فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فایل درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با اعداد زوج و فرد


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-پایه-دوم-ابتدایی-آشنایی-دانش-آموزان-با-اعداد-زوج-و-فرد
فایل درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با اعداد زوج و فرد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 208
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با اعداد زوج و فرد
تعداد صفحات:29
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی کسر و عدد مخلوط


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-پایه-ششم-ابتدایی-کسر-و-عدد-مخلوط
فایل درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی کسر و عدد مخلوط
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 212
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی پایه ششم ابتدایی کسر و عدد مخلوط
تعداد صفحات:28
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی مفهوم حجم


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-پنجم-ابتدایی-مفهوم-حجم
فایل درس پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی مفهوم حجم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 205
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی مفهوم حجم
تعداد صفحات:26
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی پنجم دبستان محیط دایره


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-پنجم-دبستان-محیط-دایره
فایل درس پژوهی ریاضی پنجم دبستان محیط دایره
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 2735
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
عنوان درس پژوهی
ریاضی پنجم دبستان محیط دایره
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات:28

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی الگوی تقارن


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-سوم-ابتدایی-الگوی-تقارن
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی الگوی تقارن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 212
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی الگوی تقارن
تعداد صفحات:29
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعت


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-سوم-ابتدایی-خواندن-ساعت
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 208
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعت
تعداد صفحات:26
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-سوم-ابتدایی-ضرب-اعداد-یک-رقمی
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 211
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی
تعداد صفحات:30
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی ساده کردن کسر


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-ششم-ابتدایی-ساده-کردن-کسر
فایل درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی ساده کردن کسر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 206
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی ساده کردن کسر
تعداد صفحات:27
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی ریاضی هفتم مساحت جانبی و کل منشور


فایل-درس-پژوهی-ریاضی-هفتم-مساحت-جانبی-و-کل-منشور
فایل درس پژوهی ریاضی هفتم مساحت جانبی و کل منشور
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 120
حجم فایل: 15377
قیمت: 5000 تومان

بخشی از متن:
گزارش جشنواره تدریس با رویکرد درس پژوهی
موضوع: مساحت جانبی و کل منشور
ریاضی پایه هفتم
فرمت فایل: پی دی اف
تعداد صفحات:120

این درس پژوهی با فرمت پی دی اف و در 120 صفحه با موضوع مساحت جانبی و کل منشور مربوط به ریاضی پایه هفتم تدوین شده و از انتهای مطلب آماده دانلود است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

کتاب Short Course for the GED Test - ویرایش سوم (2018)


کتاب-short-course-for-the-ged-test--ویرایش-سوم-2018-
کتاب Short Course for the GED Test - ویرایش سوم (2018)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 593
حجم فایل: 9464
قیمت: 3000 تومان

بخشی از متن:
کتاب Short Course for the GED Test - ویرایش سوم

ناشر کتاب: (McGraw-Hill Education (2018

فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 593 صفحه است.

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی علوم اول ابتدایی فایده های گیاهان


فایل-درس-پژوهی-علوم-اول-ابتدایی-فایده-های-گیاهان
فایل درس پژوهی علوم اول ابتدایی فایده های گیاهان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 208
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی علوم اول ابتدایی فایده های گیاهان
تعداد صفحات:28
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی علوم سوم دبستان منابع انرژی


فایل-درس-پژوهی-علوم-سوم-دبستان-منابع-انرژی
فایل درس پژوهی علوم سوم دبستان منابع انرژی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 204
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی علوم سوم دبستان منابع انرژی
تعداد صفحات:25
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی فارسی اول ابتدایی نشانه ی (خ)


فایل-درس-پژوهی-فارسی-اول-ابتدایی-نشانه-ی-خ-
فایل درس پژوهی فارسی اول ابتدایی نشانه ی (خ)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 212
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی فارسی اول ابتدایی نشانه ی (خ)
تعداد صفحات:31
فرمت فایل:ورد

چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می¬خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش¬ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس¬ها شروع کنید، مسئله¬ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه¬ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل درس پژوهی کسر های مساوی


فایل-درس-پژوهی-کسر-های-مساوی
فایل درس پژوهی کسر های مساوی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 102
قیمت: 6000 تومان

بخشی از متن:
درس پژوهی کسر های مساوی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 28

چکیده
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان : آشنایی دانش آموزان با مفهوم کسرهای مساوی (کلاس های چهارم) و در مدرسه ی ........................ اجرا شده است .
این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت چهار نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا در آمد . از آن جا که مساله ی (( کسر )) از موضوعات بسیار مهم و جزو اهداف پایه های سوم تا ششم دوره ی ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس کسر و کسرهای مساوی به صورت فعال عمل کرده و اهمیت یادگیری به صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم .
پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است :
• مجری طرح اگر چنانچه با دانش آموزان به راحتی برخورد کند و با سوالات متفاوت ، آن ها را از جو به وجود آمده خارج کند ، آنگاه به راحتی می تواند کلاس را به حالت عادی در آورد و جوی شاداب و جذاب برای آن ها به وجود آورد .
• چنانچه خود بچه ها در تدریس فعالیت کنند آموزش و یاد گیری آسان تر میشود.
• وسایل از قبل توسط دانش آموز تهیه و آورده شود .
• ابتدا در مورد کسر که در پایه سوم خوانده اند سوال و تمرین شود
• زمان تدریس مد نظر باشد
• خود دانش آموز بایستی به مفهوم کسر مساوی پی ببرد .
با توجه به موارد ذکر شده طرح درس جدیدی نوشته شد و تدریس در همان کلاس با همان دانش آموزان توسط ....................... اجرا شد..

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل روش تدریس اِ ربط (کسره ی ربط )


فایل-روش-تدریس-اِ-ربط-کسره-ی-ربط-
فایل روش تدریس اِ ربط (کسره ی ربط )
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 5
حجم فایل: 65
قیمت: 3000 تومان

بخشی از متن:
روش تدریس اِ ربط (کسره ربط)

فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 5
روش تدریس ِ ربط (کسره ی ربط)
امروز قصد دارم درباره یکیاز مشکلات اساسی در تدرس ( ِ ربط) در فارسی پایه اول بپردازم.
بدون شک تا حالا با این مشکل مواجه شده اید که دانش آموزانتان و یا فرزندتان در هنگام دیکته و در نوشتن ( ِ ربط) در پایان کلمه دچار اشتباه شده و شما را کلافه کرده و نومیدی به شما دست داده است.
برای مثال اسبِ امین را می نویسند اسبه امین یا مداده من.
روش هایی را دیده ام و خوانده ام اما این روشی را که توضیح خواهم داد را بهترین و کارامدترین روش می دونم.
و ...
فایل را از انتهای مطلب دانلود کنید.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل روش تدریس ریاضی دوم ابتدایی


فایل-روش-تدریس-ریاضی-دوم-ابتدایی
فایل روش تدریس ریاضی دوم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 392
قیمت: 4500 تومان

بخشی از متن:
روش تدریس ریاضی دوم
راهنمای معلم ریاضی دوم ابتدایی
فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 54

راهنمای معلم دوم ابتدایی
کلیات
مقدمه
فعالیت های آموزشی در هر کشور را می توان سرمایه گذاری یک نسل برای نسل دیگر دانست. هدف اصلی این سرمایه گذاری توسعه انسانی است، به عبارت دیگر هدف فعالیت های آموزشی رشد و آگاهی و توانمندی های بالقوه انسان است. هدف های آموزشی و روش های آموزشی در کشورهای مختلف جهان شباهت های زیادی به هم دارند و مقایسه میزان تحقق آنها، پژوهشگران را متوجه تاثیر عوامل گوناگونی که در فرآیند آموزش و یاددهی – یادگیری دخالت دارند، کرده است. و...


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

فایل روش تدریس قرآن سوم ابتدایی


فایل-روش-تدریس-قرآن-سوم-ابتدایی
فایل روش تدریس قرآن سوم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 1204
قیمت: 4000 تومان

بخشی از متن:
روش تدریس قران
کلیات و مبانی آموزش قرآن سوم دبستان
فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: 35

بخش اول:
کلیات و مبانی آموزش قرآن
پیش گفتار
فلسفه ی آموزش قرآن در آموزش و پرورش
رویکرد برنامه ی آموزش قرآن در دوره ابتدایی
اصول حاکم بر آموزش قرآن در دوره ابتدایی
اهداف کلی آموزش قرآن در دوره ی ابتدایی
جدول اهداف اموزش قرآن در دوره ی ابتدایی
جدول وسعت و توالی مفاهیم و مهارت های آموزش قران در دوره ابتدایی
جدول راهنمای آموزش دروس کتاب آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی
محتوای کتاب آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی
فرایند کلی تدریس
نمونه اشاره صحیح به بخش های کلمات
رفع اشکالات روخوانی دانش آموزان
مهم ترین علل بروز مشکلات در روخوانی قرآن
ارزشیابی مستمر و پایانی و پیشرفت تحصیلی
شیوه ی کسر نمره در ارزشیابی پایانی
وسایل و تجهیزات مورد استفاده در آموزش قرآن
ارتقای سواد قرآنی آموزگاران
آشنایی خانواده ی دانش آموزان با برنامه ی آموزش قرآن و نقش حمایتی آنان

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دفایل طراحی یک واحد یادگیری د رس تقویم مطالعات چهارم درس بیست و یکم


فایل-طراحی-یک-واحد-یادگیری-درس-تقویم-مطالعات-چهارم-درس-بیست-و-یکم
فایل طراحی یک واحد یادگیری درس تقویم مطالعات چهارم درس بیست و یکم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 99
قیمت: 4500 تومان

بخشی از متن:
طراحی یک واحد یادگیری(درس تقویم کتاب مطالعات اجتماعی ، پایه چهارم ، فصل ششم( ما ایرانی هستیم) ، درس بیست و یکم)
صفحه 91 ، تعداد صفحات درس : 2
حوزه : زمان ، تداوم و تغییر
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 18

چکیده :
در حال حاضر در کشور ما از دو نوع تقویم استفاده بیشتر میشود : تقویم هجری قمری و تقویم هجری شمسی. تقویم شمسی براساس یک چرخش زمین به دور خورشید پایه ریزی شده است . در تقویم قمری براساس یک دور چرخش ماه به دور زمین پایه ریزی شده است. در این درس ما به آموزش فصل های سال به دانش آموز می پردازیم. آنها را با اهمیت تقویم در زندگی ، روزهای مهم سال اعیاد و مناسبت ها آشنا میکنیم.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاورپوینت تجزیه و تحیل تکنیکال


پاورپوینت-تجزیه-و-تحیل-تکنیکال
پاورپوینت تجزیه و تحیل تکنیکال
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 2157
قیمت: 14000 تومان

بخشی از متن:
فهرست مطالب
اصول کلی و پایه ای تحلیل تکنیکال
تعریف تحلیل تکنیکال
تطبیق با شرایط بازارهای مختلف وافق های زمانی متفاوت
نظریه داو
مبانی ترسیم نمودارها
انواع نمودارها
نمودارخطی
نمودار میله ای
نمودار شمعی
عرضه و تقاضا و نسبت آنها با قیمت
حمایت و مقاومت
مفهوم حمایت و مقاومت
اهمیت سطوح حمایت و مقاومت
روند افزایشی
روند کاهشی
روند خثنی
چگونگی ترسیم خط روند (روند صعودی و نزولی)
اهمیت خطوط روند در تحلیل تکنیکال
نفوذ به خط روند
تغییر نقش سطح حمایت و مقاومت
تغییر نقش خط روند
تشخیص حمایت و مقاومت
شمع دوجی
تفسیر سایه ها در کندل های دوجی
آرایش های و الگوهای کندل استیک
چکشی(افزایشی)
الگوی پوششی افزایشی
دوشمع دارای کف یکسان
الگوی سوزنی
الگوی ستاره صبحگاهی
الگوی ستاره دوجی افزایشی
الگوی هارامی افزایشی
الگوی هارامی صلیبی
الگوی شمعی کاهشی
الگوی پوششی کاهشی
دو شمع با نقاط اوج یکسان
پوششی از ابر تیره نزولی
ستاره شامگاهی
ستاره دوجی نزولی
هارامی نزولی
الگوی ستاره دنباله دار
الگوی تلاقی نزولی
الگوهای اصلی ادامه دار روند
الگوی ادامه دار پنجره
روندافزایشی با وقفه موقتی سه مرحله ای
روند کاهشی با وقفه موقتی سه مرحله ای
میزان وقوع فاصله ها
فاصله های بی اهمیت
فاصله های مهم (GAP)
الگوها و آرایش ها
الگوهای برگشتی
مراحل شکل گیری سر و شانه
سقف های دوقلو
کف های دوقلو
سقف های سه قلو
کف های سه قلو

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

کد متلب محاسبه انتگرال معین به روش ذوزنقه ای مرکب


کد-متلب-محاسبه-انتگرال-معین-به-روش-ذوزنقه-ای-مرکب
کد متلب محاسبه انتگرال معین به روش ذوزنقه ای مرکب
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: m
حجم فایل: 46
قیمت: 4000 تومان

بخشی از متن:
کد متلب محاسبه انتگرال معین به روش ذوزنقه ای مرکب

کد های متلب حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت به زبان انگلیسی است.

برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.