فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

پاورپوینت خطا ناپذیر سازی Poka Yoke


پاورپوینت-خطا-ناپذیر-سازی-poka-yoke
پاورپوینت خطا ناپذیر سازی Poka Yoke
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 628
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
پوکایوکه دیدگاهی است که در آن خطاهای بالقوه انسانی و تجهیزاتی و آزمایشگاهی شناسایی شده و در صدد از بین بردن آنها باشد. در این دیدگاه، منشأ عیوب شناسایی و از ریشه حذف میشود.

پوکایوکه یک مفهوم علمی و دانشگاهی نیست بلکه واژه ای است که از دل کارخانه های صنعتی نشأت گرفته و کم کم جای خود را در مجامع علمی، دانشگاهی، نظامی اجتماعی و آموزشی ، آزمایشگاهی باز کرده است. هرچند در بسیاری از مجامع، با توجه به نیاز و لزوم جلوگیری از بروز حوادث، خرابی­ها و ضایعات تکنیک­هایی را در دستگاه­ها و تجهیزات خود اجرا کرده­اند ولی رسمی شدن این نام برای این سیستم طول عمر زیادی ندارد.
سیستم­های خطاناپذیری که اغلب ابتکارات ساده­ای هستند توانسته­اند درصد حوادث انسانی، خرابی دستگاه­ها، ضایعات منابع و خطاهای انسانی را بشدت کاهش دهند و صرفه­جویی­های کلانی را به­همراه داشته باشند. پوکایوکه یکی از اجزای اصلی سیستم کنترل کیفیت صفر(ZQC) است که توسط شینگو مطرح شده است؛ ایده­ای که باعث تولید محصول بدون عیب می­شود.


یکی از راه­های دستیابی به آزمایشات بدون عیب، استفاده از پوکایوکه است. در این روش از وسایل یا تکنیک­هایی استفاده می­شود که خطاها را نشان دهد یا از بروز عیب در اولین مرحله کاری، جلوگیری کند. پوکایوکه روش­های ساده ای برای دستیابی به تجوابدهی بدون نقص می­باشد. برای دستیابی به این تکنیک ابتدا باید با دیدگاه پوکایوکه آشنا شد و سپس به شناسایی و مطالعه دقیق خطاهای بالقوه انسانی و تجهیزاتی در محیط کار یا زندگی پرداخت. با دسته بندی خطاها بهتر میتوان روی آنها را مطالعه کرد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.