بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت اقتصاد خرد (رشته مدیریت)
نوع فایل: power point
فرمت فایل: pptx
قابل ویرایش
تعداد اسلاید : 258 صفحه
قسمتی از پاورپوینت :
در این درس، ضمن تبیین کلیه فصول کتاب مورد نظر، توضیحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشی بیشتر در تفهیم مطالب، از نمودارها و فرمولهای مرتبط استفاده شایسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخی مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نیست ولی در یادگیری مباحث موثر و کارساز میباشد، دریغ نشده است. ترتیب مطالب و مباحث ارائه شده دقیقا منطبق بر منبع درس میباشد.
آشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس میباشند.
درس اقتصاد خرد بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در سایر دروس اقتصادی این رشته ها از جمله اقتصاد کلان، پول و ارز و بانکداری، توسعه اقتصادی و مالیه عمومی مطرح خواهند شد برای اولین بار در این درس مورد بررسی قرار میگیرند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
چون آشنایی و معارفه دانشجو با علم اقتصاد از این درس آغاز میشود، ضرورت تعمق و دقت بیشتر در جهت تفهیم مفاهیم و اصطلاحات مربوطه بیشتر احساس میشود.
تعریف علم اقتصاد (Economics):در طول تاریخ تعاریف متفاوتی از علم اقتصاد ارائه شده است. آدام اسمیت اقتصاد را علم تولید ثروت قلمداد می نمود در حالیکه ریکاردو آن را علم تولید و توزیع ثروت می دانست. تعاریف امروزین علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که اقتصاد علم استفاده بهینه از منابع کمیاب تولید است.
بخشی از متن:
پاورپوینت نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی و فرصت های سرمایه گذاری
نوع فایل: power point
قابل ویرایش 70 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
ویژگی های لایحه بودجه 94 :
افزایش 4.3 درصدی بودجه کل کشور(بودجه عمومی 224هزار میلیارد تومان)
درآمدهای مالیاتی 72هزارو500میلیاردتومان و درآمد نفت 33درصد بودجه 69 هزار میلیارد تومان
درآمد مالیات ارزش افزوده رشد 41 درصد
نرخ ارز 2850 تومان با قیمت هربشکه نفت 72 دلار
نرخ رشد سرمایه گذاری 18.7 درصد و رشد بهره وری 2.5 درصد
افزایش حقوق کارمندان 14 درصد
مولفه های اقتصاد مقاومتی:
1) حمایت از تولید ملی
2) کاهش وابستگی کشور به نفت
3) استفاده حداکثراززمان ، منابع و امکانات داخلی
4) مدیریت مصرف ( اصلاح الگوی مصرف)
5) تقویت بخش خصوصی (اجرای اصل 44 قانون اساسی)
6) پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاستها (ثبات اقتصادی)
7) تشویق و مصرف تولیدات و کالاهای داخل
8) مدیریت صحیح و سمت دهی نقدینگی به افزایش تولید مولد
9) مدیریت صحیح منابع ارزی
10) وحدت و انسجام ملی
فهرست مطالب و اسلایدها:
مشخصات اقتصاد مقاومتی
فرصتهای سرمایه گذاری
بخشی از متن:
پاورپوینت اقتصاد ایران و فرصت های سرمایه گذاری پسا تحریم
نوع فایل: power point
قابل ویرایش 50 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
مولفه های اقتصاد مقاومتی:
1) حمایت از تولید ملی
2) کاهش وابستگی کشور به نفت
3) استفاده حداکثراززمان ، منابع و امکانات داخلی
4) مدیریت مصرف ( اصلاح الگوی مصرف)
5) تقویت بخش خصوصی (اجرای اصل 44 قانون اساسی)
6) پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاستها (ثبات اقتصادی)
7) تشویق و مصرف تولیدات و کالاهای داخل
8) مدیریت صحیح و سمت دهی نقدینگی به افزایش تولید مولد
9) مدیریت صحیح منابع ارزی
10) وحدت و انسجام ملی
مقایسه شرایط فعلی اقتصاد ایران و اقتصاد مقاومتی
اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی
=========== ===========
برون زا – درون گرا درون زا – برون گرا
اقتصاد نفتی اقتصاد دانش بنیان
صادرات خام فروشی توسعه زنجیره ارزش افزوده
وابستگی بودجه دولت به نفت افزایش سهم درآمد مالیاتی
جایگزینی واردات توسعه صادرات
وابستگی تشکیل سرمایه به نفت جذب سرمایه گذاری خارجی
اقتصاد دولتی اجرایی اصل 44 قانون اساسی
فهرست مطالب و اسلایدها:
مشخصات اقتصاد مقاومتی (برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی )
فرصتهای سرمایه گذاری
بخشی از متن:
پاورپوینت نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در جهانی شدن
نوع فایل:power point
قابل ویرایش: 20 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
بنگاه های تجاری به عنوان نهاد اصلی و هسته ای، جای خود را به دانشگاه ها می دهند. از لحاظ شغلی و حرفه ای تغییر جهتی قطعی به سوی طبقات حرفه ای و فنی صورت خواهد گرفت. مهارت و تفوق بر دانش تئوریک اهمیت بیشتری نسبت به سامان دهی تولید مادی پیدا می کند و با رشد و گسترش چنین دانش و شناختی ،جامعه پسا- صنعتی قادر خواهد بود که نیازهای فنّاورانه خود را برآورده کند و رشد فنّاورانه خود را برنامه ریزی و آن را تحت کنترل خود درآورد. دانش آزادانه قابل دسترسی خواهد بود و برای گسترش و بسط آسایش همگان بکار گرفته خواهد شد.
فهرست مطالب و اسلایدها:
مقدمه
پیشینه ارتباط دانشگاه و صنعت در ایران و جهان
تعامل دانشگاه و صنعت در جهانی شدن
مقایسه جوامع صنعتی و فرا صنعتی از دیدگاه بل
نحوه تعامل صنعت و دانشگاه در جهانی شدن
موانع ارتباط دانشگاه و صنعت در جهانی شدن
نتیجه گیری
بخشی از متن:
پاورپوینت نرخ ارز و چگونگی اثرگذاری آن بر متغیرهای کلان اقتصاد
نوع فایل: power point
قابل ویرایش 45 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
سیاست ارزی از جایگاه ویژهای در اقتصاد، مناسبات اقتصاد بینالملل و سیاستگذاری در قبال ترازپرداختها برخوردار است.
به طور کلی دو نگرش عمده در مورد اثرگذاری سیاست افزایش نرخ برابری نرخ ارز مطرح میباشد:
1- موافقین اجرای این سیاست اعتقاد دارند اجرای این سیاست منجر به بهبود ترازپرداختها (افزایش صادرات و کاهش واردات) میگردد.
2- مخالفین اجرای سیاست فوقالذکر اعتقاد دارند نرخ ارز، سایر متغیرهای اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار میدهد و بهبود تراز پرداختها محقق نخواهد شد یا ماندگار نیست.
فهرست مطالب و اسلایدها:
طرح مسئله
هدف
نتایج برخی مطالعات تجربی در زمینه اثر افزایش نرخ ارز بر متغیرهای اقتصاد کلان
بررسی نحوه تاثیرگذاری عوامل غیرقیمتی در مقابل عوامل قیمتی بر صادرات غیرنفتی ایران
آسیب شناسی بازار ارز اقتصاد ایران
بخشی از متن:
پاورپوینت مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان
نوع فایل: power point
قابل ویرایش 58 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
در این تحقیق سعی داریم که تعدادی از شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان با هم مقایسه کنیم و از این طریق به تبیین جایگاه اروپا در اقتصاد جهان برسیم، لذا از میان مجموعۀ شاخصهای اقتصادی پانزده شاخص از مهمترین آنها انتخاب شده و به بررسی آنها می پردازیم.
فهرست مطالب و اسلایدها:
مقدمه
شاخصها
نقاط قوت اروپا
مقایسۀ تولید ناخالص اروپا و جهان
مقایسۀ میانگین سرانۀ تولید ناخالص داخلی اروپا و جهان
مقایسۀ میانگین سرانۀ درآمد ناخالص ملی اروپا با جهان
مقایسۀ میانگین نرخ ارز اروپا با جهان
مقایسۀ شاخص قیمت مصرف کننده اروپا با جهان
مقایسۀ میانگین اشتغال در صنعت اروپا و جهان
میزان ورود گردشگران به مرزهای ملی
روند میانگین کاربران اینترنت در اروپا
ضعف های اروپا
مقایسۀ شاخص تولید صنعتی اروپا با جهان
شاخص تولید غذایی
واردات
بخشی از متن:
پاورپوینت نقد و بررسی مفهوم فقر
نوع فایل:power point
قابل ویرایش: 14 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
• این نظریه بیشتر برای تحلیل فقر در جهان صنعتی وضع گردیده است.
•تاکید بر محیط اجتماعی و فرایندهای جامعه پذیری فقرا
•درفرایند جامعه پذیری” فرهنگ فقر ” از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود
•فرهنگ فقر ، فرهنگ وابستگی است
- درقالب این فرهنگ ، عادت به کارکردن و احساس مسئولیت و خودیاری ازبین می رود.
- فرهنگ فقر ، فرهنگ وابستگی رفاهی (welfare dependency)است.
•طبقه فرودست (در مقابل طبقه فرادست) ، حاکی از افرادی است که انتظار دارند جامعه و دولت ، همه برای آنها کار انجام دهند بدون اینکه خود مشارکتی داشته باشند.
•تاکید بر انضباط بخشی به نیروی کار
- مددجویان را بایست در ازای مزایایی که می گیرند ، وادار به کاریا بازآموزی کرد تا عادات از
دست رفته خود را باز یابند
•انتقاد : سرزنش فقیران و آمیختگی مفاهیم نظری با ایدئولوژی
فهرست مطالب و اسلایدها:
•اهمیت اجتماعی فقر
تعاریف فقر
فقر مطلق یا معیشتی
فقر یا محرومیت نسبی
نظریات فقر
نظریه ژنتیکی فقر
نظریه تله محرومیت
تنظریه چرخه محرومیت
لنظریه ساختاری فقر
نظریه کارکردی فقر
بخشی از متن:
پاورپوینت کسب و کار خانوادگی
نوع فایل power point
قابل ویرایش 38 اسلاید
قسمتی از اسلایدها
تعریف کسب و کار خانوادگی
هندلر (Handler, 1989) :
کسب و کار خانوادگی ، به مثابه سازمانی است که اصلی ترین تصمیمات و برنامه های عملیاتی آن برای انتقال و جایگزینی رهبری ، تحت تاُثیر و نفوذ اعضای خانواده ای قرار دارد که این اعضا در مالکیت و یا مدیریت آن سازمان نقش اصلی را بر عهده دارند.
Rosenblatt, deMik, Anderson, & Johnson, 1985
هر نوع کسب و کاری که بخش عمده مالکیت یا کنترل آن در اختیار یک خانواده باشد و خانواده به طور کامل و یا پاره وقت ، مستقیماً در آن درگیر می باشد.
Babicky, 1987
نوعی کسب و کار کوچک می باشد که توسط یک یا چندین نفر از اعضای یک خانواده که از ابتدا ایده تحقق آن را داشته و برای موفقیت آن سخت تلاش نموده اند شروع شده است.
نقش و اهمیت خانواده و کسب و کارهای خانوادگی در توسعه کارآفرینی
خانواده به عنوان انتقال دهنده جبهه ای از اصطلاحات آیین ها و رفتارهای اجتماعی مانند توفیق طلبی ; استقلال طلبی و خطر پذ یری در عرصه فعالیت اقتصادی و همسازی با واقعیت های کاری در جامعه به اعضای خود
نقش و اهمیت خانواده و کسب و کارهای خانوادگی در توسعه کارآفرینی
حرفه خانوادگی به عنوان نوعی آموزشگاه و آزمایشگاه واقعی در جهت تعلیم و پرورش مفاهیمی همچون استقلال، فرهنگ تلاش و کار، خطر پذیری، مسئولیت پذیری، نقش آفرینی و خبرگی و پختگی
خانواده ها و شرکت های خانوادگی به عنوان عاملی برای حفظ و ایجاد دوام و ثبات در اقتصادهای محلی و منطقه ای، و عامل پیدایش نوآوری ، تجارت، صنعت، تکنولوژی، بازار مصرف ، بازار کار ، رفاه ، آسایش و امنیت اقتصادی به مناطق و محل های خود ، به دلیل ناتوانی و ضعف دولتها در انجام این مهم
ایجاد و توسعه اشتغال در بخشهای اقتصادی کشور و به تبع ان استقلال اقتصادی خانواده ها
دگرگونی در روند تولید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و به دنبال آن تغییر در فرهنگ مصرف
تنوع شغلی و ایجاد رقابت گسترده در بازارهای اقتصادی
بسط و توسعه صادرات با اتکا به منابع موجود در خانواده ها
کاهش نرخ بیکاری وتورم وبه دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و خانواده
فهرست مطالب و اسلایدها
مفهوم کسب و کار خانوادگی
نقش و اهمیت کسب و کار خانوادگی
عوامل مؤثر بر راه اندازی
کسب و کارهای خانوادگی
بخشی از متن:
پاورپوینت بازارها و نهادهای مالی ، ساختار بازار اولیه
نوع فایل: power point
فرمت فایل: pptx
قابل ویرایش
تعداد اسلاید : 31 صفحه
قسمتی از پاورپوینت :
پس از مطالعه این فصل با ساختار بازار اولیه آشنا شده و از فرآیند عرضه عمومی و نحوه ارزشیابی اوراق بهادار مطلع گردید:
مباحث اصلی این فصل به شرح زیر است:
مبانی بازار اولیه و وظایف آن
فرایند سنتی انتشار اوراق بهادار
عرضه عمومی اولیه عمومی (IPO)
دگرگونی در فرایند پذیره نویسی اوراق بهادار
ارزشیابی اوراق بهادار در بازار اولیه
ارزشیابی قیمت گذاری سهام جدید
نقش بازار سرمایه در جمع آوری منابع مالی
نقش بازارهای مالی پویا در رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری حیاتی است و بعنوان عامل اصلی و اساسی می باشد. بطوریکه توسعه بازارهای مالی و رشد اقتصادی بلند مدت و پایدار دو مقوله کاملاً مرتبط به هم می باشند.
بازار سرمایه را می توان بر اساس مرحله انتشار اوراق بهادار به بازار اولیه و بازار ثانویه تقسیم بندی نمود.
بازار اولیه: مربوط به معاملات اوراق بهاداری است که برای اولین بار عرضه شده است.
بازار ثانویه: مربوط به معاملات اوراق بهاداری است که قبلاً منتشر شده است.
بازاری است که در آن تشکیل سرمایه صورت می گیرد.
ویژگی بازار اولیه:
سهام و اوراق قرضه منتشر شده شرکت برای اولین بار در آن عرضه می شود.
در یک تعریف کلی ، بازار اولیه ساز و کار توزیع اوراق بهادار منتشر شده بوسیله دولت های مرکزی ، نمایندگی های آن ها شهرداری ها و شرکت ها به سرمایه گذاران می باشد.
در چارچوب مبانی مذکور بطور کلی می توان وظایف بازارهای اولیه را به شرح زیر طبقه بندی و ارائه کرد:
1- نقش واسطه : آنها بین شرکت ها و خریداران بالقوه اوراق بهادار قرار می گیرند و برای عرضه اوراق بهادار به شرکت های انتشار دهنده انواع مختلف خدمات ارائه می کنند.
2- مشاوره
3- بازارگردانی با بازارسازی
4- امور اداری وظایف نمایندگی
5- نقش تضمین فروش/ پذیره نویسی(اخذ تعهد خرید)
6-تهیه آگهی پذیره نویسی , نوعی آگهی است که سرمایه گذاران بالقوه را از انتشار اوراق بهادار جدید آگاه می سازد .
7-توزیع و فروش , زمانی که باید اوراق قرضه یا سهام جدیدی تضمین گردد, مسئولیت توزیع آن اوراق را بر عهده می گیرد.
8-گروهی از بانک های سرمایه گذار را تشکیل دهند (سندیکایی) را بوجود آورند و در مورد اوراق بهادار جدید و وصول پول های مربوطه , خدماتی را به شرکت های عرضه کننده اوراق بهادار ارائه نمایند ..
بخشی از متن:
پاورپوینت مطالعه پیمایشی FDI در هند
نوع فایل:power point
قابل ویرایش: 29 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
.1چه MNCهایی وارد هند می شوند؟
.2آیا اثرات سرریز تکنولوژی(دستاوردهای ناملموس) قابل توجه است؟
.3بیشتر چه جور مشارکتهایی دارند؟
.4چه چیزی روش ورودشان را تعیین می کند؟
.5چقدر به انتظاراتشان در مورد عملگرد خود دست یافته اند؟
◄ نمونه 152تایی از شرکتهای وابسته به MNCها برای مطالعه انتخاب شد. (شکل1)
فهرست مطالب و اسلایدها:
اصلاحات اقتصادی در هند
پاسخ جهانی به اصلاحات هند
ویژگیهای شرکتهای تابعه MNCها در هند
اهمیت و منشا منابع
بازار عوامل و محیط نهادی هند
بازارهای محصول
انتقال تکنولوژی و دانش
عملکرد شرکتهای تابعه MNCها
بحث و نتیجه گیری
بخشی از متن:
پاورپوینت در مورد نظام های اقتصادی
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
نظام های اقتصادی
پرسش هایی درباره فئودالیسم
منظور
از فئودالیسم چیست؟
زمان و دلایل شکل گیری آن چه بود؟
گروه های اجتماعی شکل دهنده فئودالیسم و نوع ارتباط آنها با یکدیگر چگونه بود؟
مالکیت فئوالی با مالکیت خصوصی و سایر اشکال مالکیت چه تفاوت هایی داشت؟
چرا فئوالیسم افول کرد؟ و چگونه سرما
ی
ه داری از دل فئودالیسم زاده شد؟
آیا
فئودالیسم در
ایران تجربه
شده است
؟ به عبارت دیگر آیا اقتصاد ایران در سده های پیشین مبتنی بر روابط فئودالی بوده است؟
تعریف فئودالیسم
واژه فئودالیسم از ریشه فیف
fief
مشتق شده است. فیف به زمینی گفته می شود که در مقابل تعهد مشخصی در اختیار یک فرد قرار می گیرد یا به وی اقطاع می شود.
در حال حاضر سه تعبیر از فئودالیسم رواج دارد:
فئودالیسم به عنوان رابطه ای حقوقی: این رابطه حقوقی روابط لردها، واسال ها و سرف ها را مشخص می کند.
فئودالیسم به عنوان نوعی سازماندهی سیاسی: که در آن قدرت سیاسی به لحاظ جغرافیایی بشدت شکسته می شود. خدمات نظامی خصوصی است و در برابر امتیازات مختلفی مبادله می شود.
فئودالیسم به معنای نوعی شیوه تولید: در این معنا فئودالیسم نوعی نظام فراگیر اجتماعی – اقتصادی است که ساختار طبقاتی جامعه در آن پیوسته بازتولید می شود.
ظهور فئودالیسم
مبدا ظهور:
درباره زمان پیدایش فئودالیسم نظر قطعی نمی توان داد. اما آنچه مسلم است تقریباً در تمامی قرون وسطی زندگی اجتماعی و اقتصادی اروپا مبتنی بر روابط فئودالی بوده است.
قرون وسطی:
به فاصله بین فروپاشی امپراطوری روم غربی (476) تا فروپاشی امپراطوری روم شرقی (1453) گفته می شود.
دلایل ظهور:
با هجوم قبایل بربر از جمله ژرمن ها و نابودی امپراطوری روم و شهرهای مهم آن، زمین های به دست آمده میان فرماندهان و وابستگان آنها تقسیم شد.
فرمانروایان پیروز برای کسب حمایت نظامی، زمین هایی را به اشراف واگذار می کردند و در مقابل، اشراف نیز متعهد می شدند به همراه نیروهایشان در جنگ ها حاضر شوند.
بخشی از متن:
پاورپوینت قیمت گذاری ,مفاهیم، روشها و خط مشی ها
نوع فایل:power point
قابل ویرایش: 19 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
قیمت گذاری اضافه بها (افزودن درصد استاندارد به قیمت تمام شده کالا)
قیمت گذاری برای تامین بازده هدف (تعیین سطحی از قیمت که نرخ بازده سرمایه گذاری را محقق سازد)
قیمت گذاری بر اساس فایده برای مشتری
قیمت گذاری بر اساس نرخهای جاری (توجه و تمرکز بر قیمت کالاهای رقیب)
قیمت گذاری با ارائه پیشنهاد (مناقصه/مزایده)
فهرست مطالب و اسلایدها:
ویژگیهای خاص قیمت
عناصر آمیخته بازار یابی
مراحل منحنی عمر محصول و ویژگیهای آمیخته بازاریابی
مراحل قیمت گذاری
اهداف قیمت گذاری
روشهای برآورد منحنی تقاضا
انواع هزینه ها
ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت فروش
انواع روشهای قیمت گذاری
برآورد قیمت نهایی
خط مشی های قیمت گذاری
انواع تخفیفات
قیمت گذاری پیشبردی
قیمت گذاری تبعیضی
قیمت گذاری ترکیب کالا
بخشی از متن:
پاورپوینت نوسازی ناوگان تجاری فرسوده
نوع فایل:power point
قابل ویرایش: 22 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
پیشنهاد عملی به دولت- تخصیص 2 میلیارد دلار در سالهای 93و 94 و95 برای اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری
از 65 هزار دستگاه فرسودهبالای 35 سال هر سال 21500 دستگاه در طرح قرار گیرند.
سرمایه گذاری سال اول 1 میلیارد دلار
سرمایه گذاری سال دوم 662 میلیارد دلار+ 338 میلیون دلار بازگشت سال اول
سرمایه گذاری سال سوم 338 میلیون دلار+ 676 میلیون دلار بازگشت 2 سال قبل
سرمایه گذاری سال چهارم صفر اما 1 میلیارد از محل سودسالهای قبل
شروع بازگشت سود برای 15 سال
فهرست مطالب واسلایدها:
مزایای نوسازی ناوگان تجاری فرسوده
مازاد سوخت مصرفی
میزان آلایندگی محصولات براساس استانداردها
صرفه جویی حاصل از نوسازی یک دستگاه خودروی تجاری
موانع نوسازی ناوگان تجاری فرسوده
پیشنهادات
طرح نوسازی ناوگان تجاری فرسوده(1)
پیوست
بخشی از متن:
پاورپوینت آموزش اصول و قواعد طبقه بندی کالا و درسیستم هماهنگ شده
تعداد اسلاید: 87 اسلاید
فرمت فایل : پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
-سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا:
The Harmonized commodity description and coding system=Harmonized system(H.S)
سیستم هماهنگ شده که به اختصار «سیستم هماهنگ شده» نامیده می شود (HS) است، نمانکلاتور(Nomenclature) کالایی چند منظوره بین المللی واساس طبقه بندی میباشد.
(اسم =Nomen ، مجموعه Clature)
نمانکلاتور مجموعهای از اعداد وقواعد جهت طبقه بندی بوده و کاربرد اصلی آن در زمینة تعرفههای گمرکی و آمار تجارت است.
طی اعصار و قرون گذشته، طبقه بندی کالا از توجه خاصی برخوردار بوده است. در ابتدا این توجه از جانب مقاماتی ابراز می شد که مالیاتها و عوارض راهداری را در رابطه با کالاهایی که در محدوده قلمرو یا در مناطق مرزی کشور مبادله می گردید وضع و وصول می کردند. و به مرور زمان دستیابی به اطلاعات آماری نیز بتدریج اهمیت یافت.
در ابتدای امر سیستمهای طبقه بندی کالا بسیار ساده بودند و در اکثر موارد از یک فهرست الفبایی تشکیل می شدند که کلیه یا برخی از اقلام مندرج در آن از پرداخت مالیات معاف بودند و یا مالیات خاصی به آن تعلق می گرفت.
با افزایش تعداد کالاهای مورد مبادله و تنوع حقوق گمرکی و معافیت ها، ضرورت ایجاد یک سیستم طبقه بندی مبتنی بر ضوابط ویژه احساس شد.
این امر موجبات ایجاد سیستم های طبقه بندی مختلف در طی زمان را فراهم نمود که در نهایت منجر به ایجاد «سیستم هماهنگ شده» گردیده اند.
سیستم هماهنگ شده این امکان را فراهم میآورد که با اتخاذ یک زبان مشترک، روش طبقه بندی اصولی، بین المللی و یکنواخت را در عین بکارگیری اصطلاحات ساده گمرکی مورد استفاده قرار دهیم تا بتوانیم به انواع مختلف کالاهای تجاری یک شماره خاص اختصاص دهیم. براساس کد سیستم هماهنگ شده میتوان تعرفههای گمرکی، حقوق ورودی و محدودیت های مورد نیاز را برتجارت مشخص کرد.
Tariff: تعرفه: معیارهای عددی یا رقمی برای شناساندن و تعیین جایگاه کالا در یک فهرست معین می باشد. یک تعرفه گمرکی نمایانگر میزان حقوق گمرکی (حقوق ورودی) قابل پرداخت برای ورود یا صدور آن کالا می باشد.
بخشی از متن:
پاورپوینت قیمت گذاری نفت و عوامل موثر بر آن
نوع فایل: power point
قابل ویرایش: 19 اسلاید
قابل ویرایش: 1 اسلاید انگلیسی
قسمتی از اسلایدها:
رژیمهای مختلف قیمت گذاری نفت خام تا قبل از نیمه دوم دهه 80 میلادی (دوره قیمتهای ثابت)
قیمتهای مبتنی بر مذاکرات ( Negotiated Price)
قیمتهای اعلامی (Posted Price )
قیمتهای با لحاظ هزینه مالیات پرداختی (Tax–Paid Costs )
قیمتهای دولتی ( Governmental Selling Price ) و یا GSP
قیمتهای مرجع (Reference Prices )
قیمتهای Netback
قیمت گذاری نفت خام از نیمه دوم دهه 80 میلادی به بعد (دوره قیمت گذاری مبتنی بر بازار)
فهرست مطالب و اسلایدها:
سیر تاریخی قیمت گذاری نفت
دوره قیمتهای ثابت
دلایل شکست سیستم قیمت گذاری مرجع
دوره قیمتهای ثابت
قیمت گذاری نفت خام از نیمه دوم دهه 80 میلادی به بعد (دوره قیمت گذاری مبتنی بر بازار)
دلایل استفاده شرکت پمکس از قیمت مبتنی بر بازار
روش تعیین قیمت مبتنی بر بازار
عوامل موثر در قیمتهای نفت خام
عوامل بنیادی
عوامل موثر در قیمتهای نفت خام
عوامل غیر بنیادی
ساختارهای قیمتگذاری نفت
بخشی از متن:
پیشگیری و درمان های سرماخوردگی،درمان تب و لرز و سرفه،عوامل مادی و معنوی مؤثر در پیشگیری و درمان کرونا،درمان های چاقی و لاغری و ضعف عمومی بدن
بخشی از متن:
حل المسائل کتاب ترمودینامیک مهندسی پیشرفته آدرین بیژن – ویرایش های سوم و چهارم
نویسنده: A. Bejan
مجموعه حاضر شامل دو حل المسائل است. یکی برای ویرایش سوم کتاب و دیگری برای ویرایش چهارم کتاب ترمودینامیک مهندسی پیشرفته آدرین بیژن.
فایل های PDF حل تمرین ها به زبان انگلیسی است.
فایل های PDF کتاب با بهترین کیفیت و قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
حل تمرین کتاب ترمودینامیک مهندسی پیشرفته آدرین بیژن – ویرایش چهارم
نویسنده: A. Bejan
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی است.
فایل PDF حل تمرین با بهترین کیفیت و قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
جواب تمارین و متن فایل های صوتی کتاب دانش آموز آموز و کتاب کار English File Beginner - ویرایش چهارم
ناشر کتاب: Oxford
مجموعه حاضر شامل فایل های زیر است:
جواب تمارین کتاب دانش آموز با فرمت docx (فایل های ورد)
جواب تمارین کتاب کار با فرمت PDF
متن فایل های صوتی و ویدیویی کتاب دانش آموز و کتاب کار با فرمت PDF
کتاب راهنمای دبیر با فرمت PDF
فایل های PDF و ورد به زبان انگلیسی است.
بخشی از متن:
جواب تمارین و متن فایل های صوتی کتاب کار English File Beginner - ویرایش چهارم
ناشر کتاب: Oxford
مجموعه حاضر شامل فایل های زیر است:
جواب تمارین کتاب کار با فرمت PDF
متن فایل های صوتی کتاب کار با فرمت PDF
فایل های PDF به زبان انگلیسی است.