بخشی از متن:
حل تمرین کتاب مبانی مکانیک سازه Hjelmstad – ویرایش دوم
نویسنده: K. D. Hjelmstad
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 414 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
حل تمرین کتاب استراتژی: مقدمه ای بر نظریه بازی های Watson - ویرایش دوم
نویسنده: J. Watson
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 187 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
حل تمرین کتاب مهندسی خورشیدی فرآیندهای حرارتی Duffie و Beckman - ویرایش سوم
نویسندگان: Duffie و Beckman
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 350 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
حل تمرین کتاب الکتریسیته و مغناطیس Nayfeh و Brussel
نویسندگان: Nayfeh و Brussel
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 194 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
حل تمرین کتاب مقدمه ای بر نظریه ریسمان و نظریه M
نویسندگان: Becker و Becker و Schwarz
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 129 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
جزوه آموزشی ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی که شامل روش تهیه,وسایل لازم,روش کار,مواد ایمنی و نحوه کنترل کیفیت میباشد
سرفصل ها:
تهیه کرم نرم کننده دست و صورت
تهیه کُلد کرم
تولید پودر شوینده دندان
تهیه خمیر دندان
تهیه شامپوی موی سر
تهیه صابون مایع معطّر برای دست شویی
تهیه صابون مایع
تهیه صابون جامد
روش کار و مواد مورد نیاز مفصل توضیح داده شده است
بخشی از متن:
کتاب Cardiology in a Heartbeat
ناشر کتاب: (Scion Publishing (2016
فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 315 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
این تحقیق در مورد رابطه سواد مالی و اقتصادی و موفقیت مدیران سازمانها در 75 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل تعریف،رابطه سواد مالی و اقتصادی و موفقیت مدیران سازمانها،سواد مالی،سواد تجاری،سواد اقتصادی،مدیران سازمانها،مدیریت سازمانی و یواد مالی،سواد اقتصادی مدیران،سواد تجاری مدیران،موفقیت مدیران سازمانها،تاریخچه سواد مالی،تعریف و مفهوم سواد اقتصادی، و.....و منابع می باشد.
فهرست
مقدمه. 5
ابعاد اصلی سواد مالی : 7
ابزار سنجش سواد مالی : 8
تاثیر اطرافیان و هم نشینان ما در موفقیت و توان اقتصادی ما 11
بیان مسئله. 16
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 18
اهداف مشخص تحقیق.. 18
فرضیههای تحقیق.. 20
روش تحقیق.. 21
قلمرو مکانی.. 21
قلمرو زمانی.. 22
ابزار گردآوری داده ها 22
سواد مالی.. 23
تعریف عملیاتی.. 23
سواد اقتصادی.. 23
تعریف عملیاتی.. 23
سواد تجاری.. 23
تعریف عملیاتی.. 23
موفقیت حرفه ای.. 24
تعریف مفهومی.. 24
تعریف عملیاتی.. 24
ادبیات تحقیق.. 25
سواد مالی.. 25
تعریف سواد مالی.. 25
تاریخچه سواد مالی.. 26
رویکرد های ارتقا سواد مالی.. 27
ضرورت های سواد مالی.. 28
جهت گیری در سواد مالی.. 29
سواد اقتصادی.. 32
تعریف و مفهوم سواد اقتصادی.. 32
ضرورت سواد اقتصادی.. 35
سواد تجاری.. 35
2تعریف و مفهوم سواد تجاری.. 35
2ضرورت استفاده ازسواد تجاری در سازمانها 36
) مهارت های هوشمندی کسب و کار. 38
تکنیکهای تسهیل تصمیم گیری سواد تجاری.. 41
عوامل موثر برسواد تجاری سازمان.. 42
- عملکرد حرفه ای.. 43
2-2-4-1-عملکرد چیست؟. 43
مفهوم عملکرد: 44
شکل 2-2) مدل ارزیابی عملکرد در سازمانها 45
موفقیت شغلی.. 46
موفقیت واقعی چیست؟. 47
تعریف غیر روانی: 48
تعریف روانی: 48
تعریف عمومی: 48
چهار کلید موفقیت شغلی.. 49
همگام بودن با تکنولوژی : 50
مدیریت اطلاعات : 51
توانائی سازگار شدن با محیط: 51
مدیریت منابع: 51
رویای شغلی: 52
2-3-1 )پیشینه تحقیق در سطح ملی.. 52
2-3-2 ) پیشینه پژوهش در سطح بین المللی: 53
روش و طرح تحقیق.. 55
قلمرو زمانی تحقیق.. 56
- قلمرو مکانی.. 57
3-5- نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 57
متغیرهای تحقیق.. 58
3-7 - شیوه اجرا 58
3-7-1 - ابزار گردآوری داده ها 59
3-8 - روایی(اعتبار) ابزار پژوهش... 59
3-9- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار پژوهش... 60
جدول 3-1) محاسبه پایایی سوالات مربوط به پرسشنامه. 60
روش تجزیه و تحلیل آماری دادهها 61
آمار توصیفی: 62
سواد مالی.. 62
یافته های مربوط به فرضیه اصلی تحقیق : 70
5-2-2- یافته های مربوط به فرضیه های فرعی تحقیق : 71
5-3- نتایج بدست آمده بر اساس فرضیات جانبی تحقیق: 72
محدودیت های تحقیق: 74
منابع: 77
مقدمه
سواد مالی قابلیت درک نحوه کارکرد پول در دنیای واقعی است.
سواد مالی یعنی چقدر پول بدست آوریم. چطور آن را خلق کنیم. چطور مدیریت کنیم چطور آن را سرمایه گذاری کنیم و اینکه چطور در امور خیریه و برای کمک به دیگران آن را مصرف کنیم.
به طور خاص سواد مالی بر مجموعه مهارتها و دانشی دلالت دارد که به افراد اجازه میدهد تا در مورد منابع مالی خود تصمیمات آگاهانه و اثر بخش اتخاذ کنند. در اکثر جوامع پیشرفته صنعتی، تمرکز فزایندهای بر سواد مالی از دوران کودکی و جوانی میشود. داشتن سواد مالی در شرایط فعلی اقتصادی جهان جزء ضروریات است و آموزش آن به فرزندان مان به آنها کمک میکند آیندهای بهتر را برای خود و نسلهای بعدی رقم بزنند. امور مالی شخصی یکی از جذابترین حوزه های مالی است که دوره ها، کتا بها و مدارک حرف های مفیدی برای آن تدوین شده است لیکن متاسفانه در ایران محتوی آموزشی موجود در این زمینه پاسخگوی این نیاز مهم افراد و خانواده ها نیست. نیاز مالی و پسانداز و سرمایه گذاری افراد در مراحل مختلف زندگی شامل کودکی، جوانی، تاهل و بازنشستگی با هم به شدت فرق میکند و به طور قطع میتوان گفت فرمول بهینه یکسانی برای همه وجود ندارد.
یکایک افراد جامعه باید قادر باشند درآمد تولید کنند، آن را به نحو بهینه و صرفه جویانه مصرف کنند و برای آینده پس انداز و سرمایه گذاری کنند. همه افراد جامعه به ترکیبی از گزینه های سرمایه گذاری، پس انداز، مسکن، بیمه عمر، سهام و راه اندازی کسب و کار شخصی نیاز دارند. مدیریت امور مالی شخصی یکی از مسائل مهم زندگی همه است که قطعا بدون برنامه ریزی و شناخت اولیه مفاهیم مالی ممکن نیست.
افزایش سواد مالی = افزایش توان اقتصادی و مدیریت مالی در افراد = کاهش مشکلات و معضلات ناشی از کمبود پول و محدودیتهای تحمیلی بی پولی
اطلاعات مالی چیست؟ واژه های ریز و درشت اقتصادی؟ فهمیدن دلایل رشد تورم و نقدینگی؟ داشتن اطلاع از نحوه ی پرداخت سود و دریافت وام از کلیه ی بانک ها؟
خیلی خوب است که ما این اطلاعات را داشته باشیم ولی به احتمال زیاد پایه تئوریک آن و مهم تر از همه وقت آن را نداریم. دانستن اطلاعاتی از اقتصاد خرد و کلان، شاید به حال استقلال مالی ما سودمند نباشد. اما مطالعه در زمینه مدیریت مالی شخصی و هر آنچه که مربوط به آن است قطعا موجب ارتقای وضعیت مالی ما خواهد شد.
پیش از این در اینجا نوشته ام که خواندن کتابها و یا مقالاتی در این زمینه می تواند علاوه بر ارتقای سطح زندگی مالی ما، موجب مستحکم شدن روابط خانوادگی نیز می گردد
منظور از سواد مالی چیست؟
منظور این عناوین است: قرض و بدهی، برنامه ریزی برای بازنشستگی، برنامه ریزی مالی خانوادگی، بیمه، بودجه بندی و خرج کردن، سرمایه گذاری، صاحب خانه شدن، عملکرد در زمان بحرانی ، پس انداز اضطراری.
در حال حاضر شاید اکثر مردم واژه نقدینگی و تورم را به خوبی می شناشند. ریختن بی حساب و کتاب پول در جامعه باعث رشد سریع نقدینگی شده و چون تولیدات متناسب با آن نبوده، تورمی افسار گسیخته رخ داده است.این موضوع را امروزه می توان در هر محفلی شنید.
اما دانستن این مطالب که کنترلی روی آنها نداریم
بخشی از متن:
این تحقیق در مورد سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها در 90 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل تعریف، سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و چالش های پیاده سازی آن در سازمان ها،برنامه ریزی منابع سازمان،مدیریت سازمانی،Enterprise resource planning،ERP،تاریخچه پیدایش ERP،مزایای ERP ،برنامه ریزی منابع سازمانی،ERP چیست،سیستم های ERP، و.....و منابع می باشد.
فهرست
مقدمه. 6
تاریخچه پیدایش ERP. 7
سامانهای با نگاه مداوم و احساس یکنواخت در طول تمامی ماژولها 8
ماژولها 9
ساخت و تولید. 9
خدمات ساخت سفارشی.. 13
خدمات حمایتی و حفاظتی.. 14
مزایا 15
بطور کلی موارد زیر از مزایای ERP هستند: 15
مضرات.. 16
محدودیتهای ERP. 16
برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP ) 18
ERP. 18
مزایا ی ERP : 21
چالشها ی ERP: 23
ERP چیست ؟. 23
مفهوم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) 24
چرا سیستم های ERP در رسیدن به اهداف شکست میخورند؟. 25
ERP در تجارت و کسب و کار. 29
تعهد و پشتبانی مدیریت عالی رتبه. 43
تغییر مدیریت... 43
مدیریت پروژه. 43
بازسازی روند کسب و کار و سفارشی سازی سیستم.. 43
آموزش... 44
ترکیب بندی تیم ERP. 44
مشاوره ی انتخاب و رهبری.. 44
بازسازی گزارش دهی مدیریت... 48
انتخاب ERP. 50
تیم پروژه. 52
کمبود تجربه برای رهبری.. 53
روابط مشاوره. 54
شیوه آموزش... 55
پس از اجرا 56
تاخیر "آغاز به کار". 57
افزایش دور از انتظار حجم کارها 57
مزایای محدود برای DLCs. 58
CEO جدید و آغاز ERP. 59
انتخاب ERP. 62
تیم نیروی کار پروژه. 62
کمبود ظرفیت در تیم T/F. 63
فرآیند استانداردسازی.. 63
چالش های پیاده سازی.. 64
آموزش کاربران.. 65
مدیریت پروژه تاثیرگذار. 65
فرآیند اجرایی کسبوکار یکپارچه و سریعتر. 66
بهبود ارتباطات.. 66
منحنی آموزش... 67
افزایش حجم کاری برای کارکنان IT. 67
نیاز برای گزارش دهی مدیریت... 68
تغییرات مدیریت... 74
برنامه ریزی ارتباطات.. 75
روابط مشاوران.. 76
یکپارچه سازی سیستم های ERP. 76
مقایسه متون و موارد یافته شده. 78
مزایای ERP. 83
مزایای سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمان بهینه: 84
معماری ERP. 90
مختصری در مورد MRPو MRPII از زیرسیستمهای ERP. 91
ورودی ها : 91
خروجی ها : 91
مزایا : 92
معایب : 93
منابع.. 96
مقدمه
برنامهریزی منابع سازمانی شامل طیف وسیعی از فعالیتهای مختلفی است که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی میشود و تمام دادهها و فرایندهای یک سازمان را در یک سیستم نرمافزاری و در قالب یک بانک اطلاعاتی بصورت پیوسته، منظم و دقیق مدیریت مینماید.ERP به معنای مدیریت برنامهریزی منابع سازمان یا 4M (Man, Machine, Material, Money) (مواد، ماشین آلات، پول و نیروی انسانی) میباشد و به سازمانها و شرکتها کمک مینماید تا فرایند دقیق برنامهریزی کلیه منابع سازمان را در جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد مدیریت نمایند. تعاریف دیگری نیز از ERP وجود دارد [۱]. ERP بر پایه سیستم هایبرنامههای کاربردی تهیه شده است که شامل چندین برنامه کاربردی است که بصورت یکپارچه همه فعالیتهای داخلی یک سازمان را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان مدیریت میکند. این فعالیتها میتواند بازهٔ وسیعی از مدیریت فروش، مدیریت تأمین، مدیریت تولید، مدیریت کیفیت، مدیریت انبار، مدیریت لجستیک، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت پروژه، مدیریت مالی، مدیریت قیمت تمام شده، مدیریت منابع انسانی و مدیریت مهندسی را شامل شود. در واقع ERP، سامانهای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است.
تاریخچه پیدایش ERP
جرقه استفاده از سیستمهای اطلاعاتی به جنگ جهانی دوم برمیگردد و بتدریج استفاده از این سیستمها در شرکتها و سازمانها عمومیت پیدا کرد. در دهه ۶۰ میلادی شرکت IBM سیستم کنترل انبار و برنامهریزی تأمین مواد MRPI پیادهسازی کرد و تا دهه ۷۰ میلادی که شرکت SAP ERP مفهوم دقیق تری از MRP I و سپس MRP II را در سیستمهای خود طراحی و پیادهسازی کردند. رفته رفته در کنار این سیستمها سیستمهای دیگری چون سیستمهای مالی، فروش، نگهداری و تعمیرات، منابع انسانی و … طراحی و در سازمانها مورد استفاده قرار گرفتند و جزیرهای بودن آنها باعث بروز مشکلات متعددی شد. از طرف دیگر طراحی این سیستمها بصورت وظیفه گرا Function Oriented بود عدم نگاه فرایندی مشکلات دیگری در سازمانها بوجود آورده بود. شرکت آلمانی اس آ پ اولین شرکتی بود که مفهوم دقیق ERP را با نگاه یکپارچه و فرایند محور در تمام حوزههای عملیاتی و برای صنایع مختلف طراحی و در هزاران شرکت تراز اول دنیا پیادهسازی کرد از سال ۱۳۸۰ تا کنون به عنوان کاملترین ارائه دهنده ERP در دنیا معروف است.[SAP ERP] سامانههای ERP اصولاً باید شامل حداقل ویژگیهای زیر باشند:
--Enterpriseباشد یعنی بتواند بصورت یکپارچه کلیه فرایندها و دادههای چند شرکت را در قالب یک هولدینگ (ممکن است برخی از شرکتها در کشورهای دیگر باشند) پشتیبانی نماید لذا باید بتواند زبانها، ارزها، تقویم و… بدون محدودیت پوشش دهد
--Resourceفرایندهای مربوط به کلیه منابع سازمان (منابع مالی، منابع تولیدی ماشین آلات، مواد، منابع انسانی) را داشته باشد.
--Planningقابلیت برنامهریزی منابع سازمان (منابع مالی، منابع تولیدی ماشین آلات، مواد، منابع انسانی) را داشته باشد. برنامهریزی به معنی
برنامهریزی احتیاجات مواد MRP I
برنامهریزی تولید MRP II
برنامهریزی تأمین منابع مالی FSCM
برنامهریزی منابع انسانی شامل برنامه جذب، و حفظ نیروی انسانی و Carrier Plan
برنامهریزی فروش SOP
برنامهریزی تقاضا DP
برنامهریزی پروژه MPS
برنامهریزی حمل و نقل TM
سامانه یکپا
بخشی از متن:
کد متلب محاسبه نیرو ها و واکنش های داخلی سازه خرپا cantilever
کد های متلب دارای توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
خلاصه کتاب تئوری های مدیریت دکتر نیاز آذری
نظریه های سازمان و مدیریت در هزاره سوم
به تعداد 101 صفحه pdf
بخشی از متن:
جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات
ویژه کلیه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
به تعداد 302 صفحه با کیفیت عالی
بخشی از متن:
پاورپوینت کتاب مبانی علم سیاست از دکتر حسین بشیریه سطح دکتری
عنوان درس :
نهادهای سیاسی در مدیریت دولتی
عنوان کتاب:
مبانی علم سیاست از دکتر حسین بشیریه
62 اسلاید پاورپوینت
مناسب اساتید و ارائه دانشجویان
بخشی از متن:
جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل
به تعداد 143 صفحه pdf
مناسب مرور سریع و جمع بندی ایام امتحانات
سرفصلها
بیوفیزیک مولکولی
بیوفیزیک سلولی
بیوفیزیک پرتویی
میکروسکوپ الکترونیکی ، انواع و کاربرد انها
فرآیندهای ته نشینی ، کشش سطحی ، الکتروفورز
بخشی از متن:
این اقدام پژوهی در مورد چگونه مشکل کمرویی و گوشه گیری را در دانش آموزان حل کردم در 55صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش و شامل مقدمه,چگونه مشکل کمرویی و گوشه گیری را در دانش آموزان حل کردم،اقدام پژوهی،اقدام پژوهی کمرویی،اقدام پژوهی گوشه گیری،کمرویی و گوشه گیری،گوشه گیری دانشآموزان،کمرویی دانش آموزان،درمان کمرویی و گوشه گیری،و ... می باشد.
فهرست
مقدمه. 3
کم رویی در دانش آموزان. 3
نشانه های دیگر. 4
اقدام پژوهی.. 6
بیان مساله. 8
جمع آوری اطلاعات... 9
اجرای راه حل های پیشنهادی : 9
بیان مساله : 10
الگوی مصرف بچّهها را چگونه اصلاح نمایم؟. 13
توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله. 16
گردآوری اطلاعات (شواهد1) 17
جمع آوری اطلاعات به شکل آماری.. 18
والدین.. 20
اهمیت مطالعات و پیشینه پژوهش... 20
راهکارهای عملی.. 21
کتاب های روان شناسی: 25
تعریفی از عزت نفس: 25
عزت نفس چیست؟. 25
تردید به خود راه ندهید. 27
ترس از حضور در جمع. 27
نشانه های جسمی حمله ترس از حضور در جمع. 28
تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر آن. 29
ارائه ی راه حل جدید و نظارت بر اجرای طرح.. 31
نمودار مفهومی.. 32
جمع آوری آوری اطلاعات و شواهد (2) 33
تجدیدنظر و ارائه گزارش نهایی.. 34
توصیه هایی برای کاهش یا جبران عدم اعتماد به نفس... 34
گزارش نهایی.. 35
اقدام پژوهی گوشه گیری.. 35
مقدمه. 35
انتخاب راه حل های ممکن.. 40
گرد آوری اطلاعات( شواهد 2) 42
وضعیت تحصیلی.. 43
مبانی نظری پژوهش... 44
علایم و نشانه ها 45
علائم گوشه گیری را بطور خلاصه به شرح ذیل می توان بر شمرد: 45
علل.. 46
معالجه گوشه گیری.. 46
خلاصه. 47
پیشنهادات... 49
انواع وعلل خجالتی و گوشه گیر بودن در کلاس درس... 50
بیان مسئله. 51
تجزیه و تحلیل داده ها 52
ویژگی راه پیشنهادی برای تعقیب... 52
چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی.. 52
مسئولیت پذیری : 53
ارزیابی.. 53
چگونگی نظارت بر راه حل جدید. 53
چگونگی ارزیابی از نتایج جدید : شاهد شماره 2 ( توصیف نتیجه ) 55
نتیجه گیری.. 55
منابع وماخذ: 55
مقدمه کم رویی در دانش آموزان
کودکان کمرو و گوشه گیر معمولا از داشتن دوست محروم هستند و یا تک دوست بوده و بسیار به آنها وابسته می باشند و به طور کلی از بودن در کنار هم سن های خود لذت نمی برند و به فعالیت های گروه علاقه نشان نمی دهند. متاسفانه کودکان کمرو و کناره گیر معمولا موردتوجه قرار نمی گیرند، علت نیز آن است که نسبت به کودکان دیگر، کمتر توجه اطرافیان را به خود جذب می کنند. روابط اجتماعی این دسته از کودکان در مقایسه با همسالان در عملکردهایشان دچار کمبود و کاستی است و احتمالا حالت هایی از افسردگی و ناشادی را تجربه خواهند کرد و با مشکلات آموزشی خود، مواجه خواهند گردید.
روان شناسان کمرویی و گوشه گیری را رفتاری ناسازگارانه تلقی می کنند که بعضا مزمن و با دوام است. این رفتارها سازگاری کودک را با مشکلات زیادی مواجه می کند و برای زندگی سایر اشخاص که به نوعی با کودک در تماس هستند، عامل مزاحمی به حساب می آید. اکثر معلمان و مسوولان مدارس، در طول خدمت آموزشگاهی خود با دانش آموزانی برخورد می کنند که رفتارهایی متفاوت با سایر همکلاسان از خود نشان می دهند. یکی از این رفتارها که نگرانی بزرگترها را برمی انگیزد مشکل کمرویی و گوشه گیری دانش آموزان است که در گستره وسیعی جای می گیرد که با سکون، سکوت، غمگینی و درخود فرورفتگی و انزوا همراه است.
تعریف کمرویی
کمرویی و کناره گیری کودک، کوششی برای خودداری از ارتباط با محیط اطراف است. کودک کمرو و گوشه گیر ممکن است از برقرارنمودن تماس با افراد و شرکت در فعالیت های اجتماعی، تقلیل یافتن علائق ذهنی و عاطفی به محیط خارج همراه باشد. این دسته از کودکان ممکن است از موقعیت هایی مانند؛ شکست، انتقاد، کمبود، اعتماد به نفس، دستپاچگی یا تحقیر ترس داشته باشند.
مشخصه های رفتاری کودکان کمرو و گوشه گیر
رفتار گوشه گیری یا انزواطلبی به عنوان یکی از مشکلات عمده در کودکان و نوجوانان محسوب می شود و متاسفانه برای آنکه در مدرسه ایجاد دردسر و مشکل نمی کنند دیرشناخته شده و گاه به عنوان فردی مودب و بی دردسر از طرف دیگران معرفی می گردند. در نتیجه تشخیص و شناخت آنها به تاخیر می افتد و زمانی متوجه مشکل می گردند که کار درمان سخت تر و وضعیت شاگرد حادتر شده است.
این کودکان و نوجوانان دارای احساس بی کفایتی بوده و به دنیای درون خود پناه می برند و بیش از حد متواضع هستند و حتی اگر با مسئله ای مخالف باشند جرات بیان مخالفت یا نظرات خود را ندارند.این افراد نسبت به مسائل اطراف خود حساسیت بیش از حدی دارند و اگر مسئله ای مخالف نظر آنها باشد یا مجبور به شرکت در کار جمعی باشند، در گوشه ای کز کرده و با کسی حرف نمی زنند و گاه در هنگام شدت ناراحتی ناخن های خود را می جوند.رفتار چنین کودکانی همواره با شک و تردید همراه است و دور از اطمینان که جهش های ناشیانه و پس روی های ناگهانی به دنبال دارد.
همه این حرکات این تصور را ایجاد می کند که شخص کمرو بین دو نیروی متضاد در کش و واکش است.هر کودک کمرویی دارای خصوصیاتی است که ناتوانی او را در نظر خودش بزرگ تر و در نظر دیگران نمایان تر جلوه می دهد. مثل این است که کودک با کمرویی خود می خواهد بگوید؛ «می بینید که من چقدر رنج می برم، پس راحتم بگذارید!»بدین ترتیب کودک با رفتار تردیدآمیز خود به جایی می رسد که از ارتباط های اجتماعی که برای او رنج آور و دشوار است پرهیز می کند، زیرا می ترسد نتواند به صورت مناسبی با آنها روبه رو شود.
نشانه های دیگر
دست های کودک کمرو غمناک است. کودکی که از کمرویی خود به ستوه آمده است جرات نمی کند دست کسی را که به سوی او دراز شده است بفشارد، زیرا می ترسد که او متوجه غمناک بودن دست هایش بشود. دشواری دیگر برای بعضی از کودکان انزواطلب احساس نیاز رفتن به دستشویی است، زیرا می ترسند برای رفتن به دستشویی از معلم اجازه بگیرند و معلم اجازه ندهد، این دسته از کودکان گاهی موقع حرف زدن دچار دشواری هایی می شوند. از ترس اینکه نتوانند منظور خود را شرح دهند، به لکنت زبان دچار می شوند.
این نقص بیشتر در مقابل کسانی مطرح می شود که کودک از قضاوت ایشان بیمناک است. حرف زدن با کسی که مورد اطمینان اوست و به او محبت دارد برایش آسان است. بعضی از معلمان گاهی دیده اند که کودک کمرویی که مورد پرسش قرار گرفته، چنان دست و پای خود را گم کرده است که به ادعای خود سوال را نشنیده است. کودک کمرو با کناره گیری از گروه کودکان، از بازی هایی که به فعالیت گروهی نیاز دارد خودداری می کند و این رفتار او را از آموختن اصول زندگی اجتماعی باز می دارد و مانع رشد احساس اجتماعی بودن در او می شود.
کودک کمرو از نوعی احساس حقارت رنج می برد، او به توانایی هایی که دارد اعتماد ندارد و آنها را ناچیز می شمارد. خود را برای زندگی ضعیف و نامجهز می بیند و چنین می پندارد که برای دفاع در مقابل مشکلات آماده نیست.
سبب شناسی مشکل
گاه گفته می شود که کمرویی نوعی بیماری خانوادگی است. اما این گفته صحت کامل ندارد. کمرویی در اغلب موارد ی
بخشی از متن:
آموزش روش نصف کردن پروژه محاسبه عددی با متلب به همراه فایل متلب
پروژه محاسبه عددی,روش نصف کردن پروژه محاسبه عددی با متلب
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد اصول مهندسی مجدد فرایندها و پیاده سازی آن در 120 اسلاید زیبا و شامل مقدمه,تعاریف,اصول مهندسی مجدد فرایندها و پیاده سازی آن،مهندسی مجدد فرایندها و فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،Business Process Reengineering،BPR،مهندسی مجدد فرایندها ،فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،مهندسی مجدد چیست،تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد،مهندسی مجدد و... می باشد.
قسمتی از متن:
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار(BPR)، به معنای تفکر مجدد، بازطراحی رادیکالی(اساسی)فرآیندهای کسب و کار ،جهت بهبود چشمگیر براساس شاخص های کلیدی عملکرد (هزینه، کیفیت و سرعت و ...) است. ایده باز مهندسی فرآیند عبارت است از : کسب و کار موثرتر و کارآمد تر ، انعطاف پذیری و پاسخگویی بیشتر سازمانها برای سهام داران، مشتریان و کارمندان سازمان. به خدمت گرفتن ساختار سازمانی برای تسهیل گردش کار به شکل نابتر*(Leaner) و مناسبتر(Fitter) و در نهایت تولید و خدمت رسانی بهتر سازمانهاست.
* شیوه ساخت Lean، اصول بهبود مداوم بر پایه "حذف زواید" (عوامل اتلاف هزینه و زمان ) فرآیند است.
جنبش BPR با انتشار عمومی دو مقاله در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت.Thomas H.DavenPort و James R.Short در این مقالات اظهار داشتند که طراحی مجدد فرآیند و استفاده از IT میتواند سازمانها را متحول و فرآیندهای کسب و کار را به طرز چشمگیری بهینه سازی کند. آنها BPR را "تحلیل و طراحی گردش کار و فرآیندها درون و میان سازمانها" تعریف کردند و ترکیب IT و طراحی مجدد کسب و کار را به این شیوه ، مهندسی صنایع جدید لقب دادند.
متودولوژی ۵ مرحله ای Davenport وShort ، برای BPR نسخه اولیه به شکل زیر تعریف شده بود:
مراحل BPR اولیه
گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی
این متدولوژی با وضع چشم انداز و اهداف فرایند آغاز می شود. به عبارت دیگر، به جای تمرکز بر فعالیت ها و وظایف، به منظور حذف گلوگاه های فرایند ( آنگونه که در متدولوژی های بهبود قبلی اتفاق می افتاد) بایستی باز طراحی بر روی کل فرایند انجام شود، تا چشم انداز و اهداف فرایند محقق گردد.
گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند
این مرحله شبیه به مرحله تحلیل پارتو(Pareto) در متدولوژی TQM است. به جای بازطراحی تمام فرآیندها ، تنها فرآیندهای کلیدی و موثر، طراحی مجدد میشوند.
گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود
مرحله سوم، شامل درک و سنجش فرآیندهای موجود، به منظور مشخص نمودن عارضه های آن ها می باشد. این تشخیص، با هدف " تعیین مقیاسی برای سنجش بهبودهای آتی" صورت می پذیرد.
گام چهارم: تشخیص نقش IT
این مرحله تلاش برای تشخیص نقش IT در طراحی مجدد فرآیندهاست، بنیانگذاران BPR اعتقاد داشتند با اهرم IT ، میتوان انتخابهایی برای ساخت فرآیندهای طراحی مجدد داشت.
گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی
در این مرحله، یک نسخه آزمایشی از فرآیند پیاده سازی میشود. این نسخه آزمایشی بیش از برنامه های کاربردی IT ، در سازمانهای کسب و کار توسعه پیدا میکند و بعنوان پایه جهت بهبود تکرارشونده، پیش از پیاده سازی کامل مورد استفاده قرار میگیرد.
Radical BPR
همزمان با نشر ایده های Davenport و Short درباره طراحی مجدد فرآیند کسب و کار ،Michael Hammer مفهوم BPR رادیکال (بنیادی) را تعریف کرد. Hammer ادعا کرد که تلاش های گذشته در راستای خودکارسازی و نظام مند نمودن فرایندها ، بهره وری و عملکرد را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش نداده است، چرا که سازمان ها "خودکارسازی فرایندهای موجود" را بر استفاده بهینه از کامپیوتر، مقدم می دانند. به همین دلیل، این نوع خودکارسازی، منجر به از میان برداشتن محدودیت های موجود در فرایند نمی گردد. او معتقد بود : برای پیشرفتهای بزرگ در سازمانها و بهره مندی از مزایای کامپیوتر، شرکت ها نیازمند انجام تغییرات بنیادین در فرایندهای کسب و کارخود هستند.تلاش در راستای بازمهندسی لازم است که به صورت فراگیر و گسترده انجام شود. این تلاش ها باید مافوق مرزهای وظیفه ای انجام گردد و فناوری اطلاعات را به منظور توانمند نمودن فرایندهای حاصل از این تلاش ها به کار گیرد. Hammer و James Champy در کتاب خود، نظریه Adam Smith (تک وظیفه ای بودن کارکنان برای بالاتر رفتن مهارتها و شیوه وظیفه ای سلسله مراتبی سازمانی) را رد کردند. ایده آنها بطور خلاصه این بود که دوره اقتصاد متفاوت پسا م
بخشی از متن:
پاورپوینت اینترنت اشیا در 69 اسلاید و قابل ویرایش
چکیده:
اینترنت اشیاء مفهومی است که به سختی میتوان تعریف دقیقی از آن ارائه کرد. در واقع گروههای مختلف تعاریف مختلفی از این مفهوم ارائه کردهاند اما فردی که اولین بار از این مفهوم سخن به میان آورد کسی نبود جز کوین اشتون، یک کارشناس در حوزه نوآوری دیجیتال.
نقطه مشترک همه این تعاریف در این مفهوم نهفته است که در تعریف اولیه از اینترنت، دادهها مقولاتی بودند که کاربران تولید میکردند اما در تعریف جدید، دادهها تولید اشیا هستند.
اشتون این مفهوم را در مقالهای در نشریه RFID در سال ۱۹۹۹ به بهترین نحو تشریح کرده است: «اگر ما رایانههایی داشتیم که همه چیز را درباره همه چیز میدانستند و بدون هیچ کمکی از سوی ما از دادههایی که خود جمعآوری میکردند، استفاده میکردند در آن صورت میتوانستیم همه چیز را ردگیری و اندازهگیری کنیم و با این کار تا حد زیادی از اتلاف وقت و انرژی و هزینه جلوگیری کنیم.
همچنین میدانستیم چه چیزهایی را برای تعویض، تعمیر یا راهاندازی لازم داریم و آیا اشیا خود به تنهایی قادر به اجرای وظایف خود هستند یا خیر.» وقتی صحبت از اتصال به میان میآید، بیشتر ما به رایانه، تبلت و گوشی هوشمند فکر میکنیم اما اینترنت اشیا جهانی را توصیف میکند که در آن همه چیز به صورت هوشمند به یکدیگر متصل میشوند و با هم ارتباط برقرار میکنند. به عبارت دیگر با اینترنت اشیا جهان فیزیکی به یک سیستم اطلاعاتی بزرگ تبدیل میشود.
اینترنت اشیاء به اشیایی با هویت خاص و بازنمایی مجازی آنها در یک ساختار اینترنتی اطلاق میشود. این مفهوم در ابتدا از طریق پروژههای MIT و نشریات تحلیلی فراگیر شد. تشخیص اشیاء معمولا به وسیله فرکانس رادیویی (RFID) پیششرطی برای اینترنت اشیاء تلقی میشود. اگر همه اشیای مردم در زندگی روزمره خود به ابزارهای شناسایی مجهز شوند میتوان آنها را با کمک رایانهها مدیریت و کنترل کرد.
با برخی فناوریهای دیگر هم مثل بارکدها، کدهای QR، سیستم NFC و digital watermarking میتوان اشیا را برچسبگذاری کرد. تجهیز همه اشیا در جهان با ابزارهای هویتی کوچک میتواند زندگی روزمره را دگرگون کند. برای مثال، هیچ کسب و کاری دیگر ناگهان با موجودی صفر از محصولی مواجه نمیشود یا هیچ محصول ناقصی دیگر تولید نمیشود زیرا دستاندرکاران میتوانند موجودی مواد مصرفی و محصولات لازم خود را از قبل هوشمندانه مدیریت کنند.
فهرست مطالب:
اینترنت اشیاء چیست ؟
وضعیت امروزی اینترنت اشیاء
چشم انداز اینترنت اشیاء
دلایل نیاز به سرمایه گذاری بر اینترنت اشیاء
تاثیرات اینترنت اشیاء بر چهار مورد اساسی
کاربرد های اینترنت اشیاء
کاربرد های اینترنت اشیاء در صنایع
خدمات و کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت سلامت و پزشکی
خدمات و کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت لوازم خانگی
خدمات و کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت حمل و نقل و اتومبیل سازی
خدمات و کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت کشاورزی و دامپروری
خدمات و کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت لوازم ورزشی
بازار های پیشرو در زمینه فناوری اینترنت اشیاء
شرکت های پیشرو در زمینه اینترنت اشیاء
شناسایی مخاطبان اینترنت اشیاء
کاربران اینترنت اشیاء
آیا IOT از M2M متمایز است؟
تفاوت اینترنت اشیاء با M2M
معماری اینترنت اشیاء
جایگاه کسب و کار در لایه پنجم از معماری اینترنت اشیاء
کسب و کار اینترنت اشیاء
اکوسیستم اینترنت اشیاء
نقش ها در اکوسیستم اینترنت اشیاء
هسته اصلی اکوسیستم اینترنت اشیاء
تاثیر اینترنت اشیاء بر اجزای مدل کسب و کار
متریکهای کسب و کار برای ارتباطات ماشین به ماشین
بررسی مدلهای همکاری شرکت های مبتنی بر IOT
مدل های ارزش در کسب و کار های مبتنی بر IOT
بررسی مدل های درامدی در کسب و کار های مبتنی بر اینترنت اشیاء
بررسی مدل های قیمت گذاری در کسب و کار های مبتنی بر اینترنت اشیاء
زنجیره ارزش اینترنت اشیا مبتنی بر اکوسیستم آن
شرکت های فعال صنعت اینترنت اشیاء به تفکیک بخش های صنعت
کنسرسیوم های اینترنت اشیاء
بخشی از متن:
این فایل در مورد مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار در 35 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش و شامل مقدمه، تعریف،مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار،مهندسی مجدد فرایندها و فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،Business Process Reengineering،BPR،مهندسی مجدد فرایندها ،فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار،مهندسی مجدد چیست،تفاوت طراحی مجدد و مهندسی مجدد،مهندسی مجدد و منابع می باشد.
فهرست
مقدمه. 3
مراحل BPR اولیه. 4
گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی.. 4
گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند. 5
گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود. 5
گام چهارم: تشخیص نقش IT. 5
گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی.. 5
Radical BPR.. 5
اصول اجرای BPR نسخه اولیه Hammer و Champy. 6
رابطه BPR و فناوری اطلاعات... 6
نتایج اجرای نسخه اولیه BPR.. 6
اجرای تغییرات در سازمانها عملا چه بازخوردی دارد؟ 7
دلایل شکست BPR.. 8
توسعه راهبردی منابع انسانی.. 9
تاریخچهی مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار 12
مراحل BPR اولیه. 13
چرایی مهندسی مجدد فرآیند های کسب و کار BPR.. 19
خدمات ICS در مشاوره BPRش.... 19
تعریف BPR.. 20
BPR چه چیزی نیست؟ 29
مهندسی مجدد فرایند در مقابل پیشرفت مداوم. 29
تعریف فرایند. 29
تعریف یک فرایند کسب و کار 30
دلایل مهندسی مجدد. 30
به طور کلی عوامل مرتبط با موفقیت و شکست BPR عبارتند از: 30
ویژگی های مهندسی مجدد. 31
تمرکز بیشتر روی خودکار کردن فرایندهاست تا طراحی مجدد آنها؛ 37
منابع: 37
مقدمه
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار(BPR)، به معنای تفکر مجدد، بازطراحی رادیکالی(اساسی)فرآیندهای کسب و کار ،جهت بهبود چشمگیر براساس شاخص های کلیدی عملکرد (هزینه، کیفیت و سرعت و ...) است. ایده باز مهندسی فرآیند عبارت است از : کسب و کار موثرتر و کارآمد تر ، انعطاف پذیری و پاسخگویی بیشتر سازمانها برای سهام داران، مشتریان و کارمندان سازمان. به خدمت گرفتن ساختار سازمانی برای تسهیل گردش کار به شکل نابتر*(Leaner) و مناسبتر(Fitter) و در نهایت تولید و خدمت رسانی بهتر سازمانهاست.
* شیوه ساخت Lean، اصول بهبود مداوم بر پایه "حذف زواید" (عوامل اتلاف هزینه و زمان ) فرآیند است.
جنبش BPR با انتشار عمومی دو مقاله در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت.Thomas H.DavenPort و James R.Short در این مقالات اظهار داشتند که طراحی مجدد فرآیند و استفاده از IT میتواند سازمانها را متحول و فرآیندهای کسب و کار را به طرز چشمگیری بهینه سازی کند. آنها BPR را "تحلیل و طراحی گردش کار و فرآیندها درون و میان سازمانها" تعریف کردند و ترکیب IT و طراحی مجدد کسب و کار را به این شیوه ، مهندسی صنایع جدید لقب دادند.
متودولوژی ۵ مرحله ای Davenport وShort ، برای BPR نسخه اولیه به شکل زیر تعریف شده بود:
مراحل BPR اولیه گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی
این متدولوژی با وضع چشم انداز و اهداف فرایند آغاز می شود. به عبارت دیگر، به جای تمرکز بر فعالیت ها و وظایف، به منظور حذف گلوگاه های فرایند ( آنگونه که در متدولوژی های بهبود قبلی اتفاق می افتاد) بایستی باز طراحی بر روی کل فرایند انجام شود، تا چشم انداز و اهداف فرایند محقق گردد.
گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند
این مرحله شبیه به مرحله تحلیل پارتو(Pareto) در متدولوژی TQM است. به جای بازطراحی تمام فرآیندها ، تنها فرآیندهای کلیدی و موثر، طراحی مجدد میشوند.
گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود
مرحله سوم، شامل درک و سنجش فرآیندهای موجود، به منظور مشخص نمودن عارضه های آن ها می باشد. این تشخیص، با هدف " تعیین مقیاسی برای سنجش بهبودهای آتی" صورت می پذیرد.
گام چهارم: تشخیص نقش IT
این مرحله تلاش برای تشخیص نقش IT در طراحی مجدد فرآیندهاست، بنیانگذاران BPR اعتقاد داشتند با اهرم IT ، میتوان انتخابهایی برای ساخت فرآیندهای طراحی مجدد داشت.
گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی در این مرحله، یک نسخه آزمایشی از فرآیند پیاده سازی میشود. این نسخه آزمایشی بیش از برنامه های کاربردی IT ، در سازمانهای کسب و کار توسعه پیدا میکند و بعنوان پایه جهت بهبود تکرارشونده، پیش از پیاده سازی کامل مو
بخشی از متن:
در این تحقیق تمامی مواردی که باید در طراحی ساختمان در نواحی معتدل در نظر گرفته شود بدان با توضیح وتصاویر زیبا و کمیاب شرح داده شده است.