بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت موزه علم و هنر شهر والنسیا ، در حجم 34 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
در این فایل به بررسی و تحلیل موزه علم و هنر شهر والنسیا در کشور اسپانیا اثر سانتیاگو کالاتراوا پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
مشخصات
نقشه های موقعیت قرارگیری
معرفی معمار
معرفی موزه علم و هنر شهر والنسیا
طرح مجموعه
ایده طرح
نمایی از سایت مجموعه
دسترسی ها
بررسی بخش های مجموعه و ویژگیهای معماری
مصالح بکاررفته
باغ سرپوشیده
برج مخابرات
غرب تفرجگاه
ورودی شهر علم و هنر
افلاک نما
موزه علم و هنر
خانه اپرا
تصاویر قسمت های مختلف از مجموعه
این فایل با فرمت پاورپوینت در 34 اسلاید قابل ویرایش با افکت زیبا و تصاویر متنوع تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل WORD موزه ی یهود در برلین (8 صفحه)
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل دو نمونه ویلای خارجی (ویلای ساوا و خانه آبشار) ، در حجم 42 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
در این فایل در دو بخش جداگانه به بررسی و تحلیل کامل ویلای ساوا اثر لوکوربوزیه و خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
بخش اول: بررسی و تحلیل ویلای ساوا
مشخصات و معرفی اثر
طرح ویلا
حجم و ماکت ویلا ساوا
ریزفضاها
فضای باز- نیمه باز و بسته (روی پلانهای ویلا)
فضای دیداری (روی پلانهای ویلا)
جداره روی بام
نماهایی از ویلا
بخش دوم:بررسی و تحلیل خانه آبشار
مشخصات ویلا
معرفی خانه آبشار
معرفی معمار
برنامه ریزی فضایی طرح
پلکان و تراس خانه آبشار
موارد طراحی و اجرایی در خانه آبشار
ماکت و حجم خانه آبشار
پلان سایت
پلان خانه آبشار
ریزفضاها
نمای خانه آبشار
این فایل با فرمت پاورپوینت در 42 اسلاید قابل ویرایش با افکت های زیبا و تصاویر متنوع تهیه شده است.
خدیه محصول:
فایل WORD مطالعات مجتمع مسکونی (8صفحه)
بخشی از متن:
به باغهایی گفته میشود که بر پایه معماری و عناصر تشکیل دهنده آن از جمله ساختار هندسی، آب و درختان و کوشک میانی و غیره عمدتاً در فلات ایران و مناطق پیرامونی متأثر از فرهنگ آن رواج داشته است.
در ادبیات ایران به باغ ایرانی «باغ سرا»، پردیس یا فردوس، بوستان یا بستان گفته میشده است. واژه باغ ایرانی جدید و ترجمه پرشن گاردن است.
باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد. دوم: محصور است با دیوارهای بلند سوم در داخل باغ عمارت تابستانی و استخر آب قرار دارد. این سه به باغهایی گفته میشود که بر پایه معماری و عناصر تشکیل دهنده آن از جمله ساختار هندسی، آب و درختان و کوشک میانی و غیره عمدتاً در فلات ایران و مناطق پیرامونی متأثر از فرهنگ آن رواج داشته است.
در ادبیات ایران به باغ ایرانی «باغ سرا»، پردیس یا فردوس، بوستان یا بستان گفته میشده است. واژه باغ ایرانی جدید و ترجمه پرشن گاردن است.
مشخصه باغهای ایرانی را متمایز میکند. در واقع این باغ سراهای ایرانی را جهانگردان اروپائی که مشاهده کردند آنرا با مشخصه و نام «پرشن گاردن» وصف کردند. باغ ایرانی یا «باغ سرای» به ساختار و طراحی منحصر به فرد آن اشاره دارد. باغ ایرانی با تاریخ پیدایش قنات پیوند دارد اولین باغهای ایرانی در مسیر خروجی قناتها شکل گرفته است. نمونه اینگونه باغها را میتوان در طبس، یزد، گناباد، و بیرجند و اکثر مناطق کویری دید. یکی از مشخصههای باغ ایرانی عبور جوی آب در داخل باغ هست که معمولاً در این باغ سراها در وسط باغ استخر و یک عمارت یا ساختمان تابستانی وجود داشته است. بعضی باغها بصورت چار باغ بوده و آب را در ۴ مسیر عبور میدادهاند.
باغ ایرانی پاسارگاد را ریشه معماری این باغها دانستهاند. کوروش کبیر شخصاً دستور داده بود که باغ پاسارگاد چگونه ایجاد شود و درختها نیز به چه شکل کاشته شوند و در واقع هندسیسازی باغ و شکل و شمایل آن از دیدگاه کوروش به باغ ایرانی گرفته شدهاست. در دوره ساسانیان نیز باغها در جلوی کاخها و معابد شکل گرفتند و این موضوع در دوره اسلامی نیز ادامه یافت
قدیمیترین سند تصویری که نظم باغ ایرانی را به تصویر میکشد به دوره ساسانیان بازمیگردد. در نقش برجسته طاق بستان، صحنه شکار خسرو پرویز، طرح باغ-شکار او را در طاق بستان نشان میدهد. این نقش برجسته تا حدود زیادی هندسه باغ و عملکرد آن را هویدا میکند.
این باغها عنوان یک ساختار کامل، بیانگر رابطه تنگاتنگ میان بستر فرهنگی و طبیعی است و نشانهای از سازگار نمودن و همسو کردن نیازهای انسان و طبیعت است. در گذشته باغ ایرانی بروز توان نهفتهٔ محیط و ادراک پیچیدگیهای آن بود. خالق باغ با اتکا به دانش تجربی خود فضایی را ایجاد میکرد که باعث بقاء و پویایی بستر طبیعی میشد.
باغ مقابل کاخ داریوش سوم در تخت جمشید
آغاز ساماندهی باغ را باید در زمان هخامنشیان جستجو نمود. در باغهای سلطنتی پاسارگاد (سده ۶ پیش از میلاد) وجود هندسه سازمند و منظم در باغ شاهی (اختصاصی) و در مقیاس کلان در باغهای پیرامون کاخها، تبدیل به الگویی شده است که بعدها در دوره ساسانی و پس از اسلام شاهد تکامل آن هستیم.
در نوشتههای گزنفون آمده است که شاه هخامنشی هر جا ساکن میشده و به هر جا که میرفته، همواره در نظر داشته است که در همه جا باغهایی باشد پر از آفریدههای زیبا، که زمین از میروید. این باغها را پردیس مینامند. اگر هوا مانع نباشد، شاه بیشتر اوقات خود را در چنین باغهایی به سر میبرد.
اردشیر دوم در سنگنبشتهای در شوش این جمله را نقش کرده است
به یاری اهورمزدا این کاخ پردیس زندگانی را من ساختم. اهورمزدا و مثره (مهر) مرا از هر بدی بپایند و آنچه را که کرده ام نگاهدارند
در دوران ساسانی (۶۳۳–۲۲۴م) باغسازی گسترش فراوانی مییابد. جایگاه والای طبیعت در تفکر زرتشت به ویژه پرستش آب موجب گردید تا علاوه بر انتظام انسانی در باغ چشماندازها و بستر طبیعی نیز مطرح گردد. باغ قصرهای این دوره همانند تخت سلیمان و کاخ فیروز آباد بیستون در بستر طبیعی جذاب مانند دریاچه و چشمه مکان یابی گردیدند.
تنوع هندسی مشخصترین ویژگی باغهای این دورهاست. انتظامهای محوری، مرکزی و چهاربخشی در باغهای این دوره دیده میشود. با استقرار تمدن اسلامی در دوره بنیامیه در سامره واندلس باغهایی احداث گردیدند که همچنان از باغهای ساسانی مورد الگوبرداری قرار گرفته بود. بسیاری از محققین با شکوهترین عصر باغسازی در ایران را در دوره صفویه میدانند. در این دوره باغات در گستره شهر به عنوان هنر شکل دهنده ساختار فیزیکی شهر بودند و همچون منظومهای سبز تمامی ساختار شهر را تحت تأثیر قرار میدادند. باغسازی در دوران صفویه از قزوین شروع شد. این شهر به عنوان پایتخت صفویه انتخاب گردید و به صورت باغ شهر سازمان یافته بود که اکنون از باغهای درباری بجز چند ساختمان چیزی باقی نماندهاست. در زمان شاه عباس، پایتخت از قزوین به اصفهان تغییر مکان داد. در اصفهان از همنشینی فضاهای فضاهای شهری، خیابان، میدان و باغ ساختار هندسی این باغ شهر شکل گرفت.
بخشی از متن:
فهرست
مقدمه. 5
ساخت گلخانه، چطور گلخانه بسازیم؟. 6
نحوه ساخت گلخانه. 6
ساختمان گلخانه. 6
گرمایش.... 7
دی اکسید کربن و نور 7
ساخت گلخانه. 8
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 8
دما 8
جلوگیری از اتلاف حرارت... 8
رطوبت نسبی.. 9
ساختن گلخانه. 10
جریان هوا در گلخانه. 10
چشم انداز بحث... 10
کشت گلخانه ای، کشت گلخانه ای چیست... 11
تعریف گلخانه. 11
محل احداث گلخانه. 11
جهت گلخانه ها 12
جریان هوا در گلخانه. 13
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 13
درجه حرارت در گلخانه ها 13
نیاز نوری گیاهان.. 14
آبیاری گلخانه ها 14
گاز کربنیک در گلخانهها 15
زهکشی گلخانه. 15
بادکشن.. 16
انواع پوششهای گلخانه ای.. 16
کشت گلخانه ای.... 16
سکوها و بسترهای کشت... 17
نحوه قرار گرفتن سکوها 18
سکوها و بسترهای زمینی گلهای بریده 18
تجهیزات و ادوات مورد نیاز در گلخانه ها 19
نحوه کشت : 19
انتقال نشاء به زمین اصلی : 20
تراکم بوته ها : 20
آبیاری : 21
هرس اولیه : 22
برداشت محصول : 23
در مورد خیار چی میدونید؟. 24
ساخت گلخانه، چطور گلخانه بسازیم؟. 25
نحوه ساخت گلخانه. 26
ساختمان گلخانه. 26
گرمایش.... 26
دی اکسید کربن و نور 27
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 28
دما 28
جلوگیری از اتلاف حرارت... 28
رطوبت نسبی.. 29
جریان هوا در گلخانه. 30
چشم انداز بحث... 30
پرورش گوجه فرنگی در گلخانه. 30
انواع کشت گوجه فرنگی: 31
دمای مناسب: 32
تلقیح : 33
زمان تلقیح : 34
کشت گلخانهای گوجه فرنگی.. 34
انواع کشت گوجه فرنگی.. 35
طول دوره جوانه زنی.. 36
دمای مناسب... 37
هرس.... 37
تلقیح.. 38
زمان تلقیح.. 38
گلخانه خانگی.. 39
گلخانه محکم.. 41
گلخانه با قاب چوبی.. 41
گلخانه کوچک.... 42
طرح گلخانه ارزان.. 42
گلخانه گنبدی شکل.. 43
درست کردن گلخانه با پنجره های بی استفاده 43
درست کردن گلخانه با درهای قدیمی و بی استفاده 44
گلخانه هرمی شکل.. 44
ساخت گلخانه با استفاده از بطری های پلاستیکی.. 45
مراحل ساخت یک گلخانه خانگی.. 45
- تعریف گلخانه. 54
سالنهای گلخانه ای تولید قارچ های خوراکی: 55
محل مناسب احداث گلخانه. 56
طرح گلخانه حلقه ای.. 58
گلخانه با قاب چوبی.. 58
گلخانه کوچک.... 58
طرح گلخانه ارزان.. 58
گلخانه گنبدی شکل.. 59
درست کردن گلخانه با پنجره های بی استفاده 59
درست کردن گلخانه با درهای قدیمی و بی استفاده 59
گلخانه هرمی شکل.. 60
جدیدترین ایده های خلاقانه ساخت گلخانه خانگی.. 60
جدیدترین ایده های خلاقانه ساخت گلخانه خانگی.. 61
انواع پوشش های گلخانه ای و تجهیزات مورد نیاز 67
سکوها و بسترهای کشت... 69
تجهیزات و ادوات مورد نیاز در گلخانه ها 70
محل مناسب برای ساخت گلخانه را انتخاب کنید. 71
منابع.. 75
مقدمه
یک گلخانه ، وسیله ای برای تغییر محیط اطراف گیاهان و بهبود شرایط رشد می باشد. گلخانه ها در چند مورد قابل استفاده اند. بعضی از گلخانه ها برای عملیات سالیانه مورد استفاده قرار می گیرند، در حالیک ه بعضی از آنها فقط برای پرورش گیاهان در فصلهای بهار و پاییز ساخته می شوند. در بعضی از شرایط آب و هوایی ، برای پرورش تعدادی از گیاهان در تابستان (مانند گوجه فرنگی) ، که در شرایط بیرون قابل کشت نیستند، گلخانه مورد نیاز می باشد.
ساختمان گلخانه
هزینه ساخت گلخانه بطور کلی به اندازه و ماده پوشش دهنده آن بستگی دارد. ساخت گلخانه با پوشش شیشه ای و قاب فلزی معمولا بیشترین هزینه را داراست. پوششهای دیگر مانند فایبرگلاس ، اکریلیک و پلی کربنات دارای هزینه متوسطی می باشند. پوشش پلی اتیلن با قاب چوبی دارای کمترین هزینه است. تجهیزات حرارتی و تهویه نیز هزینه ای با توجه به ساختمان گلخانه و اندازه آن دارند.
ساخت گلخانه های خورشیدی نیز امکان پذیر است اما به مهندسی خاصی نیازمند می باشد. اسکلت یا قاب گلخانه از فلز یا چوب ساخته می شود. فضای بین لایه های پوششی را می توان برای کمک به مقاومت در برابر وزش باد خالی از هوا نمود. گلخانه با اسکلت چوبی به آسانی ساخته می شود و انتخاب مناسبی برای سازنده است.
گرمایش
محیط گلخانه معمولا بوسیله هوای داغ ، آب داغ یا بخار گرم می شود. گاهی اوقات گرما به صورت تکمیلی توسط گرمکن های الکتریکی تامین می شود. انتخاب منبع حرارتی باید با توجه به هزینه اولیه تجهیزات و هزینه عملیاتی انجام گیرد. گرمکن های الکتریکی هزینه اولیه کمی داشته اما معمولا هزینه عملیاتی بسیار بالایی دارند. گرمایش بوسیله آب داغ یا بخار از لحاظ هزینه نصب گران است، اما هزینه عملیاتی کمی دارد. گرمایش بوسیله هوای داغ با استفاده از گاز طبیعی یا نفت به عنوان سوخت بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
زغال سنگ و چوب هم می تواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. البته هر کدام به مدیریت دقیقی نیازمند است. هر نوع گرمکن احتراقی برای جلوگیری از انباشت گازهای نامطلوب ، که موجب از بین رفتن گیاهان می شود، دریچه ای به خارج گلخانه داشته باشد. بهترین گرمایش در حالتی انجام می شود که از کف صورت گیرد، چرا که بطور طبیعی هوای گرم به سمت بالا می رود. گیاهان اغلب دارای دمای مخصوص متوسطی برای رشد ایده آل می باشند. دمای شبانه دارای بیشترین اهمیت است. با این وجود دمای روزانه بالا می تواند موجب از بین رفتن محصولات گلخانه شود.
دی اکسید کربن و نور دی اکسید کربن و نور برای رشد گیاهان ضروری می باشد. صبحگاهان با بالا آمدن آفتاب ، گیاهان فتوسنتز را آغاز می نمایند. میزان دی اکسید کربن در گلخانه ، به واسطه مصرف توسط گیاهان ، کاهش می یابد. با تجدید هوا می توان میزان دی اکسید کربن را به اندازه میزان آن در محیط بیرون بالا برد. از آنجا که دی اکسید کربن و نور در فرآیند فتوسنتز مکمل یکدیگر هستند، با تامین روشنایی تکمیلی و تزریق دی اکسید کربن می توان بازده سبزیجات و گلدهی محصولات را افزایش داد. دی اکسید کربن مایع ، یخ خشک و احتراق سوختهای بدون سولفور می تواند به عنوان منابع تامین دی اکسید کربن مورد استفاده قرار گیرد. شدت ، استمرار و پخش طیفی نور مرئی برای رشد گیاه ، مهم و حیاتی است. نور مورد نیاز معمولا توسط خورشید تامی
بخشی از متن:
فهرست
مقدمه. 5
اهداف کشت گلخانه ای.. 6
چگونه گلخانه بسازیم؟. 6
ساختمان گلخانه. 6
گرمایش.... 6
دیاکسید کربن و نور 7
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 7
دما 7
رطوبت نسبی.. 8
جریان هوا در گلخانه. 9
ساخت گلخانه. 9
جهت گلخانه ها 9
جریان هوا در گلخانه. 10
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 11
درجه حرارت در گلخانه ها 11
نیاز نوری گیاهان.. 12
آبیاری گلخانه ها 12
آبیاری تحت فشار 12
گاز کربنیک در گلخانهها 13
زهکشی گلخانه. 13
بادکشن.. 13
انواع پوششهای گلخانه ای.. 14
شیشه. 14
پوششهای پلاستیکی.. 14
سکوها و بسترهای کشت... 15
نحوه قرار گرفتن سکوها 16
سکوها و بسترهای زمینی گلهای بریده 16
تجهیزات و ادوات مورد نیاز در گلخانه ها 16
اسکلت گلخانه. 17
در حال حاضر دو نوع گلخانه رواج دارد: 17
در هنگام ساخت گلخانه باید نکات زیر را در نظر گرفت: 17
نیازمندیهای گلخانه. 19
ساختمان گلخانه. 20
معیارهای طراحی گلخانه. 20
انواع گلخانه. 22
انتخاب مکان گلخانه. 23
معیارهای عمومی طراحی.. 24
بارهای روی چارچوب های گلخانه. 25
بارها یا نیروهای مهمی که در طراحی سازه باید در نظر گرفته شود عبارت اند از: 25
نیازهای عمومی طراحی.. 26
اقلیم های گرمسیری مرطوب... 26
نواحی.. 26
شرایط اقلیمی.. 26
سازه گلخانه. 26
شرایط اقلیمی.. 27
سازه گلخانه. 27
شرایط اقلیمی.. 29
سازه گلخانه. 29
شرایط اقلیمی.. 30
سازه گلخانه. 31
معیارهای طراحی گلخانه. 31
انواع گلخانه. 32
انتخاب مکان گلخانه. 33
معیارهای عمومی طراحی.. 34
بارهای روی چارچوب های گلخانه. 35
نیازهای عمومی طراحی.. 36
هر متر گلخانه چقدر هزینه دارد ؟. 37
مزایای گلخانه های هیدروپونیک.... 43
اهداف کشت هیدروپونیک.... 44
شرایط کنترل محیطی گلخانه. 44
کنترل شرایط محیطی گلخانه. 45
درجه حرارت در گلخانه ها 45
نیاز نوری گیاهان.. 45
آبیاری گلخانه ها 46
گاز کربنیک در گلخانهها 46
زهکشی گلخانه. 47
بادکشن.. 47
منابع.. 47
مقدمه
شرایط اقلیمی ایران از نظر محدودیت منابع آب شیرین , فراوانی آب شیرین , موقعیت آب و هوایی گوناگون و ... بهره گیری از این منابع را در برنامه ریزی کشور ایران قرار میدهد . کشت گیاهان در گلخانه به آب و زمین کمتری احتیاج دارد . اما کار بیشتری می طلبد . حال با آموزش دادن نیرویی کار می توان از فضای کم گلخانه چندین برابر فضای آزاد را برداشت کرد . زیرا در محیط گلخانه کاشت و برداشت در تمام طول سال امکان پذیر بوده و در فصولی از سال که محصولات در فضای آزاد غیر قابل کشت نیستند این امکان را فضای گلخانه به وجود می اورد که گیاهان در غیر فصل خود پرورش یافته و محصولات گلخانه با کیفیت بهتر نسبت به کشت در زمین باز تولید و به بازار عرضه می شود .
ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و محدودیت های منابع آبی از جمله کشور های است که نیاز به تجدید نظر اساسی در ساختار نظام کشت بوده و در این راستا توسعه کشت گلخانه ای می تواند به عنوان یک راهکار مناسب مطرح باشد که هم اکنون مورد توجه قرار گرفته است . باید این باور ایجاد شود که سیستم کشت گلخانه ای تفاوت اساسی با سیستم کشت سنتی داشته و علاوه بر تجربه نیازمند داشتن دانش گلخانه داری می باشد که در این راستا . توجه به سبزیجات گلخانه ای از اهمیت خاصی بر خوردار است .
بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سبزی های گلخانه ای مساحتی حدود 1500هکتار را تشکیل می دهند . البته این مساحت هم اکنون دو برابر شده است . اگر در هر هکتار از این گلخانه ها حدود 200 تن محصول تولید شود تقریبا کل تولید 300 هزار تن خواهد بود که اگر قیکت هر کیلو گرم آن حدود 200 فرض شود رقمی حدود 60 میلیلرد تومان می شود که می تواند اهمیت زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد . البته با افزایش رو به افزون زیر کشت محصولات گلخانه ای رقم بدست آمده بیشتر و رو به افزایش است . اگر کلیه عملیات کاشت تا برداشت طبق اصول و برنامه ریزی صحیح صورت گیرد سود قابل توجهی عاید کشاورزان
بخشی از متن:
دانلود تحقیق بررسی بازار سبزیجات خشک
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 105
فهرست مطالب
فصل اول (طرح تحقیق)
هدف و ضرورت تحقیق
فرضیه ی تحقیق:
روش تحقیق:
فصل دوم (ادبیات تحقیق)
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال
تعریف استراتژی
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی
الف- استراتژی جایگزینی واردات
ب- استراتژی توسعه صادرات:
انواع استراتژی های رقابتی عام
رهبری در هزینه
تمایز محصول
تمرکز (محدودنگری)
میانه روی
تعریف بازاریابی:
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار
1- استراتژی بازاریابی یکسان
2- استراتژی بازاریابی تفکیکی
3- استراتژی بازاریابی تمرکزی
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار
تقسیم بندی بازار های بین المللی
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی
آمیخته محصول
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی
آمیخته تشویق و ترفیع
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی
1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل
2- تصمیم به فعالیت در سطح بینالملل)
3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بینالملل
4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بینالمللی
5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بینالملل
6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بینالملل
فصل سوم (روش تحقیق)
تحول فرهنگی (با در نظر گرفتن اقتصاد):
بازار خارجی:
مصاحبه با خانم مهندس مدیر شهرک فناوری صنایع غذایی و بیو تکنولوژی شمالشرق:
فصل چهارم (تجزیه وتحلیل داده ها)
1- صادرکنندگان وتولیدگران سبزیجات خشک از دانش و فنون بازاریابی آگاهی لازم را دارند
2- سبزیجات خشک از کیفیت مناسب برای صادرات برخوردار می باشند.
3- روشهای نوین تولید سبزیجات خشک از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرارمی گیرد
فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات)
پیشنهادات:
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
دانشجویان قشری هستند که سکانداران آیندهی هدایت کشور محسوب میشوند و اگر این قشر عظیم خود دارای زمینه و بستر مناسب برای رشد و تعالی نباشند چه بسا پس از اینکه وارد جامعه و نیروی کار کشور که شدند با توجه به پیشینهی نامناسب خود بسیاری دیگر از اقشار و گروههای مختلف جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار داده و از این طریق لطمات جبران ناپذیری به پیکرهی اجتماع بزنند. برای مثال دانشجویی که اکنون خود سیگار مصرف میکند و در آینده نیز قرار باشد معلم شود و به تربیت و تعلیم فرزندان ما بپردازد، چگونه میتواند مانع از این شود که الگوی دانشآموزان خود واقع نشود و از این طریق آنها را تحت تأثیر خود قرار ندهد. از اینگونه مثالها زیاد میتوان بیان نمود اما آنچه که مهم است این است که مسئولان آموزشی و فرهنگی کشور و بخصوص دانشگاهها اقدام به آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه در سطح کشور و دانشگاهها نمایند.
آنچه که تقریبا همگانی است و در بین جوانان بیشترجامعهها دیده میشود مصرف سیگار به منظور برطرف کردن اضطراب وافسردگی نهفته است. در صورتی که جوانان به علت نا آگاهی به جای استفاده ازمکانیسمهای دفاعی موجود در از بین بردن ناراحتیهایشان به دنبال یک راهحل فوری و معجزهآسا میکردند که اضطراب یا افسردگی خود را برطرف کنند که معمولا در این گونه موارد به وسیله دوستان همسن و سالشان سیگار به آنها معرفی میگردد به عقیدهی یکی از متخصصان عادت به مصرف سیگار مانند سایر عادتها، عادت نمیشود مگر با انجام و تامین نیازهای فرد البته باید ذکر کرد که فقط یک شخصیت فکری مضطرب و یا افسرده نیست که به مصرف سیگارروی میآورد بلکه گروههای دیگر جوانان نیز ممکن است دچار این دام شوند. جوانان به علت اینکه مانند بزرگسالان آمادگی پذیرش و مقابله با مشکلات زندگی را ندارند و برخی از مشکلات عادی برای آنان به صورت شدید و جدّی جلوه و تظاهر میکند بنابراین دربرابرمشکلات وخطرات احتمالی آسیب پذیرند به ویژه دوران بلوغ که جوانان دچار مشکلات و بحرانهایی میگردند. وظیفهی بزرگترها ایجاب میکند که به طورمنطقی و صحیح با جوانان و مشکلاتشان روبهرو گردند. متاسفانه والدین یا مربیان آگاهی و اطلاعات اندکی در مورد تحولات روحی دوران بلوغ جوان دارند. لذا به جای برخورد منطقی و درست با مشکل جوانان او را هدف انتقادها وملامتهای خود قرار میدهند. لذا نمیتوانند آنچنان که باید و شاید جوان را در برابر مشکلات زندگی و یا ناراحتیهایش که ناشی ازدوران بلوغ و احیانا کمبود محبت و عدم درک ازطرف بزرگترها از خانواده و اجتماع فراری شده و به دنبال یک ماده معجزهگر باشند که سیگار را مییابند زیرا جوان میبیند که دوستانش نه تنها او را ملامت نمیکنند بلکه وی را بیشتر و بهتر نیز درک میکنند لذا هرگونه راهحلی را که آنان برای رفع مشکل پیشنهاد کنند بدون هیچگونه تامل و تعلقی میپذیرد...........و همه چیز از همین جا شروع میشود..........ابتدا سیگار..............سپس سیگار همراه حشیش ...........وبلاخره هروئین.
پیشینه مصرف دخانیات به طور تخمینی به حدود ده هزار سال پیش میرسد. در چین و یونان باستان، بر اساس نوشته های تاریخ نویسان و آثار حکاکی شده، از تنباکو و توتون به عنوان گیاهی داروئی یاد شده است.
پژوهشهای انجام شده نشان میدهد که اکثر معتادان، سیگار مصرف میکنند و نیز اعتیاد را از سیگار شروع کردهاند. بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان بهداشت جهانی، سیگار در ردیف مواد اعتیادآور محسوب میشود. سیگار، در ورودی اعتیاد، و چراغ سبزی برای سایر اعتیادها است. مصرف سیگار، نخستین قدم به سوی اعتیاد است. سیگار، زمینهساز اعتیاد به سیگار بوده و مادر اعتیاد به سیگار محسوب میشود.
بخشی از متن:
دانلود پژوهش بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک (داخلی و خارجی)
انسان های نخستین به منظور بقاء نسل، اجباراً دست به شکار حیوانات می زدند. پوست نیز جایگاه ویژه ای داشته است. چراکه این فرآورده دامی بهترین وسیله پوشش انسانها برای جلوگیری از خطرات گوناگون بوده است. این نوع استفاده از پوست را می توان منصوب به عصر یخبندان (پانصد هزار سال قبل) دانست. در ابتدا بشراولیه از استخوان و سنگهای تیز به منظور از بین بردن گوشتهای اضافی و ضایعات پوست استفاده می کرد. ولی بزودی به فساد پذیری سریع این نوع پوستها در مقابل انواع میکروبها و باکتری ها پی برد. بعدها مبادرت به خشک کردن پوست در برابر آفتاب یا آتش کرد. که بازهم پوستی شکننده و غیر قابل استفاده بدست می آورد. تا اینکه سرانجام متوجه فوائد عصاره های گیاهی برای جلوگیری از فساد پوست گردید.
مصریان قدیم از حدود 2500 سال قبل از میلاد، از ترکیبات معدنی آرد شده مانند املاح آلومینیوم و دانه های مازو برای ساخت چرم استفاده می کردند. یونانیان و رومیها، از پوست و برگ درختان کاج و صنوبر استفاده می کردند. با توجه به این نکته بسیار مهم که صنعت چرمسازی در طی زمانی بسیار طولانی به تکامل خود رسیده و تجربیات فراوانی را پشت سر گذارده است. از زمانهای قدیم پوست به عنوان یکی از صنایع دستی حاصل از مهارت بشر هم مورد استفاده و هم مورد توجه و ستایش بوده است.
مواد اولیه پوست برای افراد شکارچی آن زمین که هنوز دوره کشاورزی را آغاز نکرده بودند و از نظر شرایط محیطی نیازمند به اسب بودند، به راحتی قابل تهیه بود. احتیاجات شدید آنها باعث گردید تا پوست را به گونه ای نرم نمایند که علاوه بر خشکی، در مقابل فساد نیز پس از بارها خیس شدن از مقاومت کافی برخوردار باشد. اطلاعات باستانشناسان هنوز به درستی نتوانسته اند قدم های ابتدایی را که انسان های اولیه در تبدیل پوست برداشته اند، بجز شواهدی مبنی بر دود دادن همراه با مالیدن روغن و مغز حیوان به داخل پوست و ساخت چرمهای بسیار خام را ارائه دهند. البته عملیات و کارهای مختلفی که روی پوست به صورتهای مختلف انجام می گرفت و باعث اصلاح نرمی و کاربرد بهتر آن می گردید نیز می توانست از جنبه های تکمیلی محسوب شود. مردم غارنشین در رابطه با اعتقادات مذهبی خود برای حیوانات و پوست آنها و همچنین شکل نهایی محصول ساخته شده از پوست اهمیت خاصی قائل بودند.
فصل اول) طرح تحقیق
بیان موضوع یا تعریف مسأله:
ضرورت انجام تحقیق:
پیشینه تحقیق:
فرضیات
تعریف عملیات متغیرها:
نوع تحقیق و دلایل آن:
ابزار گردآوری داده ها:
جامعه آماری:
مراحل انجام تحقیق:
تعریف مفاهیم:
محدودیت ها
فصل دوم) ادبیات تحقیق
بخش اول آشنایی با صنعت چرم سبک
تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی:
تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم
مراحل ساخت چرم
عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم
الف- پوست:
ب- چرم:
انواع چرم و موارد استفاده از آن:
انواع محصولات چرمی:
بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال
تعریف استراتژی
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی
الف- استراتژی جایگزینی واردات
ب- استراتژی توسعه صادرات:
انواع استراتژی های رقابتی عام
رهبری در هزینه
تمایز محصول
تمرکز (محدودنگری)
میانه روی
تعریف بازاریابی:
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار
1- استراتژی بازاریابی یکسان
2- استراتژی بازاریابی تفکیکی
3- استراتژی بازاریابی تمرکزی
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار
تقسیم بندی بازار های بین المللی
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی
آمیخته محصول
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی
آمیخته تشویق و ترفیع
اجزای تشویق و ترفیع
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی
1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل
2- تصمیم به فعالیت در سطح بینالملل (Deciding wether to go abroad)
3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بینالملل (Deciding Which market to enter)
4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بینالمللی (Diciding how to enter the market)
5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بینالملل (Deciding on the markting program)
6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بینالملل (Diciding on the marketing organizition)
فصل سوم) روش تحقیق
مصاحبه با مدیران واحدها:
جامعه آماری:
منابع اطلاعات:
فصل چهارم) جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها
اطلاعاتی راجع به مدیران مراکز:
بررسی فرضیه ها
فرضیه 1:
فرضیه 2
فرضیه 3:
فرضیه 4:
فرضیه 5:
تحلیل یافته های مصاحبه ای
تولید کنندگان
فروشندگان
مشتریان
تبلیغات برای فروش
فصل پنجم) نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 1:
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 2:
نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه 3:
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 4:
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 5:
پیشنهادات
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 1:
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 2:
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 3:
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 4:
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 5:
سایر پیشنهادات
توصیه به سایر دانشجویان محققین
منابع
بخشی از متن:
خداوند برای هدایت انسان ها، پیامبران الهی را به سوی بشر مبعوث کرده است تا اندیشه و تفکر آنان را تحول و در رفتار و کردار افراد بشر و جوامع آنان تغییر ایجاد کند.
هدف از این گردآوری اشاره به تاثیر قرآن و حدیث، که هر دو در هدایت بشر نقش به سزایی دارند، است.
برای این منظور ما در این تحقیق به ترتیب زندگانی و تاثرات هشت تن از شاعران بزرگ را دنبال کردیم و برای این که تاثر هر نویسنده و سخنور را بهتر ردیابی کنیم از زندگانی آن شاعر و نویسنده به اجمال سخن گفتیم و میزان اشتغال وی به علوم قرآنی از جمله تفسیر کتاب مجید و احادیث رسول اکرم و اخبار معصومین را تا حد ممکن یادآوری کردیم.
در این تحقیق با توجه به پرسشنامه ای که تهیه گردید و در اختیار چهل نفر از دانش آموزان سال سوم و پیش دانشگاهی مدرسه آرمینه مصلی نژاد قرار گرفت، ما به بررسی میزان آشنایی آن ها با مفهوم قرآن و حدیث و نقش آن ها در ادبیات فارسی پرداختیم و پس از مشاهده- ی پاسخ نامه ها نتایج حاصل را به صورت جداول و نمودار هایی برای هر سوال به صورت مجزا نشان دادیم و پی بردیم که هر دو گروه آماری نتایج یکسانی داشتند.
فهرست مطالب
پیشگفتار...............................................................................................................................................ا-ب
مقدمه..................................................................................................................................................ب-ج
چکیده...................................................................................................................................................ج-د
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه ........................................................................................................................1
1-2 بیان مسئله......2
1-3 اهداف تحقیق..........2
1-4 اهمیت تحقیق.........2
1-5 سئوالات تحقیق............3-2
1-6 فرضیه ها............3
1-7 کلید واژه ها.......4-3
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه.........5
2-2 تاریخچه موضوع............ 7-6
2-3 پیشینه نظری.....8-7
2-4 پیشینه عملی(نقد کتاب).........9
2-5 ضرورت تحقیق.....................9
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه.........10
3-2 روش های مورد استفاده در تحقیق........11
3-3 فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آن ها..............12
3-4 جمع آوری داده ها............12
3-5 تجزیه و تحلیل داده ها...........13
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1 مقدمه..............14
4-2 قرآن کتاب آسمانی ما............15
4-3 تعریف ادبیات....... 15
فرضیه 1: ادبیات فارسی از کلام قرآن بهره های فراوانی گرفته است..17-16
4-4 تاثیرات دین اسلام در عرصه ی ادبیات.......19-17
5-4 صبر و شکیبایی قرآن در نظم شاعران................20-19
6-4 حدیث چیست..............21-10
4- 6-1-حدیث محبت در ادب فارسی.....25-21
فرضیه 2: برخی از شعرای متقدم در آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفته اند............. 35-27
فرضیه 3: میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش زیاد بوده است..............42-36
فرضیه 4: مولوی داستان یوسف را در اشعار خود بررسی کرده است...........59-43
فرضیه 5: سنایی در اشعار خود به تصویر پردازی قرآنی پرداخته است............66-60
فرضیه 6: شهریار دراشعار خود از نهچ البلاغه بهره برده است........98-67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5- 1مقدمه..........128
5-2 بحث و نتیجه گیری............... 130-129
5-3 مشکلات تحقیق.........130
5-4- پیشنهادات تحقیق..................131
فهرست منابع و مآخذ........133-132
پیوست
فهرست جداول.........127-99
جدول 1-4- توزیع فراوانی افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب سن
جدول 2-4- شاخص های تمایل مرکزی و شاخص های پراکندگی سن افراد شرکت کننده در تحقیق
جدول 3-4- توزیع فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 4-4- توزیع فراوانی افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی
جدول 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق
جدول 6-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق
جدول 8-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی
جدول 10-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی
جدول 12-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث
جدول 14-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث
جدول 16-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی
جدول 18-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان
جدول 20-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث در اشعار خود
جدول22-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفکیک پایه تحصیلی
جدول23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین
جدول 24-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری
جدول 26-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها
جدول 28-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفکیک پایه تحصیلی
جدول 29-4- تجزیه و تحلیل آماری بین پاسخ های داده شده توسط دو گروه شرکت کننده در تحقیق ( پایه تحصیلی پیش دانشگاهی ، پایه تحصیلی سوم دبیرستان )
فهرست منحنی ها...........126-100
منحنی 1-4- درصد فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق
منحنی 2-4- توزیع فراوانی سن افراد شرکت کننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی
منحنی 3-4- درصد فراوانی پایه تحصیلی افراد شرکت کننده در تحقیق
منحنی 4-4- درصد فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق
منحنی 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 6-4- درصد فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق
منحنی 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شرکت کننده در تحقیق به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 8-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی
منحنی 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 10-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی
منحنی 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 12-4- درصد فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث
منحنی13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شرکت کننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده کننده از قران و احادیث به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 14-4- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث
منحنی 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده کننده از قرآن و حدیث به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 16-4- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی
منحنی 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 18-4- درصد فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان
منحنی 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 20-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث در اشعار خود
منحنی21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده با شعرای استفاده کننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی22-4- درصد فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین
منحنی 23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شرکت کننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در کسب عبرت برای سایرین به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 24-4- درصد فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری
منحنی 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفکیک پایه تحصیلی
منحنی 26-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها
منحنی 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شرکت کننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده کننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفکیک پایه تحصیلی
بخشی از متن:
چکیده
صندلی چرخدار الکتریکی وسیله مناسبی برای کمک به افرادی است که از ناتواناییهای حاد حرکتی رنج می برند و به آنها تا حد زیادی استقلال می دهد. در این پروژه یک صندلی چرخدار با نیروی رانش الکتریکی که کاربر توسط جوی استیک آنرا هدایت می کند، ساخته شد. با بررسی های مختلف خواهیم دید که موتور مناسب برای این منظور، موتور DC مغناطیس دائم است که به منظور استفاده در صندلی چرخدار الکتریکی طراحی شده است. منبع انرژی دو عدد باتری سرب- اسید 12 V, 60 Ah انتخاب شد و مدار تحریک موتور برشگر PWM می باشد که در آن عمل برشگری توسط ماسفت انجام می گیرد. برای کنترل سیستم ابتدا پایداری دینامیک ثابت آنرا با استفاده از ماتریسهای تبدیل دوران، در حالت کلی بررسی کرده و سپس یک مدار خطی از مجموعه را در نظر گرفتن پارامترهای شخص راننده ارائه کردیم. با وجود همه ساده سازیهای ممکن خواهیم دید که مدل به دست آمده از پیچیدگی زیادی برخوردار است و برای کنترل حلقه بسته آن باید از روشهای پیشرفته کنترل وفقی مبتنی بر شبکه های عصبی و منطق فازی استفاده کرد. در صورت عدم استفاده از کنترل حلقه، بسته، هدایت صندلی در محیطهایی با موانع زیاد، با دشواری همراه خواهد بود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول- مقدمه
فصل دوم- بررسی صندلی چرخدار
مقدمه
1-2- اجزاء صندلی چرخدار
1-1-2- سیستم رانش
3-1-2- چرخها
4-1-2- اسکلت بندی
2-2- انواع صندلی چرخدار
3-2- ابعاد استاندارد صندلی چرخدار
4-2-پارامترهای مهم در انتخاب صندلی چرخدار
5-2-نکات مهم در انتخاب صندلی چرخدار
6-2-مشخصات صندلی چرخدار الکتریکی
1-6-2-روشهای هدایت صندلی چرخدار الکتریکی
2-6-2-روشهای هدایت صندلی چرخدار الکتریکی
7-2-موارد استفاده از صندلی چرخدار
8-2-موارد عدم استفاده از صندلی چرخدار
خلاصه
فصل سوم- انتخاب ادوات مورد نیاز
مقدمه
1-3-صندلی چرخدار
2-3- موتور الکتریکی
1-2-3-باتریک نیکل- کادمیوم
2-3-3- باتری سرب- اسید
4-3- مدار کنترل سرعت
5-3- انتخاب المال سوئیچ
6-3- انتخاب وسیله هدایت
خلاصه
فصل چهارم- طراحی کنترل کننده
مقدمه
1-4- پروتکل هدایت صندلی بر اساس حرکت صندلی چرخدار
2-4- رابطه بین سرعت خط
3-4- بررسی دینامیک ثابت صندلی چرخدار
4-4- بررسی کنترل حلقه بسته
4-5- روشهای کنترل صندلی چرخدار الکتریکی
1-5-4- کنترل کننده های قابل تنظیم
2-5-4- کنترل با سنسورها یا همکار
3-5-4- کنترل تحمل پذیر خطا
6-4- سازگاری الکترومغناطیسی
فصل پنچم
مقدمه
روشهای ساخت مدار
1-5-پیاده سازی به روش آنالوگ
1-1-5- کنترل کننده PWM
2-1-5- محاسبه جریان گیت ماسفت
3-1-5- انتخاب فرکانس برشگری
4-1-5- استخراج پارامترهای موتور ANCN7152
5-1-5- ساختن ولتاژ منفی از ولتاژ مثبت
2-5- پیاده سازی به روش دیجیتال
1-2-5- روشهای سنجش شارژ باتری
2-2-5- ساخت منبع تغذیه منفی
خلاصه
فصل ششم- نتایج آزمایشات
فصل هفتم- نتیجه گیری و پیشنهاداتی برای ادامه کار
مراجع
ضمیمه (1)- نرم افزار هدایت صندلی چرخدار
ضمیمه (2)- برنامه ثبت و تحلیل داده ها برای تعیین
ضمیمه (3)- گاتالوگ موتور ANCN7152
ضمیمه (4)- گاتالوگهای 8951 و TL494
فهرست شکلها
شکل صفحه
شکل (2-1): نمودار ابعاد اساسی صندلی چرخدار
شکل (1-3): تصاویر تقربی صندلی چرخدار از زوایای مختلف
شکل (2-3): نمای چرخ عقب و متعلقات آن
شکل (3-3) نیروهای وارد شده به محور چرخ
شکل (4-3): نیروهای وارد شده به صندلی چرخدار در سطح شیبدار
شکل (5-3): برشگر کاهنده با بار اهمی
شکل (6-3): تقسیم بندی برشگرها
شکل (7-3): برشگر کلاس B
شکل (8-3): برشگر کلاس C
شکل (9-3): برشگر کلاس D
شکل (10-3): برشگر کلاس E
شکل (11-3): کنترل دو جهته دور موتور DC با رله SPDT
شکل (12-3): نمای مداری GTO
شکل (13-3): نمای مداری ماسفت کانال N
شکل (14-3): نمای مداری IGBT
شکل (1-4): چرخهای صندلی عقب صندلی چرخدار
شکل (2-4): نیروهای وارد شده به مرکز جرم
شکل (3-4): دستگاه مختصات صندلی چرخدار
شکل (4-4): دیاگرام بلوکی سیستم صندلی چرخدار الکتریکی با کنترل انسان
شکل (5-4): سینماتیک صندلی چرخدار
شکل (6-4): دیاگرام بلوکی دیاگرام بلوکی کامل شده شکل (4-4)
شکل (1-5): جمع کننده و تفریق کننده آنالوگ
شکل (2-5): پیاده سازی تابع قدر مطلق با پل دیودی
شکل (3-5): یکسوساز نیم موج ایده آل
شکل (4-5): یکسوساز تمام موج ایده آل
شکل (5-5): نحوه تضعیف سیگنال خروجی جمع کننده
شکل (6-5): نحوه تضعیف سیگنال خروجی تفریق کننده
شکل (7-5): نحوه بافر کردن خروجی جوی استیک
شکل (8-5): تراشه TL494
شکل (9-5): جریانهای کشیده شده توسط گیت هنگام روشن شدن
شکل (10-5): روشن شدن ماسفت با مقاومت
شکل (11-5): روشن شدن ماسفت با مقاومت ترانزیستور
شکل (12-5): مدار تحریک ماسفت
شکل (13-5): ولتاژ و جریان سوئیچ در حال روشن شدن
شکل (14-5): روشن پاسخ پله برای استخراج
شکل (15-5): اعمال ولتاژ پله به موتور
شکل (16-5): پاسخ پله به موتور
شکل (17-5): مدار معادل الکتریکی برای موتور DC
شکل (18-5): پاسخ فرکانس جریان آرمیچر و سرعت موتور
شکل (19-5): تنظیم دوره کار توسط TL494
شکل (20-5): ساخت منبع تغذیه منفی
شکل (21-5): شکل موجهای رگولاتور باک- بوست
شکل (22-5): تنظیم فرکانس و دوره کار توسط IC 555
شکل (23-5): نمای شماتیک مدار دیجیتال
شکل (24-5): نمودار گردشی برنامه نرم افزاری
شکل (25-5): تبدیل ولتاژ به جریان
شکل (26-5):ساخت منبع تغذیه منفی در مدار دیجیتال
فهرست جداول
جدول صفحه
جدول (1-2): ابعاد استاندارد صندلی چرخدار
جدول (3-1): مقایسه خواص المانهای قدرت
بخشی از متن:
پاورپوینت مرمت حمام خان کاشان( حمام تاریخی رزاقیه)
شناخت اجمالی پروژه:
حمام تاریخی رزاقیه به حمام خان در اواسط در راسطه اصلی بازار بزرگ کاشان و در محلی که به بالا بازار شهرت دارد قرار گرفته است.این حمام که در نوع خود یکی از زیباترین حمام های عمومی کاشان میباشد.در زمان کریمخان زند و به همت و دستور عبدالرزاق خان کاشی حاکم مقتدر و بسیار نیکوکار کاشان در دورهی زندیه ساخته شده است.و علیرغم اینکه حمام های متعددی که از دوران های بسیار قدیم و حتی از دوران سلجوقی و بخصوص صفویه در کاشان دایر بودند و سیاحان و جهانگردان معروفی هم حمام های کاشان را ستوده اند،یکی پس از دیگری در محاق تعطیل افتاده اند،حمام خان کما کان در خدمت مردم و هنوز در خدمت مردم میباشد. حمام خان در سال 1187 هجری قمری و به کارگذاری یکی از معتمدین کاشان به نام حاج غیاث الدین که پسر عموی عبدالرزاق خان هم بوده است احداث شده است.
فایل پاور پوینت پیش رو مربوط به مرمت حمام خان کاشان می باشد که شامل:
موقعیت ارتباطی
شرایط آب و هوایی کاشان
زمین شناسی کاشان
معرفی شهرستان کاشان
وجه تسمیه کاشان
مذهب و زبان
تاریخچه حمام
نقشه موقعیت کلی بنا
کاربری فضاهای پیرامون بنا
نوع بهره برداری ازبنا
معرفی فضاها همراه با نقشه ها
تزیینات به کار رفته در بنا
تاسیسات بنا
عناصرالحاقی بنا
شناخت مواد و مصالح به کار رفته
در زیر پیشنمایش فایل پاور پوینت این پروژه را برای اطلاع بیشتر شما دوستان قرار داده ایم.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
پس از یک قرن تجربه معماری مدرن، با وجود دستاوردها و تحولات با ارزش آن، مشکلات پیچیده ای در عرصه محیط زیست رخ می دهد. وضعیت جهان در آغاز قرن ۲۱ میلادی، به یک توسعه ناپایدار گواهی می دهد که از مشخصه های آن رشد جمعیت، افزایش مصرف و توزیع نامتعادل منابع می باشد.
رشد جمعیت همانند سبک زندگی غربی تحمیل بزرگی بر محیط طبیعی است که در زمان ما منجر به تغییرات آب و هوایی، حفره در لایه اوزون، زوال گونه ها و سکونت گاه های طبیعی گردیده است که نتیجه آن تغییر فرهنگ مصرف و تغییر رویکرد انسان نسبت به طبیعت می باشد.
به دنبال این تغییرات، مفهوم تازه ای با عنوان توسعه پایدار مطرح شده و در نتیجه به دلیل نقش مهم محیط ساخته شده در جریان توسعه پایدار، معماری پایدار مورد توجه صاحب نظران قرار می گیرد.
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب توحید مفضل
این فایل در قالب پاورپوینت قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 79
غذاى نوزاد:
و چون از مضیق رحم به وسعت گاه جھان در آمد و به نوع دیگر از غذا محتاج شد، مدبر حقیقى ھمان خون کثیف را که در رحم، غذاى او بود به شیر لطف مبدل مى گرداند.
و در ھمان ساعت که به این نوع از غذا محتاج مى شود، به حکم حکیم قدیر غذاى شیر براى او مھیاست و به الھام الھى زبان بیرون مى آورد و لب ھا را مى جنباند و طالب غذا مى شود.
روئیدن دندان کودک:
و چون نشو و نما کرد و بزرگ تر و قوی تر شد و محتاج شد به غذایى که در آن صلابتى باشد تا بدنش محکم شود و اعضایش قوت گیرد، مى رویاند از براى او آسیاب ھاى خرد کننده از دندان ھاى تیز که بخاید غذاھاى صلب را و نرم کند که آسان باشد بر او فرو بردن آن ھا و بر این احوال نمو مى کند تا به حد بلوغ مى رسد.
برنیامدن ریش و راز آن:
و اگر ریش به روى او نمى رویید، ھمیشه بر ھیئت کودکان و زنان مى ماند و او را جلالتى و وقارى که مردان را مى باشد به ھم نمى رسید. شاید مراد آن باشد که کرده ھاى پدران ایشان سبب آن مى شود که در اولاد ایشان این آثار ظاھر گردد، براى عبرت مردم.
بخشی از متن:
1
فرمت فایل: WORD قابل ویرایش
تعدادصفحات:158
- فصل اول
ـ مقدمه 2
1-1 تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی2
1-1-1- عوامل مقایسه3
2-1-1- نصب و راه اندازی 3
3-1-1- هزینه 3
4-1-1- قابلیت اطمینان4
5-1-1- کارائی4
6-1-1- امنیت 4
2-1 مبانی شبکه های بیسیم5
3-1 انواع شبکه های بی سیم6
4-1 شبکههای بیسیم، کاربردها، مزایا و ابعاد8
5-1 روش های ارتباطی بی سیم 9
1-5-1- شبکه های بی سیم Indoor 9
2-5-1- شبکه های بی سیم Outdoor 9
3-5-1- انواع ارتباط 10
4-5-1- Point To point 10
5-5-1- Point To Multi Point 10
6-5-1- Mesh 10
6-1 ارتباط بی سیم بین دو نقطه 10
1-6-1- توان خروجی Access Point 10
2-6-1- میزان حساسیت Access Point 10
3-6-1- توان آنتن 10
7-1 عناصر فعال شبکههای محلی بیسیم11
1-7-1- ایستگاه بی سیم11
2-7-1- نقطه ی دسترسی11
3-7-1- برد و سطح پوشش12
فصل دوم :
ـ مقدمه 15
1-2Wi-fi چیست15
2-2 چرا WiFi را بکار گیریم؟ 16
3-2 معماری شبکههای محلی بیسیم 17
1-3-2- همبندیهای 802.1117
2-3-2- خدمات ایستگاهی20
3-3-2- خدمات توزیع21
4-3-2- دسترسی به رسانه22
5-3-2- لایه فیزیکی23
6-3-2- ویژگیهای سیگنالهای طیف گسترده24
7-3-2- سیگنالهای طیف گسترده با جهش فرکانسی25
8-3-2- سیگنالهای طیف گسترده با توالی مستقیم26
9-3-2- استفاده مجدد از فرکانس28
10-3-2- آنتنها29
11-3-2- نتیجه30
4-2 شبکه های اطلاعاتی 31
2-4-1- لایه های11 . 80232
5-2 Wi-fi چگونه کار می کند35
1-5-2- فقط کامپیوتر خود را روشن کنید 37
6-2 802.11 IEEE37
1-6-2- پذیرش استاندارد های WLAN از سوی کاربران42
2-6-2- پل بین شبکهای44
3-6-2- پدیده چند مسیری44
4-6-2- 802.11a 45
5-6-2- افزایش پهنای باند48
6-6-2- طیف فرکانسی تمیزتر49
7-6-2- کانالهای غیرپوشا802.11g49
8-6-2- کارایی و مشخصات استاندارد 802.11g50
9-6-2- نرخ انتقال داده در 802.11g 50
10-6-2- برد ومسافت در 802.11g 50
11-6-2- استاندارد 802.11e54
7-2 کاربرد های wifi54
8-2 دلایل رشد wifi55
9-2 نقاط ضغف wifi56
فصل سوم
ـ مقدمه 58
1-3 امنیت شبکه بی سیم 58
1-1-3- Rouge Access Point Problem58
2-1-3- کلمه عبور پیشفرض مدیر سیستم(administrator) را روی نقاط دسترسی و مسیریابهای بیسیم تغییر دهید60
3-1-3- فعالسازی قابلیت WPA/WEP61
4-1-3- تغییر SSID پیش فرض61
5-1-3- قابلیت پالایش آدرس MAC را روی نقاط دسترسی و مسیریابهای بیسیم فعال کنید. 62
6-1-3- قابلیت همهپخشی SSID را روی نقاط دسترسی و مسیریابهای بیسیم غیرفعال کنید. 63
2-3 چهار مشکل امنیتی مهم شبکه های بی سیم 802.11 64
1-2-3- دسترسی آسان65
2-2-3- نقاط دسترسی نامطلوب67
3-2-3- استفاده غیرمجاز از سرویس70
4-2-3- محدودیت های سرویس و کارایی71
3-3 سه روش امنیتی در شبکه های بی سیم 72
1-3-3- WEP(Wired Equivalent Privacy ) 72
2-3-3- SSID (Service Set Identifier 73
3-3-3- MAC (Media Access Control ) 73
4-3-3- امن سازی شبکه های بیسیم73
5-3-3- طراحی شبکه73
6-3-3- جداسازی توسط مکانیزم های جداسازی74
7-3-3- محافظت در برابر ضعف های ساده76
8-3-3- کنترل در برابر حملات DoS77
9-3-3- رمزنگاری شبکه بیسیم77
10-3-3- Wired equivalent privacy (WEP78
11-3-3- محکم سازی AP ها78
4-3 قابلیتها و ابعاد امنیتی استاندارد 802.11 78
1-4-3- Authentication80
2-4-3- Confidentiality80
3-4-3- Integrity80
4-4-3- Authentication80
فصل چهارم
ـ مقدمه 83
1-4 تکنولوژی رادیوییWIFI 83
2-4 شبکه Walkie_Talkie 84
3-4 بهکارگیری وایفای در صنعت تلفن همراه 85
1-3-4- اشاره85
2-3-4- پهنای باند پشتیبان 86
4-4 آنچه شما نیاز دارید برای ساختن یک شبکه بیسیم89
5-4 ترکیب سیستم Wi-Fi با رایانه90
1-5-4- وایفای را به دستگاه خود اضافه کنید91
2-5-4- اشاره 91
3-5-4- مشخصات93
6-4 به شبکه های WiFi باز وصل نشوید93
1-6-4- به تجهیزات آدرس (IP) ایستا اختصاص دهید95
2-6-4- قابلیت فایروال را روی تمام کامپیوترها و مسیریابها فعال کنید96
3-6-4- مسیریابها و نقاط دسترسی را در مکانهای امن قرار دهید96
4-6-4- در فواصل زمانی طولانی که از شبکه استفاده نمیکنید تجهیزات را خاموش کنید..... 98
7-4 آگاهی و درک ریسک ها و خطرات WIFI99
1-7-4- نرم افزار 100
2-7-4- سخت افزار102
استفاده از تکنولوژی MIMO جهت افزایش سرعت WiFi زیر دریا 103
فصل پنجم
ـ مقدمه 105
1-5 اینتل قرار است چیپست Wi-Fi tri-mode بسازد105
2-5 قاب عکس وایفای 107
1-2-5- اشاره 107
3-5 بررسی مادربرد جدید ASUS مدل P5E3 Deluxe/Wifi107
4-5 تراشههایی با قابلیت ریزموج برای ارتباطات بی سیم 109
1-4-5- پتانسیل بالا 110
2-4-5- به جلو راندن خط مقدم فناوری 110
فصل ششم
ـ مقدمه 114
1-6 اشاره 114
2-6 مروری بر پیادهسازی شبکههای WiMax 115
3-6 پیاده سازی WiMAX 119
4-6 آیا وای مکس با وای فای رقابت خواهد کرد 121
ضمائم
1-7 واژه نامه شبکه های بیسیم 124
بخشی از متن:
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
الف- مقدمه
ب- بیان مسأله
ج- اهمیت و ضرورت پژوهش
د- اهداف پژوهش
فصل دوم : ادبیات تحقیق
الف- مقدمه
ب- پیشینه تحقیق
ج- نقد و بررسی تحقیقات انجام شده
د- مبانی مفهومی تحقیق
فصل سوم : روش شناسی
الف- مقدمه
ب- روش تحقیق
ج- جامعه آماری تحقیق
د- حجم نمونه
ه- شیوه نمونه گیری
و - فرضیات تحقیق
و- 1- سوالات اصلی تحقیق
ز- روش گردآوری اطلاعات
ح- پیش آزمون، روایی (Validity) و اعتبار ((Reliability
ط- متغیرهای پژوهش
ی- تعریف عملیاتی متغیرها
س- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم : نتایج یافته ها
بخشی از متن:
بخشی از متن:
همه ما دوست داریم ، روابطی مؤثر و کارآمد خصوصا در کسب با مشتری برقرار کنیم
رازهای دست دادن
رازهای کارت ویزیت دادن
دست دادن با شغل افراد نیز ارتباط دارد
الفبای زبان بدن و ارتباط
نشانه بستن چشم در حین حرف زدن در زبان بدن
اشتباهات رایجتر در زبان بدن
اشتباهات رایجتر در زبان بدن که باید از آن دوری کرد:
تاثیر زبان بدن روی ارتباط با مشتری
تشخیص درست زبان بدن مشتری
ده نکته در مورد استفاده از زبان غیر کلامی
پیشنهادات زیر در این زمینه توجه کنید
چگونه کارت ویزیت خود را ارایه دهیم؟
گزیدن لب ها = یا اشتباه کرده یا می ترسد
زبان بدن "فرستادن دود سیگار به بالا یا پایین" به چه معناست؟
زبان بدن "افرادی که پیپ می کشند" به چه معناست؟
زبان بدنبادی لنگوییجبدنزبانمدیریتارتباطموثرمفید
تشخیص آدم دروغگو
مصاحبه شغلی و استفاده از زبان بدن
معاشرت کردن
عدم استفاده از ضمیر ما
عدم برقراری ارتباط چشمی
حرف پریدن
استفاده از زبان بدن نامناسب (دو صد گفته چون نیم کردار نیست)
عدم تأیید گرفتن از طرف مقابل
زود نتیجه گیری کردن
عدم کنجکاوی
نشانه های غیرزبانی چه کمکی به ما می کنند؟
نشانه های غیرزبانی برای تشخیص دروغهای احتمالی
زبان بدن عشاق را از رفتار شان می شود تشخیص داد
9روش آسان برای زبان بدن موثر در مصاحبه شغلی بعدی شما
و اما در مصاحبه های پشت تلفن
پنج تکنیک ساده «زبان بدن» که شما را قدرتمند نشان میدهند
زبان بدن زنان را بدانید
از چشمها کمک بگیریم چطور
در مصاحبه کاری چه زبان بدنی باید داشته باشیم ؟
چه کسی اول دست میدهد؟
15راز زبان بدن افراد موفق
همه ما مشتاق آنیم که در تعامل با همراهانمان، زنگ خطرهایی را پیش از آنی که دیر شده باشد بشنویم و زودتر بدانیم که عزیزانمان آزرده اند ونیز همه ما نیازمند آنیم که در برابر معدود کسان فریب کار و ناصادق اطرافمان از مهارت هایی برخوردار باشیم که در تشخیص راستی از دروغ، بکارمان آید.
اهمیت زبان بدن زمانی آشکار می شود که بدانیم حدود ۹۳% از تأثیر و پیام در حالات بدنی، حرکات اندامی، لحن و آوا، نشانه ها و سمبل ها و نوع بهره مندی ما از اشیاء نهفته است و کلام صرفاً از ۷% امتیاز برخوردار است. و نیز بدانیم که زبان بدن برخلاف کلام، خاستگاهی روحی و روانی دارد و کاملاً غیر ارادی است. از همین روی در مشاغلی از جمله پلیس، قضاوت، مصاحبه های حرفه ای کاری و امثال شان، چنانچه تضادی میان پیام های صادره از زبان بدن و کلام مشاهده شود، آنچه ملاک تشخیص قرار می گیرد زبان غیرارادی بدن است.
بخشی از متن: