بخشی از متن:
زلزله ها از جمله مخاطرات طبیعی با ماهیت تصادفی می باشند. لذا اثرات زلزله های آینده را نمی توان دقیقاً مشخص کرد و تنها با روش های احتمالاتی می توان تا حدی این اثرات را پیش بینی نمود. تحلیل خطر زلزله شامل تحقیقات و روش هایی است که به وسیله آنها می توان اثرات زمین لرزه های آینده را در ساختگاه تخمین زد. این اثرات اصولاً شامل پارامترهای حرکتی زمین است. در گذشته به دلیل فقدان ابزارهای اندازه گیری جنبش زمین، از پارامتر شدت زلزله استفاده می شد. بعد از توسعه ابزارهای ثبت اطلاعات جنبش زمین، از حداکثر شتاب زمین (PGA) در مطالعات تحلیل خطر استفاده شد. حداکثر سرعت زمین (PGV) و حداکثر جابجایی زمین (PGD) و همینطور شتاب طیفی (SA) در پریودهای مختلف سازه های، مثال های از پارامترهای سنجش جنبش زمین در سالهای اخیر است. تحلیل خطر زلزله یک جزء ضروری طراحی لرزه ای سازه ها، تحلیل ریسک زلزله، تخمین تلفات و خسارات و محاسبات بیمه ای مربوط به آن محسوب می شود. تحلیل خطر زلزله برای تهیه نقشه های لرزه ای که اطلاعات مهمی را برای طراحی سازه های معمولی ارائه می دهد، ضروری است. طراحی و تخمین امنیت سازه های مهم مانند سدها، نیروگاه های هسته ای و غیره وابسته به تحلیل خطر زلزله ساختگاه آنها می باشد. در واقع تحلیل خطر زلزله تخمین کمی خطرات لرزش زمین در یک محل بخصوص می باشد. در تحلیل خطر پذیری از پارامترهایی چون فاصله، بزرگا، روابط کاهندگی، شرایط خاک محلی و ... استفاده شده و پارامتر مشخصی از حرکت زمین در سایت مورد نظر پیش بینی می شود. برای تحلیل خطر لرزه ای دو روش تعینی و احتمالاتی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته می شود:
بخشی از متن:
یکی از مهمترین مهارت های امروزه در دنیای کسب و کار یادگیری فنون فروشندگی حرفه است (فروشنده موفق + موفقیت در فروش)، این مهارت ها برای هر فروشنده یک نیاز ضروری است تا بتواند با ایجاد ارتباطی حرفه ای با مشتریانش حس و تجربه ای متفاوت را برای مشتریان ایجاد کند و فروش بیشتر و بهتری را داشته باشد.
در این کتاب چه خواهیم گفت؟
در این کتاب شما را با 14 گام معجزه ای در افزایش فروش : آشنایی و پیاده سازی معجزه ای در افزایش فروش در ابتدای امر می تواند برای شما ایجاد سردرگمی کرده و سوالات زیادی را در ذهنتان ایجاد نماید. “اولین گام عملیاتی چیست؟”، “آیا لازم است برای کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو هزینه پرداخت نمود؟”، “کدام از دسته از رسانه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغات تجارت شما مناسب هستند؟”، “چگونه بایستی پاسخگوی مشتریان آنلاین بود؟” از این قبیل سوالات بسیار است.
هدف ما ساده تر کردن بازاریابی آنلاین خودتان از طریق کسب دانش درباره انچه باید انجام شود و چگونگی آغاز است. پس از مطالعه مجوعه آموزش معجزه ای در افزایش فروش ، احساس خواهید کرد آماده ورود به دنیای بازاریابی آنلاین هستید. می دانید از کجا باید شروع کرده و چگونه زمان خود را برای کسب بهترین نتایج حداکثر کنید امیدواریم این گونه باشد.
در همین راستا شما را به برخی از پرطرفدار ترین رسانه های اجتماعی نیز آشنا کرده و نحوه استفاده از آن ها را برایتان آموزش خواهیم داد و شما به این نکته پی خواهید برد که بایستی به رسانه های اجتماعی مثل وسیله نقلیه نگاه کنید. شما اساسا از یکی استفاده می کنید، مثلا اتوبوس، اما شما رانندگی هم می کنید، پیاده می روید و از ترن هوایی در زمان های مختلف برای موقعیت های متفاوت استفاده می کنید.
در این کتاب می آموزید؟
گام ۱: برای کسب و کارتان وبلاگ بسازید
گام ۲: پیدا شدن با استفاده از SEO
گام ۳: جستجوی کلیدواژه
گام ۴: ایجاد وبلاگ برای مشتریان آنلاین
گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت اول)
گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت دوم)
گام ۶: رسانه های اجتماعی
گام ۷: Facebook
گام ۷: ابزارهای تحلیلی Facebook
گام ۸: twitter
گام ۸: آموزش twitter
گام ۸: نکاتی برای کسب فالوور در twitter
گام ۹: آموزش Linkedin
گام ۹: linkedin گامی به سوی فروش حرفه ای
گام ۱۰: pinterest
گام ۱۱: youtube
گام ۱۲: برندسازی در instagram
گام ۱۲: خلق کمپین ایمیلی (قسمت اول)
گام ۱۲: خلق کمپین ایمیلی (قسمت دوم)
گام ۱۳: تحلیل ¬های کسب و کار
گام ۱۴: فارغ التحصیلی
این کتاب برای چه کسانی مفید است؟
این کتاب برای تمام فروشندگانی که مایل هستند فروش بهتر و حرفه ای تری داشته باشند مناسب است، همچنین این کتاب آموزشی برای مدیرانی که دوست دارند سازمان مشتری مداری داشته باشند و رفتارهای حرفه ای در سازمان را بیاموزند الهام بخش و کاربردی می باشد.
فراموش نکنید تنها 10% افراد جامعه به یادگیری و آموزش خودشان اهمیت می دهند و تنها همین 10% در زمره افراد موفق جامعه هستند.
امیدوارم شما هم در زمره این 10% باشید.
هزینه این کتاب آموزشی تنها 29 هزار تومان برآورد شده است، این مبلغ برای یادگیری اصولی که می تواند بر افزایش فروش شما تاثیرگذار باشد، بسیار ناچیز است.
بخشی از متن:
مطبوعات از نظر لغوی واژهای عربی است و جمع مؤنث سالم واژه مطبوعه است که های آن علامت تأنیث مجازی است و مطبوع یعنی آنچه که چاپ شده است.[1]
هرچند مطبوعات در فرهنگ فارسی به هر نوشته چاپی اعم از کتاب، مجله، اعلامیه و هر آنچه به شکل نوشتارهای چاپ شده جهت انتقال اطلاعات تهیه شده باشد اطلاق میشود؛ اما با توجه به اهمیت خاصی که تعریف دقیق مطبوعات دارد قانونگذار مطبوعات را تعریف نموده و حدود و ثغور آن را روشن نموده تا از تشتت آرا در تعریف جرایم مطبوعاتی کاسته شود.
بر اساس ماده 1 قانون مطبوعات مصوب 30 فروردین 1379، مطبوعات عبارت است از نشریاتی که با داشتن نام ثابت و ذکر تاریخ و شماره ردیف، در زمینهای مشخص و انتخاب شده، انتشار مییابند و مطابق قانون مطبوعات، هیأت نظارت بر مطبوعات برای انتشار آن، پروانه و مجوز خاص صادر کرده
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت آشنایی با تناسبات و گونه شناسی کالبدی انسان و معماری ، در حجم 40 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
هارمونی/هماهنگی/ درپیکره های زنده حاصل موازنه احجام متحرک ودگرگون شونده است.می توان به کلیسای جامع کاتدرال اشاره کرد.هماهنگی ها وموازنه هاوتعادلهای موجود دراین کلیسا دقیقا باطبیعت مطابقت دارد.ترسیم شباهتهای نسبی یاقیاس تشبهی بین ساختاربدن انسان ومعماری چه به دلیل زیبا شناختی وچه به دلیل نمادین وسوسه انگیزبوده.دربیان ذهنی ما ازنظم جهان*این اتم نیست که عنصراصلی واولیه بشمار می آید بلکه بدن انسان است.
تناسبات بدن انسان: بدن انسان سالم وتندرست همواره درنظرمامتوازن بنظر می رسد.این بدن حکم کلیتی رادارد که هیچ چیزنمی توان به آن افزود *می توان به آن لباس پوشید وآن راآراسته کرد *ولی نمیتوان بازوی سومی به آن افزود .درتاریخ معماری نیز کوشش برای انسانی کردن پیکره های معماری بسیار زیادبوده. کشف قوائد تناتناسب بین بخش های ازبدن انسان*که بتواند معیارهایی رابرای سنجش درمعماری به دست دهد*بخشی از این رویکرد به شمارمی آید.تلاش برای رقومی کردن بدن انسان یا گنجاندن آن دراشکال هندسی ساده اگرچه تقریبا حکم*گره برآب زدن *را داشته است اما نمی توان قرنها تلاش رانادیده گرفت. آنچه هم اکنون توجه مارا برمی انگیزد قیاس تشبیهی بین فرم بدن انسان وبرخی عناصرمعماری است.می توان به سبک کلاسیک اشاره کرد*این موضوع منشا گرایشهای پرشور وحرارتی*ازرنسانس به بعد*بوده است.
و...
فهرست مطالب:
مقدمه
تناسبات بدن انسان
نمونه هایی ازابرتندیس ها
ساختمانهای الگوگرفته ازپیکره انسان
شیفتگی به ارقام وتناسبات
تناسبات
آثار آلبرتی
تناسبات باقابلیت اندازه گیری
تناسبات در معماری
تناسبات سودمند و منظم در طراحی
تناسبات بدون قابلیت اندازه گیری
تناسبات دربحران
این فایل با فرمت پاورپوینت در 40 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
ویدئو مربوط به اسلایدهای این پاورپوینت را می توانید در کانال آپارات ما به آدرس https://www.aparat.com/filecity مشاهده نمایید.
هدیه محصول:
فایل پاورپوینت برج میلاد(12 اسلاید)
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت آشنایی با شــهر شنــاور لــی لـی پـد ، در حجم 19 اسلاید قابل ویرایش با افکت مناسب جهت ارائه های کلاسی ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
اولین شهر شناور جهان در نزدیکی تاهیتی تا سال ۲۰۱۹ میلادی در اقیانوس آرام ساخته خواهد شد. قرارداد این پروژه میان دولت کشور پولینزی فرانسه با موسسه Seasteading امضا شده تا عملیات ساخت این جزیره طی دو سال آینده شروع شود.
کشور پلی نزی فرانسه از ۱۱۸ جزیره تشکیل شده و با خطر زیر آب رفتن روبرو است و به همین دلیل مسئولان این سرزمین تصمیم گرفته اند پروژه شهر شناور را عملی کنند. تا قبل از این پروژه، این گونه شهرها را در فیلم های علمی تخیلی می توانستیم ببینیم.
طرحهای اولین شهر شناور جهان که در واقع شهری جزیره مانند است ، طرحی بلند پروازانه می باشد و موسسه Seasteading معتقد بوده که شهرهای نیمه مستقل مکانی ایدهآل برای آزمایش شیوه های جدید مدیریت دولتی و کشاورزی هستند تا در این پروژه استفاده شود. این موسسه ۵ سال گذشته را صرف تحقیق بر روی چگونگی ساخت جوامع دائمی شناور در دریا کرده است.
اولین شهر شناور جهان برای آزمایش ایدههای جدید مانند درمان بیماری ها، پاک کردن جو زمین و ثروتمند کردن فقرا به کار گرفته خواهد شد. این شهر روی شبکهای از ۱۱ پایه مستطیل ساخته میشود. بنابراین می توان شهرها را با توجه به نیاز ساکنان کنار هم قرار داد. بستری که این جزیره روی آن ساخته میشود از سیمان تقویت شده ساخته می شود که قدرت تحمل زیادی دارد.
و...
فهرست مطالب:
آشنایی با اولین شهرشناور
شــهر شنــاور لــی لـی پـد
ایده معمار
مشخصات پروژه
ویژگیهای پروژه
ایده طرح
سازه های زیر دریایی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 19 اسلاید قابل ویرایش با افکت مناسب جهت ارائه های کلاسی تهیه شده است.
ویدئو مربوط به اسلایدهای این پاورپوینت را می توانید در کانال آپارات ما به آدرس https://www.aparat.com/filecity مشاهده نمایید.
هدیه محصول:
فایل پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26 اسلاید)
بخشی از متن:
کتاب آموزش برنامه نویسی ++C نوشته Deitel - ویرایش دهم (نسخه Global)
ناشر کتاب: (Pearson (2017
نویسندگان: P. Deitel و H. Deitel
فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 1076 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در موردتولید و تئوری هزینه تولید در علم اقتصاد در 55 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تامین مالی کوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی کوتاه مدت، تولید و تئوری هزینه تولید در علم اقتصاد،تقاضا و عرضه و تولید در علم اقتصاد،روش و ابزار تحلیل اقتصادی در علم اقتصاد،اقتصاد خرد و کلان،قیمت و محصول در علم اقتصاد،قیمت و تولید، قیمت و تولید انحصاری در علم اقتصاد، بنگاه و تولیدو...ومنابع می باشد
علت پیدایش علم اقتصاد عبارتست از:
1- محدود بودن امکانات و منابع در دسترس بشر
2- نا محدود بودن نیازها و خواسته های بشر
به اعتقاد برخی از علمای اقتصاد علم اقتصاد دانش حس عام است.
زمینه های تفکر اقتصاددانان عبارتست از:
1- کمیابی: هرچیزی را به هر اندازه که می خواهیم نداریم.
2- انتخاب: به علت محدودیت امکانات و نامحدود بودن نیازها مجبوریم دست به انتخاب بزنیم.
3- هزینه فرصت: فرصت یا فایده از دست رفتن بهترین انتخاب به جای انتخاب مزبور با صرف همان منابع و زمان
4- نهایی گرایی: تولید کنند تمایل دارد فایده و هزینه آخرین واحد محصول را بداند.
5- بازارهای کارآمد: فرصتهای سود آور در بازار کم است.
•علم اقتصاد شاخهای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات میپردازد.
•
هدفهای رفتاری :
1.واژه تعادل را در اقتصاد تعریف نماید.
2.با آوردن یک مثال قیمت و مقدار تعادل را تعیین نماید.
3.تغییر در تعادل ناشی از جابجایی منحنی های عرضه و یا تقاضا را توضیح دهد.
4.« تقاضای مازاد » و « عرضه مازاد » را تعریف کند.
5.تأثیر تقاضای مازاد و عرضه مازاد بر سطح موجود قیمتها را با ذکر یک مثال بیان کند.
هدفهای رفتاری :
1- از دیدگاه اقتصادی واژه « خانوار » و « بنگاه » را تعریف کند.
2- نقش « خانوار » و « بنگاه » را در یک اقتصاد با هم مقایسه کند.
3- « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را فقط تعریف نماید.
4- با رسم یک چارت ارتباط بین « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را نشان دهد.
•کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل میکنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار میکنند. در این راستا، یک تقسیمبندی اولیه کتابهای پایهای اقتصاد، اقتصاد خرد در برابر اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد، رفتار عوامل پایهای اقتصاد، شامل عوامل فردی مانند خانوارها و شرکتها یا خریداران و فروشندگان را بررسی میکند. در مقابل اقتصاد کلان، کلیت اقتصاد و عوامل مؤثر بر آن شامل بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سیاست پولی و مالی را تحلیل میکند.
چرا اقتصاد را یاد می گیریم؟
احتمالاً عمده ترین دلیل مطالعه علم اقتصاد ، فراگیری یک روش خاص از تفکر است. شاید بهترین راه معرفی این علم پرداختن به مفاهیم سه گانه هزینه فرصت ، نهایی گرایی و بازارهای کارآمد است.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب آن از دست می دهیم ، « هزینه فرصت » آن انتخاب و یا تصمیم خوانده می شود. دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت ، محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد تقاضا و عرضه و تولید در علم اقتصاد در64 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تقاضا و عرضه و تولید در علم اقتصاد،روش و ابزار تحلیل اقتصادی در علم اقتصاد،اقتصاد خرد و کلان،قیمت و محصول در علم اقتصاد،قیمت و تولید، قیمت و تولید انحصاری در علم اقتصاد، بنگاه و تولید، کشش و هزینه در علم اقتصاد،بازار و تعادل در بازار در علم اقتصاد،تقاضا و عرضه در علم اقتصاد،سیستم های اقتصادی درعلم اقتصاد،تعاریف علم اقتصاد و کاربرد آن,تعاریف علم اقتصاد,اقتصاد,اقتصاد خرد, اقتصاد کلان،منحنی عرضه ، تقاضا در بازار ستاده و...ومنابع می باشد
علت پیدایش علم اقتصاد عبارتست از:
1- محدود بودن امکانات و منابع در دسترس بشر
2- نا محدود بودن نیازها و خواسته های بشر
به اعتقاد برخی از علمای اقتصاد علم اقتصاد دانش حس عام است.
زمینه های تفکر اقتصاددانان عبارتست از:
1- کمیابی: هرچیزی را به هر اندازه که می خواهیم نداریم.
2- انتخاب: به علت محدودیت امکانات و نامحدود بودن نیازها مجبوریم دست به انتخاب بزنیم.
3- هزینه فرصت: فرصت یا فایده از دست رفتن بهترین انتخاب به جای انتخاب مزبور با صرف همان منابع و زمان
4- نهایی گرایی: تولید کنند تمایل دارد فایده و هزینه آخرین واحد محصول را بداند.
5- بازارهای کارآمد: فرصتهای سود آور در بازار کم است.
•علم اقتصاد شاخهای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات میپردازد.
•
هدفهای رفتاری :
1.واژه تعادل را در اقتصاد تعریف نماید.
2.با آوردن یک مثال قیمت و مقدار تعادل را تعیین نماید.
3.تغییر در تعادل ناشی از جابجایی منحنی های عرضه و یا تقاضا را توضیح دهد.
4.« تقاضای مازاد » و « عرضه مازاد » را تعریف کند.
5.تأثیر تقاضای مازاد و عرضه مازاد بر سطح موجود قیمتها را با ذکر یک مثال بیان کند.
●
هدفهای رفتاری :
1- از دیدگاه اقتصادی واژه « خانوار » و « بنگاه » را تعریف کند.
2- نقش « خانوار » و « بنگاه » را در یک اقتصاد با هم مقایسه کند.
3- « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را فقط تعریف نماید.
4- با رسم یک چارت ارتباط بین « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را نشان دهد.
•کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل میکنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار میکنند. در این راستا، یک تقسیمبندی اولیه کتابهای پایهای اقتصاد، اقتصاد خرد در برابر اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد، رفتار عوامل پایهای اقتصاد، شامل عوامل فردی مانند خانوارها و شرکتها یا خریداران و فروشندگان را بررسی میکند. در مقابل اقتصاد کلان، کلیت اقتصاد و عوامل مؤثر بر آن شامل بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سیاست پولی و مالی را تحلیل میکند.
چرا اقتصاد را یاد می گیریم؟
احتمالاً عمده ترین دلیل مطالعه علم اقتصاد ، فراگیری یک روش خاص از تفکر است. شاید بهترین راه معرفی این علم پرداختن به مفاهیم سه گانه هزینه فرصت ، نهایی گرایی و بازارهای کارآمد است.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب آن از دست می دهیم ، « هزینه فرصت » آن انتخاب و یا تصمیم خوانده می شود. دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت ، محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.
بخشی از متن:
در این فایل پکیج قالبهای شرکتی و شخصی تک صفحهای ویژه سایتهای وردپرسی ارائه شده است. این قالبها مناسب برای ارائه رزومهکار، محصولات شرکت، معرفی محصولات و ... میباشد. در این پکیج چهار قالب معروف jarvis, one-page, zerif-lite, zerif-pro ارائه شده که با استفاده از آنها میتوان به راحتی یک سایت شرکت یا شخصی تکصفحهای آماده کرد.
بخشی از متن:
جواب تمارین کتاب studio [21] Das Deutschbuch A2.2
ناشر کتاب: Cornelsen
فایل PDF به زبان آلمانی و در 14 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد روش و ابزار تحلیل اقتصادی در علم اقتصاد در 52 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: روش و ابزار تحلیل اقتصادی در علم اقتصاد،اقتصاد خرد و کلان،قیمت و محصول در علم اقتصاد،قیمت و تولید، قیمت و تولید انحصاری در علم اقتصاد، بنگاه و تولید، کشش و هزینه در علم اقتصاد،بازار و تعادل در بازار در علم اقتصاد،تقاضا و عرضه در علم اقتصاد،سیستم های اقتصادی درعلم اقتصاد،تعاریف علم اقتصاد و کاربرد آن,تعاریف علم اقتصاد,اقتصاد,اقتصاد خرد, اقتصاد کلان،منحنی عرضه ، تقاضا در بازار ستاده و...ومنابع می باشد
علت پیدایش علم اقتصاد عبارتست از:
1- محدود بودن امکانات و منابع در دسترس بشر
2- نا محدود بودن نیازها و خواسته های بشر
به اعتقاد برخی از علمای اقتصاد علم اقتصاد دانش حس عام است.
زمینه های تفکر اقتصاددانان عبارتست از:
1- کمیابی: هرچیزی را به هر اندازه که می خواهیم نداریم.
2- انتخاب: به علت محدودیت امکانات و نامحدود بودن نیازها مجبوریم دست به انتخاب بزنیم.
3- هزینه فرصت: فرصت یا فایده از دست رفتن بهترین انتخاب به جای انتخاب مزبور با صرف همان منابع و زمان
4- نهایی گرایی: تولید کنند تمایل دارد فایده و هزینه آخرین واحد محصول را بداند.
5- بازارهای کارآمد: فرصتهای سود آور در بازار کم است.
•علم اقتصاد شاخهای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات میپردازد.
•
هدفهای رفتاری :
1.واژه تعادل را در اقتصاد تعریف نماید.
2.با آوردن یک مثال قیمت و مقدار تعادل را تعیین نماید.
3.تغییر در تعادل ناشی از جابجایی منحنی های عرضه و یا تقاضا را توضیح دهد.
4.« تقاضای مازاد » و « عرضه مازاد » را تعریف کند.
5.تأثیر تقاضای مازاد و عرضه مازاد بر سطح موجود قیمتها را با ذکر یک مثال بیان کند.
●
هدفهای رفتاری :
1- از دیدگاه اقتصادی واژه « خانوار » و « بنگاه » را تعریف کند.
2- نقش « خانوار » و « بنگاه » را در یک اقتصاد با هم مقایسه کند.
3- « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را فقط تعریف نماید.
4- با رسم یک چارت ارتباط بین « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را نشان دهد.
•کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل میکنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار میکنند. در این راستا، یک تقسیمبندی اولیه کتابهای پایهای اقتصاد، اقتصاد خرد در برابر اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد، رفتار عوامل پایهای اقتصاد، شامل عوامل فردی مانند خانوارها و شرکتها یا خریداران و فروشندگان را بررسی میکند. در مقابل اقتصاد کلان، کلیت اقتصاد و عوامل مؤثر بر آن شامل بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سیاست پولی و مالی را تحلیل میکند.
چرا اقتصاد را یاد می گیریم؟
احتمالاً عمده ترین دلیل مطالعه علم اقتصاد ، فراگیری یک روش خاص از تفکر است. شاید بهترین راه معرفی این علم پرداختن به مفاهیم سه گانه هزینه فرصت ، نهایی گرایی و بازارهای کارآمد است.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب آن از دست می دهیم ، « هزینه فرصت » آن انتخاب و یا تصمیم خوانده می شود. دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت ، محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.
بخشی از متن:
تعبیر_رویاها
زیگموند فروید
ملاحظات
تعبیرِ خواب یا تفسیرِ رؤیا (آلمانی: Die Traumdeutung) کتابی از زیگموند فرویدِ روانکاو در سالِ ۱۸۹۹ میلادی است. فروید در این کتاب به معرفیِ نظریهٔ خود از تعبیرِ خواب با توجه به ذهنِ ناهشیارِ فرد و عقدهٔ اُدیپ میپردازد. کتابِ تفسیرِ خواب در بردارندهٔ تلاشِ فروید در رمزگشاییِ خواب و به نوعی دربردارندهٔ بخشهای بزرگی از اصلیترین نظریاتِ فروید در زمینهٔ سرکوب، سانسور، نظریهٔ جنسی و رابطهٔ خودآگاه و ناخودآگاهِ وی است.
رؤیاها از دیدگاهِ فروید گونهای از خواستِ تحققِ آرزو در فرد است و وی خواب را بزرگراهی به درونِ ناخودآگاه میدانست. فروید در این کتاب به طور کلاسیک میکوشد تا رؤیا یا خواب را تحلیل کند. وی برای این منظور نخست به مروری نسبتاً جامعی بر کارهای گذشتگان از زمانهای دور تا زمانِ حاضر میکند و سپس نظریهٔ خود را بازگو مینماید.
وی معتقد بود محتوا و معنای هر خواب در مورد تحقق آرزوها و خواستههای سرکوب شدهٔ انسان است. آرامشی که به احتمالِ زیاد، فرد در تحققِ آرزوهای خود در رویایش حس میکند، در واقع بروز خواستههای سرکوبشدهاش محسوب میشود؛ اما وقتی این رؤیاها با ارضای واقعیِ خواستهها و تحققِ آنها در تعارض باشد، تبدیل به کابوس میشوند.
فروید برای تفسیر رؤیا دو شیوه را معرفی میکند: اول، استفاده از تداعیهای رؤیابین و دیگری تفسیرِ نمادهای موجود در رؤیا که یک شیوهٔ قدیمی است. در شیوهٔ تداعی، رؤیابین در حالتِ راحتی مینشیند و سعی میکند با به خاطر آوردنِ دوبارهٔ رؤیا، آنچه از تکتکِ صحنهها برای وی «تداعی» میشود را بازگو کند...........
بخشی از متن:
فراتر_از_بودن
کریستین بوبن
ملاحظات
« فراتر از بودن» شاهکاری است از کریستین بوبن با ترجمه زیبایی از نگار صدقی.
این کتاب 80 صفحه ای در حقیقت یک نامه است. نامه ای که نویسنده پس از مرگ همسرش ژیسلن، برایش می نویسد. کتاب سرشار از توصیفات خلاقانه است.
متنی از کتاب
»واقعه مرگ تو، تمام وجود مرا از هم پاشید.
تمام وجودم، جز قلب ام را.
قلبی که تو ساختی، قلبی که تو هنوز می سازی، قلبی که تو هنوز با دست های گم گشته ات شکل می دهی، با صدای گم گشته ات آرام می کنی، با خنده گم گشته ات روشن می سازی.
دوستت دارم...
بخشی از متن:
تاریخ جامع ادیان
جان ناس
ملاحظات
این کتاب دارای چهار بخش است:
بخش نخست: ادیان ابتدایی وگذشته ، نویسنده دراین بخش، جایگاه دین در دوره های پیش از تاریخ وفرهنگهای ابتدایی ونیز ادیان اقوام پیشین را بررسی کرده و در کنار این موضوع، دوازده ویژگی مشترک ادیان ابتدایی را که برخی از این ویژگی ها به گونه ای در ادیان بزرگ امروزی نیز وجود دارند، بررسی کرده است.
بخش دوم: مذاهب هند. در این بخش، به پیشینه تاریخی ، مناسک، فرقه ها وتحولات ادیانی پرداخته است که خاستگاه آنها شبه جزیره هند می باشد؛ دینهایی چون هندوئیسم، جینیزم، بودیسم وآیین سیک.
بخش سوم: در باره ادیان خاور دور است که مباحث آن به دینهای چینیان مانند مذهب تائو،کنفوسیوس وشینتو اختصاص دارد.
بخش چهارم: ادیان خاور نزدیک، چهار دینی که ظهور آنها در منطقه خاور نزدیک ( ایران، جزیره العرب،منطقه عمومی بیت المقدس وشام و مصر قدیم ) بوده ، در این بخش آمده اند .کیش زردشتی، مذهب یهود، آیین مسیحیت ودین اسلام، موضوع این بخش...
بخشی از متن:
در جستحوی عدالت اجتماعی
جان هادلستون
ملاحظات
این کتاب از نخستین کتاب هایی بود که ترجمه آن و تداوم نشر چنین کتاب هایی از اندیشمندان جهان اسلام را در حدود سالهای ۳۷ و ۳۸ ـ توسط طلاب جوان حوزه علمیه قم در پی داشت که به نهضت ترجمه معروف شد. این کتاب ترجمه کتاب مشهور «العداله الاجتماعیه فی الاسلام» تألیف شهید سید قطب، مفسر بزرگ معاصر اهل سنت و از رهبران اخوان المسلمین مصر است که به عدالت، جامعه، اقتصاد و حکومت اسلامی می پردازد که ترجمه آن در دوران خفقان پهلوی دوم و فقدان منابع در این حوزه، بسیار بجا بود و در واقع پاسخی به پرسش هایی بود که در آن ایام مطرح می شد. گروه ها و ناشرانی مختلف، بارها آن را تجدیدچاپ کردند و در جدیدترین ویرایش، چاپ بیست و پنجم آن از سوی کلبه شروق و مرکز بررسی های اسلامی قم منتشر شد.
توضیخات مترجمان، یک جا و در آخر کتاب آورده شده است که نشان دهنده بینش خاص مترجمان و دیدگاه های متفاوت آنان با مولف در برخی موضوعات مطروحه است که به نوعی یک مباحثه علمی است و از سویی دیگر، پاسخ به یک ضرورت زمان ـ که نقد و بررسی تاریخ پیشین است ـ باشد. البته مترجمان هر چه درباره نقد نظریات مولف و یا بررسی حوادث عصر نخستین اسلام و رجال آن دوران آورده اند، با استفاده از کتب معروف و معتبر خود برادران اهل سنت است.
این کتاب در دوازده_بخش به نگارش درآمده است که نظر مسیحیت و اسلام درباره مذهب و جامعه و طبیعت، عدالت اجتماعی در اسلام، پایه های عدالت اجتماعی در اسلام، وسایل عدالت اجتماعی در اسلام، نظام حکومت در اسلام، نظام اقتصاد در اسلام، رویدادهای تاریخی در اسلام، مساوات و برابری همگانی، سیر تاریخی حکومت در اسلام، بنی امیه و بنی عباس، امروز اسلام و آینده آن، دنیا بر سر دوراهی: اسلام یا کمونیسم! عناوین بخش های دوازده گانه این کتاب ارزشمند و تأثیرگذار هستند. پایان بخش کتاب هم «مقدمه ای در موخره» نام دارد که در اصل، مقدمه نخستین چاپ ترجمه کتاب است که استاد خسروشاهی در سن ۲۱ سالگی، پنجاه سال پیش در اواخر دهه ۳۰ نوشته شده است و در شناخت چگونگی اندیشه نسل جوان حوزه علمیه قم در آن دوران، در رابطه با مسائل مهم و حیاتی زندگی و اجتماع، آورده است که ضمن آن به زندگی و افکار سید قطب هم پرداخته شده است.
بخشی از متن:
جهان هولوگرافیک
ملاحظات
جهان هولوگرافیک (The Holographic Universe) کتابی نوشتهٔ مایکل تالبوت ترجمهٔ داریوش مهرجویی است.
داریوش مهرجویی در مقدمهٔ این کتاب مینویسد: کتاب جهان هولوگرافیک را چند سال پیش، دوست عزیزم داریوش شایگان، در سفر آمریکا کشف کرد، و گویا چنان به هیجان آمده بود، که چند روز بعد را فقط صرف صحبت در باب این کتاب کرده بود! و من وقتی آن را خواندم، عین یک داستان شیرین هیجان انگیز بود، که در عین حال داشت به سؤالهای بزرگِ هستی شناختی یزدان شناختی، و فلسفی من نیز جورِ خاصی، جواب روشن امروزی میداد (فارغ از رمز و راز و ابهام) که تا حدی باور پذیر مینمود... خاصیت دیگر این کتاب آنست که شاید تلنگر ناچیزی باشد به کسانی که موج مدرنیته، دل و ایمانشان را شبهه دار کرده و غبار شک بر آن نشانده است، و نیز آنهایی که از سخنان متافیزیکی بی محتوا خسته شدهاند.
بخشی از متن:
این پروژه شامل فایل های تحلیل تراوش یک سد خاکی همگن و یک سد خاکی ناحیه بندی شده در نرم افزار Geostudio و ماژول Seep/w آن می باشد که در حالت های زیر به صورت جداگانه تحلیل شده اند:
1- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی همگن بر روی بستر نفوذناپذیر بدون فیلتر و زهکش
2- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی همگن بر روی بستر نفوذناپذیر به همراه فیلتر و زهکش
3- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی همگن بر روی بستر نفوذناپذیر به همراه تعریف خط فشار صفر
4- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی همگن بر روی بستر آبرفتی
5- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی ناحیه بندی شده بر روی بستر نفوذناپذیر بدون فیلتر و زهکش
6- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی ناحیه بندی شده بر روی بستر نفوذناپذیر به همراه فیلتر و زهکش
7- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی ناحیه بندی شده بر روی بستر آبرفتی به همراه دیوار آب بند
8- تحلیل تراوش در بدنه ی یک سد خاکی ناحیه بندی شده بر روی بستر آبرفتی به همراه پتوی رسی
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد اقتصاد خرد و کلان در 570 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: اقتصاد خرد و کلان،قیمت و محصول در علم اقتصاد،قیمت و تولید، قیمت و تولید انحصاری در علم اقتصاد، بنگاه و تولید، کشش و هزینه در علم اقتصاد،بازار و تعادل در بازار در علم اقتصاد،تقاضا و عرضه در علم اقتصاد،سیستم های اقتصادی درعلم اقتصاد،تعاریف علم اقتصاد و کاربرد آن,تعاریف علم اقتصاد,اقتصاد,اقتصاد خرد, اقتصاد کلان،منحنی عرضه ، تقاضا در بازار ستاده و...ومنابع می باشد
•علم اقتصاد شاخهای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات میپردازد.
•
هدفهای رفتاری :
1.واژه تعادل را در اقتصاد تعریف نماید.
2.با آوردن یک مثال قیمت و مقدار تعادل را تعیین نماید.
3.تغییر در تعادل ناشی از جابجایی منحنی های عرضه و یا تقاضا را توضیح دهد.
4.« تقاضای مازاد » و « عرضه مازاد » را تعریف کند.
5.تأثیر تقاضای مازاد و عرضه مازاد بر سطح موجود قیمتها را با ذکر یک مثال بیان کند.
●
هدفهای رفتاری :
1- از دیدگاه اقتصادی واژه « خانوار » و « بنگاه » را تعریف کند.
2- نقش « خانوار » و « بنگاه » را در یک اقتصاد با هم مقایسه کند.
3- « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را فقط تعریف نماید.
4- با رسم یک چارت ارتباط بین « بازارهای ستاده ها » و « بازارهای نهاده ها » را نشان دهد.
•کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل میکنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار میکنند. در این راستا، یک تقسیمبندی اولیه کتابهای پایهای اقتصاد، اقتصاد خرد در برابر اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد، رفتار عوامل پایهای اقتصاد، شامل عوامل فردی مانند خانوارها و شرکتها یا خریداران و فروشندگان را بررسی میکند. در مقابل اقتصاد کلان، کلیت اقتصاد و عوامل مؤثر بر آن شامل بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سیاست پولی و مالی را تحلیل میکند.
چرا اقتصاد را یاد می گیریم؟
احتمالاً عمده ترین دلیل مطالعه علم اقتصاد ، فراگیری یک روش خاص از تفکر است. شاید بهترین راه معرفی این علم پرداختن به مفاهیم سه گانه هزینه فرصت ، نهایی گرایی و بازارهای کارآمد است.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب آن از دست می دهیم ، « هزینه فرصت » آن انتخاب و یا تصمیم خوانده می شود. دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت ، محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.
•
بخشی از متن:
روانکاری و شناخت روغنها از مهمترین مسائل در واحدهای تعمیر و نگهداری کارخانجات تولیدی و خدماتی میباشد. در اینجا سه فایل ارائه شده است که دو فایل بصورت پاورپوینت در ۱۳۰ صفحه مربوط به دوره روانکاری صنعتی میباشد که در کارخانجات مختلف تدریس شده است و یک فایل بصورت PDF در ۵۰ صفحه در خصوص انواع روغنها و گریسها و اصول تولید روغنها میباشد. این فایلها میتواند برای مهندسان و تکنسینهای کارخانجات و دانشجویان مکانیک دانشگاهها بسیار مفید باشد.
بخشی از متن:
پاورپوینت بازسازی و مرمت مجموعه بازار تبریز ، در حجم 119 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
استان آذربایجان شرقی در موقعیت جغرافیایی « 36درجه و 47 دقیقه» تا «38 درجه و 42 دقیقه» عرض شمالی و «45 درجه و 3دقیقه» تا «47 درجه و 43دقیقه» طول شرقی از نصفالنهار گرینویچ قرار دارد. این استان از شمال به «رودخانه ارس و کشور اتحاد جماهیر شوروی» از شرق به «دریاچه ارومیه و استان آذربایجان غربی» محدود است.
وسعت استان آذربایجان شرقی 469345 کیلومتر مربع است. 7/2% وسعت کل کشور را شامل میشود.
تفاوت فیزیکی در بازارهای شهرهای سنتی ایران متاثر از ویژگیهای اقلیمی و محیطی هر منطقه بوده که این امر در نوع مصالح وفرمهای به کار گرفته شده در ساخت بازارهای هر منطقه مشهود می باشد اما از لحاظ ویژگیهای فضایی و کارکرد هر فضا در بازارها (عناصر تشکیل دهنده بازار ) وجه تشابهاتی در نقاط مختلف وجود دارد که می توان به راسته ، سرا ، تیمچه و قیصریه اشاره نمود . راسته ها که اصلی ترین عنصر بازار محسوب می گردند مسیرهایی سرپوشیده هستند که در دو طرف آنها دکانهایی به صورت به هم پیوسته قرار گرفته اند و شکل و وسعت آنها بستگی به نوع کالایی داشته که در آنها عرضه می شده است ، تقاطع دو راسته به چهار سوق معروف است که از معماری متفاوتی برخوردار بوده وسقف گنبدی شکل آنها جلوه ای زیبا به فضای بازار می بخشد . سرا نیز عنصری دیگر از فضای بازار می باشد که عبارتست یک حیاط که حجره هایی به صورت پیوسته حول آن شکل گرفته اند و به لحاظ خصوصیات معماری در شهرهای مختلف متفاوت می باشند در بعضی شهرها آنها دارای معماری ساده ای بوده و درشهرهایی چون اصفهان ، اراک و تهران از معماری زیبایی برخوردار هستند مانند سرای نوذری ، سرای کتابفروشها ، سرای کاشانی در اراک که از فضاهای زیبا و دیدنی در مجموعه بازار اراک هستند اما به طور کلی هشت طرح را می توان برای سراها در نظر گرفت که عبارتند از :
- سرا با رواق و ایوان سراسری در همه طبقات
- سرا با ایوان سراسری در سه طرف
- سرا با رواق و ایوان سراسری و راهروهای داخلی
- سرا با رواق و ایوان سراسری در یک طبقه
- سرا با رواق و ایوان سراسری در دوطبقه
- سرا با مهتابیهای دورتا دور
- سرا با ایوان و گوشه های پخ
- سرا با صحن سرپوشیده
شهر تبریز از دوران بسیار قدیم در مسیر راه های تجارت قرار داشت و افزون بر آن، صنایع دستی و انواع کالاها برای صدور به سایر شهرها، بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی آن را شامل می شد. به همین سبب بازار تبریز از قرن های نخستین اسلام، از شهرتی خاص برخوردار بود و برای پاسخگویی به فعالیت های تجاری، منطقه وسیعی از شهر را در بر می گرفت. تاورینه که در دوره صفویه، در قرن یازدهم هجری به این شهر رفته بود، درباره بازار این چنین اظهار داشته است: «شهر تبریز بواسطه تجارت بزرگ یکی از معروف ترین شهرهای آسیا است. با عثمانی و اعراب و گرجیها و منگرلی ها و ایران و هندوستان و دولت مسکوی و تاتارها دایما تجارت دارد و بازارهای آن که تمام سرپوشیده است همیشه پر است از امتعه نفیسه و برای ارباب صنایع بازارهای علیحده مخصوص دارد.»
و...
فهرست مطالب:
شناخت و بررسی اثر
استان آذربایجان شرقی
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی کشور
جغرافیای طبیعی و اقلیم استان
بازار
ویژگیهای فیزیکی بازار
بررسی وضعیت بازار
بازار تبریز
تاریخچه و مشخصات بنا
سرا
شناخت ساختار کالبدی سرا
شکل هندسی سراهای بازار تبریز
شناخت سرای شازده کوچک
انتظام فضایی قبل و بعد از الحاق پله ها
شناخت کاربریهای اطراف بنا
دسترسی های بازار
دسترسی از راستههای اطراف به سرا
بناهای مهم اطراف سرا
نقشه های معماری مربوط به اثر (پلان، مقطع، نماها و ...)
شناخت ساختار کالبدی سرای شازده کوچک
شناخت روابط معماری اثر
کاربری
تصاویری از زوایای مختلف بنا
شناخت هندسه و تناسبات معماری و اجزای آن
شکل گیری نامنظم فضاها پیرامون حیاط کاملا هندسی سرا
شناخت تکنیک های ساخت
جزئیات اجرایی سقف قسمت ورودی
جزییات اجرایی سایبان چوبی طبقه دوم
شناخت مصالح بکار رفته در اثر
باغچه و حوض وسط حیاط
آسیب شناسی
آسیبنگاری سرای شاهزاده کوچک
آسیب شناسی سرای شاهزاده کوچک
عوامل طبیعی
عوامل گیاهی
عوامل شیمیایی
عوامل بیولوژیکی
عوامل اجتماعی
عوامل ساختاری
این فایل با فرمت پاورپوینت در 119 اسلایدقابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل word مجموعه تاریخی بازار زنجان(5 صفحه)