بخشی از متن:
در این پایان نامه رفتار کمانش ورق های دایره ای شکل مرکب با استفاده از تئوری المان محدود و نرم افزار ANSYS مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این پایاننامه بدست آوردن بارهای فشاری کمانش در مودهای مختلف می باشد.
فصل اول مقدمه ای در مورد مواد کامپوزیت می باشد.
در فصل دوم به معرفی ماتریسهای به کار رفته در ساخت مواد مرکب و بعضی از ویژگیهای آنها پرداخته شده است.
در فصل سوم الیاف و تقویت کننده های پر کاربرد در ساخت کامپوزیتها بررسی شده است.
در فصل چهارم به معرفی روش ساخت کامپوزیتها و پروسه تولید آنها اشاره شده است.
فصل پنجم به کاربرد کامپوزیتها در صنایع مختلف اختصاص یافته است.
در فصل ششم مقدمه ای از تئوری حاکم برمواد مرکب و پیش بینی رفتار شکست این مواد می باشد.
در فصل هفتم معادلات حاکم بر کمانش ورقهای کامپوزیت و معادلات تعادل آنها ارائه شده است.
پدیده کمانش در مورد بسیاری از سازه ها و جزء های تحت تاثیر نیروی فشاری مطرح می باشد. برخلاف تیرها که پس از کمانش بدون تحمل بار زیادی دچار تسلیم می شوند، ورقها می توانند پس از وقوع کمانش در مواردی تا چندین برابر بار کمانش را تحمل کنند. استفاده از این توانایی ورقها گامی مهم و موثر درجهت بهینه سازی، سازه های هوایی شده است.
در فصل هشتم مقدمه ای در مورد روشهای المان محدود و نرم افزار ANSYS ارائه شده است.
در فصل نهم، به معرفی المانها و روشهای تحلیل کمانش مواد مرکب در نرم افزار ANSYS پرداخته شده است. در ادامه، تحلیل گام به گام کمانش ورقهای مرکب و معرفی دستورات مربوط به هر مرحله صورت گرفته است.
در فصل دهم نتایج بدست آمده از 60 مورد تحلیل کمانش ارائه شده است.
و بالاخره در فصل یازدهم به مقایسه و تحلیل داده های بدست آمده اختصاص یافته است. در پایان نتیجه گیری و پیشنهاد برای ادامه کار پژوهش آمده است.
چکیده
فصل اول: مقدمه ای بر مواد مرکب
1-1- کامپوزیت چیست؟2
1-2- مزایای کامپوزیتها4
1-3- محدودیتهای کامپوزیتها7
1-4- تاریخچه صنعت کامپوزیتها8
1-5- فازهای کامپوزیتی و تقسیم بندی کامپوزیتها10
1-6- خواص کامپوزیتها12
1-7- مقاومت کامپوزیتهای لیفی14
فصل دوم: ماتریسها (رزیتها)
2-1- ماتریسها18
2-2- پلیمریزاسیون19
2-3- پلیمرهای گرما سخت و گرما نرم20
2-4- رزینهای ترموپلاستیک (گرما نرم)20
2-5- رزینها گرما سخت (ترموست)21
2-6- نقش ماتریسها22
2-7- رزینهای اپوکسی23
2-8- معایب رزینهای اپوکسی24
2-9- تقسیم بندی انواع تجاری رزینهای اپوکسی24
2-10- رزینهای پلی استر غیراشباع25
2-11- انواع رزینهای پلی استر تجاری26
2-12- خصوصیات رزینهای پلی استر28
2-13- معایب رزینهای پلی استر غیراشباع28
2-14- رزینهای فنولیک29
2-15- خواص و کاربردهای رزینهای فنولیک30
2-16- معایب و محدودیتهای رزینهای فنولیک30
2-17- ماتریسهای فلزی31
فصل سوم: الیاف (تقویت کننده ها)
3-1- تقویت کننده ها33
3-2- تقویت کننده های لیفی33
3-3- الیاف شیشه35
3-4- مزیتهای اصلی الیاف شیشه35
3-5- عیوب اصلی الیاف شیشه36
3-6- سایز الیاف38
3-7- آهار39
3-8- خواص الیاف شیشه40
3-9- الیاف پیشرفته41
3-10- الیاف بور42
3-11- خواص و کاربرد الیاف بور43
3-12- الیاف سیلیکون کاربید44
3-13- الیاف سیلسیم کاربید44
3-14- الیاف آلومینا45
3-15- الیاف کربن وگرافیت46
3-16- الیاف کربن46
3-17- خواص الیاف کربن و گرافیت48
3-18- کامپوزیتهای کربن و گرافیت48
3-19- مزیتهای اصلی الیاف کربن49
3-20- بحث میکروسکوپی در مورد الیاف کربن49
3-21- الیاف آرامید یا پلی آمیدهای حلقوی50
3-22- خصوصیات آرامیدها51
3-23- الیاف پلی اتیلن52
3-24- الیاف سرامیکی52
3-25- مقایسه الیاف مختلف53
فصل چهارم: ساخت مواد مرکب
4-1- فرایندهای ساخت کامپوزیتها56
4-2- قالب گیری باز56
4-3- قالب گیری بسته57
4-4- تقسیم بندی براساس حجم تولید58
4-5- تعاریف فرایند قالب گیری باز59
4-6-تعاریف بکار بردن رزین59
4-7- روش لایه گذاری دستی60
4-8- روش پاشش توسط پیستوله62
4-9- فیلامنت وایندینگ63
4-10- قالب گیری فشاری66
4-11- روش کششی69
4-12- قالب گیری با کیسه خلاء70
4-13- فرایند تزریق در خلاء73
4-14- قالب گیری به روش انتقال رزین RTM74
فصل پنجم: کاربرد کامپوزیتها
5-1- مقدمه79
5-2- صنایع حمل و نقل جاده ای79
5-3- استفاده از مواد کامپوزیت در ساخت تانکهای جنگی و سلاح81
5-4- کاربرد کامپوزیتها در صنایع هوا فضا82
5-5- استفاده در ساخت فضاپیماها84
5-6- استفاده کامپوزیتها در صنایع حمل و نقل ریلی86
5-7- کاربرد کامپوزیتها در واحدهای شیمیایی86
5-8- کامپوزیتها درصنعت دریایی88
5-9- صنایع الکتریکی88
5-10- صنعت هسته ای89
فصل ششم: تئوری حاکم بر مواد مرکب
6-1- مقدمه91
6-2- رفتار ماکرومکانیک یک لایه91
6-3- ثابتهای مهندسی برای مواد ارتوتروپ95
6-4- جهت گیری الیاف در مواد مرکب96
6-5- استحکام در مواد مرکب96
6-6- تئوریهای شکست در حالت دو محوری بر مواد ارتوتروپ97
6-7- تئوری تنش حداکثر97
6-8- معیار کرنش حداکثر98
6-9- تئوری Tsai-Hill99
6-10- تئوری Tsai-Wu101
فصل هفتم: کمانش پوسته ها و مباحث تئوری مربوط به آن
7-1- مقدمه104
7-2- معادلات غیرخطی تعادل ورق106
فصل هشتم: آشنایی با المان محدود و نرم افزار ANSYS
8-1- مقدمه126
8-2- مسائل مهندسی126
8-3- روشهای عددی127
8-4- تاریخچه ای کوتاه بر روش المان محدود و نرم افزار ANSYS128
8-5- مراحل اصلی در روش المان محدود131
8-6- توابع شکل (Shape Function)132
8-7- تقسیم بندی یک ناحیه به تعدادی المان برای المانهای یک بعدی133
8-8- معرفی توابع شکل برای یک المان خطی134
8-9- خواص توابع شکل145
8-10- المان درجه دوم136
فصل نهم: مدل سازی مواد مرکب در ANSYS 5.4
9-1- مقدمه139
9-2- مدل سازی مواد مرکب در روش h-method139
9-3- المان Sheel-91139
9-4- المان Shel-99141
9-5- المان Solid-46142
9-6- مدل سازی مواد مرکب در روش p-method143
9-7- روش تعریف ساختارهای لایه ای144
9-8- روش تعریف خصوصیات هر لایه بطور جداگانه144
9-9- تفاوت روش p-method / h-method144
9-10- روش تحلیل کمانش در نرم افزار ANSYS145
9-11- نکاتی در مورد مش بندی توسط نرم افزار ANSYS145
9-12- نکاتی در مورد تحلیل کمانش148
9-13- تحلیل ورق های دایره ای شکل در نرم افزار ANSYS149
9-14- حل مساله کمانش توسط دستورات APDL160
9-15- برنامه APDL برای حل مساله کمانش161
فصل دهم: نتایج
10-1- مقدمه170
10-2- ملاحظات170
فصل یازدهم: نتیجه گیری و پیشنهاد برای ادامه کار
11-1- مقدمه247
11-2- نقش ضخامت بر بارهای حاصل از کمانش247
11-3- نقش مدولهای الاستیسیته250
11-4- زاویه الیاف و تاثیر آن در کمانش252
11-5- پیشنهاد برای ادامه کار253
مراجع255
ضمائم256
بخشی از متن:
چکیده
الف. موضوع و طرح مسئله (اهمیت موضوع و هدف) : این پژوهش با عنوان «بررسی و مقایسه ضرب المثل های عربی، فارسی و انگلیسی، با یک مقدمه، دو باب و نتیجه گیری در … صفحه زیر نظر استادان دکتر تقیه و دکتر منافی تنظیم شده است. هدف تحقیق حاضر، گردآوری و مقایسه ضرب المثل های مشترک میان سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی میباشد.
ب. مبانی نظری شامل مرور مختصری از منابع ، چارچوب نظری و پرسشها و فرضیه ها:
در تدوین این پایان نامه از کتابها و واژه نامه های معتبر در ارتباط با موضوع پایان نامه استفاده
شده است.
پ. روش تحقیق شامل تعریف مفاهیم، روش تحقیق، جامعه مورد تحقیق، نمونه گیری و روشهای نمونه گیری ، ابزار اندازه گیری و نحوه اجرای آن ، شیوه گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها:
این تحقیق از نوع توصیفی بوده و از طریق مطالعه و بررسی کتابخانه ای انجام شده است.
ت. یافته های تحقیق:
مهم ترین یافته ی تحقیق در این پایان نامه ، معادل یابی برای ضرب المثل های عربی در زبانهای فارسی و انگلیسی است.
ث. نتیجه گیری و پیشنهادات:
در مورد بررسی و مقایسه ی ضرب المثل های سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی تا کنون پژوهش در خور توجهی انجام نشده است. بنابراین این پایان نامه سعی بر آن دارد تا در حد امکان پاسخگو بخشی از دشواری های معادل یابی ضرب المثل های این سه زبان باشد.
در خاتمه پیشنهاد میشود در موضوعات زیر نیز تحقیق شود:
1- ضرب المثل هایی که اشتراک لفظی دارند. 2- ضرب المثل هایی که اشتراک معنوی دارند.
3- ضرب المثل هایی که اشتراک لفظی و معنوی دارند. 4- ضرب المثل های متضاد
الفهرس
الإهداء ب
الشکر و العرفان ج
المقدمة د
التمهید 1
تعریف المثل 1
أنواع المثل العربی 2
مصنفات الأمثال العربیة 3
الأطوار تاریخیة للـأمثال العربیة 6
ارشادات عامة 8
الباب الأول
الأمثال المشترکة بین اللغات الثلـاث: العربیة، و الفارسیة، و الإنکلیزیة 9
الباب الثانی
الأمثال الدینیة 323
الخاتمة 337
ملخص باللغة الفارسیة 338
بخشی از متن:
این مجموعه شامل مطالبی پیرامون زندگی دکتر قیصر امین پور و تحوّلات اجتماعی در سه دهه ی شعر ایشان ( 1364-1357 ) ، ( 1375-1364 ) ، ( 1385-1380 ) مورد بحث و برّرسی قرار گرفته است هدف از این تحقیق : شناخت افکار ایدئولوژیکی شاعر ، آشنایی با تعهّدات اخلاقی و اجتماعی ، مردم گرایی و انسان گرایی شاعر ، احتراز شاعر از گروه ها و دسته های دوره ای شناخت ، شخصیّت علمی و آکادمیک ایشان به عنوان استاد دانشگاه و نگاهی به بُعد روان شناسی شاعر در سرودن هر اثر می باشد .
روش تحقیق برای رسیدن به هدف مورد نظر ، گردآوری فیش ، مطالعات کتابخانه ای و کاربرد اینترنت همراه با روش توصیف و کاربرد می باشد .
طبق تحقیقات انجام شده قیصر شاعری هم درد است که از میان توده ی مردم ظهور می کند امّا هیچگاه توده ای نمی شود . قدرت اعتراض و شکایت شاعر و شیوه ی روایی گری او در رساندن اخبار جنگ شایسته ی تحسین است .
او خود فرزند جنگ بود و تنها دیده ها را می سُرود نه شنیده ها را .
او از ابتدا شاعر انقلاب و دفاع مقدّس بود و در میانه ی عمر تبدیل به شاعری از جنس مردم گشت و سرانجام به دنبال خویشتن خویش می گشت تا نیمه ی پنهای خویش را کشف و جوابی برای سؤال های فلسفی خویش بیاید و سرانجام از دور ، دستی بر آتش رساند و عارفی عاشق گونه در لباس عرفانی ظاهر شد . او بی تفاوت بود ، بی تفاوت به زر و زور ، بی تفاوت به ریاکاری و نمایش مردم و بی تفاوت به خودش . آن زمان که خود را شناخت خود را به خدایش باخت و با هجرت از این دنیا ساخت .
فهرست مطالب
مقدّمه 1
اهمیّت تحقیق 2
اهداف تحقیق 2
روش تحقیق 3
پیشینه ی تحقیق 3
فصل اوّل : تعریف نقد
1-1 نقد چیست ؟ 4
2-1 نقد ادبی 7
3-1 نقد ادبی ایران و جهان 9
پی نوشت های فصل اوّل 19
فصل دوّم : معرّفی قیصر امین پور
1-2 زندگی نامه ی قیصر امین پور 20
2-2 دوره ی اوّل شاعری قیصر ( دهه ی اوّل ) 23
3-2 دوره ی دوّم شاعری قیصر ( دهه ی دوّم ) 45
4-2 دوران سوّم شاعری قیصر ( دهه ی سوّم ) 53
5-2 دوران کمال شاعر 59
6-2 اوضاع سیاسی و اجتماعی در دهه ی اوّل 66
7-2 تأثیر اوضاع سیاسی و اجتماعی بر ادبیّات 70
8-2 شعر مقاومت و ویژگی های آن 74
9-2 قیصر و شعر مقاومت 81
10-2شعر آیینی و ویژگی های آن 87
11-2 قیصر و شعر آیینی 91
12-2 تحوّل در شعر قیصر 98
13-2 تحوّل در قالب و فرم ( فضای بیرونی شعر ) 103
14-2 تحوّل در محتوا و مضمون ( فضای درونی شهر ) 112
پی نوشت های فصل دوّم 123
فصل سوّم : ویژگی های سبکی شاعر
1-3 لغات و ترکیبات 124
2-3 کنایه ها و اصلاحات عامیانه در شعر 182
3-3 طنزهای با محتوا 199
4-3 گوناگونی موضوعات 210
5-3 مضمون بکر 273
6-3 وزن ریتمیک در شعر 279
7-3 استفاده از قالب های مُدرن 283
8-3 استفاده از آیات و روایات 290
9-3 نحوه ی نگرش 299
10-3 نوستالوژی در شعر قیصر 306
11-3 اگزیستانسیالیستی دینی در شعر قیصر 315
12-3 عینیّت و ذهنیّت در شعر قیصر 322
پی نوشت های فصل سوّم 328
فصل چهارم : صور خیال در شعر قیصر
1-4 استعاره و تشبیه در شعر قیصر 329
2-4 تکرار در شعر قیصر 338
3-4 تکرار در مجموعه ی تنفّس صبح و در کوچه آفتاب 338
4-4 تکرار در مجموعه ی آینه های ناگهان 342
5-4 تکرار در مجموعه ی گلهای 353
6-4- تکرار در مجموعه ی دستور زبان عشق 358
7-4 تکرار آوایی در شعر قیصر 361
8-4 ایهام و لکنت آرایی ایهام در شعر قیصر 379
9-4 تضمین در شعر قیصر 389
10-4 عنصر رنگ آمیزی در شعر قیصر 397
پی نوشت های فصل چهارم 418
فصل پنجم : مقایسه ی شعر قیصر با سهراب
1-5 سهراب سپهری 419
2-5 اختلاف اساسی در محتوای شعر قیصر و سهراب 426
3-5 اشتراک اساسی در محتوای شعر قیصر و سهراب 437
4-5 مقایسه ی کاربرد وزن در اشعار سهراب و قیصر 441
5- 5 مشترکات در حوزه ی زبان قیصر و سهراب 449
6-5 اشتراک مضامین در اشعار قیصر و معاصرانش 453
پی نوشت های فصل پنجم 464
نتیجه گیری 465
فهرست منابع 466
فهرست مقاله ها 468
پیوست ها
بخشی از متن:
نقد جامعهشناسی برخلاف آنچه در نگاه نخست به نظر میآید، تنها بررسی تأثیر مستقیم رخدادهای اجتماعی مشخصی بر ادبیات یک دوره نیست و برخلاف بسیاری مکاتب دیگر نمیتوان یک مقطع معین تاریخی و یک محدودهی مشخص جغرافیایی و فرهنگی برای آن درنظر گرفت. بلکه در طول سالها افت و خیزهای فراوانی را پشت سرگذاشته و با جریانهای بسیار در پیوسته است.
یکی از مهمترین این جریانها که پیوندی گسستناپذیر با جامعهشناسی دارد، نقد فمنیستی است. بسیاری از منتقدان، فمنیسم را شاخهای از نقد جامعهشناسی میدانند که در آن به جامعه از رهگذر امکانات و شرایطی مینگرد که همواره از زنان دریغ داشته شده است.
این رساله ابتدا به معرفی مشروح رویکرد جامعهشناسی میپردازد و ویژگیهای اصلی آن را جست و جو میکند و مهمترین گرایشهای این گونهی نقد ادبی را معرفی میکند. فصل دوم رمان سووشون را براساس شیوههای این رویکرد تحلیل میکند و مناسبات سووشون را با جامعهای که در آن شکل گرفته و نیز جامعهای که روایتش میکند مورد کنکاش قرار میدهد. در فصل سوم از رویکرد فمنیستی و نقد ادبی سخن میرود و در فصل پایانی سووشون از چشمانداز این رویکرد نوآیین و در حال شکلگیری بررسی میشود.
فصل اول
معرفی رویکرد جامعهشناسی
پیوندهای جامعه و ادبیات در نگاه نخستین
نخستین تصوری که از شنیدن ترکیب جامعهشناسی ادبیات در ذهن نقش میبندد، احتمالاً بررسی تأثیر مستقیم رخدادهای اجتماعی مشخصی بر ادبیات یک دوره و به ویژه نمودهای معین آن در آثاری خاص است.
اما حتی پیش از آنکه به سراغ آنچه ناقدان کهنه و نو در این باره گفتهاند، برویم با تأمل در مجموعهی نسبتهای محتمل میان ادبیات و جامعه میتوانیم آرام آرام دریابیم که این ماجرا بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که در آغاز میپنداشتیم، ببینیم پیوندها و تأثیر و تأثرات متقابل میان دو مفهوم گستردهی جامعه و ادبیات چه ابهاماتی در ذهن ما برمیانگیزند:
1ـ آیا میتوان از عکس این نسبت یعنی تأثیر ادبیات بر جامعه نیز سخن گفت؟
2ـ آیا میتوان این رابطه را تأثیر و تأثری دوجانبه و دیالکتیکی دانست؟
3ـ آیا جامعه مستقیماً بر متن ادبی تأثیر میگذارد یا به واسطهی تأثیر بر نویسنده؟
4ـ آیا حوادث جامعه مستقیماً براثر ادبی تأثیر مینهند یا آنکه حوادث اجتماعی با تحولی که در فضای فرهنگی و ادبی ایجاد میکنند، اثر را تحت تأثیر قرار میدهند؟
5ـ آیا نویسنده حتماً باید تحت تأثیر فضای اجتماعی قرار گیرد یا آنکه در مواردی باید در برابر این تأثیر ایستادگی کند و حتی آن را خنثی و یا دیگرگون سازد؟
6ـ تأثیر جامعه بر ادبیات در قلمرو خود آگاه نویسنده جای دارد یا ناخودآگاه؟
7ـ تأثیر جامعه بر ادبیات به جنبهی هنری ـ ادبی متن باز میگردد یا اثر از طریق تأثیر بر فضای فکری دوران و ذهنیت نویسنده از جامعه رنگ میپذیرد؟
8ـ آیا تأثیرپذیری از جامعه صرفاً در آثار رئال تحققپذیر است؟
9ـ آیا تأثیرپذیری از جامعه محدود به انواع و قالبهای خاصی است؟ آیا اثرپذیری شعر و داستان با اثر تغزلی و تعلیمی به یک نسبت است؟
10ـ آیا میتوان از اثرپذیری اجتماعی نظریههای ادبی سخن گفت؟
11ـ آیا منظور از جامعه در این تعابیر صرفاً جنبههای سیاسی را دربر میگیرد؟ آیا تأثیر جامعه به معنای تأثیر حکومت و ایدئولوژی خاصی است؟
12ـ آیا ممکن است تأثیرات اجتماعی در مورد دو نویسنده، یا دو متن متفاوت و یا حتی متضاد باشد؟ آیا ممکن است اثری به گونهای منفی و واکنشی تحت تأثیر جامعه قرار گیرد؟
13ـ واقعیتهای اجتماعی براثر تأثیر مینهند یا آرمانهایی که هنوز تحقق نیافتهاند؟
14ـ آیا نشانههای اثرپذیری اجتماعی اثر ادبی به طور پراکنده در متن منتشر است یا آنکه ساخت کلی متن از جامعه اثر میپذیرد؟
15ـ آیا اثر تحت تأثیر و نمایشگر بخش و طبقهی خاصی از جامعه است یا میکوشد تصویری از همهی جوانب اجتماع به دست دهد؟
16ـ آیا اثر با مقطع معینی از جامعه نسبت دارد یا با گسترهای تاریخی از اجتماع در ارتباط است؟
17ـ آیا روابط اثر و جامعه به گونهای آشکار مطرح شده است یا به صورتی پنهان و نامستقیم؟
18ـ آیا اثر همواره صرفاً به روایت بیکم و کاست فضای جامعه دست میزند یا در آن تصرف و اغراق میکند و احیاناً با دیدگاهی ناقدانه به آن مینگرد؟
19ـ آیا آثار نویسندگانی که ظاهراً به جامعه توجهی نشان نمیدهند، برکنار از هرگونه تأثیر اجتماعی است؟
20ـ آیا نگاه اجتماعی به ادبیات الزاماً به معنای داوری ارزشی و نگاه تعهدآمیز است؟
بیتردید با تأمل بیشتر میتوان بر این پرسشها افزود و یا بسیاری از آنها را به شکلی دقیقتر و فنیتر مطرح کرد.
مسألهی پیوند جامعه و ادبیات بسیار پیچیده و دارای جوانبی گوناگون است و همواره در مباحث نقد ادبی حضور داشته است. در حقیقت گرایشهای گوناگون جامعهشناسی ادبیات یا مکاتب دیگری که به نحوی با این قلمرو ارتباط یافتهاند، هرکدام به بخشهایی از این زمینهی پهناور توجه کردهاند و در پی پاسخ تنها تعدادی از پرسشهای بیست گانهی پیش گفته، برآمدهاند.
چشمانداز تاریخی جامعهشناسی ادبیات
گزارش تمام تأملات پیرامون مسائلی که به گونهای به نسبت جامعه و ادبیات پیوند دارد، به صورتی دقیق، سزاوار و منسجم و در عین حال موجز بسیار دشوار است. تقریباً همهی شاخههای خرد و کلان نقد ادبی، بعدی جامعهشناسی نیز دارند. جامعهشناسی ادبیات برخلاف بسیاری مکاتب دیگر در یک مقطع معین تاریخی و یک محدودهی مشخص جغرافیایی و فرهنگی، دارای سیر تکوین، اوج و افول آشکاری نیست و پیوسته در حال اُفت و خیز و بازگشت به جریانهای پیشین بوده است. از اینها گذشته مناسبات جامعه و ادبیات چندان عام و گسترده است که میتوان ادعا کرد هیچ دورهی تاریخیای خالی از ذهنیتی هر چند مبهم و کلی و نظریهای هرچند خام و نارسا در این باره نبوده است.
به هر روی می کوشیم در این مجال اندک پس از اشارهای گذرا به ریشههای تاریخی جامعهشناسی ادبیات در مفهوم فنی امروزی آن، جریانهای عمده، چهرههای ممتاز و مفاهیم کلیدی این قلمرو پهناور را معرفی کنیم و با اشاراتی کوتاه به واپسین جریانها که در زمانی نزدیک به ما متولد شدهاند، به مسیر تحولات در پیش رونگاهی بیندازیم.
هنر و جامعه: همزادان دیروز
ارتباط هنر و جامعه از اساسیترین مسائلی است که توجه تاریخنگاران هنر و زیباییشناسی را به خود جلب کرده است.
بیگمان یکی از نامدارترین و گستردهترین پژوهشها در این زمینه، کتاب تاریخ اجتماعی هنر نگاشتهی آرنولد هاوزر است، که تاریخ هنر را از منظری کاملاً اجتماعی بررسی کرده است و پیوند تحولات هنری و ایجاد سبکهای جدید و از میان رفتن سبکهای پیشین را با تحولات مختلف اجتماعی آشکار ساخته است و تولد یا زوال جریانات را با وقوع حوادث معین اجتماعی گره میزند.1
ارنست فیشر در ریشهیابی ارتباط هنر و جامعه به اصل «تصورناپذیری ابزار بدون انسان و انسان بدون ابزار» توجه میدهد. فیشر میپندارد انسان از آغاز همان گونه که ابزار و سلاح میساخت و در جست و جوی خوراک و پناهگاه بر میآمد، به کارهای هنری نیز دست مییازید، نقاشی و پیکرتراشی میکرد و به هنگام کارهای دستهجمعی، ترانه میخواند.2
دکتر آریانپور ـ از پیشگامان جامعهشناسی و جامعهشناسی هنر در میهمن ما ـ نیز پس از بررسی دیدگاههای گوناگون دربارهی منشأ هنر، نگرشها یی را که به شیوهای هنر را با فردیت هنرمند پیوند میدهد، به یک سو مینهد و به این نتیجه میرسد که اجتماع، مهمترین منشأ پرورش شکوفایی هنر ابتدایی است.3
در زندگی ابتدایی، جمع انسانی اهمیت بسیار داشت. زندگی معنای خویش را از جمع و روابط انسانی به دست میآورد ـ ذهنیتی که تا امروز همچنان تداوم یافته است. اشکال گوناگون هنری زبان، آوازهای موزون و مراسم جادویی ـ کوششی جمعی بود که همهی انسانها در آن مساهمت داشتند. هنر وسیلهای برای تسخیر طبیعت و حیوانات توسط جامعهی انسانی به شمار میرفت. هنر فردی اساساً مفهومی متأخر و حتی امروزین است. پیشرفت زندگی اجتماعی انسانها، یک جانشینی و رویآوری آدمی به کشاورزی مفهوم هنر را دیگرگون ساختند.4
تقسیم کار و تخصص که پیامدهای مستقیم و ضروری شکلگیری تمدن بود، رفته رفته هنر را پدیدهای ویژه و هنرمندان را گروههای ممتاز ساخت. در این جامعهی تازه شکل گرفته دیگر نه هنرمند، هنر خویش را به منزلـهی ابزار مینگریست و از آن تنها برای بهرهبرداری از طبیعت سود میجست و نه هنر و جامعه میتوانستند یگانگی آغازین خود را پاس دارند. پنداری «من» هنرمند و بسیاری مسائل غیراجتماعی دیگر این دو را از هم جدا میکرد.
با آنکه از آن سالهای دیرینه و جادویی هم نهادی و همانی هنر و جامعه دور افتادهایم اما آثار پدیده آمده، هنوز هم این ارتباط دوسویه را می نمایانند.
بخشی از متن:
........................................
کد متلب حذف نویز از سیگنال به همراه مقاله راهنما
خط های برنامه حاوی توضیحات لازم به صورت کامنت هستند.
بسته دانلودی حاوی کد متلب و مقاله مرجع است.
برای مشاهده نتایج کافیست کد را در نرم افزار متلب Run نمایید.
........................................
بخشی از متن:
در این فایل یک مقاله جامع در مورد ژن های دخیل در بیماری زایی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس و تفاوت سطح بیان 23 ژن دخیل در شدت بیماری زایی این باکتری در سه فاز مختلف از بیماری زایی یعنی تشکیل کلنی بینی یا بیوفیلم ،باکتریمیای اولیه و عفونت قلبی ناشی از باکتری استاف بررسی شده و ژنهایی که در هر مرحله تغییر بیان داشته اند معرفی شده است . مقاله انگلیسی اصلی به همراه ترجمه تایپ شده روان مقاله برای عزیزان در این فایل آماده شده
لینک دانلود مقاله اصلی به صورت رایگان
http://mbio.asm.org/content/6/1/e02272-14.full.pdf
ادرس را در نوار ادرس کپی کرده و اینتر را بزنید
بخشی از متن:
دانلود رساله کامل کارشناسی معماری با موضوع هتل 3 ستاره
فایل پی دی اف 247 صفحه ای
این رساله شامل :مقدمه , تاریخچه , توریسم , مفهوم جهانگردی , رنسانس, انقلاب صنعتی , سیاست در دوره های مختلف ,عهد باستان , انواع جهانگردی , ایران گردی و محیط زیست , جاذبه های سیاسی , تجاری و...,انواع کاروانسرا , نمونه های هتل , انواع هتل , شناخت و نکات ضروری , مبانی نظری , محور اقتصادی , کانسپت , فرضیات , روش تحقیق ,
بخشی از متن:
شبیه سازی فرآیند حفاری لیزری (Drilling) به صورت کدنویسی در نرم افزار متلب
خط های برنامه حاوی کامنت های مورد نیاز جهت آشنایی با نحوه اجرای برنامه است.
برای مشاهده نتایج کافیست شبیه سازی را در نرم افزار متلب اجرا نمایید.
بخشی از متن:
ساختار کلی نظام آموزش
• آموزش رسمی پیش دانشگاهی
• آموزش پایه
• آموزش پیش دبستانی
• آموزش ابتدایی
• آموزش متوسطه
• آموزش عالی
• آموزش بزرگسالان
• آموزش استثنایی
• آموزش معلمان
• آموزش ضمن خدمت
• آموزش غیر رسمی
آموزش رسمی پیش دانشگاهی
از آنجایی که اصل اساسی درساختار آموزشی کشور سوئد بر فراهم آوردن امکانات آموزشی برای کلیه شهروندان سوئدی بدون توجه به پیشینه قومی واجتماعی و تابعیت فردی آنان استوار میباشد، از این روی کلیه مدارسی که از قوانین آموزشی پایه تبعیت مینمایند (مدارس ابتدایی و مقدماتی و تکمیلی متوسطه) به صورت فراگیر طراحی شدهاند تا کلیه نسل جوان را تحت پوشش قرار دهند.
علاوه برمواد درسی، کتب آموزشی مدارس ابتدایی ومقدماتی و تکمیلی متوسطه مراکز آموزشی سراسر کشور یکسان است. قوانین کشوری خاصی نیز در خصوص ساختار آموزشی کشور در قوانین آموزشی کشور توسط مجلس ملی به تصویب رسیده است. تحصیلات ویژه بزرگسالان نیز درکشور سوئد از سابقه تاریخی طولانی برخوردار بوده وگزینه های گوناگونی درسراسر کشور جهت ادامه تحصیلات وجود دارد. تحصیلات ویژه بزرگسالان به صورت یکسان با آنچه در مدارس، از ابتدایی تا متوسطه، ارائه میگردد، بخشی از ساختار مدارس عمومی محسوب میگردد. این امتیاز خود به هر فرد این امکان را میدهد که به تکمیل تحصیلات خود تا مقطع متوسطه مبادرت نموده و مجددا به ساختار رسمی مدارک آموزشی بپیوندد . بنابراین آموزش در سوئد از نظر ساختاری به صورت دورههای آموزشی یکسان از سطح ابتدایی تا آموزش متوسطه وآموزش بزرگسالان برای کلیه شهروندان سوئدی فراهم میباشد. علاوه براین طرحهای مالی گوناگونی نیز اتخاذ گردیده که به دانش آموزان ودانشجویان اجازه میدهد تا درطول سنوات آموزشی خود (آموزش متوسطه و آموزش بزرگسالان) و همچنین تحصیلات عالی منابع مالی مورد نیاز خود را فراهم نمایند.
آمار تحصیلی تعداد دانشآموزان و مدارس
طبق آخرین آمار بدست آمده تعداد 305300 دانشآموز سوئدی در مراکز تکمیلی آموزش متوسطه آموزش میبینند.گفتنی است از %7/4 از این تعداد (14300) درمراکز تکمیلی متوسطه مستقل(خصوصی) ثبتنام به عمل میآید.سهم مذکور طی سالهای اخیر بهطور چشمگیری افزایش یافته و این در حالیاست که طی سال 1996 تنها از %8/1 دانشآموزان در مدارس مستقل ثبتنام به عمل میآمد.
طبق آخرین آمار بدست آمده طی سال 1996 تعداد 654 مدرسه فعالیت داشته که %15 از این مدارس، مستقل بوده و توسط نهادها و مؤسسات خصوصی اداره شده و 5 در صد نیز توسط شوراهای استانی اداره میگردند. طبق آمار مذکور میانگین دانشآموزان هر مدرسه به 467 دانشآموز بالغ میگردد.
بخشی از متن:
فرمت فایل اصلی پایان نامه : doc
حجم فایل : 164KB
تعداد کل صفحات : 104 صفحه
این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد. فروشگاه ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده از منابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.
چکیده تحقیق
تحقیق حاضر با عنوان ” بررسی تطبیقی روشهای موجود تجزیه و تحلیل مالی در شرکتهای آب منطقهای با روش استاندارد و ارایه راهکارهای مناسب “ انجام گرفته است . اهداف تحقیق عبارت است از :
زمینهسازی برای هدایت امور مالی بخش آب وزارت نیرو براساس برنامهریزی بهتر با استفاده از شیوههای متداول تجزیه و تحلیل صورتهای مالی .
کمک به شفافسازی روابط و مناسبات مالی در حوزه بخش آب وزارت نیرو.
کمک به توانمندسازی مدیریت مالی بخش آب در جهت استفاده کارآتر از منابع مالی مختلف.
ارایه راهکارهای علمی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به شرکتهای آب منطقهای جهت انعکاس روابط مالی.
کمک به مدیریت مالی حوزه ستادی امور آب برای ارزیابی مالی شرکتها به وسیله بهرهگیری از روشهای متداول تجزیه و تحلیل صورتهای مالی.
برای نیل به اهداف تعیین شده چهار فرضیه به شرح زیر مطرح گردیده است :
بین روشهای موجود تجزیه و تحلیل صورتهای مالی در شرکتهای آب منطقهای و روشهای متداول در مدیریت مالی تفاوت معنیداری وجود ندارد .
روشهای موجود تجزیه و تحلیل صورتهای مالی در شرکتهای آب منطقهای منجر به استفاده مناسب از اطلاعات میگردد .
روشهای موجود تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیانگر میزان کارآیی مالی مدیریت شرکتهای آب منطقهای میباشد .
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مالی در وضعیت موجود شرکتها برای استفادهکنندگان اطلاعات مربوط فراهم می سازد .
الف |
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت طرح تفضیلی منطقه6 تهران،در حجم94 اسلاید، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
در این فایل به بررسی طرح تفضیلی منطقه6 تهران پرداخته شده است.
مشخصههای کلی
محدوده ......................................................................................
جمعیت ........................................................................................
وسعت .........................................................................................
پیشینه تغییرات محدوده و گسترش کالبدی
شاخصهای اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و... معرف منطقه
شاخصهای مهم اجتماعی - اقتصادی
شاخصهای مهم فیزیکی و کالبدی
فهرست مطالب:
1- ویژگیهای منطقه (وضعیت موجود)
2- جایگاه منطقه در طرح جامع تهران 1385
3- الگوی توسعه منطقه
4- شبکه معابر
5- پهنهبندی استفاده از اراضی منطقه
6- کاربریها و پهنهبندی استفاده از اراضی
7- خدمات منطقه
8- طرحهای موضعی
9- بافتهای فرسوده
10- طرح تفصیلی منطقه (یک نمونه از شیت نقشه ملاک عمل)
این فایل با فرمت پاورپوینت در 94 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26 اسلاید)
بخشی از متن:
فهرست
چکیده: 1
مقدمه 2
1-1 بیان مسئله تحقیق 6
1-2 اهمیت و ضرورت تحقیق 9
1-3 اهداف تحقیق 10
1-4 فرضیات تحقیق 11
1-5 نوع روش تحقیق 13
1-6 محدودیت های تحقیق 14
2-1 پیشینه تحقیق در داخل کشور 16
2-2 پیشینه تحقیق در خارج از کشور 19
2-3 تعاونی و گذشته آن 23
2-3-1 تعریف و مفهوم تعاون: 23
2-3-2 تعریف و مفهوم تعاونی 24
2-3-3 نظریه های تعاونی و اصول مرتبط به آن 25
2-3-4 تعاون در اسلام 26
2-3-5 تاریخچه تعاونی در جهان 26
2-3-6 تاریخچه تعاونی های روستایی در ایران 28
2-3-7 تاریخچه تعاونی های روستایی شهرستان ورامین 32
2-3-8 سیر تاریخی شرکت های تعاونی در قانون اساسی ایران 34
2-3-9 سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران 37
2-3-9-1 اهداف و وظایف سازمان 39
2-3-9-2 ارکان سازمان 39
2-3-10 سازمان تعاون روستایی استان 42
2-3-11 اداره تعاون روستایی شهرستان 43
2-3-12 اتحادیه های تعاونی روستایی 46
2-3-12-1 اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی 46
2-3-12-2 اتحادیه تعاون روستایی استان و شهرستان 47
2-3-13 شرکت های تعاونی روستایی 49
2-3-14 ارکان شرکت های تعاونی روستایی 49
2-3-14-1 مجمع عمومی 49
2-3-14-2 هیأت مدیره 50
2-3-14-3 بازرسان 51
2-3-15 موضوع و حدود عملیات شرکت های تعاونی روستایی 51
2-3-16 شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران 52
3-1 روش تحقیق 55
3-2 روش گردآوری اطلاعات 56
3-3 ابزار گردآوری اطلاعات 57
3-4 قلمرو تحقیق 58
3-5 جامعه آماری: 59
3-6 نحوه نمونه گیری 60
3-7 نحوه تنظیم پرسشنامه 61
3-8 پرسشنامه تحقیقی از دامداران عضو شرکت تعاونی روستایی (شهرستان ورامین) 63
3-9روایی و پایایی پرسشنامه 70
3-9-1 روایی 70
3-9-2 پایایی 71
3-10 روش تجزیه و تحلیل یافته ها 73
3-10-1 روش توصیفی 74
3-10-2 روش تحلیلی و استنباطی 74
4-1 توصیف یافته ها 77
4-1-1 سن اعضاء: 77
4-1-2 تحصیلات نمونه ها 79
4-1-3 نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر تولید 81
4-1-4 نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر پروانه 83
4-1-5 فراوانی اندازه دامداری ها «ظرفیت پروانه تولید» 85
4-1-6 میزان تولید شیر روزانه نمونه ها 87
4-1-7 وضعیت تولید گوشت سالیانه اعضاء 89
4-2 تحلیل فرضیات 93
4-2-1 تحلیل فرضیه اول 93
4-2-2 تحلیل فرضیه دوم 97
4-2-3 تحلیل فرضیه سوم 101
4-2-4 تحلیل فرضیه چهارم 105
4-2-5 تحلیل فرضیه پنجم 109
4-2-6 تحلیل فرضیه ششم 113
4-2-7 تحلیل فرضیه هفتم 116
5-1 جمع بندی و نتیجه گیری 133
5-2 ارائه پیشنهادات 142
منابع و مآخذ 148
چکیده:
- هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی نقش شرکتهای تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداریها می باشد که البته این تحقیق به صورت موردی به بررسی نقش این شرکتها در شهرستان ورامین پرداخته است. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران، از میان 121 واحد دامداری، 53 واحد برای مطالعه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه که در مقیاس طیف لیکرت(از مخالف تا موافق) تنظیم شده بود و البته از روایی و پایایی بالایی برخوردار بود در اختیار نمونه ها قرار گرفت.
سپس داده های جمع آوری شده توسط آزمونهای آماری(آزمونt تک نمونه ای) تجزیه و تحلیل شد و نتایج آزمون نشان داد که تعاونی روستایی دامداران ورامین در دستیابی به اهداف مورد نظر در اساسنامه و برآوردن انتظارات و رفع مشکلات دامداری های عضو، در مجموع بسیار ناموفق عمل کرده است. البته نتایج تحلیل فرضیات که به ترتیب، رفع مشکلات و معضلات دامداریها، اعتماد اعضا برای همکاری و مشارکت، تامین نیازهای اعتباری، تامین خوراک دام و نهاده ها ، ایجاد شبکه های آموزشی- ترویجی، آگاهی بخشی کشاورزان و دامداران، جمع آوری شیر و حمل و نقل و ایجاد تاسیسات و بازاریابی و خرید و فروش می باشد، نشان از عملکرد ضعیف این تعاونی و نارضایتی اعضا دارد.
لذا جهت بهبود عملکرد شرکتهای تعاونی روستایی دامداران در رفع و حل مشکلات دامپروران می بایست پارامترهای اعتماد و ایجاد فرهنگ تعاونی، تامین اعتبارات، تامین نهاده ها ، انتقال علوم و فن آوریهای روز، خرید و فروش محصولات دامی و بازار یابی مورد توجه جدی قرار گیرد.
واژگان کلیدی:
شرکت تعاونی روستایی- تعاونی روستایی دامداران ورامین – عملکرد – رفع و حل مشکلات – دامداری ها
مقدمه
تعاونی شیوه ای پسندیده است که ارزش های خود را از اصول و تعالیم اسلامی به طور کلی و از آیات قرآنی به طور خاص گرفته است. فرهنگ کهنسال ایرانی که با تعالیم دین مبین اسلام عجین می باشد، برای تعاون و همکاری ارزش والایی قایل شده است.(18)
رفتار تعاونی، که می توان آن را نوعی بلوغ اجتماعی نامید، نشانه ای از عزم انسان ها و برخورد اصولی و مبتنی بر اراده ی جمعی با مشکل های اقتصادی و اجتماعی در جامعه است. بدین ترتیب همه مکتب های اجتماعی، نهضت تعاون را یک راه حل اساسی برای رفع مشکلات و نارسایی های اقتصادی_ اجتماعی می دانند . امروزه اقتصاد تعاونی بخشی از دانش گسترش یافته اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهای جهان می باشدو در کشورهای در حال توسعه دولت ها، تعاونی ها را ابزاری مطمئن جهت پیشبرد برنامه های ملی میدانند و به نظر بسیاری از مفسران، تعاونی ها می توانند مشکل بیکاری و فقر را در کشورها حل کرده و با توجه به ماهیت وجودی خود، نقش اجتماعی ارزنده ای ایفاء نمایند، زیرا تعاونی ها از ابتدا یار محرومان بوده و توانسته اند زندگی روستای ها، کارگران، کارمندان و بیکاران و از کارافتادگان را بهبود بخشیده و درهای امید را به روی آنان بگشایند.(51)
امروزه تعاونی ها در تمامی جوامع و کشورهای دنیا مزایا و امتیازات خود را به مردم نشان داده اند. کارکرد تعاونی ها اکثراً کارکردی مثبت و مفید به حال جوامع بوده است. مطالعه تعاونی ها در جهان، حکایت از آن دارد که چنین نهادهایی در داخل هر حکومتی و با هر نوع اقتصادی البته در چارچوب نهادهای مردمی می توانند نقش مؤثری ایفاء نمایند.(4)
شرکت های تعاونی برای رفع آن قسمت از نیازهای اعضاء خود که به صورت فردی عملی نیست و نیز جهت انجام فعالیت های تولیدی، عمرانی و یا خدماتی که نیاز به همکاری و همیاری گروهی دارد، ایجاد می شوند و نقش اقتصادی آنها در کاستن از هزینه های توزیع کالاها، کنار نهادن واسطه های غیرضروری،گسترش مالکیت جمعی، برقراری عدالت اقتصادی _ اجتماعی، ایجاد اشتغال مفید وهدف های ارزشمندی ازاین قبیل است.(51)
درکشورعزیزمان ایران شرکت های تعاونی روستایی ازقدیمی ترین وسازمان یافته ترین تعاونی ها در ایران محسوب می شوند. در آغاز برنامه اصلاحات اراضی در ایران و کناررفتن مالکین و خوانین، دولت برای پرکردن خلاء ایجاد شده در سطح روستاها اقدام به تشکیل شرکت های تعاونی روستایی نمود و مالکیت بر زمین را شرط عضویت در این تعاونی ها قرار داد. این امر اصلی ترین دلیل گسترش این شرکت ها بعد از اصلاحات اراضی می باشد. با وجود اینکه هدف اساسی شرکت های تعاونی روستایی را رفاه اجتماعی روستاییان تشکیل می دهد و در این را حتی چون یک نهاد اجتماعی به دولت در انجام وظایف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مدد می رساند، با توجه به اینکه شرکت های مذکور ساختار اقتصادی دارند لذا همراه با عدالت اجتماعی به اثرات مثبت اقتصادی بر کل جامعه روستایی نیز منجر می شود.(58)
با توجه به اصل 44 قانون اساسی که نظام اقتصادی ایران را بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی می داند و بخش تعاونی به عنوان بخش میانی و تعدیل کننده، در کنار دو بخش مذکور در نظر گرفته شده است و شرکت های تعاونی روستایی نیز با تو جه به اینکه سهم عمده ای در بخش تعاون کشور دارند، با وجود چنین تشکیلات مردمی است که برنامه ریزی دولتی در بخش کشاورزی و دامپروری، در زمینه سرمایه گذاری و اعطاء اعتبارات لازم برای تأسیسات ساختاری از قبیل انبارها، سردخانه ها، واحدهای صنایع روستایی، توزیع صحیح کالاها و نهاده های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی و ... آسان تر صورت می پذیرد.(19)
در مورد ماهیت شرکت های تعاونی روستایی به عنوان یک بنگاه فعال اقتصادی، اجتماعی و ... در ارائه خدمات مختلف به قشر روستاییان زحمت کش (به خصوص دامپروران) که جمعیتی بیش از 35% کل جمعت کشور را شامل می شوند و نقش این شرکت ها در پیشبرد مدیریت و توسعه روستاها و همچنین رفع مشکلات و معضلات روستاییان به خصوص قشر دامپروران که در نهایت در اقتصاد ملی تأثیرگذار می باشد حائز اهمیت می باشد.(58)
لذا در این تحقیق،بررسی نقش شرکت های تعاونی روستایی دررفع مشکلات ومعضلات
دامداری ها به عنوان مطالعه انتخاب گردید که البته به صورت موردی، شهرستان ورامین مورد بررسی قرار می گیرد. در این تحقیق سعی شده است فعالیت های شرکت های تعاونی روستایی و وظایف وعملکرد این شرکت ها در بخش دامداری کشور وهمچنین نقا ط قوت وعلل ضعف این شرکت ها در رفع مشکلات دامداران کشور، مورد بررسی قرار گیرد.
با توجه به موضوع تحقیق و اهدافی که دنبال می شود، جامعه مورد بررسی ما شامل کلیه شرکتهای تعاونی روستایی و موسسات و افراد عضو این تعاونی ها می شود که به نحوی از زمان تولید نهاده های مورد نیاز دامداران تا رسیدن فرآورده های دامی به دست مصرف کنندگان به فعالیت مشغول می باشند و به خاطر اینکه افراد زیادی دست اندرکار می باشند، روش تحقیق تنها از طریق مطالعات میدانی امکان پذیر می باشد.
همچنین گردآوری اطلاعات مورد نیاز با مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با افراد کارشناس و همچنین تکمیل پرسشنامه توسط دامداران عضو در شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ورامین حاصل شده است.
بخشی از متن:
چکیده
حوزه ی جغرافیایی ابهررود در استان زنجان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی اش وضعیتی دارد که شناخت کم و کیف تطورات فرهنگی آن منطقه در دوره ی اشکانی می تواند ما را در درک بهتر تحولات فرهنگی شمال غرب کشور در دوره ی اشکانی یاری دهد.
این پژوهش در قالب یک بررسی میدانی و به منظور روشن نمودن وضعیت فرهنگی منطقه و تغیررات و تطورات فرهنگی منطقه در دوره¬ی اشکانی انجام پذیرفت؛ در این راستا بررسی حوزه¬ی جغرافیایی ابهرورد (شامل شهرستان¬های ابهر و خرم¬دره ) در دو فصل انجام پذیرفت و در نتیجه 257 محوطه باستانی شناسایی گردید که از این بین، 62 محوطه دارای آثار اشکانی بود. مطالعه¬ی گونه¬شناسی سفال اشکانی منطقه و نیز درک و دریافت کلی الگوی استقراری منطقه در دوره¬ی اشکانی از نتایج مهم این پژوهش است که بر اساس آنها مشخص گردید در دوره¬ی اشکانی استقرارها نسبت به دوره¬ی قبل ( هخامنشی) از نظر تعداد افزایش چشمگیری داشته و حتی استقرارهای دوره¬ی بعد ( ساسانی) به اندازه¬ی دوره¬ی اشکانی نیست؛ این نشان¬گر تغییرات جمعیتی یا تغییر الگوی پراکنش استقرارها نسبت به دوره¬ی قبل است، همچنین مشخص گردید که بیشتر استقرارهای منطقه روستاهای کوچکی هستند و شواهدی از مراکز شهری شناسایی نشد؛ همچنین به نظر می¬رسد فرهنگ مادس منطقه در دوره¬ی اشکانی، ضمن تأثیرپذیری از فرهنگ مناطق پیرامونی( بویژه غرب کشور) دارای برخی ویژگی¬های بومی- محلی است که آن را از سایر مناطق غرب و شمال¬غرب کشور تا حدی متمایز می¬کند.
مقدمه
اوضاع و احوال سرزمین ایران در محدوده زمانی حدود پنج قرنی پس از فروپاشی سلوکیان تا برآمدن ساسانیان آنچانکه باید و شاید دانسته شده است در این دوره طغیان و خیزش ناگهانی قوم ایرانی "پرثوه" بر علیه سلوکیان زمینه ساز پدید آمدن حکومتی شد که به تدریج از یک قدرت محلی به حکومتی جهانی تبدیل شد. حکومتی که در دوران اوج و عظمتش به راستی شایسته لقب «امپراتوری» است. امپراتوری ای که گاه به مصداق خاستگاه قومی¬اش “پارتیان” و گاه به مناسبت نام جد بنیان گذارانش "اشکانی" نامیده میشود.
تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی سرزمین ایران در دوره اشکانی عمداً یا سهواً مورد غفلت واقع شده طوریکه منابع تاریخی ایران اشارات اندکی به این دوره دارند و حتی در شاهنامه فردوسی نیز که به نوعی بیانگر بخش قابل توجهی از تاریخ اساطیری ایران و ایرانیان است تعداد ابیاتی که به تاریخ اشکانی اشاره دارد بسیار ناچیز است و خود حکیم طوس در این خصوص می گوید:
از ایشان به جز نام نشنیده¬ام نه در نامه¬ی خسروان دیده¬ام
بیشترین اطلاعات تاریخی پیرامون اشکانیان برگرفته ازمنابع تاریخی رومیان است که ضمن ثبت و ضبط وقایع و رویدادهای امپراتوری روم آنجاهایی که این رخدادها به نوعی به ایران و ایرانیان مرتبط بوده اشاراتی نیز به تاریخ ایران شده بسیاری از اندیشمندان سکوت منابع ایرانی در خصوص تاریخ اشکانی را ناشی از بی¬توجهی عمدی ساسانیان به تاریخ و فرهنگ اشکانی و حتی به رغم برخی تلاش آنها در نابودی آثار اشکانی می¬دانند. به این دلیل که گویا ساسانیان اشکانیان را بیگانگانی می¬پنداشتند که غاصب حکومت ایران و تاج و تخت شاهنشاهی هخامنشی هستند.
به هر حال صرفنظر از این مباحث که پرداختن به آنها در این مجال نمی¬گنجد پژوهشهای باستان-شناسی این امکان را فراهم می¬آورد تا فارغ از صحت و سقم مدراک تاریخی با استناد به بقایای ملموس مادی بتوان تصویری واقعی از تحولات و تطورات فرهنگی دوره اشکانی به دست داد.
تا چند دهه پیش کمبود و پراکندگی یافته¬های باستان¬شناسی دوره اشکانی (به ویژه در سرزمین اصلی ایران) باعث شده بود که اطلاعات باستان¬شناختی از فرهنگ اشکانیان بسیار کم و مبهم باشد . خوشبختانه در چند دهه اخیر در نتیجه تلاش باستان¬شناسان باعث شده تا تعداد قابل توجهی محوطه¬های باستانی مربوط به دوره اشکانیان در یک گستره وسیع جغرافیایی از آن آسیای مرکزی تا سوریه شناسایی و مطالعه شوند و از این رهگذر امکان آن فراهم آید تا با استناد به جدیدترین یافتههای علمی بتوان تصویری صحیح تر از فرهنگ و تمدن ایران در دوره اشکانی به دست داد. در این بین آنچه بسیار ضروری می نماید داشتن تصویری کلی از پراکندگی سکونتگاهها و الگوهای استقراری دوره اشکانی در گستره فلات ایران است تا از این طریق بتوان ضمن شناخت و درک صحیح¬تر وضعیت کلی مناطق و نواحی و مراکز مهم ایران در دوره اشکانی به انتخاب گزینش و معرفی نقاط و اماکنی پرداخت که باستان¬شناسان بتوانند با شیوه¬های خاص مطالعاتی خویش (گمانه زنی، لایه نگاری ، کاوش) از آن مکان ها اطلاعاتی فراهم آورند که به توسعه و تکمیل دانسته¬های ما در مورد اشکانیان بینجامد.
در همین راستا در دهه¬های اخیر باستان¬شناسان ایرانی و خارجی فعالیت¬های قابل توجهی انجام دادهاند اما در بسیاری از مناطق ایران از جمله منطقه مورد نظر این پژوهش ، مطالعات جدی انجام نگرفته است.
دشت میان کوهی ابهر در استان زنجان به عنوان گذرگاه و معبر طبیعی بین فلات مرکزی و شمال¬غرب ایران با ویژگیها و قابلیت¬های خاص اقلیمی¬اش پتانسیل لازم جهت استقرار جوامع انسانی را دارا می باشد. لیکن به دلیل فقدان یا کمبود مطالعات و پژوهشهای دقیق باستان¬شناختی وضعیت کلی این منطقه در دوران تاریخی به ویژه اشکانی چندان روشن نیست این در حالیست که در مناطق مجاور آن (آذربایجان،کرمانشاه، همدان) آثار فراوانی از دوره اشکانی شناسایی شده و به همین دلیل می¬توان گفت منطقه مورد نظر این پژوهش همچون حلقه مفقوده¬ای است که مطالعه آن می تواند ما را درک و شناسایی بهتر شمال¬غرب ایران و عصر اشکانی و نیز کم و کیف ارتباطات احتمالی این منطقه با سایر مناطق ایران در آن دوره یاری دهد.
سئوالات اصلی این پژوهش عبارتند از :
فهرست مطالب
چکیده ...................................................... 1
مقدمه ........................................................... 2
فصل اول، بررسی ویژگی¬های ناحیه ابهر و خرم¬دره .... 7
جغرافیای طبیعی ............................ 8
موقعیت جغرافیایی و وسعت ........................... 8
توپوگرافی و ارتفاعات منطقه ابهر و خرم¬دره .............. 8
زمین شناسی ................................ 9
هیدروکلیماتولوژی ........................ 12
بارندگی ........................................ 12
درجه حرارت ........................ 13
رطوبت نسبی ...................... 13
باد ........................ 13
تبخیر ................................. 14
منابع آب ..................................... 14
وضعیت خاک¬ها ............................ 15
پوشش گیاهی ............................. 15
فصل دوم، نگاهی به تاریخ اشکانی ............. 17
مقدمه 18
جغرافیای پارت 27
ساختار حکومت اشکانی 28
فصل سوم، سفال اشکانی 44
سفال اشکانی 45
منطقه¬ی غرب ایران 46
منطقه¬ی آذربایجان 56
شمال ایران 57
شرق ایران (سیستان) 57
جنوب ایران 58
فصل چهارم، بررسی باستان¬شناختی 60
فصل پنجم، گونه¬شناسی سفال¬های اشکانی منطقه 177
فصل ششم، تجزیه و تحلیل داده¬ها 231
فصل هفتم، نقشه¬ها و نمودارها 237
فصل هشتم، خلاصه و نتیجه¬گیری 261
فهرست منابع 265
بخشی از متن:
...........................
حل تمرین کتاب مثلثات Young - ویرایش سوم
نویسنده: C. Young
فایل PDF حل تمرین به زبان انگلیسی و در 1167 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
...........................
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت مدل سازی رقومی زمین،در حجم 188 اسلاید قابل ویرایش و کامل.
بخشی از متن:
انواع مدل ها:
مدل های مفهومی
مدل های فیزیکی
مدل های ریاضی
معیارهای ارزشی یک مدل :
واقع نمایی حداکثری یک مدل در خروجی
بنیانگذاری بر مفروضات صحیح
صحت مدل انتخابی
درجه اطمینان مناسب در تحلیل و مدل سازی
قابلیت اجرا در شرایط مختلف
اخذ نتیجه مناسب
سادگی و غیر پیجیده بودن
و...
فهرست مطالب:
تعریف و مفهوم
مدل ومدلسازی
انواع مدل
معیارهای ارزشی یک مدل
تعریف ، مفهوم و انواع
مفهوم سیستم رقومی زمین
DEM چیست؟
مفهوم خاص مدل رقومی زمینDTM
Terminology
کاربردهای اصلی DTM
مراحل تولید DTM
مولفه های اصلی DTM
منابع داده برای ساخت DTM
دریافت مستقیم داده از GPS
داده های سنجش از دور راداری RADAR data
مدل سازی برای ساخت DTM
انواع ساختارهای مدلهای رقومی زمین
مدل TIN
مدل GRID
درون یابی
دقت درمدل سازی رقومی
تفسیرمدل های رقومی زمین
محصولات مدلهای رقومی زمین
نقشه ها
مثالها
منابع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 188 اسلاید قابل ویرایش و کامل تهیه شده است.
بخشی از متن:
رساله پایان نامه معماری مجموعه فرهنگی و هنری که داری 269 صفحه است و شامل فهرست زیر میباشد:
بخشی از متن:
نمونه ترجمه
مغز بخش شگفت آور و پیچیده بدن انسان است و به طور طبیعی مسئول کنترل تمام اندامهای دیگر است. فعالیت عصبی مغز انسان بین هفته 17 و 23 ام پیش از تولد شروع میشود. اعتقاد بر این است که از این مرحله اولیه و در سراسر زندگی، سیگنالهای الکتریکی تولید شده در مغز نشانگر نه تنها عملکرد مغز بلکه وضعیت کل بدن است. این فرض، انگیزه برای اعمال روشهای پردازش سیگنال دیجیتال پیشرفته برای داده عملکردی مغز، شامل الکتروانسفالوگرام (EEG)، مگنتوسفالوگرام(MEG) و توالیهای تصویر رزونانس مغناطیسی کاربردی (fMRI) را فراهم میکند. اگر چه تاکید در این کتاب بر EEG و MEG است، برخی تجزیه و تحلیل همزمان ثبت توالی EEG-fMRI بیش از حد ممکن، وجود خواهد داشت.
....................................
درک وظایف عصبی و خواص فیزیولوژی عصبی مغز همراه با مکانیسمهای زیر بنایی تولید سیگنال و ضبط آن، با این حال، برای کسانی که از این سیگنال برای شناسایی، تشخیص و درمان اختلالات مغزی و بیماری های مرتبط استفاده میکنند، حیاتی است. ما مغز را با ارائه تاریخچه مختصری از ضبط EEG مقدمه چینی خواهیم کرد.
بخشی از متن:
ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش
مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش
به همراه ترجمه شکل و جدول
هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد
منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست
زیر قیمت بازار
نمونه ترجمه
تاکنون آب و هوا مهم ترین عامل کنترل گسترش خاکها (تشکیل خاک) از مواد مادری خود بوده، اما آن تنها نیست. تشکیل خاک همچنین تحت تاثیر نوع پوشش گیاهی، فعالیت های حیوانات از جمله انسان، مواد مادری و توپوگرافی قرار دارد. در بسیاری از واکنش های شیمیایی، ترکیبات معدنی از سنگ اصلاح شده رخ نمیدهد مگر اینکه که درجه حرارت بالاتر از 10 درجه سانتی گراد بوده و این فرایند با افزایش 10 درجه سلسیوس بیشتر دیگر، افزایش میابد. همچنین به دنبال آن، آب قابل دسترس ، خاک را توسعه می دهد .....................
برخی از الگوهای اولیه برای طبقه بندی خاک بر اساس آب و هوا، گروه بندی خاک درون منطقه سرد، سرد معتدل، نیمه گرمسیری، گرمسیری بوده که در آن بسیاری از نامها، توصیفی می باشند. مناطق سرد، برای مثال، تندرا و خاک علفزار کوهی هستند و مناطق سرد معتدل، دشت چمنزار (CRUICKSHANK، 1972، صص 155-166) است. این مساله منجر به شکل گیری مفهوم «خاک منطقه ای، شده است.
بخشی از متن:
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 85 صفحه
حجم : 1200 کیلوبایت
چکیده
VMware vSphere ،) وی اس فر) پیشرفته ترین بستر موجود برای مجازی سازی است، چرا که سرورهای فیزیکی شبکه را همراه با کاهش هزینه ها و قابلیت های فراوان، به سرورهای مجازی تبدیل می کند، هم چنین، اگر قصد ایجاد Private cloud را داشته باشید، بهترین روش برای پیاده سازی آن، استفاده از vSphere است. vSphere 5، بر پایه نسل قبلی محصولات مجازی سازی VMware، ایجاد شده است.این نرم افزار، کنترل بیشتری روی چگونگی اختصاص و استفاده منابع توسط ماشین های مجازی ، به مدیران شبکه می دهد، با وجود کنترل منابع پویا ، دسترسی بالا، ویژگی های بی سابقه تحمل خطا، مدیریت منابع توزیع شده و ابزارهای Backup گیری، مدیرانIT هرآنچه که برای پیاده سازی محیط مجازی حرفه ای از چند سرور تا هزاران سرور ، نیاز دارند را در اختیار دارند. این کتاب، دوره مقدماتی کار با vSphere 5 می باشد و نحوه کار با ویژگی های پیشرفته آن،همچون DRS و یا High Availability و .. در کتاب بعدی با عنوان ۵ (Advanced) vSphere، گنجانده شده است. پس از پایان دوره شما می توانید به راحتی یک شبکه مجازی حرفه ای با محصولات vSphere 5، راه اندازی کنید،آن را به شبکه فیزیکی متصل و مدیریت کنید، همین طور این دوره آموزشی را به اشخاصی که قصد ورود به دوره کارشناس حرفه ای مجازی سازی با گرایش VMware دارند را پیشنهاد می کنیم. (وی اس فر) پیشرفته ترین بستر موجود برای مجازی سازی است، چرا که سرورهای فیزیکی شبکه را همراه با کاهش هزینه ها و قابلیت های فراوان، به سرورهای مجازی تبدیل می کند، هم چنین، اگر قصد ایجاد Private cloud را داشته باشید، بهترین روش برای پیاده سازی آن، استفاده از vSphere است. vSphere 5، بر پایه نسل قبلی محصولات مجازی سازی VMware، ایجاد شده است.این نرم افزار، کنترل بیشتری روی چگونگی اختصاص و استفاده منابع توسط ماشین های مجازی ، به مدیران شبکه می دهد، با وجود کنترل منابع پویا ، دسترسی بالا، ویژگی های بی سابقه تحمل خطا، مدیریت منابع توزیع شده و ابزارهای Backup گیری، مدیرانIT هرآنچه که برای پیاده سازی محیط مجازی حرفه ای از چند سرور تا هزاران سرور ، نیاز دارند را در اختیار دارند.
کلید واژه : اینترنت ، رایانه ، سرور ، مجازی سازی ، ماشین مجازی ، VMware vSphere
فهرست مطالب
چکیده. ب
مقدمه. ۱
فصل اول : کلیات… ۳
۱-۱- مجازی سازی.. ۴
۱-۲- دلایل استفاده و بکارگیری مجازی سازی.. ۴
۱-۳- اهمیت مجازی سازی.. ۵
۱-۴- راهکارهای مجازی سازی.. ۵
۱-۴-۱- چندین سیستم عامل بر روی یک سرور. ۵
۱-۴-۲- یک سیستم عامل بر روی چندین سرور. ۶
۱-۵- مزایا مجازی سازی.. ۶
۱-۶- معایب مجازی سازی.. ۷
۱-۷- ماشین مجازی و روند مجازی سازی.. ۸
۱-۷-۱- Host. 8
۱-۷-۲- VMWareESXi 8
۱-۷-۳- ادغام سرورها ۸
۱-۷-۴- قانون ۸۰-۲۰ (هشتاد-بیست). ۹
فصل دوم : بررسی ساختار و ماهیت مجازی سازی.. ۱۰
مقدمه. ۱۱
۲-۱- مدل مجازی سازی.. ۱۲
۲ -۲- لایه های مجازی سازی.. ۱۲
۲-۲-۱- دستیابی مجازی سازی.. ۱۲
۲-۲-۲- مجازی سازی کاربرد. ۱۵
۲-۲-۳- مجازی سازی پردازش…. ۱۶
۲-۲-۳-۱- یک سیستم به جای چند سیستم وچند سیستم بجای یک سیستم.. ۱۸
۲-۲-۳-۱-۱- پیکربندی یک سیستم بطوری که از دید خارجی چند سیستم دیده شود. ۱۸
۲-۲-۳-۱-۲- پیکربندی چند سیستم بطوری که از دید خارجی یک سیستم دیده شوند.. ۲۳
۲-۲-۴- مجازی سازی شبکه. ۲۴
۲-۲-۵- مجازی سازی سیستم های ذخیره سازی داده. ۲۵
۲-۲-۶- امنیت در سیستم های مجازی سازی.. ۲۷
۲-۲-۷- مدیریت محیط مجازی.. ۲۷
۲ -۳- چند اصطلاح – چند اشتباه. ۲۸
۲-۳-۱-کلاستر. ۲۸
۲- ۳-۲- مجازی سازی دسکتاپ… ۲۹
۲-۳-۳- مجازی سازی سرور. ۳۱
فصل سوم : معرفی و بررسی نرم افزار VMware vSphere 5 در مجازی سازی.. ۳۲
مقدمه. ۳۳
۳-۱- VMware ESXi 34
۳-۲- VMware vCenter Server. 35
۳- ۳- vSphere Update Manager. 36
۳-۴- vSphere Client and vSphere web Client. 36
۳-۵- VMware vShield Zones. 36
۳-۶- VMware vCenter Orchestrator. 37
۳-۷- چند پردازشی متقارن مجازی.. ۳۷
۳-۸- vSphere vMotion and vSphere Storage vMotion.. 38
۳-۹- سیستم زمانبند منابع توزیع شده. ۳۸
۳-۱۰- سیستم کنترل ورودی خروجی شبکه. ۳۹
۳-۱۱- قابلیت دسترسی مستمر 40
۳-۱۲- سیستم تحمل خطا ۴۰
۳-۱۳- vSphere Storage API for data protection and.. 41
۳-۱۴- مقایسه Xenserver , Hyper–V , VMware. 42
فصل چهارم : نصب و راه اندازی مجموعه WMware vSphere 5. 43
مقدمه. ۴۴
۴-۱- نصب راه اندازی و پیکر بندی ESXi 44
۴-۱-۱- ESXi نصب… ۴۵
۴-۲-۱ ESXi پیکر بندی اولیه. ۴۷
۴-۲- راه اندازی vCenter Server. 48
۴-۲-۱- ساختار و سرویس های vCenter Server. 49
۴-۲-۲- نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری vCenter Server. 51
۴-۲-۳- آماد سازی بانک اطلاعاتی.. ۵۲
۴-۲-۴- vCenter Server. 54
۴-۲-۵- نصب vCenter Serverدر حالت linked mode. 56
۴-۳- نصب vSphere Client برای ورود به vCenter Server. 57
۴-۴- نصب vSphere Web Client. 59
فصل پنجم : بررسی دستگاههای ذخیره سازی داده با vSphere. 60
مقدمه. ۶۱
۵-۱-انواع سیستم های ذخیره سازی.. ۶۱
۵-۱-۱- ذخیره سازها با اتصال مستقیم به سرور. ۶۱
۵-۱-۲- سیستم های ذخیره سازی اشتراکی.. ۶۱
۵-۱-۲-۱- ذخیره سازی SAN… 62
۵-۱-۲-۲- ذخیره سازهای NAS.. 62
۵-۲- راه اندازی یک ISCSI SAN… 63
۵-۲-۱- نصب Open Filer. 63
۵–۲-۲ مدیریت Open Filer. 66
فصل ششم : راه اندازی و مدیریت سیستم مجازی سازی.. ۶۹
مقدمه. ۷۰
۶-۱- ایجاد دیتاسنتر و اضافه کردن میزبان های ESXi به vCenter. 70
۶-۲- ساخت ماشین مجازی.. ۷۱
۶-۳- تخصیص منابع به ماشین های مجازی.. ۷۲
۶-۴ ساخت کلاستر و اضافه کردن میزبان های ESXi 74
۶-۵- فعال سازی ویژگی DRS در کلاستر. ۷۵
۶-۵-۱- Automation level 76
۶-۵-۲ گروه بندی ماشین های مجازی و میزبان های ESXi 78
۶-۵-۳- اعمال سیاستهای DRS در رابطه با اجرای ماشینهای مجازی.. ۷۹
۶ -۶- مدیریت و تقسیم بندی منابع با Resource pool 80
۶ -۷- تکثیر ماشین های مجازی.. ۸۰
نتیجه گیری.. ۸۲
منابع و ماخذ.. ۸۳
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت تجزیه و تحلیل فروپاشی پیشرونده ساختمان های بلند با روش مدلسازی عنصر محدود 3D،همراه با اصل مقاله لاتین و ترجمه،در حجم 35 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:
با استفاده از هدف کلی محدود بسته ABAQUS ، یک مدل عنصر محدود ارائه دهنده ساختمان های 20 طبقه برای اجراء تجزیه و تحیل فروپاشی پیشرونده در این مقاله ارائه شده است. عناصر پوسته و عناصر تیر برای شبیه سازی تمام ساختمان به همراه ویژگی های مواد غیرخطی و رفتار هندسی غیر خطی بکار گرفته شد. تکنیک های مدلسازی بطور دقیقی مشخص شد. نتایج عددی با داده های تجربی مقایسه شد و توافق خوبی حاصل شد. با استفاده از این مدل،رفتار ساختاری ساختمان تحت گریز ناگهانی ستون برای سیستم های سازه ای متفاوت و حالت های مختلف حذف ستون در جزئیات مورد بررسی قرار گرفت. مدل دقیق رفتار کلی ساختمانهای 20 طبقه تحت گریز ناگهانی ستون ارائه شد که اطلاعات مهمی برای دستورالعمل طراحی اضافی در مورد فروپاشی پیشرونده می باشد.
فروپاشی پیشرونده برای اولین بار مورد توجع مهندسین در مورد عیب سازه ای ساختمان آپارتمان 22 طبقه منطقه رونانت پوینت، بریتانیا در سال 1968 قرار گرفت. اصطلاح فروپاشی پیشرونده بعنوان گسترش یک نقض اولیه محلی از عنصر به عنصر تعریف شده است که در نهایت منجر به فروپاشی تمام سازه یا بخش بسیاری زیادی از آن می شود.بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001، محققان زیادی شروع به تمرکز مجدد بر علل فروپاشی پیشرونده در سازه های ساختمانی کردند که در نهایت بدنبال ایجاد متدهای منطقی برای ارزیابی و بهبود استحکام سازه ای تحت رویدادهای شدید تصادفی بودند.
و...
فهرست مطالب:
مقدمه
تکنیک مدل عنصر محدود
اعتبار مدل
تجزیه و تحلیل حذف ستون
بحث تحلیلی درخصوص نتیجه
نتایج
منابع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 35 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.