خاص بهره گیری از سقفهای مشبک و مجوف در صنعت ساختمان طرح گردیده است. غالبا در اکثر ساختمانهاى بتنى از سقف تیرچه بلوک و تیرچه یونولیت استفاده میشود، که براى دهانه هاى بزرگ عملا جوابگو نبوده و از طرف دیگر باعث سنگین شدن سازه و همچنین افزایش نیروى جانبى زلزله میگردد.
ما با بررسی انواع سقف های بتنی مشبک و مجوف به این نتیجه رسیدیم که هردو سیستم درکنار افزایش مقاومت و کاهش وزن سقف، حجم بتن و میلگرد مصرفی را کاهش داده و با کاهش هزینه تمام شده همراه میباشد.
ازطرفی کاهش وزن تمام شده، افزایش طول دهانه ها و کمتر شدن تعداد ستون ها باعث شده که معماران ازادی عمل بیشتری داشته باشند.
عمده تفاوت این سقف ها در نوع قالب انها و سبک اجرای آنهاست. وافل ها غیر ماندگار و اینتل دک، بابل دک، کوبیاکس و یوبوت بصورت ماندگار در داخل سقف (میان تهی) میباشند. همچنین سقف وافل درکنار زیبایی سطح زیرین و افزایش عایق صدا معایبی همچون مقاومت کم دربرابر اتش و هزینه زیرسازی اضافی نسبت به انواع مجوف را دارد و نسبت به بابل دک و کوبیاکس عملکرد لرزه ای خیلی بهتری دارد.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
چکیده
مقدمه
ویژگی های اصلی سقف
سقف چوبی
انواع سقف در ساختمان از گذشته تا امروز
سقف طاق ضربی
سقف بتنی
جمع بندی
نتیجه گیری
منابع
بازدید کارگاهی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.