بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تمرکز مالکیت
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
تمرکز مالکیت
2-4-1 اهمیت تمرکز مالکیت
2-4-2 تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی
2-4-3 تمرکز مالکیت و سهامداران عمده در مقابل سهامداران خرد
2-5 مالکیت نهادی
2-5-1 سهامداران نهادی و تئوریهای مطرح
2-5-2 انگیزه و اهداف سهامداران نهادی
2-5-3 روند رشد سهامداران نهادی
2-6 هیأت مدیره
2-6-1 ترکیب هیأت مدیره
2-6-1-1 مسئولیت هیأت مدیره
2-6-1-2اندازه هیأت مدیره
2-6-1-3 درصد اعضای غیرموظف هیأت مدیره
2-6-2 استقلال هیأت مدیره
2-6-3 استقلال رئیس هیأت مدیره از مدیرعامل و رابطه آن با تمرکز مالکیت
2-6-4 قوانین مربوط به هیأت مدیره در ایران:
2-9-2-1 تحقیقات داخلی تمرکز مالکیت نهادی و مدیریتی
2-9 پیشینه تحقیق
2-9-1 تحقیقات خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی:
منابع لاتین
تمرکز مالکیت
تمرکز مالکیت عبارت است از چگونگی توزیع سهام بین سهامداران یک شرکت¬. هر چه تعداد سهامداران کمتر باشد، مالکیت متمرکزتر خواهد بود (محمدی و همکاران، 1388). در سال¬های اخیر تمرکز مالکیت به عنوان یکی از مسائل مهم در ادبیات حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر ابعاد مختلف شرکت¬ها به¬ویژه هزینه سرمایه در کشورها و اقتصادهای در حال رشد و بازارهای جهان مطرح شده است. در کشورهایی که تمرکز سهام در آن¬ها بالا بوده و دارای بازارهای سهام کمتر توسعه یافته هستند، یکی از مسائل اصلی اداره شرکت¬ها، تضاد منافع بین سهامداران اصلی و سهامداران اقلیت است. [66]. در مورد تمرکز مالکیت تعاریف متفاوتی وجود دارد. دمستز و لن (1985)، تمرکز مالکیت را به عنوان درصد سهام در اختیار 5 یا 20 سهامدار بزرگ شرکت و یا شاخص هرفیندال که از طریق توان دوم سهم هر یک از سهامداران محاسبه می¬شود، تعریف کردند. فاسبرگ (2004) تمرکز مالکیت را به عنوان درصد سهام نگهداری شده در اختیار سهامداران و بلوک داران بالای 5 درصد تعریف می¬کند. کلاسنس و همکاران (2002) بزرگ¬ترین سهامداران را به تنهایی به عنوان تمرکز مالکیت میپذیرد. پرووز (1994) مجموع سهام 5 سهامدار بزرگ را به عنوان تمرکز مالکیت در نظر می¬گیرند.
در کشورهایی که قوانین و مقررات حفظ حقوق سهامداران دارای ایراد و ضعف است، تمرکز مالکیت اغلب بهعنوان راهکاری برای کنترل اعمال غیر اخلاقی مدیران و تصمیمات اتخاذ شده توسط آنان، ظهور کرده است. [61]. که البته خود میتواند مشکلساز باشد و نه تنها تعارض بین مدیر و سهامداران را کاهش ندهد، بلکه موجب افزایش آن شود. زیرا سهامداران عمده غالباً به دنبال منافع خود بوده و در این جهت ممکن است منافع سهامداران جزء را نا دیده گرفته و بهگونهای عمل نمایند که حقوق آنها را به نفع خود قبضه نمایند. [66].
بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مالی
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
عملکرد مالی
مقدمه
هرسازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت های خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا، نیاز مبرم به سیستم ارزیابی عملکرد دارد. فقدان سیستم ارزیابی عملکرد در یک سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط بامحیط درون و برون سازمان تلقی می شود که پیامد آن کهولت و در نهایت مرگ سازمان است. مسائل مربوط به اندازه گیری عملکرد به منظور توجه بیشتر به سازمان در جهت تحقق اهداف سازمانی می باشد,2004,P.243) Ittner& Cavalluzzo). بانک ها نیز همانند سایرسازمان ها در ایران برای ارایه خدمات متنوع تر، سریع تر و مدرن تر و امکان رقابت وادامه حیات درموج گسترده اطلاع رسانی وتوسعه خدمات ویژه بانکی، نیازمند ارزیابی عملکرد مستمر شعب خود هستند. براساس شواهد و مدارک مستند روش های موجود ارزیابی عملکرد شعب بانک ها اغلب تجربی و فاقد پشتوانه محکم علمی بوده و به دلیل استاندارد نبودن این روش ها، نتایج آن در بانک های مختلف با یکدیگر قابل مقایسه نیستند و همچنین روش های موجود در قریب به اتفاق موارد صرفاً خروجی بانک را ملاک ارزیابی عملکرد قرار داده و کمتر به مقایسه ی نسبت خروجی ها به ورودی های شعب پرداخته می شود. به طور مثال در اغلب شعب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری بر اساس خروجی های شعب که شامل منابع، مصارف، خدمات، مطالبات معوق و سود و زیان است ارزیابی عملکرد شعب را انجام می دادند، اما در دهه ی اخیر و با ورود بانک های خصوصی به این حوزه، رقابت در صنعت بانکداری متبلور شده است؛ به گونه ای که بانک های دولتی در ادوار مشخص نسبت به پایش عملکرد خود اقدام تا ضمن بهره برداری از تکنولوژی روز، توجه به نیاز مشتریان و... از گردونه رقابت خارج نشوند.
بانکداری در ایران طی دهه اخیر با تغییر و تحولاتی در عرصه ی مقررات زدایی و تکنولوژی های جدید در خدمات مواجه بوده و تعیین اهداف رشد از جانب بانک هایی که اغلب دولتی هستند این نظام را به سوی رقابتی شدن پیش می برد. با افزایش زمینه رقابت در سیستم بانکداری ایران، بانک ها باید همواره به پایش عملکرد خود بپردازند و هر ساله عملکرد خود را با استفاده از مدل های مناسب نسبت به رقبا بسنجند. در این زمینه بانک ها می توانند با توجه به مزیت های رقابتی خود و تقویت آنها موفقیت خود را در رقابت با سایر رقبا تا حد زیادی تضمین نمایند( صالحی و همکاران،1390،ص 128).
در این بخش پس از تشریح مفهوم و ابعاد عملکرد چند نمونه از مدل های سنجش عملکرد ارائه می شود و در خصوص چگونگی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد صحبت خواهد شد و در نهایت هم به تعریف و تشریح و نحوه سنجش آن میپردازیم . پس از آن در بخش بعدی این فصل هوش هیجانی و مدیریت بر آن تعریف و تشریح شده و مورد بررسی قرار می گیرد .
2-1-2 تشریح مفهوم عملکرد
متغیّر وابسته در این تحقیق عملکرد است. عملکرد یکی از مهم ترین سازه های مورد بحث در تحقیق های مدیریتی است و بدون شک مهم ترین معیار سنجش موفقیت در شرکت های تجاری به حساب می آید. ولی به طور کلی در خصوص این که متغیرها و شاخص های عملکرد کدامند، هنوز توافق نظر کاملی در بین صاحب نظران وجود ندارد.
بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها
ویژگی های خاص شرکت
اندازه شرکت
مفهوم اندازه ی شرکت: اندازه ی شرکت در مطالعات متعدد نمایانگر جنبه های مختلفی از شرکت است. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر اهرم شرکت باشد. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر برتری رقابتی نیز باشد. از آنجایی که سهم بیشتر بازار، نیاز به تولید و فروش بیشتر دارد لذا داشتن منابع مالی کافی و اندازه ی بزرگتر می تواند شرکت را در تولید بیشتر یاری کند تا بتواند مزیت های رقابتی ایجاد نماید. اندازه ی شرکت می تواند توانایی مدیریت و کیفیت طرح های حسابداری باشد و توسعه ی اندازه ی شرکت نشانگر مدیریت قوی است. اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر کارایی اطلاعاتی باشد. و در نهایت اندازه شرکت می تواند نمایانگر میزان ریسک کلی شرکت باشد (شورورزی و پهلوان،1389).
اگر چه شروع فعالیت هر شرکت جدید، موجبات اشتغال تعدادی از نیروی انسانی را در پی دارد اما تنها ایجاد بنگاه، بیانگر اشتغال زایی و الزاماً گامی در راستای حل معضل بیکاری نیست. بلکه دوره ی حیات قابل قبول بنگاه ها عامل اساسی در ایجاد اشتغال اثرگذار توسط آن ها محسوب می شود.در میان مجموعه عواملی که دوره ی حیات یک بنگاه اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهد، اندازه ی آن به عنوان یکی از ویژگی های مختص شرکت و مهم ترین عامل تأثیرگذار تلقی می شود. شاید کمتر مطالعه ای را بتوان در این حوزه مشاهده کرد که بررسی تأثیر اندازه بر دوره ی حیات را نادیده انگاشته و آن را به عنوان مهم ترین عامل معرفی نکرده باشد (فیض پور و همکاران، 1390).
در بعضی از مطالعات نقش اساسی در بقا یا شکست یک بنگاه را اندازه شرکت دانسته اند و نشان می دهند که بین اندازه و رشد و یا شکست رابطه وجود دارد (دان و همکاران ، 2005). ورود بنگاه های جدیدالورود به فعالیت های اقتصادی همواره با عنوان معیاری اصلی برای سنجش عملکرد بخش یا منطقه محسوب می شود، اما همواره این سؤال که اندازه مطلوب برای یک بنگاه اقتصادی در زمان ورود چه اندازه ای است؟ سوالی است که از دیرباز مورد ارزیابی اقتصاددانان قرار گرفته و برای آن پاسخ های متعددی ارائه گردیده است. درحالی که برخی، اندازه های کوچک را برای بنگاه های اقتصادی در زمان ورود پیشنهاد می کنند، گروه دیگر بر این باورند که بنگاه های بزرگ به دلیل توانایی استفاده از صرفه های ناشی از مقیاس بر بنگاه های کوچک ارجحیت دارند (فیض پور و رادمنش، 1391). به عنوان مثال دان و همکاران (2005) بیان کردند بنگاه هایی که از نظر اندازه شرکت و سهم در بازار بزرگ هستند دارای بقای بیشتری هستند.
بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فرهنگ ایثار و شهادت
2-1. مفهوم شناسی ایثار و شهادت
در تلاش براى مفهوم شناسی ایثار و شهادت، عنایت به دو بعد این مفاهیم قابل توجه است :
ایثار و شهادت به عنوان دستاورد : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان دستاورد یاد مى شود، آنچه حاصل مى شود و عینیت مى یابد، مورد نظر قرار مى گیرد. وجه دستاوردى، به یک پدیده مشخص ارجاع مى دهد. در ایثار، عملى را شامل مى شود که ظهور یافته است و کسى از آن بهره مند شده است.
ایثار و شهادت به عنوان فرآیند : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان فرایند یاد مى شود، فعالیتى مورد نظر است که در زمان جریان دارد و با اعمال در ارتباط است. مفهوم ایثار و شهادت به عنوان فرآیند را مى توان این چنین تعریف کرد: فرآیند آگاهانه اهداى دارایى ارزشمند خویش به دیگرى بدون توقع دستاورد مقابل. ایثارگرى و شهادت طلبى براى نشان دادن این بعد مناسب تر است. وجه فرآیندی، جوشان و پویاست و دستاوردهایى را با خود به همراه دارد.
نسبت ایثار و شهادت، نسبتى طولى است. ایثار از حیث موضوعى داراى انواعى و از حیث مراتب داراى سطوحى است. ایثار داراى موارد متنوع است؛ اما شهادت از یگانگى برخوردار است. شهادت، مرتبه عالى ایثار است. با این نوع نگاه به نسبت ایثار و شهادت، مى توان گفت که در بطن واژه ایثار، بیشتر مفهوم فرایندى و در بطن واژه شهادت، بیشتر مفهوم دستاوردى دیده مى شود.
وقتى که از ایثار سخن به میان مى آید، مى توان بر اساس دو جنبه آن، یعنى «مخاطب» و «سطح» به تشریح دقیق تر موضوع اقدام کرد. ایثار حکایت از عملى دارد که در ارتباط با مخاطبى ظهور مى یابد. این مخاطب از حیث فاصله واقعى و ذهنى مى تواند نزدیک یا دور باشد. منظور از مخاطب نزدیک، مخاطب واقعى و عینى است. ایثار براى اشخاصى از خانواده، در این گروه قرار مى گیرد. منظور از مخاطب دور، مخاطبى است که انتزاعى است. ایثار براى خداوند از این نوع است.
ایثار از حیث سطح نیز داراى مراتبى است. در بالاترین سطح ایثار، شهادت قرار مى گیرد که با اهداى هستى معنى مى یابد. مفهوم شهادت داراى بار ارزشى ویژه ای است که با خود، یگانه بودن، قداست و رشد را نشان می دهد و از چنان ارزش والایی برخوردار است که بر هر عملی نتوان آن را اطلاق کرد. این سطح عالى در بردارنده سطوح دیگر نیز است. سطوح دیگر ایثار شامل دو جنبه مادی و معنوی است (موسی پور، 1391).
2-2. فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو قرآن
آیات فراوانی از قرآن کریم به ایثار و شهادت اختصاص دارد که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می شود :
1. «وَ لا تَحسَبَّنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (آل عمران: 169)
گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.
2. «وَ لا تَقُولُوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمواتٌ بَل اَحیاءٌ وَلکِن لا تَشعُرُون» (بقره: 154)
به کسانی که در راه خدا کشته می شوند، مرده نگویید، بلکه آنان زنده اند، ولی شما درک نمی کنید.
3. «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ فَلَن یُضِلَّ اَعمالَهُم سَیَهدیهِم وَ یُصلِحُ بالَهُم وَ یُدخِلُهُمُ الجَنَّه عَرَّفَها لَهم» (محمد : 6 ـ 4)
و آنان که در راه خدا کشته شدند، هرگز اعمالشان را ضایع نمی گرداند، آنها را هدایت کرده و امورشان را اصلاح می فرماید و در بهشتی که قبلاً به آنان شناسانده، وارد خواهد کرد.
4. «وَ مَن یُقاتِل فی سَبیلِ اللهِ فَیُقتَل اَو یَغلِب فَسوفَ نُؤتیهِ اَجرًا عظیماً» (نساء :74)
و هرکس در جهاد در راه خدا کشته شود و یا فاتح گردد پاداش بزرگی به او اعطا خواهیم کرد.
5. «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ فَیَقتُلُونَ وَ یُقْتَلُون» (توبه: 111)
خداوند خریدار اموال و جان های کسانی است که در راه خدا می جنگند، می کشند و کشته می شوند و پاداش بهشت از خداوند می گیرند.
بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فرهنگ بازارمحوری
فرهنگ بازارمحوری چیست
مدیریت بازاریابی عبارت است از (( تجزیه و تحلیل ،طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب بابازارهای موردنظر به منظور دستیابی به هدف های سازمان )) . باریه هاپسون ،جک لوگاری ،استیو مورگاتروید :مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای موردنظر معرفی کرده اند . شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هریک از آن ها در رابطه با (( سازمان )) ، (( مشتریان )) ، (( جامعه )) ، موضوع مورد بحث ،در این بخش است پنج مفهوم و گرایش وجود دارد که سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی می توانند در اجرای فعالیت های بازاریابی خود آنها را بررسی و پیگیری کنند .بازارمحوری ایده ای جدید در تاریخ روابط و مبادلات به حساب می آید و بر این اساس است که وظیفه ی اصلی و سازمان تعیین نیازها ،خواسته و ارزش های بازار هدف و تطبیق سازمان برای ارضای آن ها به گونه ای موثرتر و مفیدتر از سایر رقباست . مفروضات عمده این گرایش به شرح زیر است :
الف ) سازمان رسالت خود را ارضای خواسته های مشخص گروهی از مشتریان معین می داند .
ب ) سازمان تشخیص می دهد که ارضای خواسته ها مستلزم ایجاد برنامه ای پویا برای تحقق بازاریابی جهت آگاهی از خواسته هاست .
ج )سازمان تشخیص می دهد که فعالیت های آن باید تحت کنترل آمیخته ی بازاریابی باشد.
د ) سازمان باور دارد که ارضای مشتریان به نحو مطلوب باعث ایجاد وفاداری ،اعتقاد ،تکرار معامله و تجارت می شود که همه عواملی حیاتی در برآورده شدن هدف های سازمان هستند .
باریه هاپسون ، جک لوگاری ،استیو مورگاتروید پایه های گرایش بازاریابی را چهار عامل معرفی کردند:الف )خریدار گرایی :علت وجودی سازمان ارضا کردن خواسته های مشتریان هدف است . ب )نگرش سیستمی :سازمان باید به تصمیم گیری با نظر سیستمی بنگرد . ج )هدف گرایی : سازمان باید در جستجوی بازده رضایتبخش برای سرمایه گذاری های صاحبان شرکت باشد . د ) بازارگرایی همگانی سازمان باید دارای بینش وسیعی باشد .
بازاریابی بحثی درباره مشتریان و بازار است. یک شرکت برای آن که موفق باشد باید اهداف خود را بر روی آرزوهای مشتری و الزامات بازار تنظیم کند. بنابراین بازاریابی از این منظر یک ابزار مدیریت است.بازاریابی آمیزه ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات مخصوص مشتریان، داشتن برنامه های خبری و قیمت های منطقی است.برای معرفی مناسب یک شرکت لازم است اهداف، محصولات، نگرش ها و کنش های همه بخش های شرکت در هماهنگی با یکدیگر باشند.
بخشی از متن:
تحقیق چانه زنی در مذاکره در قالب یک فایل 28 صفحه ای ورد. قابل ویرایش.
عناوین اصلی :
مذاکره
استراتژیهای مذاکره
مذاکره توزیعی
مذاکره? یکپارچه یا منسجم
تاکتیکهای مذاکره
استخدام وکیل مدافع
شیوههای مذاکره
گونههای مذاکره
مذاکره با نیت بد
مدل نیت بد ذاتی در روابط بینالملل و روانشناسی سیاسی
احساس در مذاکرات
تاثیرگذاری بر معلول
تاثیرات مثبت در مذاکره
تاثیر منفی در مذاکره
شرایط تاثیرگذاری احساس در مذاکرات
تاثیر احساسات طرفین
مسائل مربوط به مطالعات مذاکره در آزمایشگاه
مذاکرات تیمی
ریشه شناسی لغات
موانع مذاکره
گفتگوهای غیرشفاهی در مذاکرات
مثالهای از ارتباطات غیرشفاهی در مذاکره
چانهزنی
نظریه چانهزنی
نقش نظریه بازیها
جواب نش چانهزنی
بازی برد-برد
کاربردها
سایر حالتهای وابسته
ویژگی های یک چانه زنی اثربخش
مسئله چانهزنی
بازی چانهزنی
جنگ جنسها
مجموعه حالات
نقطه مخالفت
راه حلهای مسئله چانهزنی
راه حل بازی چانهزنی نش
راه حل چانه زنی تساویگرا
کاربردها
بخشی از متن:
...........................
کد متلب جواب معادله پواسن در دو بعد با استفاده از روش مزدوج گرادیان
کد های متلب دارای توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
...........................
بخشی از متن:
................................
کتاب آموزش زبان ژاپنی Essential Japanese Vocabulary
ناشر کتاب: (Tuttle (2011
فایل PDF کتاب به صورت دو زبانه ژاپنی و انگلیسی و در 467 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
................................
بخشی از متن:
کد متلب جواب معادله پواسن در دو بعد با استفاده از روش تکرار ژاکوبی
کد های متلب دارای توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
کد متلب جواب معادله پواسن در دو بعد با استفاده از روش تکرار گوس - سایدل
کد های متلب دارای توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
برای مشاهده خروجی های برنامه کافیست کد را در نرم افزار MATLAB اجرا نمایید.
بخشی از متن:
کنتاکتور یک ملید الکترومغناطیسی است که با فرمان جریان کم مدارهای قدرت با جریانهای بالا را راهاندازی میکند مزایائی که باعث میشود...
تعریف کنتاکتور: یک ملید الکترومغناطیسی است که با فرمان جریان کم مدارهای قدرت با جریانهای بالا را راهاندازی میکند مزایائی که باعث میشود در راهاندازی ماشینهای الکتریکی به جای کلیدهای دستی (اهرمی، غلطکی و زبانهای) از کنتاکتورها استفاده کنیم به شرح زیر است:
1) کنترل و فرمان از راه دور ماشین به وسیلة کنتاکتور امکانپذیر است.
2) از خطرات ناشی از راه افتادن مجدد ماشینهایی که در اثر قطع ناگهانی برق از کار میافتند جلوگیری میشود.
3) به وسیله کنتا کنتور امکان قطع و وصل ماشینهای الکتریکی از چندین نقطه امکان پذیر میباشد.
4) عمر مکانیکی کنتا کنتور نسبت به سایر کلیدها خیلی بسشتر است.
5)امکان مدار فرمان اتوماتیک به وسیله کنتا کنتور امکان پذیر است.
6) حفاظت دستگاهها و ماشینهای الکتریکی به وسیله کنتا کتور مطمئنتر و ایمنتر است.
ساختمان و طرز کار کنتا کتور:
کنتا کتور تشکیل شده است از یک آهنربای الکتریکی که یک قسمت از هسته آن متحرک بوده و به وسیله فنری از قسمت ثابت جدا نگه داشته میشودو یک سری کنتاکت عایق شده از یکدیگر به آن متصل میباشد که به همراه قسمت متحرک حرکت میکنند. در قسمت ثابت یک سری کنتاکت دیگر قرار گرفتهاند. هنگامیکه از سیم پیچ بوبین کنتاکتور جریانی عبور میکند توسط نیروی مغناطیسی کنتاکتهای ثابت و متحرک روی یکدیگر فشرده میشود. در همان حالت فنر بین دو قسمت هسته فشرده می شود اما زمانیکه ولتاژ بوبین قطع شود و یا از حد معمول کمتر گردد نیروی فنر موجب باز شدن کنتا کتها بصورت اتوماتیک از یکدیگر می شود. عکس این حالت نیز صادق است.
یعنی در حالت بدون جریان بودن بوبین کنتاکتور یک سری از کنتاکتهای ثابت و متحرک به یکدیگر وصل هستند و زمانیکه جریان به بوبین کنتاکتور وصل می شود ارتباط بین کنتاکتها قطع میشود پس نتیجه می گیریم که کنتاکتهایی را که با وصل بوبین و فشرده شده فنر بین دو قسمت هستند به یکدیگر وصل میشوند کنتاکتهای باز و کنتاکتهایی که با وصل بوبین به برق از یکدیگر جدا می شوند را کنتاکتهای یسته می گویند.
حلقههای اتصال کوتاه روی هسته بوبین کنتاکتور (حلقه فراژه):
روی قسمت ثابت هسته بوبین کنتاکتورها دو عدد حلقه بسته (اتصال کوتاه) قرار گرفته است کار این دو حلقه این است که یک میدان مغناطیسی خود القایی ایجاد کرده و در واقع مانند ثانویه ترانسفورماتور عمل می کنند. میدان مغناطیسی تولید شده به وسیله این دو حلقه سبب میشود تا از نوسانات و لرزش هسته متحرک جلوگیری به عمل آید و کنتاکتور هنگام کار ایجاد سرو صدا نکند. در صورتی که مدار تغذیه بوبین کنتاکتور قطع شود در اثر نیروی فنری که داخل کلید قریار دارد اتصالات برقرار میشود و دوباره به حالت اول باز می گردد.
قسمتهای کنتا کتور:
این اجزاء عبارتند از:
1) قاب نگهدارنده کنتاکتهای قسمت فوقانی.
2) قاب نگهدارنده پیچ کنتکاکت بر روی قاب.
3) بوبین کنتاکتور: از تعداد دور زیادی سیم با قطر نازک که به دور یک قرقره پلاستیکی پیچیده است.
4) هسته: مانند هسته ترانسفورماتور ورقه ورقه میباشد.
5) حلقه اتصال کوتاه برای جلوگیری از لرزش.
6) فنر برگشت کنتاکتها به وضعیت عادی.
7) قاب نگهدارنده کنتاکتهای متحرک.
8) کانال یا معبر کنتاکتهای متحرک.
9) فنر پشت قاب متحرک.
بخشی از متن:
شرایط حالت کار دائمی ماشین مورد نظر که به عنوان شرایط اولیه باید در نظر گرفته شود محاسبه شده است، تمامی این مقادیر باید به عنوان شرایط اولیه اعمال شود تا راه اندازی ماشین حذف و به صورت کار دائمی مستقیما با شبکه سنکرون شود. به این صورت نوسانات اولیه حذف و به راحتی خطا را آزمایش میکنیم.
ابتدا نشان می دهیم که با توجه به شرایط کار دائمی که محاسبه شد و وارد کردن آنها در معادلات توانستیم ماشین را ابتدا با شبکه بینهایت سنکرون کرده سپس در لحظه ای که ران می کنیم مثل این است که ماشین به دور سنکرون رسیده را به شبکه کلید می زنیم، برای اینکه کاملا نوسانات راحذف کنیم حتی شرایط اولیه زاویه قدرت نیز محاسبه شده و به همین صورت شارهای پییوندی در ثانیه، به این صورت ماشین پس از مدت زمان بسیار کوتاهی کمتر از 0.1 ثانیه به حات کار دائمی رسیده و میتوانیم انواع خطا را روی آن تست کنیم.
در زیر شکل موج مربوط به دلتا و سرعت را مشاهده می کنیم، همانطور که گفتیم چون شرایط اولیه محاسبه شده بود این پارامتر ها بسیار نزدیک مقدار پایدار هستند و به سرعت به مقدار ثابتی رسیده-اند.اندک اختلافی که بین محاسبات و مشاهدات حاصل از شبیه سازی وجود دارد به دلیل خطای محاسباتی و خطای شبیه سازی است که این مقدار بسیار ناچیز است، در حد 0.001 پریونیت، و به خاطر اینکه بسیار زوم شده روی شکل ها قابل مشاهده است.
بخشی از متن:
طرح ون یکاد قابل اجرا به روش های. vBit، کف، تراشی با فرمت های آرتکم(art) و اتوکد(dxf)
فایل با دو فرمت ارائه شده است و قابل اجرا برای هر دو نرم افزار آرتکم و اتوکد میباشد
بخشی از متن:
یک نوع سیستم هشدار دهنده آتش است که از اجزایی جهت شناسایی و کشف اتوماتیک آتش, شروع هشدار واعلام حریق و یا تدابیر دیگر ...
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد اصول مقاله نویسی علمی پژوهشی و ISI، در 130 اسلاید کامل قابل ویرایش و شامل اصول مقاله نویسی علمی پژوهشی و ISI،مقاله نویسی،نگارش مقاله،آموزش مقاله نویسی،کارگاه مقاله نویسی،مقاله علمی پژوهشی،مقاله کنگره ای،مقاله،کارگاه نگارش مقاله،مقالات isi،مقالات پژوهشی و... می باشد.
قسمتی از متن پاورپوینت:
اولین گام در تهیه یک مقاله علمی-پژوهشی انتخاب موضوعی است که چیزی به علم اضافه کند. یک پژوهشگر تازه کار ممکن است تصور کند یک موضوع با اهمیت در زمینه مدیریت مانند TQM یا CRM یا موارد دیگری از این دست یک موضوع بسیار علمی و قابل توجه است. بنابراین مطالعات گسترده در این زمینه و استفاده از چندین و چند منبع داخلی و خارج، تلخیص، مقایسه و ارزیابی و نتیجه گیری از این منابع یک پژوهش کامل و جدید را شکل می دهد اما این بزرگترین اشتباهی است که برای نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی بدان دچار می شوید. انتخاب یک موضوع بزرگ و گسترده از عهده یک مقاله خارج است و انتخاب یک موضوع گسترده برای یک مقاله اشتباه است.
جهت نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی و درج آن در مجلات معتبر داخلی یا ISI رعایت برخی نکات الزامی است. پژوهش علمی را با روش صحیح پژوهش می شناسند و بخاطر داشته باشید همیشه روش پژوهش از موضوع پژوهش مهمتر است. بهترین موضوع اگر با روش صحیح مورد پژوهش قرار نگیرد و با روش صحیح نگارش نشود فاقد هرگونه اعتبار و ارزش علمی است.
ویژگی های اصلی مقاله علمی-پژوهشی
اشتباه بزرگ دوم این است که به چنین مقالاتی Review گفته می شود و فاقد ارزش علمی است. گردآوری آثار و نتایج مولفین دیگر و درکنار هم قرار دادن آنها مجموعا ادبیات پژوهش یک مقاله علمی-پژوهشی را تشکیل می دهد. پس از انتخاب یک موضوع مناسب سپس باید به گردآوری آثار و نتایج مولفین داخلی و خارجی در زمینه موضوع منتخب بپردازید. به این ترتیب ادبیات پژوهش شما شکل می گیرد. مهمترین ویژگی و ارزش هر پژوهش علمی اتکای آن بر اطلاعات دست اول است که در روند انجام پژوهش بدست می آید.
بخشهای یک مقاله علمی-پژوهشی
بخش اول: چکیده
صفحه اول به ترتیب شامل عنوان، نام مولف یا مولفین، چکیده و واژگان کلیدی است.
عنوان را در خط اول درج کنید. معمولاً عنوان را با یک فونت Bold و اندازه بزرگتر از سایر فونت های متن می نویسند.
نام نویسنده را با یک پاورقی همراه کنید. در پاورقی باید آدرس الکترونیک نویسنده ذکر شود تا خوانندگان مقاله در صورت نیاز بتوانند با نویسنده ارتباط برقرار کنند. نوشتن سمت یا ویژگیهای بارز علمی نویسنده در پاورقی نیز مرسوم است.
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد انواع لودر و نقش و کاربرد آن در صنعت، در 60 اسلاید شامل انواع لودر و نقش و کاربرد آن در صنعت،لودر،انواع لودر،لودر چرخ زنجیری،لودر چرخ لاستیکی،Loader،ماشین های ساختمانی،اجزاء لودر،بکهو لودر،ماشینهای عمرانی،ویژگی های لودر،لودر معمولی،لودر خاکبرداری و... می باشد. قسمتی از متن:
لودر (Loader) نام ماشینی می باشد که در عملیات راهسازی همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین که در ابعاد مختلف ساخته می شود دارای ویژگی های خاصی نیز می باشد که آن را از دیگر ماشین آلات متمایز می کند.
لودر ها بطور وسیعی در کارهای ساختمانی برای حمل توده مواد (نظیر خاک و سنگ)، بارگیری کامیونها، خاکبرداری، حفاری وگاهی تسطیح (به عنوان بولدوزر) و… بکار گرفته میشوند. بر خلاف اسکریپرها که به طور همزمان برای بارگیری و حمل استفاده می شوند، لودر ها همواره باید به همراه ماشینهای انتقال دهنده مانند کامیونها به کار گرفته شوند. به طور کلی لودرها قادرند کارهای مختلفی را که در ۴ دسته زیر خلاصه میشود، انجام دهند:
بارگیری ماشین آلات حمل مواد خاکی: با لودر میتوان مواد خاکی نظیر شن، خاک معمولی، سنگ شکسته، پس ماند کارخانجات و واحدهای صنعتی و … را داخل کامیون و سایر وسایل باربر ریخت.
بلند کردن بار و انتقال آن: در کارهای ساختمانی با لودر میتوان مصالح بنایی از قبیل آجر، بلوک بتنی پیش ساخته و … را در محوطه کارگاه حمل و جابجا نمود.
خاکبرداری: این ماشین در کارهای خاکبرداری ساختمانها به خصوص گودبرداری خاک های سست تا متوسط بسیار سودمند است، کندن و جابجا کردن خاک و انباشته و بارگیری کردن آن با لودر سریعتر از سایر ماشین آلات صورت میگیرد.
تمیز کردن قشر سطحی زمین کارگاه: در زمین هایی که جنس آن زیاد سخت نیاشد، از لودر برای کندن و تمیز کردن محل کار استفاده میشود.
ویژگی های لودر
به طور مثال از مهم ترین ویژگی های لودر:
قابلیت حرکت بر روی انواع سطوح (خاک، گل، آسفالت، سنگ و غیره)
قابلیت کارکرد در دماهای مختلف
قابلیت کارکرد در شیب بالای 45 درجه در نوع چرخ زنجیری
قابلیت جابجایی انواع مواد مانند آسفالت، بتن، خاک، برف و غیره.
قابلیت حمل بار در شرایط خاص
قابلیت استفاده در مناطق جنگی و کاربردهای نظامی
با توجه به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد گردید، می توان لودر را به نوعی آچار فرانسه صنعت راهسازی نامید. ماشینی که حوادث طبیعی نیز بسیار پرکاربرد می باشد. به طور مثال در حوادث زلزله، آتش سوزی، برف، سیل و… همیشه مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالت کلی می توان گفت که لودر، نوعی از تراکتور است که معمولا دارای چرخ است (نوع زنجیری آن نیز موجود می باشد) که دارای دو بازویی موازی و یک باکت می باشد. این باکت ها، به صورتی ساخته شده است که بتواند مواد مختلف را در خود نگه دارد و بدون آنکه موارد تماسی با زمین داشته باشد جابجا نماید. البته شکل قرارگیری بازویی های دستگاه در مکانیزم و محور حرکت باکت تاثیر زیادی دارد.
به طور مثال در تصاویر زیر می توان مسیر حرکت دو شکل مختلف بازویی را مشاهده کرد:
برای مشاهده سایز بزرگتر بر روی تصاویر کلیک کنید.
انواع لودر
لودرهای چرخ زنجیری
چرخ زتجیری (Continuous track) که چرخ ممتد نیز نامیده می شود در برخی از ماشین آلات راهسازی استفاده می شود. این نوع از چرخ اجازه می دهد ماشین در زمین های گلی و نامناسب از نظر آسیب رسانی به لاستیک و همچنین شیب بالا قابل استفاده باشد. این نوع ماشین تا شیب 60 درجه در شرایط ویژه قابل استفاده است. البته باید توجه داشته باشیم که سرعت این ماشین آلات بسیار پایین است (بین 5 الی 8 کیلومتر در ساعت) و برای جابجایی در مسیرهای طولانی باید از ماشین باربری و کشنده ها استفاده شود.
لودر چرخ لاستیکی
این نوع لودر بیشتر در مناطقی که زمین مناسبی ذارد قابل استفاده است و با توجه به اینکه سرعت بالاتری دارد ، دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد. این محصول به دلیل اینکه چرخ لاستیکی دارد آسیبی به سطح زمین وارد نمی کند و در خیابان ها و محل هایی که سطح زمین مهم می باشد استفاده بیشتری دارد.
بکهو لودر
این نوع لودر به نوعی در صنعت راهسازی آچار فرانسه حساب می شود زیرا هم بیل مکانیکی می باشد هم اینکه توانایی های لودر را به همراه دارد. این محصول به دلیل اینکه دو کار همزمان را می تواند انجام دهد در اکثر پروژه ها قابل استفاده می باشد. قیمت و قدرت این ماشین نیز در مدل های مختلف متفاوت می باشد.
لودر
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمونه یک لودر در حال خدمترسانی در زمینلرزه دشتی (۱۳۹۲)
لودر (به انگلیسی: LOADER، به معنای حمل کننده) یکی از ماشینآلات راهسازی و ساختمانسازی است که به دو صورت چرخ لاستیکی و زنجیری میباشد.
شرکتهای زیادی از جمله کاترپیلار، کوماتسو، ولوو، هیتاچی، هیوندای و کاوازاکی در ساخت لودر فعالیت دارند.
لودر یکی از کاربردیترین ماشینآلات ساختمانی و عمرانی است. این ماشین که در اندازههای مختلف ساخته میشود به دلیل عملکرد و انعطافپذیری زیادی که دارد و نیز با کمک تغییر جام میتواند بسیاری از کارها را انجام دهد. لودر موارد استفاده بسیاری دارد که برخی از آنها عبارتند از: ایجاد خاکریزها، حفاری زیرزمین بناها، پرکردن خندقها، خاکریزی اطراف لولههای کارگذاشته شده در کانالها، بار کردن کامیونها، حمل بتن به محل قالبها و بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی. به ماشین لودر میتوان انواع ملحقات نظیر برف روب، کانال کن، لوله بر، لوله گذار و جرثقیل لیفت تراک را نصب کرد و کاربردهای دیگری ازآن گرفت.
انواع لودر
لودر چرخ لاستیکی
بخشی از متن:
فهرست مطالب
چکیده
فصل 1: نوسان ساز کنترل شونده با ولتاژ (VCO)
1-1- ملاحظات کلی
1-2- نوسان سازهای حلقوی
1-3- نوسان ساز کنترل شده با ولتاژ (VCO)
1-4- تنظیم نوسان سازهای حلقوی
1-5- مدل ریاضی VCO
1-6- مراجع فصل
فصل 2: حلقه ی قفل فاز (PLL) و شبیه سازی با MATLAB
2-1- آشکارساز فاز
2-2- توپولوژی پایه ی PLL
2-3- شکل موج های PLL در حالت قفل
2-4- گذارهای کوچک در حالت قفل
2-5- دینامیک PLL ساده
2-6- PLL های پمپ بار
2-6-1- مساله گیراندازی قفل
2-6-2- آشکارساز فاز/ فرکانس و پمپ بار
2-7- PLL پمپ بار ساده
2-8- شبیه سازی PLL های مختلف
2-8-1- PLL نوع اول
2-8-1- PLL نوع دوم
2-9- مراجع فصل
فصل 3: طراحی فیلتر آنالوگ با استفاده از انتگرال گیرهای مبتنی بر نوسان سازهای حلقوی
3-1- ملاحظات کلی
3-2- نوسان گرهای حلقوی در انتگرال گیرها
3-3- ویژگی های غیرایده ال انتگرال گیرها
3-4- فیلتر پایین گذر مرتبه ی اول با استفاده از انتگرال گیر مبتنی بر نوسان ساز حلقوی
3-5- نمونه ی آزمایشی فیلتر
3-6- بلوک های ساختمانی (BUILDING BLOCKS)
3-7- مقادیر اندازه گیری شده
3-8- نتایج
3-9- پیوست و توضیحات تکمیلی
3-10- مراجع فصل
فصل 4: شبیه سازی با HSPICE
4-1- تعریف گره و المان Hspice.
4-2- منابع ولتاژ و جریان در Hspice
2-1- منابع مستقل
4-2-2- منابع وابسته
4-3- نمایش عناصر غیرفعال
4-4- معرفی و مدل سازی و کاربرد عناصر نیمه هادی در برنامه HSpice
4-5- انواع متغیرها به عنوان خروجی
4-6- تجزیه و تحلیل گذرا (TRAN.)
4-7- چاپ و رسم خروجی های مورد نظر در تجزیه و تحلیل های مختلف
4-8- زیر برنامه در Hspice
4-9- شبیه سازی انتگرال گیر مبتنی بر نوسان ساز حلقوی
4-10-مراجع
... و انتگرال گیرها بلوک های ساختمانی مهم و کلیدی در بسیاری از مدار ها و سیستم های پردازش سیگنال آنالوگ می باشند. بهره ی DC انتگرال گیرهای مبتنی بر C- یا opamp-RC شدیدا به وسیله ی تقویت کننده ی رسانایی متقابل عملیاتی(OTA) که برای پیاده سازی این انتگرال گیرها مورد استفاده قرار می گیرد محدود می شود. همچنین روند و شیوه ی کوچک کردن ابعاد آن ها، مقاومت خروجی ترانزیستور را کاهش می دهد که این هم باعث تشدید این موضوع می شود. در این جا ما بکار گیری انتگرال گیرهای مبتنی بر نوسان گرهای حلقوی (ROIs) را برای طراحی فیلترهای آنالوگ با تعداد طبقات زیاد پیشنهاد و بررسی می کنیم. ROI های ساخته شده با وارونگرهای ساده ی CMOS در ولتاژهای کم، مستقل از معایب و ویژگی¬های غیرایده¬ال ترانزیستور مانند امپدانس خروجی محدود، بهره ی DC نامحدود ارائه می دهند. در نتیجه کوچک کردن ROI ها نسبت به فناوری ها و شیوه های جدید موثرتر و قابل اجراتر است. این پروژه شامل چهار فصل می باشد که در فصل اول در مورد نوسان سازهای کنترل شونده با ولتاژ با تکیه بر نوسان ساز حلقوی بحث شده است. در فصل دوم حلقه قفل فاز (PLL) را بررسی کرده ایم و PLL های مختلف را در نرم افزار MATLAB شبیه سازی نموده ایم. در شبیه سازی PLL ها، مقدار یکی از عناصر به کار رفته در PLL را تغییر می دهیم و اثر آن را بر خروجی PLL را بررسی می نماییم. موضوع فصل سوم طراحی فیلتر آنالوگ با استفاده از انتگرال گیرهای مبتنی بر نوسان ساز حلقوی می باشد و مزیت های این نوع فیلتر نسبت به فیلترهای مبتنی بر انتگرال گیرهای opamp-RC و C- و شبیه سازی های مربوط به آن آورده شده است. در فصل چهارم پس از آشنایی با نرم افزار Hspice، یک انتگرال گیر مبتنی بر نوسان ساز حلقوی را در نرم افزار Hspice شبیه سازی نموده ایم.
بخشی از متن:
آموزش ساخت استیکر
در این آموزش قصد داریم که آموزش ساخت استیکر تلگرام را به شما یاد بدیم
در این آموزش شما یاد خواهید گرفت که چطور میشه یک استیکر برای تلگرام ساخت
در این آموزش به شما یاد میدهیم که چطور میتوانید استیکر یک بازیگر یا هرکسی را که دوست دارید را بسازید
محتویات این پکیج شامل سه فیلم میباشد
فیلم اول به شما یاد میدهد که چگونه عکسی را که طراحی کردید را به داخل تلگرام بزنید و یک پک استیکر بسازید
فیلم دوم به شما یاد خواهد داد که چطور یک استیکر طراحی کنید
و فیلم سوم به شما یاد خواهد داد که چطور میتوانید استیکر یک بازیگر یا یک شخص را بسازید
===================================
با استفاده از این آموزش میتوانید استیکر های حرفه ای بسازید و حتی میتوانید با تبلیغات آن کسب درآمد کنید.
!قیمت این محصول فقط 6000 تومان میباشد!
بعد از پرداخت مستقیم به صفحه دانلود منتقل میشوید.
بخشی از متن:
مجموعه کتاب ها و مقالات نصب,طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای,بارانی,زیرزمینی و...
ارائه شده در فرمت های ورد(word) پاورپوینت و پی دی اف
بخشی از متن:
این پاورپوینت در مورد انواع جنگلها و قانون جنگلات در 58 اسلاید شامل انواع جنگلها و قانون جنگلات، جنگل،جنگلداری،قانون جنگلها،انواع جنگل،اهمیت و نقش جنگل ها،پراکندگی و انواع جنگل ها و مراتع ،جنگل های نیمه خشک،جنگل های حرا،جنگلهای گرمسیری ، جنگلهای معتدله ،جنگلهای شمالی یا تایگا، درخت،درختان جنگلی،جنگلهای ایران ،قانون موجود جنگلات و.... می باشد.
قسمتی از متن
*به طور کلی جنگل به بیومهایی گفته میشود که درختان و سایر گیاهان چوبی در آنها غالب هستند. جنگلها بر اساس خصوصیات گوناگونی دسته بندی شدهاند. بر حسب عرض جغرافیایی، جنگلها را به سه نوع یا تیپ عمده دسته بندی میکنند که هر یک از این انواع، خود به گروههای کوچکتری تقسیم میگردند. این سه نوع جنگل بر اساس طبقه بندی بر حسب عرض جغرافیایی عبارتند از: جنگلهای حارهای یا گرمسیری، جنگلهای معتدله، جنگلهای شمالی یا تایگا.
*انهدام وتبدیل جنگلات به زمین زراعتی ،تعین حدود جنگلات
*مکلفیت های مردم و دولت در کنترول حریق ،استفاده از چوبهای جنگلات به مقاصد فنی ، بهره برداری منابع جنگلی باکسب اجازه امارت ، استفاده ازچوب وچراگاه های جنگل امارتی
*قطع درختان به منظور اصلاح وبهبود وضع جنگلات ، صرف به اجازه وزارت زراعت ومالداری صورت گرفته میتواند .
* ممنوعیت تخریب برجهای ترصد ، تاسیسات سرکها وسائرتسهیلات
*سیاحت ، فلمبرداری وعکاسی ازنقاط ممنوعه وجمع اوری محصولات نباتی وحیوانی جنگلات جواز ندارد.
*مشخصه اصلی جنگلهای گرمسیری یا حارهای این است که بیشترین تنوع گونههای زیستی جهان را دارند. این جنگلها با تنوع زیستی غنی و خارق العاده خود، حداقل دو پنجم کل گونههای گیاهی و جانوری زمین را در خود جای دادهاند. جنگلهای گرمسیری، در نزدیکی استوا در ناحیه محدود شده به عرضهای جغرافیایی ۵/۲۳ درجه شمالی و ۵/۲۳ درجه جنوبی واقع شدهاند. یکی از ویژگیهای این جنگلها وجود فصلهای مشخص و محدود در آنهاست. زمستان در این جنگلها وجود ندارد و فقط دو فصل (بارانی و خشک) در آنها دیده میشود.
*راجع به تخلفات از قانون صراحت داده شده است و هم چنان به دلیل اینکه قانون جزا درکشور وجود دارد بنأ جزا و جریمه ها برای متخلفین مطابق به شریعت درقانون ذکر شده است.
*مشارکت مردم در تنظیم جنگلات نهایی گردید،که اساس آنرا استراتیژی انکشاف ملی افغانستان شکیل میدهد.
*با نظر داشت پالیسی موجود دولت در قسمت تنظیم و استفاده از جنگلات وعلفچر نیاز به یک قانون که بتواند حق استفاده و مشارکت مردم در تنظیم جنگلات را تأمین نماید، بمیان آمد.
.1اداره و تنظیم منابع جنگلات به اساس مشارکت مردم
.2تأمین استفاده پایدار ازمنابع جنگل به منظور حفظ توازن بین:
* بلند بردن ظرفیت تولیدی جنگل به منظوررفع نیازمندی های اقتصادی و معیشتی
*حفاظت و احیای منابع جنگلات
.3تطبیق مکلفیت های قانونی دولت با اتخاذ تدابیر لازم برای بهره برداری معقول از منابع طبیعی وبهبود شرایط ایکولوژیکی .
تنظیم پایدار جنگلات
*ملکیت منابع جنگل
*موجودی منابع جنگلات ملی
*پلان های ولایتی تنظیم جنگل
*تعیین حدود ساحات جنگل
*جنگلهای معتدله در شرق آمریکای شمالی، شمال شرقی آسیا و غرب و مرکز اروپا به چشم میخورند. فصلهای مشخص با یک زمستان مشخص، خصوصیت این جنگلها هستند. آب و هوای این جنگلها معتدل است و یک فصل رویش ۲۰۰-۱۴۰ روزه در آنها وجود دارد. دما از ۳۰- درجه تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است و میزان بارندگی سالیانه ۱۵۰۰-۷۵۰ میلی متر میباشد.