ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
روش بازی
مادّه ی درس: ریاضی موضوع : محیط
اهداف درس:
انتظار می رود که پس از اجرای این روش فراگیرندگان به موفّقیّت های زیر دست یابند:
1 ـ چند ضلعی های منتظم را بشناسند.
2 ـ ابعاد یک چند ضلعی را مشخّص کنند.
3 ـ محیط (پیرامون) یک چند ضلعی را نشان دهند.
4 ـ چند ضلعی های مربع، مستطیل، لوزی، مثلث و ... را بشناسند.
5 ـ کاربرد محیط چند ضلعی ها را در زندگی بیان کنند.
6 ـ قوانین محاسبه ی محیط چند ضلعی ها را درک و فهم کنند.
7 ـ توانایی اندازه گیری ابعاد چند ضلعی را کسب کنند.
وسایل مورد نیاز:
تعداد آجر ـ پازل هایی به ابعادی همانند آجرهای مستطیل شکل ـ خطّ کش چوبی یا نواری ـ کاغذ و قلم
فضا و مدل کلاس:
فضای آزاد یا سالنی که برای فعّالیّت علمی و اجرای بازی مناسب باشد.
ارزشیابی تشخیصی:
1 ـ چند شکل را نام ببرید.
2 ـ مربع و مستطیل رسم کنید.
3 ـ مثلث و مربع چه فرقی دارند؟
4 ـ اطراف و محیط یک شکل را توضیح دهید.