بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد روشهای آشنایی و آموزشهای قبل و بعد ازدواج در 77اسلاید و شامل پاورپوینت،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره قبل از ازدواج،ازدواج و طلاق از دیدگاه روانشناسی,روانشناسی,ازدواج,طلاق,دوران نامزدی,روابط زناشویی,همسر,انتخاب همسر,زوج یابی و منابع می باشد...
ازجمله عوامل موثر بر سن ازدواج تغییر اهداف ازدواج مى باشد. در گذشته فرد به هنگام ازدواج بیشتر پایبند ملاحظات اقتصادى و اجتماعى بود ولى امروزه, علیرغم توجه روزافزون به اینگونه موارد, بیشتر طالب همسرى است که با او هماهنگى فکرى و روحى داشته باشد و از نظر امور ذهنى و معنوى با وى همسانى داشته باشد. این مسإله در انتخاب همسر اثر گذاشته و انتخاب را مشکلتر و درنتیجه سن ازدواج را عقب تر مى برد.
انتخاب همسر
از طرف دیگر مسإله انتخاب همسر و تضاد بین طرز فکر و اندیشه دو نسل ایجاد مشکل کرده و بر سن ازدواج اثر گذاشته است. انتخاب همسر به طریقه سنتى و توسط پدر و مادر ازجمله مشکلاتى است که جوانان در راه ازدواج خود از آن یاد مى کنند. در گذشته خانواده ها فکر مى کردند که جوانان براى همسرگزینى صلاحیت لازم را ندارند و بیشتر تابع احساسات اند و به همین جهت حق انتخاب همسر براى فرزندانشان را از آن خود مى دانستند. اکنون عوامل مختلف ازجمله رشد فکرى و معنوى جوانان به آنها استقلال فکرى و قدرت تصمیمگیرى داده است به نحوى که تدریجا حق همسرگزینى را که زمانى برعهده پدر و مادرشان بود خود به عهده گرفته اند.امروزه دیگر انتخاب همسر مانند گذشته به آسانى انجام نمى گیرد. مرد و زن هردو مایلند که همسرى رفیق زندگى و موافق ذوق خود برگزینند(22) که از همه نظر با او همسویى داشته باشند. امروزه جوانان به مرور در جریان مرحله اول (همسریابى) فعالتر مى شوند. و به هنگام اتخاذ تصمیم نهایى که مستلزم ارزیابى و داورى است. کار والدین و بزرگترها آغاز مى شود. اما باید گفت سیر قهقرایى قدرت پدر و مادر هرگز به معناى آن نیست که آنها دیگر براى تحمیل خواست خود بر فرزندان کوششى معمول نمى دارند. به نظر کارلسون(23) تصویب و تإیید ازدواج فرزندان توسط پدر و مادر, رضایت فرزندان از زندگى خود را تحت تإثیر مثبت قرار مى دهد. فرزندان اغلب مایلند انتخاب آنها همراه با تصویب والدینشان باشددر مورد دختران مسإله به صورت دیگرى است و به زعم آنان محدوده انتخاب براى آنها یکجانبه مى باشد. با وجود آنکه در اسلام خواستگارى دختر از پسر بلامانع است ولى نه تنها فرهنگ ما این موضوع را نمى پذیرد بلکه در سراسر جهان زنان پذیرفته اند که بگویند فلانى مرا خواستگارى کرده است. یعنى زن مى پذیرد که اگر وى به خواستگارى مردى برود علامت این است که حاضر به اعتراف به نقص خود شده است تا در کنار مردى آن را کامل کند درصورتى که شخصیت جلب مرد و حفظ نسل زن در برابر شخصیت تفوق طلبى مرد به معناى این است که زن را نقصى در این مسإله نبوده و مى تواند یکجا موقر بماند و جلب کند و چون جلب کرد نسل داشته باشد. اما احساس تفوق طلبى نقص است و باید یکى را براى اثبات فائق بودن خواستگارى کرد(25). لذا دختران و خانواده هاى آنها اقدامى در این جهت به عمل نمىآورند و قدم پیش نمى گذارند به همین جهت دختران یکى از مشکلات ازدواج خود را نیافتن همسر ایدهآل مى نامند.توجه به مسائل طبقاتى ازجمله عواملى است که در راه انتخاب همسر همواره موثر بوده و بر مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان مى افزاید. موقعیت طبقه اى جوانان عامل مهمى در انتخاب همسر است زیرا هر طبقه با خلق و خوى و آداب و عادات ویژه خود دنیاى خاصى را تشکیل مى دهد درنتیجه سازگارى بیشتر است. و والر(26) در گفتارى به نام زناشویى هاى درون گروهى تإکید مى کند که: ((مهمترین واقعه در امر همسرگزینى, گرایش آن به سوى وصلتهاى اجتماعا همسان است.)) و این بدان معناست که ما خواهان ازدواج در طبقه خویشیم.امروزه مشکل اساسى در امر ازدواج براى اغلب طالبان آن بخصوص مردان به علت نوع خاص وظایف آنان که تإمین مخارج زندگى است, مسإله فقر و امکانات مادى است. غم تإمین معاش و هزینه زندگى از مهم ترین نگرانى هاى جوانان در امر ازدواج مى باشد. جوانان اظهار مى دارند که ازدواج امرى فطرى است که اگر پیش نیازهاى آن فراهم باشد مشکلى به نام ازدواج نخواهیم داشت. امید به آینده از پیش نیازهاى ازدواج مى باشد و اگر امید به آینده با عواملى مانند مشکلات اقتصادى و اجتماعى تضعیف شود ازدواج هم مشکل مى شود(2). باتوجه به شرایط موجود اقتصادى که هزینه زندگى به شدت افزایش یافته, جوانانى که از درآمد کافى براى ادامه حداقل زندگى برخوردار نیستند کمتر به خود جرإت مى دهند تن به ازدواج بدهند. همانطورى که قبلا هم ذکر شد بسیارى از جوانان به دلیل وجود چشم و هم چشمیهاى نادرست و آداب و سننى که هزینه هاى سنگین را موجب مى گردد, حتى مقدمات ازدواج را هم نمى توانند فراهم کنند. درنتیجه از فکر ازدواج نیز هراسانند و همین امر بر سن ازدواج آنها اثر مى گذارد.
اشتغال
بین سن ازدواج و شغل, هم در مورد زنان و هم در مورد مردان همبستگى مثبتى وجود دارد(3). یعنى با بالارفتن تخصص و امکانات شغلى سن ازدواج نیز بالا مى رود. وارد شدن زنان به بازار کار باعث دگرگونیهاى مختلف گردید که مى توان تغییر بعضى ملاکهاى تعیین کننده سن ازدواج و افزایش سن زنان در هنگام ازدواج را ازجمله آنها دانست(4). استقلال مادى و معنوى آنها, یکى از شاخصهاى تعیین سن ازدواج شده است.بر مبناى داده هاى مربوط به سرشمارى سال 65 کشور, در جمعیت مردان شاغل, عمومیت ازدواج بیشتر از جمعیت زنان شاغل بوده است و به همین صورت زنان شاغل هرگز ازدواج نکرده (31/8درصد) نسبت قابل ملاحظه اى را در مقایسه با مردان ازدواج نکرده (20/4درصد) به خود اختصاص داده اند(5). ملاحظه مى شود که در بین زنان شاغل سن ازدواج نیز بالاتر است. زیرا از امکانات مادى و تخصصى بیشترى برخوردارند و براى کسب تخصص و بدست آوردن امکانات بهتر حرفه اى و همسر مناسب تر, بیشتر از زنان غیر شاغل درنگ مى کنند. دلیل دیگرى که مى توان ذکر کرد و مربوط به مردان مى شود این است که اغلب ترجیح مى دهند با زنان کم سن تر از خود ازدواج کنند و از ازدواج با زنان هم سن و سال خود پرهیز مى کنند.بنا به دلایل متعددى که مربوط به وضعیت کشور مى باشد مانند: هزینه هاى زیاد, ایجاد اشتغال در بخشهاى صنعت و حتى کشاورزى, اختصاص یافتن بیش از سى درصد نیروى کار به بخش خدمات که محتاج به اندوخته اقتصادى است, عدم تناسب بین نیازهاى تخصصى جامعه با هجوم گسترده نوجوانان به آموزشهاى مقدماتى این تخصصها, عدم تناسب بین آموزش دبیرستانى و آموزش دانشگاهى به لحاظ کمى, طولانى شدن دوران آموزش حرفه اى و... امروزه جوانان دیرتر به بلوغ اقتصادى مى رسند(6). بلوغ اقتصادى بدون داشتن شغل مناسب امکان پذیر نیست و در جامعه کنونى ما به دلیل وجود تعارضهاى ساختارى در سیستم اجتماعىـ فرهنگى و به بیان دیگر تعارض در ارزشها از یک سو و تعارض در اهداف و وسایل از سوى دیگر, شرایط به گونه اى است که جوانان همه شغلها را نمى پذیرند و یا نمى توانند بپذیرند و فقط تعداد محدودى شغل است که همه طالب آن هستند و به علت نوع خاص وظایف و نقشهاى مردان در زندگى خانوادگى که وظیفه تإمین مخارج و هزینه زندگى بر عهده مردان است نیافتن و یا نداشتن شغل مناسب براى پسران موجب تإخیر در بلوغ اقتصادى, در نتیجه تإخیر در سن ازدواج آنها و به تبع آن تإخیر در سن ازدواج دختران مى گردد.
نظام وظیفه
عامل دیگرى که در رابطه با سن ازدواج مى توان نام برد, خدمت نظام وظیفه براى پسران است که جهت رسیدن به بلوغ اجتماعى و حتى اقتصادى ملزم به گذراندن این دوره هستند, زیرا اولا جوانانى که تحصیلات دانشگاهى دارند قبل از گذراندن این دوره نمى توانند مدرک خود را دریافت کنند و دوم اینکه پسران براى یافتن هر شغلى و یا هرگونه کسب و کار باید خدمت سربازى را انجام داده باشند و برگه پایان خدمت یا معافیت ارائه دهند, در غیر این صورت نمى توانند شغل مناسبى دست و پا کنند و چنانچه قبلا بحث شد نداشتن شغل مناسب یکى از موانع عمده اقتصادى در راه ازدواج محسوب مى شود. معمولا خانواده دختران ترجیح مى دهند که خواستگار دخترشان قبل از ازدواج این دوره را گذرانده باشد تا دخترشان در طى این مدت بلاتکلیف و سرگردان نماند. با توجه به این عوامل و طولانى بودن مدت انجام خدمت نظام وظیفه ازدواج جوانان به تإخیر مى افتد.
مسکن
از مسائل مهم مادى که در سن ازدواج اثر مى گذارد مسإله مسکن است. کمبود مسکن و گرانى اجاره بها مشکل اساسى اکثر افراد جامعه است. خصوصا کسانى که در ابتداى راه تشکیل زندگى مشترک هستند. زیرا خانواده جدید, نومکان است و جدا از بطن خانواده بزرگ سنتى به سر مى برد. در گذشته دختر و پسر که ازدواج مى کردند به خانه داماد منتقل شدند و از حمایت خانواده پدر سالار برخوردار بودند ولى امروزه وضع اقتصادى و تضاد بین عقاید نسلها ایجاب مى کند که زوج تازه, زندگى جداگانه اى ترتیب دهد. مسإله مسکن که در گذشته مشکلى به شمار نمى رفت امروزه سدى فراراه زندگى زناشویى گذاشته است و در شهرهاى بزرگ صنعتى به قدرى حاد شده است که بعضى اوقات پسر و دختر جوان سالها به حالت نامزدى باقى مى مانند زیرا منزل خالى براى شروع زندگى دونفرى نمى یابند(7) و یا اینکه باتوجه به کمبود و گرانى مسکن تا مدتها به فکر ازدواج نمى افتند.
توقعات
توسعه اقتصادى جامعه عامل دیگرى است که باعث شده توقعات جوانان سیر صعودى بپیماید و بر سن ازدواج آنان اثر بگذارد(8). دامنه احتیاجات مردم با ظهور و گسترش جامعه مصرفى زیاد شده است و احتیاجات کاذب توقعات فراوان به وجود آورده است. هرچه میزان توقعات بالاتر مى رود, ازدواج دیرتر صورت مى پذیرد. توقعات بالا و یا احیانا توقعهاى بیجا و نادرست از قبیل اینکه همسر آینده باید داراى خانه شخصى و اتومبیل و وسایل رفاهى و غیره باشد یا صاحب فلان پست و عنوان و تحصیلات عالى و یا فلان قیافه باشد, موجب کاهش ازدواج بموقع جوانان مى گردد. همه این توقعات که از طرف جوانان یا خانواده ها عنوان مى گردند درصورتى که در سطح معمول و منطبق با واقعیتها نباشند مى توانند موجبات تإخیر در سن ازدواج جوانان را فراهم آورند. در مورد دختران, ردکردن خواستگاران به همین دلایل و انتظارات بیش از حد و آرمان گرایى غیر معقول موجب مى شود که فرصتهاى گرانبهایى را از دست بدهند. باتوجه به اینکه هرقدر بر سنین عمر افزوده مى شود به همان نسبت و شاید بیش از آن, از تعداد خواستگاران کاسته مى شود و درنتیجه سن ازدواج بالاتر مى رود. بنابراین افزایش مصرف زدگى و توجه به تجملات و توقعات بالا مانع بزرگى در راه ازدواج جوانان شده است خصوصا آنجا که پاى چشم و هم چشمى هم به میان مىآید و کار را دشوارتر مى کند.
عوامل اجتماعى ـ فرهنگى ـ اقتصادى موثر در سن ازدواج
در گذشته چون خانواده گسترده بود مى توانست فرزندان را حتى پس از ازدواج نیز در آغوش خود بپذیرد و آنها را در کنار پدر و مادر جاى دهد و همه آنها را در زیر چتر حمایت خود گیرد. ولى اکنون, تغییر و تحولات حاصله در شهرها, وضع اقتصادى و تضاد بین عقاید نسلها, جمع خانوادگى را پراکنده کرده و با کاهش ابعاد خانواده به علل مختلف اقتصادى و فرهنگى, خانواده فرزندان ازدواج کرده خود را تحت حمایت خویش نمى گیرد و وظیفه تإمین معاش را به عهده خود آنان مى گذارد. ضرورت کار در محلى دور از خانه پدرى, میل به استقلال و آزادى, اختلاف سلیقه و نگرش با پدر و مادر, تفاوت نحوه زندگى, تعارضى که در بین نسلها به وجود آمده و تفاهم آنها را در معرض تهدید جدى قرار داده و مسائلى از این دست, زندگى زن و شوهر را در درون خانواده گسترده
بخشی از متن:
پاورپوینت حسابداری باشگاه های فوتبال در 33 اسلاید زیبا تهیه و برای دریافت در دسترس است لطفا ضمن دریافت هر مشکل احتمالی را به 09219516256 پیامک بزنید
بخشی از متن:
پاورپوینت تاریخ تربیت بدنی قبل از اسلام
به تعداد 15 اسلاید قابل ویرایش
مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان
در قرن هفتم قبل از میلاد دولت ماد تشکیل شد در این عهد پرورش اسب و استفاده از ان مورد توجه بود ودر زمان هوخشتر مادی قشونی بوجود امد که پیاده نظام ان مسلح به تیر و کمان و شمشیر بود و سواره نظام تیر اندازان ماهری بودند که از کودکی اسب سواری،تیراندازی و قیاچ زدن عادت کرده بودن...
بخشی از متن:
جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام
به تعداد 50 صفحه pdf
پاسخ به 36 سوال تشریحی مهم
مناسب جمع بندی و مرر سریع ایام امتحانات
در این جزوه پاسخ کامل و تشریحی سوالات ریر موجود است.
نمونه سوالات امتحانی درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام با پاسخ تشریحی
پاسخ تشریحی به 36 سوال مهم
به تعداد 50 صفحه pdf
مناسب جمع بندی و مرور سریه ایام امتحانات
معنای لغوی تاریخ را توضیح دهید
اهمیت تاریخ از دیدگاه قرآن را بیان نمایید
آیت بودن تاریخ را توضیح دهید
اقسام سه گانه بررسی تاریخی و خصوصیات هر کدام را بنویسید
تاریخ از دیدگاه نهج البلاغه چه اهمیتی دارد
موقعیت جغرافیایی شبه جزیره عربستان را بنویسید
نخستین ساکنان شهر مکه چه کسانی بودن و چرا به این ناحیه سکونت کردند
مفهوم جهل چیست و جاهیلیت به چه دوره ای گفته می شود . برخی مصادیق آنرا در قرآن کریم بیان کنید
اساس ملیت جامعه عرب جاهلی را چه چیزی تشکیل می داد
عرب جاهلی از نظر فرهنگی چه وضعیتی داشت
حوادث مهم دوران قبل از بعثت پیامبر ص را نام برده و دو مورد را توضیح دهید
با توجه به کلام امام ع – پیامبر ص در چه برهه ای از تاریخ به نبوت مبعوث گردیدند
مراحل دعوت پیامبر ص ر اتوضیح دهید
دلایل اصلی مخالفت قریش با پیامبر ص را بیان کنید
عام الحزن چیست ، توضیح دهید
واقعه لیله المبیت و اهمیت آنرا توضیح دهید
چرا تاریخ زندگی پیامبر ص در مدینه مهمترین فراز تاریخ اسلام است توضیح دهید
شرایط اجتماعی سیاسی یثرب در آستانه هجرت پیامبر ص به این شهر را به اختصار بیان کنید
پیامبر ص برای تامین امنیت داخلی و کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ایجاد وحدت میان ساکنان مدینه چه اقدامی نمودند
تغییر قبله روی چه انگیزه ای در کجا و چگونه صورت گرفت و چه نتیجه ای داشت
یکی از غزوات پیامبر را شرح دهید ( علل و نتایج )
محرکین اصلی نبر احزاب چه کسانی بودند ، علل پیروزی مسلمانان در این جنگ چه بود
سال ششم هجرت چه اهمیتی داشت
پیمان صلح حدیبیه چه نتایجی داشت
در چه تاریخی پیامبر ص به حجه الوداع رفت مهمترین رخ داد آن چه بود – توضیح دهید
بر اساس خطبه 94 نهج البلاغه سیمای پیامبر گرامی اسلام ص توصیف و ابعاد الگویی آنحضرت را بیان نمایید
چهار مورد از امتیازات و افتخارات حضرع علی ع را نام ببرید
جریان سقیفه چگونه بوجود آمد و عکس العمل امام علی ع در برابر آن چگونه بود
ویژگی های سه گروهی که در زمان حکومت امام علی ع در مقابل او قرار گرفتند چه بود و حضرت در مقابل آنها چه وظیفه ای داشت و چه اقدامی نمود
امام علی به افرادی که از ایشان سوال می کنند نسبت به فتنه از پیامبر ص سوال نفرموده ای ، چه می فرمایند
عوامل اصلی صلح امام حیسن ع را بیان کنید
عناصر محوری پیدایش قیام عاشورا را نام ببرید و علل جاودانگی آنرا بیان کنید
سیاست امویان با اهل بیت ع بعد از واقعه کربلا بر چه پایه ای استوار بود ، عوامل سقوط امویان را برشمارید
چگونگی به حکومت رسیدن عباسیان و ویژگی های کلی آنان را باختصار توضیح دهید
چه تفاوتی بین نائبان امام زمان در غیبت کبری و سفیران آنحضرت در غیبت صغری وجود دارد
حقیقت انتظار فرج چیست و چرا برترین عبادات دانسته شده است
چرا در روایات از زمان غیبت به دوره حیرت یاد شده است
بخشی از متن:
رفع ارور CPU جهت اجرای COD AW بر روی DUAL CORE و CORE 2 DUO
100% تضمینی و تست شده!
بخشی از متن:
مجموعه 29 طرح تذهیب با کیفیت بالا جهت انجام کارهای هنری مختلف از جمله نقاشی، نقاشی روی سفال و ...
بخشی از متن:
مجموعه 29 طرح تذهیب با کیفیت بالا جهت انجام کارهای هنری مختلف از جمله نقاشی، نقاشی روی سفال و ...
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پی دی اف آموزش ترسیم نقشه های سازه (ساختمان های اسکلت فلزی)، در حجم 46 صفحه کامل و جامع.
بخشی از متن:
آشنایی با اصول و مبانی ساختمانهای اسکلت فلزى و ترسیم پلان فونداسیون
اهداف رفتاری: از فراگیر انتظار می رود که در پایان این فصل بتواند:
1. انواع پی ها را نام ببرد .
2. کاربرد و مشخصات پی های منفرد ، نوار ی، گسترده و شمعی را بیان کند.
3. کرسی چینی و کاربرد آن را بیان کن .
4. روش های پی سازی در زمین های شیبدار را بیان کند.
5. پلان فونداسیون را ترسیم و مرکبی کند.
6. جزییات اجرایی پی ها را ترسیم کند.
7. پی ها را تیپ بندی کرده جدول پی سازی را تهیه کند.
و...
این فایل با فرمت پی دی اف در 46 صفحه به صورت کامل و جامع در ارتباط با اصول و مبانی ساختمانهای اسکلت فلزى و ترسیم پلان فونداسیون تهیه شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پی دی اف آموزش تحلیل ماتریسی( فنرها، میله ها و ...)، در حجم 51 صفحه جامع و کامل جهت آموزش دانشجویان رشته مهندسی عمران.
در این فایل به آموزش تحلیل ماتریسی اعضا مختلف سازه ای برای درس تحلیل سازه ها(دانشجویان رشته مهندسی عمران) به صورت کامل و جامع در بخش های زیر تهیه شده است:
تحلیل ماتریسی فنرها و میله ها
تحلیل ماتریسی خرپاها
تحلیل ماتریسی تیر و قاب
این فایل با فرمت پی دی اف در 51 صفحه به صورت کامل و جامع تهیه شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت تاریخچه مرمت در ایران، در حجم 33 اسلاید قابل ویرایش با افکت مناسب و قالب زیبا جهت ارائه کلاسی دانشجویان رشته مهندسی معماری.
بخشی از متن:
قدمت مرمت بافت تاریخی
در کشورهای پیشرفته حدود دو قرن (به ویژه فرانسه و انگلیس) در اوایل قرن نوزدهم
در کشورهای در حال توسعه حدود پنجاه سال
مرمت بافت تاریخی: مجموعه قوانین و مقرراتی تدوین شد که به موجب آنها از بناها و بافت های تاریخی این کشورها حفاظت و مراقبت به عمل آید.
در کشورهای اروپایی:
آغاز از اوایل قرن نوزدهم میلادی با سبکهای سنتی و بدون برنامه
مورد استفاده قرار گرفتن نظریهها و روشهای عملی طراحی در اواخر دهه 1960
به کار گرفته شدن فناوری های جدید در مرمت بافت تاریخی شهرها با فعالیتهای علمی و اقدامات عملی
و...
فهرست مطالب:
مقدمه
مفهوم مرمت
تاریخچه مرمت در ایران
آشنایی با پدر مرمت ایران
روند مرمت و حفاظت در ایران(دوره های مرمتی)
دورة تعمیرات کلاسیک
دورة زوال تعمیرات سنتی(آغاز تعمیرات باستان شناسی)
دورة طلایی مرمت
دورة رواج مرمت
نمونه موردی
خانه تاریخی داوید
نتیجه گیری
منابع و مراجع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 33 اسلاید قابل ویرایش با افکت مناسب جهت ارائه های کلاسی تهیه شده است.
بخشی از متن:
کولیس چیست
کولیس ابزاری برای اندازه گیری است که فاصلهی میان دو سوی یک جسم را اندازه میگیرد. برای این کار دو شاخک کولیس را میان دو نقطه دلخواه میگذاریم، سپس کولیس را بر میداریم فاصلهی میان دو شاخه از روی خطکش خوانده میشود چندین نوع کولیس شامل ورنیه،ساعتی و دیجیتالی وجود دارد.
میکرومتر چیست
مایکرومتر یا میکرومتر یا ریزسنج، ابزاری برای اندازهگیری طول با دقت بالا است. میکرومتر برای اندازهگیری دقیق قطعاتی در صنعت و آزمایشگاهها بکار گرفته میشود. دقت میکرومتر به مراتب بیشتر از دقت کولیسها است.
آموزش ابزار های اندازه گیری دقیق
این نرم افزار به آموزش ابزارهای اندازه گیری دقیق نظیر انواع زاویه سنج، میکرومتر و کولیس می پردازد و برای دانش آموزان،دانشجویان،تراشکاران و ... مفید است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد مدیریت خلاقیت در سازمانها واهمیت آن در 140اسلاید و شامل مدیریت خلاقیت در سازمانها واهمیت آن؛مدیریت خلاقیت،مدیریت سازمانی،خلاقیت،ارزیابی خلاقیت،اهمیت خلاقیت در سازمان ،تعریف خلاقیت،عوامل سازمانى موثر بر خلاقیت ، و منابع می باشد...
نشانگان سازمان رو به افول
نشانگان خلاقیت گریزی
مدیریت خلاقیت در سازمان
اهمیت خلاقیت در سازمان
فرایند حل مسئله
علل کمرنگ شدن اصول اخلاقی در سازمانه
تعریف خلاقیت
ابزارهاى خلاقیت
تشریح 39 ویژگی ماتریس تناقض
یورش فکرى نوشتار
ىسنجش خلاقیت
عوامل سازمانى موثر بر خلاقیت
کاهش تفکر منفی
چگونگی پروراندن ایدهها
چشم انداز مبهم Fuzzy Vision افراد در فضای چشم انداز و ماموریت سازمانی تنفس نمی کنند؛ فقدان همترازی استراتژیک؛ افراد نمی دانند که سازمان به کجا می رود و هدف آن چیست؟
فقدان مهارت های رهبری Lack of Leadership Skills ترس از تغییر؛ فقدان روحیه کارآفرینی؛ سبک رهبری بی بندوبار یا آمرانه؛ مدیریت جزء نگر؛ برنامه های ضعیف بهبود مدیریت
فرهنگ غیر مشوق Discouraging Culture فقدان ارزش های مشترک؛ فقدان اعتماد؛ فرهنگ سرزنش؛ تمرکز بر مسائل نه فرصت ها؛ عدم تحمل شکست ها؛ عدم اعتماد افراد به رهبران و سیستم ها
بوروکراسی حاد High Bureaucracy ساختارهای سازمانی با لایه های زیاد؛ دیوارهای بلند بین لایه های مدیریتی؛ تصمیم گیری کند؛ پایش نزدیک افراد؛ موانع زیاد برای تفکر خلاق
بخشی از متن:
جواب تمارین کتاب های Sicher B2.2
مجموعه حاضر شامل جواب تمارین کتاب های Kursbuch و Arbeitsbuch کتاب آموزش زبان آلمانی Sicher B2.2 است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن و به ربان آلمانی است.
بخشی از متن:
جواب تمارین کتاب Sicher B2.1
مجموعه حاضر شامل جواب تمارین و متن فایل های صوتی کتاب های Kursbuch و Arbeitsbuch کتاب آموزش زبان آلمانی Sicher B2.1 است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن و به ربان آلمانی است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در موردآموزش روش تدریس بحث گروهی در 37 اسلاید و شامل آموزش روش تدریس بحث گروهی،بحث گروهی،روش تدریس بحث گروهیآرایش دایره ای،تدریس یادگیری مشارکتی،روش یادگیری ، و منابع می باشد...
توصیف
آمادگی و برنامه ریزی
آرایش دایره ای
روش اجرای بحث گروهی
روش تدریس یادگیری مشارکتی
رویکردهای مختلف روش یادگیری مشارکتی
منابع
مقدمه
هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی به عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز می کند و در طول زندگی آن را ادامه می دهد. بخشی از آموختنیها به صورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت می گیرد و بخش دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن ها سپرده می شود در این میان مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار می گردد و آنها هستند که باید بتوانند دانش آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند.
بنا به تعریف هر فعالیتی با قصد و عمد همراه است قصد معلم در امر تدریس این است که شاگردان چیزی یاد بگیرند. همچنین تدریس یک متقابل بین شاگردان و معلم است کنش متقابل یعنی اینکه معلم بر شاگردان اثر می گذارد و برعکس شاگردان هم فعالیت او را تحت تاثیر قرار می دهند. البته این اثر متقابل ممکن است بصورت غیر مستقیم باشد. برای اینکه تاثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی بر شاگردان بیشتر شود باید دو عامل تسلط باشد یکی نحوه صحیح ارائه درس و دیگری به موضوعی که می خواهد تدریس کند.از آنجایی که معلم با روح و روان و احساسات افراد سر و کار دارد چنانچه به درستی عمل کند زیانهای جبران ناپذیری بر جای می گذارد. همانطور که وقتی قسمتی از بدن می سوزد و یا زخم می شود اثر آن ممکن است تا پایان عمر هم باقی بماند تاثیر نابجا بر روح کودکان نیز همین اثر را دارد و احتمال می رود تا پایان عمر دهد. بنابراین تنها راه چاره در این است که معلم در تمام زمینه هایی که به شغل معلمی مربوط می شود اطلاعات صحیح و مفید کسب کند.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد راه های ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم در 51 اسلاید و شامل راه های ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم،قرآن کریم،انس با قرآن،روانشناسی کودک و نوجوان،قرآن،روانشناسی،مأنوس شدن با قرآن ،عظمت و مقام قرآن کریم، و منابع می باشد...
مقدمه:
انس با قرآن به چه معنی است؟
مبانی ایجاد انس با قرآن
نشان دادن چهره ای ناشایست از دین.
دینداران آیینهی تمامنمای دین نیستند راه انس با قرآن و عشق ورزیدن به آن چیست؟
مأنوس شدن با قرآن اهلیّت میطلبد
تأثیرات انس با قرآن
بررسی عظمت و مقام قرآن کریم
منابع
هدف این نوشته، یافتن راه هایی برای ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم است. از این رو در عنوان این نوشته از واژه ی «هنر» استفاده شده است که: اوّلاً ایجاد اُنس، هنری است که تنها افراد خاصی که می توان نام هنرمند بر آنان نهاد از عهده ی آن بر می آیند و ثانیا در این نوشته به مقوله ی شیوه های هنری در ایجاد اُنس با قرآن تأکید بیش تری شده است. به دیگر سخن تلاش این نوشته آن است که درباره ی ایجاد اُنس با قرآن، اهمیت استفاده از شیوه های مختلف هنری را مورد توجه و تأکید قرار دهد.«... آنک خداوند پیامبر را چنین کتابی فرو فرستاد، نوری که چراغ هایش را خاموشی نباشد، چراغی که روشنایی اش به خاموشی نگراید، اقیانوسی که کسی را به ژرفایش دسترسی نباشد، راهی که رهروش به گمراهی نرود، پرتوی که تابشش را تیرگی ای نیالاید، مرزگذاری که برهانش خمودی نگیرد، بنیادی که پایه هایش فرو نریزد، درمانی که از پی آمدهایش جای نگرانی نباشد، عزّتی که یاورانش شکست نپذیرند و حقی که یارانش تنها وا نمانند.
آری قرآن معدن ایمان و گوهر ناب آن، سرچشمه ها و دریاهای دانش، بوستان ها و آبگیرهای عدالت، زیربنا و ساختار اسلام و وادی ها و دشت های گسترده ی حق است. قرآن آن دریایی است که هر چه از آبش ببرند، پایان نگیرد، چشمه ساری است که هر چه از آن برگیرند، فرو نخشکد، آبشخوری است که خیل واردان بر آن، از آن نکاهند. منزلگاهی است که مسافران، راهِ آن را گم نکنند، نشانه هایی است که رهروان با دیدن آن ها گمراه نشوند. جای جای راهش به سرعت گیرهایی مجهز باشد که رهروان را تجاوز از آن ها امکان پذیر نباشد. خداوند قرآن را برای عطش عالمان، زلال و گوارا، برای قلب های ژرف اندیش، بهاران خرّم، و برای حرکت صالحان راهی روشن مقرر داشته است. این کتاب دارویی است که دردی بر جای نمی نهد، نوری است که با هیچ ظلمتی همراه نباشد. ریسمانی است که دست آویزش اطمینان بخش است و دژی است که بلندایش تسخیرناپذیر است
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ورد سه سری نمونه سوال درس دانش خانواده و جمعیت، در حجم 4 صفحه قابل ویرایش.
بخش از سوالات :
سری اول
1- موارد زیر را تعریف نمایید. 2نمره
الف:طلاق در فقه اسلامی:
ب: مهرالمسمی:
2- مزایا و آثار مثبت ازدواج را بنویسید؟ 5/1 نمره
3- در آیه 187 سوره بقره (هُنَّ لِباسٌ لَکُم وَ اَنتُم لِباسٌ لَهُنَّ) تعبیر لباس در مورد زن و شوهر از
چند نظر قابل توجه می باشد توضیح دهید؟5/1
سری دوم
1- با توجه به آیه شریفه¬ی « وَ مِن آیاتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِن أَنفُسِکُم أَزوَاجاً لِتَسکُنُوا إِلَیهَا وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّهً وَ رَحمَهً.»(سوره روم آیه 21 ) به سوالات زیر پاسخ دهید.
الف – آیه مذکور برکدام اصل از اصول ناظر بر روابط اعضاء خانواده تاکید دارد؟
ب - مفهوم آیه را بنویسید.
2- چهار مورد از معیارهای اساسی که اسلام برای انتخاب همسر تاکید دارد را فقط نام ببرید.
سری سوم
1- پیامدها و آسیب های روابط آزاد با جنس مخالف را بنویسید؟(ذکرچهارمورد)
2- سه مورد ازآثار مخرب ارتباط "کلامی نامناسب" بر خانواده را نام ببرید؟
3-با توجه به موارد زیر نوع حقوق و مسئولیت های مالی یا غیر مالی زوجین را مشخص کنید؟
الف: نفقه(.........................) ب: اسکان مشترک(.............................)
و...
این فایل با فرمت ورد در 4 صفحه قابل ویرایش برای دانشجویان رشته های مختلف دانشگاهی تهیه شده است.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن: