بخشی از متن:
کشاورزی ارگانیک که به آن کشاورزی زیستی، کشاورزی طبیعی یا کشاورزی آلی،
نیز می گویند، نوعی کشاورزی است که در تولید و فرآوری محصولات آن از
کودهای شیمیایی، سموم، هورمونها و دگرگونیها و دستکاریهای ژنتیکی استفاده
نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از نهادههای
طبیعی همچون کود زیستی، کمپوست ها، حشرات سودمند، ریزاندامگان کارآ یا (EM)
باشد.
کشاورزی ارگانیک ، سیستمی تولیدی است که سلامت خاک،
اکوسیستمها و انسان را پایدار میسازد و بر فرایند بوم شناسانه، تنوع
زیستی و چرخههای سازگار با شرایط محلی تکیه دارد.
این مجموعه آموزشی
متشکل از جزوات و کتاب های آموزشی کشاورزی ارگانیک از کاشت تا مبارزه با
علف های هرز و آفات به صورت بیولوژیکی و بدون استفاده از مواد شیمیایی است
سرفصل های مجموعه:
اصول کشاورزی ارگانیک
محصولات ارگانیک
مقایسه کشاورزی ارگانیک با کشاورزی غیر ارگانیک
اصول کشاورزی ارگانیک
مدیریت صحیح آفات،بیماری ها و علف های هرز
پیشگیری از آفت
مهار آفات
استفاده از روش های مبارزه زراعی
استفاده از روش های مبارزه مکانیکی
استفاده از روش مبارزه بیولوژیکی
کاربرد جلب کننده های حشرات در مبارزه با آفت
استفاده از آفت کش های مجاز در کشاورزی ارگانیک
مدیریت صحیح در حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهی
جایگزین های طبیعی برای کود های شیمیایی در کشاورزی ارگانیک
تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی
هدف از تولید سالم در بخش کشاورزی
مدیریت کنترل تلفیقی مبارزه با آفات،بیماری ها،علف های هرز
روش مبارزه زراعی
روش مبارزه مکانیکی
روش مبارزه بیولوژیک
توصیه های فنی به بهره برداران در جهت تولید محصولات سالم
عملیات مدیریت کشاورزی ارگانیک در مورد خاک
و...
محصول سالم
آشنایی و نحوه استفاده از آفت کش های طبیعی
اثرات کود ها و سموم شیمیایی بر انسان دام و محصولات کشاورزی
تولید سبزیجات سالم
مدیریت علف های هرز در مزارع ارگانیک
شناسایی علف های هرز
طراحی تناوب زراعی برای فرونشانی بهتر علف های هرز
گروهبندی گیاهان زراعی با مدیریت مشابه
داشتن ابزار مناسب سیستم
طراحی عملیات زراعی
ایجاد تقویم کنترلی علف هرز و بدست آوردن زمانبندی صحیح
استفاده از زنبور تریکوگراما در کنترل بیولوژیک در کشاورزی ارگانیک
آشنایی و اهمیت زنبور تریکو گراما
تکثیر انبوه زنبور های تریکوگراما
دستورالعمل مبارزه بیولوژیک
و...
بخشی از متن:
فهرست
مقدمه. 5
زمین الکتریکی.. 5
تاریخچه. 5
ارتباطات رادیویی.. 6
تاسیسات سیمکشی قدرت... 6
انتقال انرژی الکتریکی.. 7
نحوه احداث چاه ارت... 8
عوامل مؤثر بر مقاومت چاه 10
انواع الکترودها 14
روشهای اجرای ارت یا زمین حفاظتی : 32
اجرای ارت به روش عمقی : 34
نصب شینه و میله برقگیر 40
اجرای ارت به روش سطحی. 40
اجرای چاه ارت با بنتونیت... 49
مکان اجرای چاه ارت... 51
چاه ارت... 52
بنتونیت در اجرای چاه ارت چیست؟. 53
سیستم ارت چیست؟. 54
مزایای استفاده از بنتونیت در اجرای چاه ارت... 58
تست چاه ارت... 60
دستورالعمل اتنخاب سطح مقطع هادی حفاظتی زمین.. 66
روابط محاسبه مقاومت زمین.. 69
روش چاه اتصال زمین الکترود صفحه ای مسی.. 80
تست و راه اندازی چاه ارت... 96
دستگاه مگر. 98
طرز کار با مگر : 98
حفر چاه 100
منابع : 145
مقدمه زمین الکتریکی
در مهندسی برق، واژه زمین یا ارت با توجه به کاربردهای آن دارای معانی متفاوتی است. زمین در یک مدار الکتریکی میتواند نقش یک نقطه مبدا را داشته باشد که بر طبق آن بقیه ولتاژهای الکتریکی را اندازهگیری میکنند. واژه زمین همچنین به مسیری کلی برای بازگشت جریان به منبع نیز اطلاق میشود. این واژه در مورد یک اتصال مستقیم به زمین نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
یک مدار الکتریکی ممکن است به دلایل مختلفی به زمین متصل شده باشد. در مدارهای قدرت این اتصالها معمولاً برای بالا بردن ایمنی و محافظت افراد یا دستگاهها از تاثیرات معیوب بودن عایقکاری هادیها ایجاد میشود. اتصال به زمین در مدارهای قدرت از آسیب دیدن عایقهای مدار در اثر افزایش ولتاژ بین زمین و مدار جلوگیری کرده و این ولتاژ را در یک حد معین محدود میکند. از اتصال زمین برای جلوگیری از افزایش الکتریسیته ساکن در هنگام حمل مواد قابل اشتعال یا تعمیر تجهیزات الکترونیکی نیز استفاده میکنند. در برخی از انواع تلگرافها و شبکههای انتقال زمین به تنهایی نقش یکی از هادیها را ایفا میکند و به عنوان مسیر بازگشت جریان به منبع مورد استفاده قرار میگیرد با این کار در هزینه ایجاد یک خط جداگانه برای بازگشت جریان صرفهجویی میشود. در اندازهگیری از زمین به عنوان یک پتانسیل الکتریکی ثابت استفاده میکنند که با توجه به اختلاف پتانسیل هر قسمت از مدار از زمین میزان پتانسیل آن قسمت را مشخص میکنند. یک زمین الکتریکی باید از ظرفیت انتقال جریان مناسبی برخوردار باشد تا بتوان از آن به عنوان مبدا صفر ولتاژ استفاده کرد.
معنی واژه زمین یا ارت در برق و الکترونیک بسیار گستردهاست و حتی ممکن است در وسایل نقلیهای مانند کشتی، هواپیما یا فضاپیما که عملاً اتصال مشترکی با زمین ندارند نیز از این واژه به عنوان پتانسیل صفر استفاده شود. در عمل بدنه هادی تجهیزات الکتریکی از نقطه نظر حفاظتی و سیستم های الکترونیکی شبکه های دیتا و مخابرات از نظر عملکرد آنها، به طور مستقیم و هادی های فعال نیز از طریق ارسترهای حفاظتی به این مرجع ثابت پتانسیل(زمین) متصل می شوند. یک سیستم زمین خوب میبایست موجب قطع به موقع تجهیزات حفاظتی در هنگام اتصالیهای زمین و خطاهای حادث در سیستم تغذیه شده و با کاهش ولتاژ گام و تماس در مواقع بروز اختلاف پتانسیل های خطرناک ناشی از القائات الکترومغناطیسی (LEMP) و تخلیه الکتریسته ساکن (ESD) ، حفاظت انسانها و تجهیزات را تضمین نماید.
تاریخچه
سیستم الکترومغناطیسی تلگراف راه دور که از سال ۱۸۲۰ مورد استفاده قرار میگرفت از دو یا چند سیم برای انتقال پیامها به صورت پالسهای الکتریکی استفاده میکرد. سپس این موضوع روشن شد (احتمالاً به وسیله دانشمند آلمانی استینهیل) که از زمین میتوان به عنوان مسیر برگشت برای کامل کردن مدار پیامها استفاده کرد؛ به این ترتیب نیازی به سیم بازگشت نخواهد بود اما این روش در طول مسیرهای درونقارهای که در سال ۱۸۶۱ بین سنت ژوزف، میسوری و ساکرامنتو کالیفرنیا ایجاد شده بود یک مشکل داشت. در طول فصلهای خشک سال به علت خشک بودن زمین مقاومت آن به شدت افزایش مییافت که باعث اختلال در کارکرد تلگراف میشد.
بعدها زمانی که تلفن میرفت تا جایگزین تلگراف شود این نکته روشن شد که جریانی که به وسیله شبکههای قدرت، خطوط راهآهن برقی و دیگر مدارهای تلفن و تلگراف ایجاد می شد موجب ایجاد اختلال در سیگنالهای فرستاده شده میشود و به این ترتیب استفاده از سیستمهای دو سیمه دوباره جایگزین شد.
ارتباطات رادیویی
اتصال الکتریکی به زمین میتواند به عنوان یک مبدا پتانسیل الکتریکی برای سیگنالهای بسامد رادیویی در نوع خاصی از آنتن مورد استفاده قرار گیرد. قسمتی که مستقیماً با زمین در ارتباط است میتواند از یک جسم ساده مانند یک میله هادی که در زمین فرورفته تشکیل شده باشد و یا از اتصال با لولههای فلزی آب ایجاد شده باشد (در این موارد این خطر وجود دارد که بعدها لولهها با لولههای پلاستیکی تعویض شوند). یک الکترود زمین ایدهآل باید صرف نظر از میزان جریانی که به زمین وارد میشود یا از آن خارج میشود هنواره ولتاژی برابر صفر داشته باشد. در واقع میزان مقاومت یک سیستم زمین است که میتواند کیفیت آن را مشخص میکند و این کیفیت را میتوان به راههای مختلفی افزایش داد برای مثال با افزایش سطح در تماس الکترود با زمین، افزایش عمق دفن الکترود، استفاده از میلههای الکترود متعدد، افزایش رطوبت زمین، افزایش میزان مواد معدنی رسانا در خاک و یا افزایش سطح پوشیده شده به وسیله سیستم زمین میتوان مقاومت زمین را کاهش داد.
برخی سیستمهای آنتنهای فرستنده در VLF، LF، MF و یا پایینتر از رنج SW برای عملکرد مناسب خود نیازمند یک زمین خوب هستند. برای مثال یک آنتن عمودی تک قطب نیازمند یک سیستم زمین است که معمولاً از شبکهای به هم پیوسته از سیمها که به طور شعاعی از مرکز به فاصله تقریباً برابر با طول آنتن دور میشوند، تشکیل شدهاست. در برخی موارد این سامانه زمین در بیرون تقویت میشود تا از تلفات جلوگیری شود.
تاسیسات سیمکشی قدرت
با وصل بدنه تجهیزات الکتریکی بروز خطا در هر یک از تجهیزات موجب جاری شدن جریان در سیم زمین شده و از برق دار شدن بدنه جلوگیری میکند. یک اتصال مناسب به زمین باید مقاومت پایینی داشته باشد تا در صورت بروز خطا، جریان جاری در زمین موجب عمل کردن سیستم حفاظت در شبکه شود. با وصل تمامی اجسام هادی در خطر برقدار شدن میتوان از بروز شوک الکتریکی در اثر تماس با این اجسام جلوگیری کرد.
سیم زمین سیمی است که (مستقیماً یا غیر مستقیم) به یک یا چند الکترود زمین اتصال دارد. این الکترودها ممکن است در نزدیکی محل استفاده از سیم زمین یا در محلی دورتر قرار داشته باشند. این سیم (یا شینه داخل تابلو) زمین در سیستمهای TNS وTNCS که رایجترین سیستمهای نیرورسانی میباشند میبایست به سیم (یا شینه داخل تابلو) نول وصل شود. همچنین ممکن است این سیم به شبکه لولهکشی شده ساختمان نیز متصل شده باشد تا مقاومت کمتری را ایجاد کند. استفاده از لولههای آب برای اتصال به سیستم زمین با گسترش استفاده از لولههای غیر فلزی مثل لولههای پلی وینیل کلراید در برخی کشورها ممنوع شد. در صورت همبندی پی و یا اسکلت فلزی ساختمان با چاه ارت مقاومت سیستم بمیزان زیادی کاهش یافته و ایمنی افزایش خواهد یافت. تجهیزات الکتریکی ثابت معمولاً از اتصال زمین دائمی برخوردارند. تجهیزات قابل حمل که دارای بدنه فلزی هستند از یک پین مخصوص برای وصل سیم زمین استفاده میکنند. اندازه هادی زمین معمولاً با استفاده از استانداردها و مقرارت مربوط به حفاظت الکتریکی تعیین میشود.
انتقال انرژی الکتریکی برخی از سیستمهای انتقال HVDC از زمین به عنوان سیم برگشت استفاده میکنند. این کار به ویژه در مورد خطوط کابلی زیر آبی م
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اگر از راه رفتن یا دویدن معمولی و یکنواخت روی تردمیل خسته شده اید و به هدف مورد نظر خود نرسیده اید و می خواهید با تردمیل عضلات خود را تقویت کنید ،فرم دهید یا چربی زیادتری بسوزانید، بهتر است که با یک برنامه تمرینی ترکیبی از حرکات عضله سازی و چربی سوزی بیشترین استفاده را از تردمیل ببرید.ورزش تردمیل می تواند یکی از بهترین فعالیت های ورزشی برای کالری سوزی باشد. کلید این کار انجام تمرینات متنوع بر روی تردمیل است. به جای اینکه فقط راه رفتن خسته کننده را در یک حالت پایدار و بدون تغییر انجام دهید، از حرکات و تمرینات مختلف بر روی تردمیل استفاده کنید.این فایل شامل 5 فیلم است که در هر فیلم 5 تا 6 حرکت مختلف چربی سوزی، عضله سازی و فرمدهی عضلات پا و باسن را قرار دادهایم با انجام این حرکات متنوع هرگز از ورزش بر روی تردمیل خسته نمیشوید. مطمئن باشید از دانلود این فیلمها پشیمان نخواهید شد.
بخشی از متن:
فضا: حوزههای گسترش یابنده و در عین حال فراگیرنده بوده و جایگاه یا محیطی را در ابعاد جسمانی یا فیزیکی و روانشناختی تعریف مینماید. از کل روابط شکل، رنگ و حرکت شکل گرفته، گاه خالی یا منفی است و گاه فاصله میان عناصر را مشخص مینماید، خواه این فاصله در سطح باشد یا در عمق که توسط قواعد پرسپکتیو مجسم میشود. فضای دو بعدی فقط طول و عرض داشته، فضای تزئینی نیز به طول و عرض محدود میباشد.
۱. اجزاء و مثل اتاقها و تالار و حیاط، جای تهی، حجم پر نشده و توخالی، کیفیت و بیان معماری.
فضای سه بعدی
فضای سه بعدی شامل عمق، طول و عرض است. فضای چهار بعدی، علاوه بر ابعاد سهگانه بعد زمان را میرساند که به آن، فضای لایتناهی میگویند. تصویری است که توهم فضا در آن معادل بی بیکرانگی در محیط است.
فضای کنترل شده ساختمان
بخشهایی از فضای داخلی ساختمان که مورد کاربرد انسانها قرار میگیرد و در طول اوقات سرد سال، گرم شده و طی اوقات گرم سال، خنک میشود. شرایط دمای این فضاها در ساختمان باید در محدوده آسایش باشد.
فضای کنترل نشده ساختمان
بخشهایی از فضای درونی ساختمان که در اوقات گرم یا سرد سال ضروری نیست خنک یا سرد شوند. م. انبارها، پارکینگهایی که از سه طرف با دیوار محصورند، دالانها و مانند آنها.
فضای معماری
فضای معماری، فضایی که توسط سطوح، به شکلهای گوناگون محدود گشته و به عملکردهای تعیین شده پاسخ میگوید که موضوع و جوهر اصلی معماری است.
معماری عبارت است از علم و هنر شکل بخش فضای زیست انسان، به عبارت دیگر معماری به وجود آورندهٔ فضایی است که انسان را از عوامل طبیعی مصون داشته و فعالیت زندگی فردی و اجتماعی او را دربرگرفته و به نیازهای مادی و معنوی انسان پاسخگو خواهد بود.
پس میتوان گفت، فضایی که توسط سطوح عمودی و افقی به وجود میآید، موضوع و جوهر اصلی معماریست به عبارت دیگر موضوع اصلی و در حقیقت جوهر معماری، فضا است. یک ساختمان، فقط مجموعهای از طول، عرض و عمق نیست بلکه مجموعهای است از اندازههای مختلف فضاهای خالی که انسان میتواند در آن حرکت و زندگی کند. فضا زمانی شناخته می شود که دو مولفه اصلی آن یعنی مکان و زمان شناخته شود. بعد از شناخته شدن ، این دو مولفه بار تجربی و فرهنگی پیدا می کنند. دارای کیفیت هایی می شوند که کم و بیش قابل اندازه گیری اند.
از سردر بازار قیصریه که وارد میدان میشوید اگر با موسیقی ایران آشنا باشید احساس میکنید که دستگاه شور را برای شما زمزمه میکند اول طاقنماهای موزون را میبینید و این در آمد شور است که در چند پرده نزدیک به هم نواخته میشود آرام آرام پیش میروید تا به عالی قاپو میرسیم که همان شهناز است بعد به زیر افکن و قرود میآید و میرسد به مسجد شاه که همان گوشه اوج است و بعد مسجد شیخ لطفالله که گوشه سلمک را تداعی میکند تا دوباره میرسد به سر در قیصریه. بی شک یکی ار عمده دلایل سحر انگیزی فضاهای ایرانی همین پیوند با موسیقی است.
همانگونه که در موسیقی، اجرای نت روان، سیال و متصل و یا اجرای مقطع و ناپیوسته نتها داریم، در بافت موسیقی نیز معماران در صورت ساختمان و نصب بازشوها با فواصل گوناگون، گاهی همچون هنر گوتیک در جستجوی کاهش آرتیکولاسیون بواسطة تداوم بودهاند و گاهی نیز همچون اکسپرسیونیسم آلمان در آغاز قرن بیستم در جست و جوی پیوستگی و تداوم کامل است.
معماری و موسیقی هنرهایی هستند که در صورت انتزاعی و در مفهوم مجرد شناخته میشوند و برخورد روزمره با آنها نیز مجزا و مجرد میباشد. انتزاعی بودن خصیصهای مشترک در بین هنرهاست؛موسیقی، هنری شنیداری میباشد و در مرحله آغازین ارتباط با مخاطب میتواند با ایجاد حالات صوتی، حس او را در لحظه بسازد و یا ضمیر ناخودآگاه را به تداعی معانی وادارد. حالات موسیقی پیرو قواعد مشخصی منبعث از ریاضیات و فیزیک که از نظم طبیعت پدید میآید، قواعد ریاضی شناخته شدهای همچون اعداد طلایی و فرمول معروف فیبوناچی و اصول کشف شده تناسبات هندسی در تحلیل هندسی طبیعت جانداران در موسیقی به وفور یافت میشود.
معماری نیز انتزاعی است؛ چه عناصر طبیعی در معماری آنگونه که باید باشند نیستند و تغییر شکل یافتهاند. ثبت و نگهداری معماری برای بوجود آوردن آن نیز در بستر هندسه و به نوعی هندسه در بعد دادن به عناصر ریاضی صورت میگیرد. هر چند در هر طبقه از ساختمان ما میتوانیم با نظاره گری بر پنجرهها و بازشوها و فضاهای خالی سکوت به ملودی آن گوش فرا دهیم، توأمان هم میتوانیم با نگریستن به بدنة ضلع یک ساختمان، دو یا سه طبقه را به شکل یک هارمونی به یک چشم انداز دریافت کنیم. به زبان دیگر، همانگونه که دانش هارمونی ما را به خصیصههای آکوردها و توانایی پیوندشان با یکدیگر، با توجه به ارزشهای ساختمانی، ملودیک و وزنی آنها آگاه میسازد، کاوشگر نیز میتواند هارمونی بافت موسیقی را برداشت کند.
همه هنرها به طور عرضی با همدیگر ارتباط دارند، چراکه منشا همه آنها تجلی زیبایی است. این زیبایی در معماری ومجسمهسازی به شکل نسبتهای طول و عرض و ارتفاع اتفاق میافتد. در یک چهره، تناسبات هستند که زیبایی میآفرینند. گاهی هم تناسبات رنگها باعث ایجاد زیبایی میشوند که در آنجا هم مجموعه فرکانسهای نوری، تناسبات دلپذیری را به وجود میآورند. در موسیقی هم نسبتهای صوتی به زیبایی منجر میشوند؛ نسبتهایی که به تناسب میرسند. تناسب گاهی در وجه دیداری است و گاهی در وجه شنیداری. در مورد بویایی و بساوایی هم چیزهایی ذکر میشود، بنابراین همه هنرها یک وجه دارند و آن وجهی است که با هندسه دل ما از قبل طراحی شده است.
بخشی از متن:
قسمتی از متن :
این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .
این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور (۱۵۳۳۶ نفر) می باشند . حجم نمونه ۳۷۵ نفر شد که ۱۹۰ نفر دانش آموز پسر و ۱۸۵ نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .
نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها، هماهنگی ارزشهای گروهی و تایید دیگران ) با متغیر وابسته هویت اجتماعی و سه بعد آن (ملی ، دینی، خانوادگی) رابطه معنا دار مثبت وجود داشت . یعنی با افزایش متغیرهای مستقل متغیر وابسته هم افزایش می یابد . و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت . ولی با بعد ملی رابطه معنا دار و معکوس و با بعد خانوادگی رابطه معنادار و مثبت وجود داشت . یعنی هر چه پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین بالاتر باشد ، هویت ملی آنان ضعیف تر و هویت خانوادگی آنها ، قوی تر می شود . بین متغیر جنس با هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود نداشت ولی با بعد دینی رابطه معنا دار وجود داشت . بدین معنا که : دختران هویت دینی قوی تری نسبت به پسران داشتند .
فهرست مطالب :
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
موضوع تحقیق
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
محدود زمانی و مکانی تحقیق
پیشینه تحقیق
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
جمع بندی نتایج تحقیقات
تعاریف مربوط به هویت
موانع و تنگناهای تحقیق
فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری
مقدمه
مباحث نظری
دورکیم
پارسونز
ماکس وبر
کنش متقابل نمادی
کولی
مید
گافمن
نظریه هویت (بورک)
چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق
پرسشهای تحقیق
فرضیات تحقیق
الگوی نظری و تحلیلی تحقیق
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
نوع تحقیق
تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق
تعریف نظری متغیرهای تحقیق
تعریف عملی متغیرهای تحقیق
متغیرهای مستقل و وابسته
شاخص سازی متغیر های تحقیق
شاخص سازی متغیرهای مستقل
شاخص سازی متغیرهای وابسته
قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ)
اعتبار تحقیق
جامعه آماری
تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
تعیین حجم نمونه
شیوه نمونه گیری
واحد تحلیل
تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق
مقدمه
توصیف دستاوردهای تحقیق
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر
بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده
بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان
بررسی میزان تایید دیگران
بررسی میزان درونی کردن ارزشها
بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی
بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان
بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان
بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان
بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان
بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان
فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق
مقدمه
آزمون فرضیات
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها
خلاصه تحقیق
جمع بندی و نتیجه گیری
پیشنهادها
فهرست منابع و ماخذ
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
این فایل شامل متره و برآورد کامل ساختمان با کلیه جزئیات در 50 صفحه فرمت ورد و همچنین فایل اتوکد پلان معماری ساختمان 3 طبقه می باشد
بخشی از متن:
قسمتی از متن :
در دنیای امروزه هیجانات ، تنش ها ، عصبیت ها وعوامل متعددی از این قبیل حاکم بر زندگی روزمره افراد هستند .
هر کدام از افراد جامعه امروزی در برخورد مستقیم با انواع استرسها و شرایط عصبی قرار دارند .محیط زندگی اجتماعی ، خانواده وهر آنچه فرد با آن در ارتباط است میتواند بعنوان عامل تنش زا جریان زندگی اورا به سمت بحرانها ونگرانیها سوق دهد .
بخشی از متن:
قسمتی از متن :
سپاس فراوان آفریدگاری را سزاست که جهان هستی را همسان و هماهنگ با احتیاجات ونیازهای بشر سامان داده وبا تدبیر حکیمانه خود آنرا پرورده است.
تحیّات ودرود بیکران بروالاترین معلّم ومربّی انسان یعنی پیامبر اکرم «ص»که بامدد وحی الهی وکتاب آسمانی، بشریت را به صراط مستقیم ورهنمودهای درخشان فرهنگ وتمدن آشنا ساخته است، وهمچنین برامامان وپیشوایان راه حق که همواره اهتمام و عنایات خودر ا به جامعه بشری ارزانی داشته اند.
انسان از سپیده دم تاریخ ،پیش ازآنکه بداندچگونه برای خود خانه بسازد ویا خوراک وپوشاک فراهم آورد، دارای یک سری اعتقادات وباروهای فطری بوده است که مهمترین آنها نیاز بشر به دین در هر عصروزمانی است. یکی از نکاتی که قرآن در این مورد بدان اشاره کرده است آیه : «فَاَقِم وَجهَکَ للّدین حنیفاً فطره الله التّی فطرالناسَ علیها لاتبدیلَ لِخلقِ الله ذلکَ الدّین القیّمُ ولکن اکثرَ الناس لایعلمون» است .که خداونددراین آیه یادآوری می کند: دین ،هماهنگ با فطرت و طبیعت انسانی است وبنابراین همیشه بصورت یک احتیاج قطعی وضروری بشر ،خودنمایی می کند. انسان از روزی که بوجودآمده همواره خدا راپرستش کرده وبه او عشق می ورزیده است. تاریخ زندگی بشر این نکته را به اثبات رسانده است که بشر ابتدایی هم خدا پرست بوده وهمچنین به روز قیامت ونبوّت اعتقاد داشته است واکثر اندیشمندان وجامعه شناسان به این عقیده اصرار می ورزند.
از آنجا که عقاید واصول کلی احکام الهی براساس ساختار آفرینش انسان تنظیم شده است ،به رغم تمام تلاشهایی که درطول تاریخ برای نابودی آنها صورت گرفته ، این احکام و عقاید پا بر جا مانده ،وگرچه چند صباحی کم رنگ یا افیون جلوه کرده است ،بالاخره با برطرف شدن موانع، جایگاه فطری خود را باز یافته است؛ کشورهای کمونیستی شوروی سابق بهترین شاهد براین مدّعا هستند.
موضوع اصلی تحقیق باورهای فطری ازدیدگاه فلاسفه ومتکلمین اسلامی می باشد. دراین تحقیق می- کوشیم ابتدا بحث فطرت را به طور کامل بیان کنیم وسپس به معنی ومفهوم باورها در اصطلاح بپردازیم که آیا باورهای فطری درانسان موجود است یاخیر؟ اگرموجود است نظر فلاسفه ومتکلمین اسلامی را دراین زمینه بیان کنیم.
بخشی از متن:
قسمتی از متن :
اومانیسم واژه ای است که در طول تاریخ ، معانی گوناگونی به خود دیده است . تاریخ پیچیدة آن در دنیای غرب دامنة معانی و تعاریفش را گسترده کرده است . با وجود این ، می بایست ضمن تأکید بر تکثر ، پیچیدگی و سیال بودن معانی اومانیسم ،تعریف امروزی آن را ارائه نماییم . ریشة این واژه humble (humilis) از واژه لاتین “humus” به معنای خاک یا زمین است . از این رو “homo” به معنای هستی زمینی و “humanus” به معنای خاکی یا انسان است . این واژه در آغاز در مقابل سایر موجودات خاکی یعنی حیوانات و گیاهان و همچنین مرتبة دیگری از مخلوقات یعنی ساکنان آسمان یا خدایان (divihnus , deusldivus) به کار می ر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطای غرب ، محققان و روحانیان میان “divinitas” به معنی حوزه هایی از معرفت و فعالیت که از کتاب مقدس نشأت می گرفت و اومانیتاس (humanitas) یعنی حوزه هایی که به قضایی عملی زندگی دنیوی مربوط می شد ، فرق گذاشتند .از آنجا که این حوزة دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته های رومی و به طور فراینده یونان باستان می گرفت ، مترجمان و آموزگاران این آثار که معمولاً ایتالیایی بودند خود را “umanisti” یا «اومانیست ها » نامیدند . بر این اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسی اطلاق می شد که صنایع بیان ، منطق ، ریاضیات و مطالعة آثار نویسندگان یونانی و رومی را در بر می گرفت و«اومانیست » فردی بود که این مموضوعات را ترجمه یا تدریس نموده و یا امکانات تدریس آنها را فراهم می کرد .
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بیان مساله:
کودک امانتی الهی و ودیعهای آسمانی است که به پدر و مادر سپرده شده است. قلب پاک کودک، گوهری گرانمایه و نفیس و آیینهای روشن است که از هر گونه نقش و نگاری خالی است و در عین حال قابلیت پذیرش هر نقشی را دارد... پس اگر وی را طبق اصول صحیح تعلیم و تربیت، به عادات و صفات نیک پرورش دهند، به آن عادات خو گرفته، بر آن صفات نشو و نما میکند. (سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، 1365)
انسانها از آغاز تا کنون توانسته اند زندگی خود را از حالت بدوی بصورت متمدن و پیشرفته امروزی تغییر دهند و موانعی را که در این راه وجود داشته از سر راه خود بردارند و فعالیت های خارق العاده ای از خود نشان دهند و به این مسئله پی برده اند که ملت هایی که از تعلیم و تربیت صحیح بی بهره بوده اند هرگز نتوانسته اند با سربلندی زندگی کنند و از مواهب تمدن و کمال برخوردار باشند پس اگر می خواهیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم باید به تربیت صحیح کودکان همت بگماریم این امر در صورتی سودمند خواهد بود و افرادی مفید و سازنده ببار خواهد آورد، که تعلیم و تربیت از دوره خردسالی که کودک چون شاخه ای تر و جوان قابل انعطاف و نقش پذیر است شروع و بدست افراد صالح، مجرب، تربیت شده و کارآزموده انجام شود.
از قرنها پیش بین صاحب نظران و اندیشمندان مسائل اجتماعی و تربیتی و روانشناسان و اندیشمندان تعلیم و تربیت بحث بر سر این بوده است که سن آموزش و آغاز عمل و فعالیت های تربیتی و برای فرزندان آدمی را چگونه تعیین و ترسیم نمایند.
و....
بخشی از متن:
مجموعه گزارشهای کارآموزی و کارورزی عملی کیفری و حقوقی در 156 صفحه در قالب ورد
فهرست موضوعات
1 - تعدیل اجاره بها
2 - تعیین میزان خسارت
3 - تعدیل اجاره بهای مغازه در اجاره نامه با احتساب هزینه دادرسی ، هزینه کارشناسی و حق الوکاله
4 - تامین دلیل
5 - مطالبه بهای نرخ
6 - اعاده مالکیت
7 - تقسیم ماترک
8 - تقاضای افزایش اجاره بها
9 - تعدیل اجاره، تخلیه ، قلع و قمع بالکن
10 - تعدیل اجاره
11 - تقسیم ترکه
12 - تامین دلیل و جلب نظر کارشناس
13 - تعدیل اجاره بها
14 - پرداخت اجرت المثل جلب نظر کارشناسی
15 - پرداخت اجرت المثل جلب نظر کارشناسی
16 - تعدیل اجاره بها و اجور معوقه
17 - تخلیه یک باب مغازه
18 - تعدیل اجاره بها و مطالبه مابه التفاوت
19 - افزایش اجاره بها
20 - تقاضای تامین دلیل
21 - تقاضای تامین دلیل
22 - تقاضای تامین دلیل الزام خواندگان به تعمیر
23 - تقاضای تامین دلیل و تعیین خسارت
24 - رفع مزاحمت و ممانعت از حق نسبت به حیاط مشاعی
25 - تقاضای تامین دلیل و تعیین خسارت
26 - تقاضای تامین دلیل و تعیین خسارت
27 - تعیین هزینه اجرای ساختمان
28 - تقاضای تامین دلیل و تعیین خسارت
29 - تقاضای تامین دلیل و الزام خوانده به تعمیر
30 - تقاضای تامین دلیل و تعیین هزینه
31 - تقاضای تامین دلیل و گزارش وضعیت کار انجام شده
32 - خواسته تامین دلیل و تعیین خسارت
33 - تقاضای تامین دلیل
34 - تامین دلیل و برآورد دستمزد کارهای انجام شده
35 - تقاضای تامین دلیل و ارزیابی در محل
36 - تعیین قدمت بنا
37 - تقاضای تامین دلیل
38 - تقاضای تامین دلیل
بخشی از متن:
مجموعه گزارشهای کارآموزی و کارورزی عملی وکالت در 156 صفحه در قالب ورد
فهرست موضوعات
1 - قتل غیر عمد
2 - شهادت کذب
3 - تمرد در حین انجام وظیفه
4 - بی احتیاطی در رانندگی منجر به صدمه
5 - رشوه به مأمور دولت
6 - شرب خمر
7 - خیانت در امانت
8 - غیبت از زندان
9 - کیف زنی
10 - ایراد صدمه بدنی غیر عمدی
11 - صدور گواهی عدم امکان سازش و طلاق
12 - تقاضای الزام خوانده به تمکین و ایفای وظایف مشترک خانوادگی
13 - صدور حکم مبنی بر ملاقات فرزند مشترک به مدت 24 ساعت در هفته
14 - : بدوا صدور قرار تامین مطالبه مهریه
15 - صدور گواهی عدم امکان سازش و طلاق
16 - رسیدگی و صدور حکم به الزام خوانده به تمکین جهت انجام وظایف زوجیت
17 - مطالبه نفقه معوقه واحتساب خسارات قانونی
18 - بی احتیاطی در امر رانندگی بدون پروانه منجر به ایراد صدمه بدنی غیر عمدی
19 - مشارکت در سرقت
20 - صدور چک بلامحل
21 - فروش مال به قصد فرار از ادای دین و عدم انجام تعهدات
22 – افترا
23 - انتقال و فروش مال غیر
24 - جریحه دار نمودن عفت عمومی
25 - صدور چک بلامحل
26 - کشتار غیر مجاز دام
27 - ممانعت از حق و قطع شوفاژ
28 - تمرد نسبت به مامور دولت و توهین در حین انجام وظیفه
29 - رسیدگی به تخلفات
30 - صدور چک بلامحل
بخشی از متن:
بخشی از متن:
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
کار آموزی مقایسهای یافتههای علمی دوره کاردانی با کارعملی در بیمارستان امام حسین
فصل اول
مقدمه
تاریخچه بیمارستان امام حسین(ع)
اساسنامه بیمارستان امام حسین(ع)
فصل دوم- مطالعه منابع:
برنامهریزی
تعریف برنامهریزی
جایگاه برنامهریزی در سازمان
مزایای برنامهریزی
ارتباط برنامهریزی با سایر وظایف مدیریت
تقدم برنامهریزی نسبت به سایر وظایف مدیریت
روشهای حل مشکلات
معرفی تکنیکهای تصیمگیری
معرفی مراحل طراحی برنامهریزی عملیاتی
معرفی تکنیکهای برنامهریزی
نظام برنامه و تأمین نیروی انسانی
طرحریزی و براورد احتیاجات منابع انسانی
استخدام
کارمندیابی منابع داخلی و خارجی
روشهای انتخاب و گزینش
نظام بهسازی منابع انسانی:
ارزیابی شایستگی کارکنان
نظریههای ارزیابی
نظام نگهداری منابع انسانی:
بهداشت و ایمنی در محیط کار
خدمات رفاهی و بیمه و خدمات پرسنل
آموزش ضمن خدمت کارکنان و مدیران
برنامهریزی و طرحریزی نیوری انسانی بیمارستان امام حسین(ع)
سازمان:
تعریف سازمان
نقش سازمان در عصر کننونی
سازمانهای رسمی
سازمانهای غیر رسمی
تأثیر سازمانهای غیررسمی به سازمانهای رسمی
فوائد سازمانهای غیررسمی
انواع نمودارهای سازمانی
سازمان در در قالب سیستم
اصول سازماندهی
مبانی و انواع تقسیم کار و طبقهبندی وظایف در سازمان
مزایا و معایب تقسیم کار
توسعه شغلی و چرخش شغلی
قلمرو نظارت در سازمانی
صف و ستاد
لزوم استقرار واحدهای ستادی
اختیار و مسئولیت
تفویض اختیار
هماهنگی و اهمیت راههای ایجاد هماهنگی
مدیریت زمان در سازمان
مدیریت بحران در سازمان
چارت بیمارستان امام حسین(ع)
نیروی انسانی در بیمارستان امام حسین(ع)
وضعیت نیروی انسانی
گروههای شغلی بیمارستان امام حسین(ع۹
تنظیم گروهها شغلی
تاریخچه طبقه بندی مشاغل در ایران
خلاصهای از تاریخچه و سیر تحول و فواید طبقهبندی مشاغل
طبقهبندی مشاغل در بیمارستان امام حسین(ع)
علل وجود طبقهبندی مشاغل
اجرای طبقه بندی مشاغل در آن
فواید طبقهبندی مشاغل
شرح وظایف هر یک از مشاغل
نظام پرداخت در بیمارستان امام حسین(ع)
توضیح در مورد نحوه تنظیم لیست حقوق و مزایا و نظام پرداخت آن
نحوة محاسبه حق بیمه
بازنشستگی
اضافهکاری
خرید کارکنان
مالیات
غیبت
حوادث
نحوه پرداخت وامها از قبیل وام ازدواج، وام مسکن
صدور احکام
نحوة صدور احکام داخلی کارکنان
نحوة اعطائ رتبه، مرتبه گروه، درجه ارتقاء
ارزشیابی مشاغل
ارزشیابی مشاغل و روشهای مختلف آن از جهت نظری
نحوه ارزشیابی مشاغل در محل کارآموزی
بایگانی و اداره امور اسنادی
تعریف بایگانی و اداره امور اسنادی
ضرورت حفظ و نگهداری اسناد و مدارک
طبقهبندی و روشهای تنظیم اسناد
اصول و روشهای مختلف بایگانی
نحوه بایگانی اسناد و مدارک تخصصی
تعریف مکاتبات اداری و امور دفتری
هدف و وظایف اداره امور دفتری و دبیرخانه
روشهای اداره امور دفتری و انواع دبیرخانه
فرمها ودفاتر و وسایل امور دفتری
انواع نامههای اداری و مراحل آن
شیوه نگارش برای نامههای اداری
بررسی روشهای اداری محل کارآموزی
سیستم بایگانی
مدیریت امور اسناد
نحوة مکاتبات و امور دبیرخانه محل کارآموزی
اموال:
تعریف انواع اموال
انواع مالکیت
اموال دولتی
نقش دیوان محاسبات و نظارت بر اموال دولتی
انبار:
تعریف انبار
اهمیت و جایگاه انبار
وظایف مدیر انبار
انواع طبقهبندی کالا
استانداردهای موجود در انبارداری
روشهای مختلف انبار ک ردن کالا
شیوههای کنترل موجودی در انبار
حمل و نقل در انبار
مسائل ایمنی انبار
سیستم پشتیبانی در محل کاراموزی
بررسی سیستم پشتیبانی
کارپردازی (تدارکات)
نحوة تأمین نیازمندیها
روشهای انبارداری
سیستم حسابداری
تعریف حسابداری
حسابداری یک موسسه بایگانی
صدور سند
تنظیم دفاتر روزنامه و کل
انجام اصلاحات
تنظیم تراز آزمایش
تنظیم صورت سود و زیان
تنظیم صورت حساب سرمایه
تنظیم ترازنامه
ثبت روزنامه بستن حسابهای موقت و انتقال به دفتر کل
تنظیم تراز اختتامی
بستن حسابهای دائم و انتقال به دفتر کل
تنظیم تراز اختتامی – افتتاح حسابها در اول دوره در دفاتر روزنامه و کل
تعریف بودجه و اصول آن
مراحل بودجه
انواع طبقهبندی بودجه از نظر درآمد و هزینهها
نحوه تهیه و مبادله موافقتنامههای جاری
و طرحهای عمرانی
انواع بودجههای عملیاتی
سیستم حسابداری محل کارآموزی
روش تحقیق:
شناخت روش علمی تحقیق
شناخت مسئله یا مشکل به منظور آغاز تحقیق
تنظیم سئوالات تحقیق
نحوة تدوین و تبیین فرضیه در باب علل بوجود آمدن مشکل
انتخاب فرضیه یا فرضیههای اهم
تعریف جامعه آماری و جامعه نمونه و نحوه انتخاب آن
روشهای مختلف یادداشتبرداری
جمع آوری اطلاعات برای فرضیه یا فرضیههای اهم
طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده
تجزیه و تحلیل اطلاعات
طرز تهیه گزارش تحقیق یا کتاب
فصل سوم: مقایسه و تجزیه و تحلیل
فصل چهارم: نتایج پیشنهادات و محدودیتها در عمل
بخش اول – نتایج
نتایج حاصل از مقایسه و تجزیه و تحلیل
بخش دوم – پیشنهادات
پیشنهادات اجرایی
پیشنهاد به منظور تحقیق در آینده
بخش سوم – محدودیتها در عمل
اهم محدودیتها
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 248