بخشی از متن:
پروژه بررسی کاربری مدل FRO برتعیین سطح وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیرهای شهروند
نوع فایل: word
قابل ویرایش 196 صفحه
mogadme
امروزه، شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای سازمانها از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است و مشتری به عنوان عامل کلیدی و محوری در سازمانها تلقی شده و جهتگیری کلیه اهداف، استراتژیها و منابع سازمانی حول محور جذب و نگهداری مشتریان سودآور میباشد. لذا موضوع حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای شرکتهایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هزینههای بسیاری را نیز برای درک و شناخت مفهوم و دستیابی به راهکارهای کاربردی برای تقویت آن صرف مینمایند، چرا که با شدت گرفتن رقابت و نزدیک شدن سطح کیفی و کمی محصولات و خدمات که در حوزه انتخابی مشتریان قرار دارد، ارائه محصولات یا خدماتی که بتواند مورد توجه مشتریان قرار گرفته و آنها را مشتری دائمی سازمان نماید، امری حیاتی و ضروری تلقی میگردد.
در این فصل، کلیات تحقیق که در این فصل کلیات تحقیق شامل، بیان مسأله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف، فرضیهها، قلمرو تحقیق (مکانی، زمانی، موضوعی)، متغیرهای تحقیق (مستقل و وابسته) و تعریف عملیاتی متغیرها میباشد، مطرح میگردد.
fehrest mataleb
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
فرضیهها
پیشینه تحقیق
قلمرو تحقیق
متغیر های تحقیق
تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
مبانی نظری تحقیق
مقدمه
وفاداری مشتریان
تاریخچه وفاداری
تعریف وفاداری
قانون پارتو و وفاداری مشتریان
بازاریابی و وفاداری
انواع وفاداری
- کیفیت، رضایت و وفاداری
شاخصهای سنجش وفاداری مشتریان
- رابطة بین رضایت و وفاداری
- آزمون اسیدی :
هفت دستور طلایی برای جلب رضایت
مشتریان وفادار
احتیاطهای لازم در مورد وفاداری مشتریان
«سازمانهای پاسخگوی سریع»
مقدمه
مفهوم پاسخگویی سریع
تعریف پاسخگویی سریع
محرکهای پاسخگویی سریع
شکل (2-2): حوزههای تغییرات
تاریخچه FROها
سازمانهای با خاصیت پاسخگویی
سریع(SFRO):
تفاوتها و اشتراکها
چهارچوب یک FRO
شکل (2-3): چهارچوب مشروح FRO
ارضاء مشتریان در FROها
تمرکز بر مشتری در FROها
شناخت خواسته مشتریان
ابعاد رقابتی مدل FRO:
الف) مزیت رقابتی در FROها
تعریف مزیت رقابتی
نوع مزیت رقابتی در FROها
ب) ابعاد ششگانه رقابتی در FROها
کیفیت
ابعاد کیفیت
ابعاد کیفیت محصول
ابعاد کیفیت خدمات
خدمات
چرخة مدیریت خدمات
فصل سوم
روش تحقیق فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادههافصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادهابخش اول:
وفاداریبخش دوم:
سازمانهای پاسخگوی سریع (FRO)بخش سوم
فروشگاههای زنجیرهای شهروند
ویژگیهای خدمات:
نمودار (2-4): ویژگیهای خدمات
انعطافپذیری
انعطافپذیری محصول
انعطاف پذیری فرایند
انعطافپذیری زیربنایی
زمان
قیمت
عوامل موثر بر قیمتگذاری
ایجاد ارزش برای مشتریان و استراتژیهای قیمتگذاری مشتری گرایانه در FROها
کاهش قیمت و استراتژی فرانگری
قیمتگذاری در FROها
سه عامل تعیین کننده قیمت
خط و مشی قیمتگذاری در FROها
قابلیت اطمینان
ج) خاصیت همافزایی ابعاد رقابتی FROها
پیشنیازهای ساختاری در یک FRO
بهبود مستمر
حذف فعالیتهای فاقد ارزش افزوده در یک FRO برای بهبود
ایجاد محیط مناسب برای بهبود مستمر در یک FRO
تحقیق و توسعه
تکنولوژی پیشرفته
اجزاء تکنولوژی
یکپارچهسازی افراد و سیستمها
هرم یکپارچهسازی
یکپارچهسازی سلسله مراتبی
یکپارچهسازی افقی
یکپارچهسازی بیرونی یا عمودی
عوامل موثر بر یکپارچهسازی
سیستم اطلاعات
شکل (2-5): نقش روبه تکامل نیروی کار در یک FRO
استراتژیها در FROها
تعریف استراتژی
تجزیه و تحلیل استراتژیک
تعیین قوتها و ضعفها
الف ) عوامل موثر بر موفقیت شرکت
ب) سنجش قابلیت پاسخگویی سریع در FROها
ج) روشهای سنجش قابلیت پاسخگویی سریع در FROها
فرصتها و تهدیدها
نگرش مبتنی بر بازار
تدوین استراتژی در FROها
سطوح استراتژی در یک FRO
• استراتژی بنگاه در یک FRO
استراتژی رقابتی در یک FRO
استراتژی عملیاتی در یک FRO
* انواع استراتژیهای رقابتی FROها
ب) استراتژیهای مشتری محور در FROها
استراتژی برتری عملیاتی
استراتژی رهبری محصول
استراتژی مشتری مداری
برگزیدن یک استراتژی بعنوان مهمترین استراتژی
استراتژیهای مشتری محور و فرایندهای اصلی در FROها
هم راستایی و هم افزایی سه سطح استراتژی در یک FRO
• نتایج پیادهسازی استراتژی در یک FRO
نیروی انسانی و FROها
برخی مدلهای تئوریک FROها
مدل داده و ستاده برای درک FROها
مدل منحنی سیگمایی
مدل سه پایه
مدل سیستمی
رابطة FRO و وفاداری
اثر وفاداری برای FROها
ارزشی مشتری نواز»
اثر FROها بر وفاداری
کیفیت و وفاداری
قیمت و وفاداری
خدمات و وفاداری
قابلیت اطمینان و قابلیت اعتماد و وفاداری
انعطافپذیری و وفاداری
زمان و وفاداری
«فروشگاههای زنجیرهای»
تاریخچه
تعریف
نقش فروشگاههای زنجیرهای در نظام توزیع
فروشگاههای زنجیرهای در ایران
فروشگاههای زنجیرهای شهروند
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
تعیین حجم نمونه
مدل تحقیق• نیم رخ اولیة تحقیق
مدل تفصیلی تحقیق
منابع گردآوری دادهها
منابع ثانویه
منابع اولیه
روایی و پایایی پرسشنامه
روایی تحقیق
پایایی تحقیق
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه
توصیف جمعیتشناختی دادهها
توزیع مشتریان بر اساس جنسیت
توزیع مشتریان بر مبنای سن
توزیع مشتریان بر مبنای وضعیت تاهل
توزیع مشتریان بر مبنای میزان تحصیلات
توزیع مشتریان بر مبنای شغل
توزیع عمده دفعات مراجعه مشتریان به فروشگاه
آزمون فرضیات تحقیق
مرحله چهارم: تصمیمگیری
رتبهبندی عامل قیمت به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل کیفِیت به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل عملکرد به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل دوام به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل تطابق به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل زیبایی به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل نام تجاری به تفکیک شاخصها
رتبهبندی خدمات به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل زمان به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل انعطاف پذیری به تفکیک شاخصها
رتبهبندی عامل قابلیت اطمینان به تفکیک
شاخصها
رتبهبندی عاملها به تفکیک شاخصها
بررسی تأثیر ویژگیهای فردی مشتریان و
نظرات آنان
رات
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
مقدمه
نگاهی اجمالی به تحقیق
محدودیتهای تحقیق
تحلیل یافتهها
فرضیه اصلی اول
فرضیه اصلی دوم
پیشنهادها
پیشنهاد براساس یافتهها
پیشنهاد به محققان آتی
فهرست منابع:
منابع فارسی
فهرست جداول:
جدول (2-3) (مراحل تکامل وفاداری مشتریان)
جدول (2-6): انواع انعطافپذیری
جدول (2-7): انواع سنجش پاسخگویی سریع
جدول (2-8): ارتباط مشخصة استراتژی و شایستگیهای هرفرآیند.
جدول (2-9): تغییر حالت و رفتار در کارگران
جدول (3-2): نمونه انتخاب شده در سطح شهر تهران
جدول (3-4): ارتباط سوالات پرسشنامه با 6 بعد.
جدول شماره 4-1- توزیع مشتریان بر اساس جنس
جدول شماره4-2- توزیع مشتریان بر اساس سن
جدول شماره 4-3- توزیع مشتریان بر اساس وضعیت تاهل
جدول شماره 4-4- توزیع مشتریان بر اساس میزان تحصیلات
جدول شماره 4-5- توزیع مشتریان بر اساس شغل
جدول شماره 4-6- توزیع مشتریان از نظر دفعات مراجعه
جدول 4-7- میانگین رتبههای عوامل ششگانه
جدول 4-8- میانگین رتبههای عامل قیمت به تفکیک شاخصها
جدول 4-9- میانگین رتبههای عامل کیفِیت به تفکیک شاخصها
جدول 4-12- میانگین رتبههای عامل تطابق به تفکیک شاخصها
جدول 4-13- میانگین رتبههای عامل زیبایی به تفکیک شاخصها
جدول 4-14- میانگین رتبههای عامل نام تجاری به تفکیک شاخصها
جدول4-15- میانگین رتبههای عامل خدمات
جدول 4-16- میانگین رتبههای عامل زمان
جدول4-17- میانگین رتبههای عامل انعطاف پذیری
جدول 4-19- میانگین رتبههای عوامل
جدول (2-1): (انواع مشتریان وفادار)
جدول (2-2): (رابطة کیفیت، رضایت و وفاداری)
جدول (3-1): نمایش جامعة آماری
جدول (3-3): مدل پرسشنامة تحقیق
فهرست نمودار:
نمودار (2-1): (رابطه بین رضایت و وفاداری مشتری)
نمودار (2-2): (نمودار هفت دستور طلایی برای جلب رضایت مشتریان وفادار)
نمودار (2-5): مزایای سازمانهای یادگیری مدار
نمودار (2-6): معادلة ارزش برای مشتری
نمودار (2-7): عناصر استراتژی فرانگری
نمودار (2ـ8): توالی تحقیق و توسعه بصورت سنتی
نمودار (2-9): فرایند تصمیمگیری در واحد تحقیق و توسعه
نمودار (2-10): P5 عملیات
نمودار (2-11): مدل داده و ستاده
نمودار (2-12): مدل منحنی سیگمایی
نمودار (2-13): مدل سیستمی
نمودار (2-14): «نمودار ارتباطی بین عوامل ایجاد کننده یک نظام
نمودار (2-31): رابطة FRO و وفاداری
فهرست اشکال:
شکل (2-4): هرم یکپارچهسازی
شکل (2-1): (ماتریس انواع وفاداری)
شکل (2-6): مدل سه پایه
manabe va makhez
منابع فارسی:
1) آیین نامه اجرایی احداث فروشگاههای زنجیره ای، ماده یک "طرح احداث و توسعه فروشگاههای زنجیره ای"، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 1373
2) اختر، اس اچ، بازاریابی جهانی، ترجمه حسن اسماعیل پور، محسن نجفیان، نگاه دانش، 1380، تهران
3) الوانی، سید مهدی و بهروز ریاحی، سنجش کیفیت خدمات در بخش خدمات در بخش عمومی، چاپ اول، مرکز آموزش، تحقیقات صنعتی ایران، 1382.
4) بشکار، مصطفی، سید کیانوش کلانتر، تولید با معیارهای جهانی، تدبیر، شماره ،134 سال 1382.
5) بل، جیپ آر، مشتری در جایگاه شهر یک، ترجمه غلامرضا صالحی معوا، خدمات فرهنگی رسا، 1380،تهران.
6) بلانچارد، کنت وتری و اگورن، نزدیک به خطر، ترجمه منوچهر سلطانی، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، 1377 ،تهران.
7) بی نام، فروشگاههای زنجیره ای و نقش آنها در نظام توزیع داخلی، مجموعه گزارشات بانک مرکزی، شماره 10، 1375
8) پپرز، دان، دکترمارتاراجرز، بازاریابی تک به تک ،ترجمه علی معیاری، چاپ اول، فرا، 1381 ،تهران.
9) جی، وارن و کیگان، مدیریت بازاریابی جهانی، ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1380 ،تهران.
10) خوش سیما، غلامرضا، سیستم تولیدی چابک ، تدبیر،شماره 136 ، 1383.
11) خوش سیما، غلامرضا، مقدمه ای بر چابکی در سازمانها، تدبیر، شماره 134 ، 1382.
12) رضایی، حمید رضا و مهدی صانعی، جهانی شدن و چالشهای فراروی مدیران، تدبیر شماره 140، 1382.
13) رمضانپور، اسماعیل، نقش آنها در نظام توزیع، مجموعه مقالات نقش فروشگاههای زنجیره ای و نقش آنها در نظام توزیع داخلی، اداره بررسیهای اقتصادی، 1375
14) ریچارد، فردریک.اف، رهبری به سوی وفاداری، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، گزیده مدیریت، سال دوم، شماره 12، آذر1380.
15) سی، اورویل و ... [دیگران]، استراتژی بازاریابی، ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1383، تهران.
16) شعبانی، حسنعلی، فروشگاههای بزرگ، تهران-انتشارات بی نا بی تا، 1347
17) صادقی، ماریا، "بررسی مهمترین عوامل آمیخته بازاریابی در رضایت مشتریان" پایان نامه کارشناسی ارشد بازرگانی، دانشگاه آزاد، 1377
18) صد آقایی، جلیل، سازمانهای کارآفرین، چاپ او،ل مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1378 ،تهران.
19) علی احمدی، علیرضا، احمد اللهیاری، استراتژی رقابت و نوآوری، چاپ اول، تولید دانش، 1382، تهران.
20) کاربارانزاد قدیم، محمد، واکنش سریع و مؤثر در مقابل تعییرات در شرایط بحرانی، روش، شماره 89، سال چهاردهم.
21) گانز، باب، سازمان تند آموز، ترجمه خدایار ابیلی، نشر ساپکو، .1378
22) محمدی، اسماعیل، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، خدمات فرهنگی رسا، 1382، تهران.
23) مشایخی، محمد تقی، سرمایه زمان، انسان، تدبیر، شماره 134، 1382.
24) مقصودی ، محمد حسین، ارتباط بین رضایت مشتری با کارایی و اثر بخشی فرایندها. مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس کمفرانس مدیریت کیفیت، تیر 1382.
25) مهری، علی، نگاهی نظری به مقوله مزیت رقابتی پایدار، تدبیر، شماره 140، 1382.
26) نوربخش، سید کامران، بازاریابی اعتمادی، تدبیر، شماره 146 ، 1383.
27) نوری کلرک مدیریت تولید و عملیات، ترجمه دردانه داوری، 1378
28) نوری، حمید، مباحث نوین در مدیریت تولید و عملیات، ترجمه دردانه داوری، سازمان مدیریت صنعتی، جلد اول و دوم، 1383.
29) ونوس، داور بازاریابی خدمات بانکی، چاپ اول، تهران، نگاه دانش ، 1381.
30) هورویتز، ژاک، هفت کلیه استراتژی خدمات، ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1380.
منابع انگلیسی:
1) Arteta B.M., R.E. Giachetti, A measure of agility, as the complexity of the enterprise system, Robotics & computer Integrated menufacturing, Volume 20, Issue 6, December 2000 page 495-503.
2) Carolyn Folkman curasi, Karen Norman Kenedy, from prisoners to Apostels: A Typology of Repeat Buyers & layal customers in servic Bussiness, Journal of services marketing, 16/4, 2002
3) Craig Douglas henry, “is customer loyalty a pernicious myth”. Newyourk; July 2000.
4) Dennise L.Duffy, “Customer loyalty strategies” Journal consumer marketing, Vol 15, No 5, 1995, PP 434-448
5) Giachetti, Ronald E. Luis D.Martinez Oscar A. Saenz, chin-sheng chen, Analysis of the structural measures of flexibility & agility using a measurment theoretical framework International Journal of production Economics, Volume 86, Issue 1, 11 October 2003, pages 47-62
6) Gunasekaran, A., Design & implementation of agile manufacturing systems, International Journal of production Economics, Volume 62, Issue 1-2, 20 may 1999,
7) Jennifer Rowley, Jillian Dawes; “Dislayalty” A closer look at Non-loyals”. Journal of consumer marketing”. 17/6, 2000, P32.
8) McGourty, Jack, lemual A. Tarshis, & peter Dominick, managing Innovation: Lessons from world class organization, International Journal of Technology management, Volume 11, 1996, No. 3/4, Special Issue on the 5th International forum on Technology management, pp.354-368.
9) Michael kine – Anderson, “the relation between customer satisfaction, customer loyalty & customer profitability”, working paper, 2001 ISSN 1398-6228.
10) Shrifi, H., Z.zhang, A methodology for achieving agility in manufacturing organization: An introduction, International Journal of production Economics, Volume 62, Issue 1-2, 20 may 1999, pages 7-22.
11) Starr, Martin k., the role of project management in a fast response organization, Journal of Engineering & Technology management, Volume 7, Issue 2, September, page 89-110.
12) www. Affinitymc.com, Brain ward, creating customer loyalty, customer loyalty Gird.
13) www.crm Zday.com., michael Hegarlty, maximising life time value, making the right connection.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Deutsch intensiv Schreiben A2 (2019)
ناشر کتاب: Klett
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 81 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Schreibtraining Deutsch für den Beruf B2 (2018)
ناشر کتاب: Telc
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 121 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Einfach Schreiben A2-B1 به همراه کلید سوالات کتاب
ناشر کتاب: Klett
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 64 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب گرامر کامل زبان ایتالیایی از سری کتاب های Practice Makes Perfect - ویرایش دوم
ناشر کتاب: McGraw-Hill Education
سال انتشار : 2016
کتاب به صورت دو زبانه ایتالیایی انگلیسی و در 324 صفحه است.
ویژگی های کتاب:
توضیح واضح و به زبان ساده مطالب به گونه ای که حتی مباحث پیچیده به سادگی قابل درک و فهم است.
بیش از ده ها سوال تمرینی به همراه پاسخ کامل سوالات
جملات نمونه برای درک بهتر مباحث گرامری
مناسب برای تقویت بخش لغات زبان ایتالیایی
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Sprechen für Profis - telc Deutsch Beruf A2-C1
ناشر کتاب: Telc (2015)
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 118 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
دانلود مقاله بررسی مشکلات پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد و ارائه راهکار مناسب
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 133 صفحه
قسمتی از متن :
استفاده از یک سیستم بودجه ریزی مناسب می تواند بسیار مؤثر باشد و بودجه ریزی عملیاتی نوعی سیستم بودجه ریزی است که بر رابطه بین هزینه های انجام شده و نتایج تأکید دارد ولی اجرای نظام بودجه ریزی عملیاتی همواره با مشکلاتی روبرو خواهد بود. ما در این تحقیق سعی میکنیم موانع و مشکلات بودجه ریزی عملیاتی در بانکهای سپه استان یزد را بررسی کنیم و راهحلهایی را برای رفع این مشکلات ارائه دهیم.
1-2- بیان مسئله:
بودجه یکی از پدیده های بسیار مهم در مدیریت امروزی است که شامل ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فنی و مدیریتی است. مسئله اصلی در نظام بودجه ریزی کارآیی نظام مربوط می باشد. بدین معنی که براساس اطلاعات موجود برگرفته از عملکرد سیستم جاری به چگونگی کارآیی و اثربخشی سیستم پی برده شود،منابع مورد نیاز اجرای برنامه ها شناسایی شود و در نهایت معیارهای سنجش و نظارت و کنترل بدست آید.
در کشور ما بررسی برخی شاخص های بودجه ای که نشاندهنده عدم توفیق مدیران مالی دولت در دستیابی به اهداف خود و هم چنین بی انضباطی های مالی موجب گردید که معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی را بر آن دارد که اصلاح نظام بودجه ریزی را کشور از سال 1380 در دستور کار خود قرار دهد و اصلاحاتی را با هدف پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی براساس قیمت تمام شده بعنوان جایگزین بودجه ریزی سنتی در ایران آغاز کند. با این وجود به رغم این تاکیدات و تلاشهای صورت گرفته آنچه که در عمل اتفاق افتاد صرفاً به تغییر طبقه بندی اقلام درآمدی و هزینه ای خلاصه شد.
با توجه به مطالبی که بیان گردید می توان دریافت که ضرورت توجه به موانع پیاده سازی
بودجه ریزی عملیاتی در دستگاههای اجرایی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. و در این تحقیق به همین موضوع پرداخته شده است و بودجه بانکهای سپه استان یزد که توسط مدیران و معاونین تهیه می گردد به صورت موردی بررسی گردیده و سعی گردیده تا مهمترین عواملی که مربوط به مشکلات پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی می باشند مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند و همچنین راه کارهایی جهت کاهش موانع ارائه گردد. بنابراین سوال اصلی در این تحقیق این است که آیا عوامل مدیریتی بر مشکلات پیاده سازﻯ بودجه ریزی عملیاتی تاثیر معنادار دارد؟ و کدامیک از عوامل مدیریتی بر پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی تاثیر معنادار دارند؟ و همچنین این تحقیق درصدد است که اثبات نماید هر یک از عوامل محیطی، انسانی، و فرآیندی چه میزان تاثیر داشته و آیا عدم وجود هر کدام مانع اجرای موثر بودجه ریزی عملیاتی دربانکهای سپه استان یزد می گردد؟
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق:
اداره یک واحد تجاری در شرایط اقتصادی پویای امروز و وظیفه ای پیچیده و دشوار است. مدیران حرفه ای، هر مرحله از عملیات واحد خود را از قبل به دقت طرح ریزی نموده و با اعمال روشهای کنترل از اجرای دقیق و بموقع آن اطمینان حاصل می کنند. بودجه بندی رکن اساسی فرآیند برنامه ریزی و کنترل مدیریت به شمار میرود.
نظام بودجه ریزی مناسب موجب افزایش بهبود همآهنگی و ارتباط می گردد و چارچوبی مناسب برای کنترل، اندازه گیری و ارزیابی عملکرد پرسنل فراهم آورده و فعالیت های واحد را در جهت اهداف سازمان هدایت می کند(سعادت، 1380).
نظام بودجه ریزی عملیاتی به دنبال ایجاد پیوند میان شاخص های عملکرد و تخصیص منابع است. اگر چه چنین پیوندهایی اغلب ضعیف هستند، ولی می تواند سیاستگذاری بودجه ای را تسهیل و نظارت قانونگذاران بر نتایج و دستاوردهای مرتبط با مخارج عمومی را افزایش دهد. همچنین با تجهیز نمودن بودجه ریزان به اطلاعات بهتر درباره نتایج هر برنامه و کل برنامه های دولت که برای نیل به اهداف مشخصی به کار می روند، توانایی آنها را در ارزیابی درخواست های مختلف بودجه ای دستگاههای اجرایی، افزایش می دهد و این کار باعث افزایش پاسخگوئی عمومی و بهبود در تخصیص منابع می گردد (سعادت، 1380).
از طرف دیگر در چارچوب چنین شیوه ای مشارکت با سیاستگذاران، مدیران و حتی شهروندان در غالب برنامه های راهبردی ، صورت می گیرد. شناسایی ارتباط میان برنامه ریزی راهبردی و تخصیص منابع، با توجه به افق های بلند مدت از اهداف دیگر بودجه ریزی عملیاتی تلقی می شود.
اندیشه ای که در ورای بودجه ریزی عملیاتی قراردارد این است که سیاستگذاران، تصمیمات مالی برنامه ها را به گونه ای عینی و بر مبنای کارآیی و اثر بخشی استوار سازند همچنین منابع مالی مورد نیاز برنامه ها شناسایی و معیارهای سنجش وکنترل نتیجه ها در مقایسه با برنامه را بدست آورند،در نتیجه هم آنها و هم مردم می توانند درباره عملکرد دولت قضاوت روشنتری داشته باشند. در واقع بودجه ریزی عملیاتی، با مرتبط ساختن تصمیمات بودجه ای و عملکرد دولت، پاسخگویی دولت در مقابل قانونگذاران و مردم را تقویت می کند و می توان بطور خلاصه عنوان نمود که انضباط جای هرج و مرج، مصالح عمومی جای منافع شخصی، برنامه ها جای سلیقه فردی را بگیرد (یانک، 2003).
منابع ومآخذ:
منابع فارسی:
1ـ متزبوری، ح. ، 1375، حسابداری صنعتی ، مؤسسه حسابرسی سازمان صنایع ملی ، ج دوم ، ص142.
2ـ سجادی نژاد، ح. ، 1379، حسابداری صنعتی و کاربرد آن در مدیریت، نشر پیشبرد، ص166.
3ـ عالیور، ح. ، 1381، حسابداری مالی، مرکز تحقیقات حسابداری و حسابرسی، ص143.
4ـ پناهی، ع. ، 1384، بودجه ریزی عملیاتی، ص13.
5ـ حافظ نیا ، م. ، 1384، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ، سمت ، ص155.
6ـ انصاری، ش. ، 1384، بودجه ریزی دولتی در ایران با تأکید بر بودجه عملیاتی، انتشارات ترمه.
7ـ فرزیب, ع. ، 1384، نظام نوین بودجه ریزی در ایران، کارآفرینان فرهنگ و هنر.
8ـ انواری، ح. ، رستمی، ر. ، 1382، ارزیابی مدلها و روشهای سنجش و ارزشهای سرمایه های فکری شرکتها ، بررسی های حسابداری و حسابرسی.
9ـ سعیدی، ر. ، مزیدی، ع. ، 1385، بودجه ریزی عملیاتی ( مبانی ، مفاهیم و التزامات قانونی)، انتشارات فرهنگ.
10ـ باباجانی، ج. ، 1382، تحلیل نظری پیرامون سیستم نظارت مالی کشور از منظر پاسخگوی، انتشارات دانشگاه تهران، ص 4.
11ـ قاسمی، ع. ، 1385، بودجه سال 85 و تحولی به نام بودجه ریزی عملیاتی ، انتشارات ماهنامه نفت، ص 3.
12ـ پناهی، ع. ، قاسمی، م. ، 1384، بودجه بندی عملیاتی الزامات و موانع آن در ایران، مرکز پژوهشهای مجلس.
13ـ جلال آبادی، ا. ، سید نورانی، م. ، صانعی، م. ، 1381، تأثیر اصلاح طبقه بندی اقلام بودجه کشور بر بودجه بندی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، ص 14.
14ـ اسعدی، م. ، ابراهیمی، م. ، باباشاهی، ج. ، 1386، شناسایی موانع استقرار بودجه عملیاتی در گمرک جمهوری اسلامی ایران براساس مدل شه. کنفرانس بودجه ریزی عملیاتی
15ـ سپهردوست، ح. ، ذکوری، و. ، 1386، بررسی موانع اجرایی بودجه ریزی عملیاتی، کنفرانس بودجهریزی عملیاتی، ص 16.
16ـ قاسمی، ب. ، 1382، مدیریت استراتژیک، انتشارات توحید، ص 46.
17ـ شیروانی ، م. ، 1377، بررسی تأثیر مشارکت در بودجه بندی بر عملکرد مدیریت در صنعت نفت ایران، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
18ـ محمدی، ا. ، 1381، بررسی موانع بودجه بندی استان ایلام و ارائه راهکار مناسب، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
19ـ سعادت، م. ، 1380، بودجه و بودجه ریزی، انتشارات وحدت.
20ـ وزیری، م. ، 1382، بررسی سیستم بودجه بندی فعلی سازمان توانیر و ارائه یک مدل مناسب بودجه بندی عملیاتی برای آن، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
منابع انگلیسی:
1- Chod O., Consul T. , 2004, Budget Needs Assessment, Journal of Monetotry Economics, P.25
2- Mark B., 2003, Performance – Based Bused Budgeting Beyond Rohetoric ,World Bank, p.14
3- Marc R., Jim B., 2005, Does Performonce Budgeting Work, Accountiny review, p.18-22.
4- Robert, m., Francois m. , 2001, Examining the Prospects for Performance Budgeting in the Federal Goveernment, Journal Management.
5- Tyrone, M., 2004, Output Based Badgeting the Managment of Performance, IMF.
6- Gack d., 2003, Performance Budgeting Managing the Reform process , p.10-14.
7- Gack d., 2003, From Program to Performance Budgeting the Challenge for Emerging Morket Economies, Accounting and Business research, P.25-28
8- Brech, M., 1995, The Principle and Practice of Manoyment , IMF.
9- Hogh w., 1987, Budgeing and the Manerial Process,Gao, P2.
10- Frank. J., 2004, Application of Budgeting Methods , Accountiny review.
11- Francio.y. , 2005, Planing , Prograning and Budgeting System, Sons.
12- Kahneman, T. , 2005, Comprace Budyet Country Exprence, Gao.
13- Laverne, M., 2005, An Examination and Analysis of the Application of Performance Based Budgeting Systems in California Urban Transit Agencies, OCED, p:21-26.
Abstract:
According to the role of organizations and adminstrations,the governments had in mind to reform budgeting system and finally, they have used performance budgeting.But for implementing this budgeting system, they have fased many problems and obstacles practically .In this research, we have tried to recognize the problems and obstacles which are available and have an effect on performance budgeting and prioritized these problems and obstacles and finally, offered some suggestions to reduce the obstacles in implementing the performance budgeting. For doing this work, used the questionnare and we have given it to the bank's employees. To do this,we have used a questionnaire which has been distributed between the bank's employees.After that,we have tested the research's hypothesises by analyzing the information of Friedman and Kruskal – Wallis tests.The result showed that the management factors have a meaningful effect on the problems of implementing the performance budgeting.In the other word, For the successful implementing of performance budgeting,we must consider to the management factors including the human factor,technical and process factor and environmental factor.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Großer Lernwortschatz Englisch aktuell (2013)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به صورت دو زبانه آلمانی و انگلیسی و در 464 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Lesen & Schreiben C2 (2020)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 130 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Lesen & Schreiben B2 (2018)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 145 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و به صورت تمام رنگی است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Lesen & Schreiben B1 (2018)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 114 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب دبیر Fun for Starters Teachers book - ویرایش چهارم
ناشر کتاب: Cambridge University Press
فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 141 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Lesen & Schreiben A1 (2018)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 98 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Lesen & Schreiben A2 (2018)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 112 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Unregelmäßige Verben (2008)
ناشر کتاب: Hueber
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 55 صفحه است.
فایل PDF به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب است.
بخشی از متن:
این فایل در مورد کرم ها و تک یاخته های روده ای می باشد و شما با مطالعه این فایل می توانید اطلاعات خود را افزایش ببرید و راه های تشخیص و پیشگیری را بیاموزید
بخشی از متن:
کتاب آموزش زبان آلمانی Deutsch intensiv Wortschatz B1 (2019)
ناشر کتاب: Klett
فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 92 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت، به صورت تمام رنگی و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
دانلود مقاله اندازه دولت و رشد اقتصادی
نوع فایل: word
فرمت فایل: doc
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 50 صفحه
قسمتی از متن :
مقدمه
نقش صحیح و اندازه متناسب دولت, به عنوان بحثی جدال انگیز بین اقتصاددانان و دولتمردان از دوره کلاسیکها و نظریات آدام اسمیت (laissez-faire) در قرن نوزدهم شروع شده است. البته, تفکرات و سیاستهای اقتصادی به طور قابل ملاحظهای در قرن اخیر تغییر کردهاند. از هنگامی که جنگ جهانی دوم مبنای درآمدها را تغییر داد و از زمانی که سیستمهای تأمین اجتماعی شروع به گسترش کرد و از زمانی که برنامههای دولتی خاصی پس از آن بحران بزرگ اقتصادی جهان معرفی شد, هزینه های بخش عمومی شروع به افزایش پیدا کرد, در حقیقت, دوره پس از جنگ دوم جهانی, شاهدی بود بر این مطلب که دولتها نقش موثری در اقتصاد و بهبود امنیت اجتماعی مردم از طریق هزینه های خود دارند و نتایج این دخالت های دولت, رشدی قابل توجه در دهه 60 و 70 در کشورهای صنعتی بود.
مخارج دولت بر رشد اقتصادی تاثیر مثبت دارد یا منفی؟ این پرسشی است که پاسخ آن از قبل روشن نیست و استدلالهایی را در هر دو جهت می توان ارائه نمود. تا جایی که اثرات شناخته شده وجود کالاهای عمومی, اثرات خارجی و انحصارهای طبیعی موانع مهمی بر سر راه رشد باشند, انتظار میرود آن نوع از مخارج دولت که در جهت تصحیح این گونه مشکلات هستند, تقویت کننده رشد باشند. ما نیز به پیروی از بارو (1990) می توانیم اینها را«مخارج مولد» دولت بنامیم. مشکل دیگر این است که ارزشگذاری تولید دولت, ممکن است به برآورد بیش از حد رشد منجر شود. در حسابهای مختلف, کالاها و خدمات دولتی برحسب هزینه تولید ارزشگذاری میشوند این رویه مشکلاتی را ایجاد میکند که پژوهشگران را در پی بردن به اینکه آیا افزایش مخارج دولت به بالا رفتن رشد اقتصادی منجر می شود, به بیراهه می کشاند. این به خاطر فرض ضمنی است که تولید دولتی با فن آوری دارای بازدهی ثابت نسبت به مقیاس, تولید میشود و اینکه همه تولیدات دولت را به عنوان کالاهای نهایی طبقهبندی کرد و نه کالاهای واسطهای که هزینه تولید بخش خصوصی را کاهش میدهند. دلیل دیگر این فرض است که ارزش بازاری کالاهای دولت با هزینه تولید برابر است (کار 1980 کوسکلاو ویرن , 1992)
مخارج دولت بخشی از محصول ناخالص داخلی نیز هست. از آنجا که در صورت اندازهگیری محصول ناخالص داخلی از بعد هزینه, مصرف و سرمایهگذاری دولت هر دو بخشی از محصول ناخالص داخلی هستند. توضیح رشد محصول ناخالص داخلی برحسب تغییرات مخارج دولت به مفهوم توضیح دادن بخشی از یک پدیده به وسیله خود آن است. به ویژه در دورههایی که سهم مخارج دولت رو به افزایش بوده, این مشکل باعث تورش صعودی اثر برآوردی میشود و به بیانی موجب میشود اثر برآوردی بزرگتر از حد واقعی باشد. کالدور در سال 1996 گفت که ضریب استفاده بالا بر رشد بهره وری بلند مدت اثر سودمندی می گذارد تا جایی که افزایش مخارج بخش عمومی به ضریب استفاده بالاتری منجر شود, انتظار میرود که از طریق قانون وردورن بر رشد اقتصادی تاثیر مثبت داشته باشد. به علاوه میردال (1960) تاکید می کرد که دخالت بیشتر دولت در اقتصاد میتواند رشد اقتصادی را تقویت کند زیرا میتوان از درگیر کردن دولت در اقتصاد تا اندازهای برای کاهش نابرابری اجتماعی استفاده کرد و این یکی از عوامل تعیین کننده رشد است زیرا نابرابری اجتماعی فرصتهای پیش روی افراد کم درآمد جهت استفاده از استعدادهای آنها را محدود میکند. ما در اینجا میخواهیم به یافتههای آلسینا و پروتی اشاره کنیم که دخالت بیشتر دولت میتواند درگیری اجتماعی را کاهش دهد.
منابع فارسی:
برگستروم, ریلی, 1938, دولت و رشد, ترجمه علی حیاتی, سازمان برنامه و بودجه, صفحه 130
بخشی از متن:
کتاب 240Writing Topics with Sample Essays - How to Write Essays
ناشر کتاب: CreateSpace Independent Publishing Platform
کتاب حاضر فقط شامل 120 نمونۀ مقاله است.
فایل PDF کتاب به زبان انگلیسی و در 382 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.
بخشی از متن:
حل المسائل کتاب مدارهای میکروالکترونیک سدرا و اسمیت - ویرایش هشتم
نویسندگان: A. S. Sedra و K. C. Smith
فایل PDF حل المسائل به زبان انگلیسی و در 656 صفحه است.
فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو در متن و کپی برداری از متن است.