بخشی از متن:
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 210 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.
اهداف کلی
دین شناسی
نبوت
امامت
اهداف رفتاری
آشنایی دانشجو با:
1- وحی و پیامبری
2- رابطه علم و دین
3- صنعت در قرآن
4- اعجاز قرآن
5- خاتمیت
6- اسلام و متقاضیان زمان
7- قلمرو دین
8- تعدد ادیان
9- امامت و رهبری
10- مرجعیت و ولایت در عصر غیبت
بخش یکم
وحی و پیامبری
1- تعریف و ضرورت نبوت
الف) معنا و مفهوم پیامبر
ب) معنا و مفهوم وحی
1-ب) معنای لغوی وحی
2-ب) وحی در قرآن
ج)ضرورت وحی و پیامبری
1- ج) صفات خداوند
2- ج) جاودانگی انسان
3ـ ج) حدود عقل بشری
4- ج)شبهه منکران
1- تعریف و ضرورت نبوت
تقسیم بندی مباحث نبوت: 1- عامه 2- خاصه
نبوت عا مه: مجموعه مباحثی که پیامبر معینی اختصاص ندارد و درباره امورمشترک پیامبران بحث می کند.
نبوت خاصه: به مباحثی اطلاق می شود که درباره نبوت یکی از پیامبران مانند حضرت محمد بحث و گفتگو می کند.
دغدغه اصلی این فصل نبوت عامه است.
الف) معنا و مفهوم پیامبر
تعریف:
پیامبر بشری است که برای هدایت انسانها برانگیخته
شده تا معارفی را بدون واسطه انسانی دیگر از مبدا الهی دریافت و ابلاغ کند.
درتعریف قبل چند قید وجود دارد :
1- پیامبر بشر است
2- پیامبران برای هدایت انسانها آمده اند.
3- پیامبران برانگیخته شده از سوی خدا هستند
4- میراث پیامبران مجموعه معارف نظری و عملی خاصی است که بینشی نو و
روشی دیگر در زندگی انسانها ایجاد کرده است.
5- یکی از وظایف مهم پیامبران دریافت پیام الهی است.
ب) معنا و مفهوم وحی
دریافت پیام الهی که از به عنوان وحی تعبیر می گردد یکی ازوظایف اساسی پیامبران است.
حقیقت وحی دست یافتنی نیست زیرا پدیده وحی یک پدیده طبیعی قابل شناخت با ابزار متعارف عمومی و علمی نیست.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:45
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
موضوع:
انواع مؤسسات اقتصادی در ایران
تاریخچه قانون گذاری شرکتهای تجاری در ایران
nاولین قانون تجاری که در آن از شرکت های تجاری صحبت شده ، قانون سال 1303 می باشد. سپس در سال 1304 قوانین تجاری خاصی به تصویب رسید که در آن وضعیت شرکتهای تجاری(سهامی ، تضامنی ، مختلط و تعاونی) به اختصار بیان شده است. در سال 1310 قانون ثبت شرکتها به تصویب رسید که هدف آن، وضع مقررات خاص برای ثبت شرکت های موجود و تطبیق آن با مقررات قانون تجارت بود.
طبقه بندی واحدهای اقتصادی
1- واحدهای انتفاعی :که به قصد انتفاع از سوی شخص یا گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی تشکیل می شوند و به فعالیت می پردازند .
2- واحد های غیر انتفاعی : که بدون قصد انتفاع از سوی شخص یا گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی در جهت پیشبرد هدفهایی که در مجموعه راستای منافع جامعه است تشکیل می شود و به فعالیت می پردازند
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:34
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
نور خورشید به عنوان منبع تأمین انرژی برای گیاهان به شمار میآید. با وجود نور، آب و دیاکسیدکربن و طی عمل فتوسنتز، انرژی نورانی خورشید به صورت کربوهیدرات در گیاهان ذخیره میشود؛ این انرژی در جذب عناصر، تقسیم سلولی و سایر واکنشها مورد استفاده قرار میگیرد.
سه فرایند مهم در گیاهان وجود دارد که به نور نیاز دارند:
1- فتوسنتز مهمترین آنهاست و برای رشد گیاه ضروری است. طی عمل فتوسنتز، انرژی تابشی به انرژی شیمیایی تبدیل میشود که برای تولید ترکیبات آلی در گیاه ضروری است.
2- وجود نور علاوه بر فتوسنتز (تأمین انرژی مورد نیاز گیاهان)، بر واکنشهای وابسته به طول دوره روشنایی روزانه گیاه (فتوپریودیسم) و
3- فتومورفوژنز (اثر نور بر شکل گیاه) نیز مؤثر است.
1- نور:
نور بر فتوسنتز گیاه مؤثر بوده و کار غذاسازی را انجام میدهد.
6Co2+6H2O ----> C6H12O6 + 6O2
کیفیت نور:
نور خورشید از نور نامرئی تشکیل شده که طول موج آنها بین 300-2500 نانومتر است. اما طول موج نور فعال بین 400-700 نانومتر است که در فتوسنتز گیاه دخالت دارند . نور آبی و قرمز بیشترین تأثیر را بر فتوسنتز گیاه دارند و سایر طول موجها توسط چشم قابل رؤیت نبوده و در فتوسنتز هم دخالت ندارند.
بنابراین برای تأمین نور مورد نیاز گیاه باید به صورتی باشد که مخلوط نور آبی و قرمز را داشته باشد.
رنگهای قرمز دور و مادون قرمز و نیز نور ماورای بنفش توسط چشم قابل رؤیت نیستند.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:60
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
سرفصل های نمایه سازی
نمایه چیست؟ تعریف نمایه ، نیاز به نمایه ها
اهداف نمایه سازی
تاریخچه نمایه سازی
نمایه سازان
انواع نمایه
نمایه کتاب
نمایه مدارک غیر کتابی
زبان های نمایه سازی
آشنایی با اصطلاحنامه ها
کار عملی
چکیده ، انواع چکیده، اصول چکیده نویسی و کار عملی
نمایه چیست ؟
به طور ساده نمایه سیاهه ای نظام یافته است
هر مجموعه اطلاعاتی نیازمند نمایه است . دفترچه تلفن ساده ترین نوع نمایه می باشد
نمابه Index : واژه ایندکس با ریشه لاتین Indic گرفته شده که در
قرن 16 به طور کامل وارد زبان انگلیسی شد
نمایه سازی سنتی به شکل ساده اساسی ترین کلمات متن را جمع آوری می کند،الفبایی می کند، و آدرس صفحات را می دهد.
نمایه وسیله ای است برای هدایت منظم به یک متن، محتوا، مجموعه ای از مدارک و یا هر گونه اطلاعات ضبط شده ای که به شکل معمولا الفبایی مرتب شده باشد و با استفاده از شیوه خاص و نظام ارجاعی مشخص ، موقعیت و محل هر مطلب را در بازیابی اطلاعات نشان دهد.
تعریف نمایه
طبق استاندارد نمایه سازی بریتانیا) نمایه سیاهه نظام یافته مدخلهایی است که به منظور کمک به استفاده کنندگان در جایابی اطلاعات یک مدرک ساخته می شود.
انجمن نمایه سازان امریکا : نمایه عبارت است از یک رشته محلهای دستیابی سازمان یافته که استفاده کننده را از اطلاعات معلوم به اطلاعات اضافی ناشناخته ، راهنمایی می کند.
نمایه راهنمای نظام یافته محتوای مجموعه ای از آثار نظیر مقاله های یک یا چند مجله است.
نیاز به نمایه
هدف اساسی کتابخانه ها ، حفظ و انتقال اطلاعات و دانش از نسلی به نسل دیگر بوده است. این ساز و کار رویکردی مشترک دارد یعنی :
جمع آوری ، ذخیره اطلاعات ، استفاده به محض درخواست
دهه 1940 عصر افزایش سریع اطلاعات
راهنماهای کلی دیگر کافی نبود.
ما از داشتن میلیون ها سند راضی نبودیم ، بلکه به تحلیل موثر و سریع محتوای آن اسناد نیاز داشتیم .
دیگر تحمل کندی روشهای کتابداری سنتی را نداشتیم
به موازا ت تغییر نیازهای اطلاعاتی، تغییر فناوری هم صورت گرفت.
یکی از تحولات آرام و بسیار اساسی در نیمه دوم قرن نوزدهم :
تغییر بازیابی اطلاعات از اعم به اخص
یکی از راهﻫﺎی سازماندهی اطلاعات نماﯾﻪسازی است
اهداف نمایه سازی
نمایه دارای دو هدف کلی است زمان و تلاش برای یافتن اطلاعات را به حداقل میزان کاهش دهد و موفقیت جستجوی استفاده کننده را به حداکثر برساند. ( انتخاب واژه مناسب در زمان کمتر و با تلاش کمتر )
نمایه ها و چکیده ها به ارزش سند می افزایند.
نمایه یک فرا داده است ( داده ای در مورد داده ها )
فضای نمایه دارای دو گزاره مربوط به سند نمایه شده است . شمول و عدم شمول یعنی چه چیزی در نمایه وجود دارد و چه چیزی در نمایه وجود ندارد.
بخشی از متن:
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 249 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.
مقدمه
شعاع تعالیم و عملکرد و تأثیرگذاری اسلام تمام عرصههای ظاهری و باطنی انسان رادر برگرفته و برنامه کامل چگونه زیستن و سعادتمند شدن انسان را در نگرش فردی و اجتماعی بیان میکند.
مهمترین اهداف حکومت اسلامی
1- استقرار توحید و رهانیدن مردم از بندگی غیر خدا
2- رشد و تکامل علمی، فرهنگی و تربیتی انسانها
3- آزاد سازی تودههای مردم و انسانهای مستضعف از چنگال ستمگران و بردگی مستکبران
4- برپایی جامعه نمونه و مدیریت فاضله آرمانی از راه قسط و عدل
5- اجرای کامل قوانین آسمانی وانسانی ساز اسلام (اقتصادی- مالی- حقوقی- قضایی- سیاسی- اجتماعی)
« ولایت» مهم ترین اصل دراسلام و نگهبان توحید، نبوت، عدالت ومعاد است.
امام باقرعلیه السلام میفرماید : « اسلام بر پنج چیز بنیان نهاده شد، برنماز، زکات، روزه، حج و ولایت و بر هیچیک از اینها چون ولایت توصیه نشده است، اما مردم چهار چیز را گرفتند و ولایت را رها ساختند .»
امام صادقعلیه السلام نیز فرموده اند : سنگهای زیرین اسلام سه چیز است : ۱) نماز ۲) زکات ۳) ولایت ، که هیچیک از اینها بدون دیگری صحیح نیست ».
امام خمینى (ره)، نخستین فقیهى است که پس از آنکه مبحث دیرینه ولایتفقیه و حکومت اسلامى را در قالبتئورى بیان داشت، آن را مستقلا به مقامعمل نیز درآورد.
فصل اول
مفاهیم وکلیات
مفهوم نظام سیاسی اسلام
مجموعه منسجمی از کنش ها و واکنش ها، اصول و قواعد حاکم بر رفتارهای اجتماعی که بر پایه مبانی اعتقادی اسلام استوار شده و در مسیر کمال حقیقی و قرب انسان به خدا گام برمی دارد.
سیاست
در فرهنگ معین، سیاست به معنای حکم راندن به رعیت و اداره کردن امور داخلی و خارجی کشور و همچنین به معنای داوری، سزا، تنبیه و جزا آمده است.
در لغتنامه دهخدا، سیاست به معنی تدبیر، مصلحت و دوراندیشی آمده است.
صاحبنظران، بیش از 200 تعریف راجع به سیاست شمردهاند که در اینجا به چند تعریف اصطلاحی مهم آن میپردازیم.
1. سیاست به مثابه علم قدرت
نظریهپردازان غربی، غالباً سیاست را علم قدرت شمردهاند و افراد زیادی نیز در ایران به طور آشکار و روشن آن را پذیرفتهاند موریس دوورژه با نقد تعاریف دیگر و دفاع از تعریف خود، سیاست را علم قدرت نامیده است.
اندیشمندانی چون جوزف فرانکل، ماکیاول نیچه، فرانکلین لووان بومرو و ... چنین تعریفی از سیاست دارند.
2. سیاست به معنی علم دولت
عدهای دیگر از نظریهپردازان غربی، سیاست را علم دولت نامیده و آن را به معنی علمی که رفتار دولت را مورد بررسی و مطالعه قرار میدهد تعریف نمودهاند. به عنوان مثال، رافائل میگوید: آنچه به دولت مربوط میباشد یک امر سیاسی است. او معتقد است که تاریخ نظریههای سیاسی عمدتاً درباره دولت است.
بلونشلی نیز میگوید: علم سیاست به معنای درست کلمه، علمی است که دولت را بررسی کند.
تعاریف فوق چنان اهمیتی در سیاست دارند که دانشمندان سیاسی را به دو گروه عمده اندیشمندان قدرت محور و نظریهپردازان دولت محور تقسیم نمودهاند.
سیاست به معنی هدایت مردم واداره امور جامعه
در بین نظریهپردازان مسلمان، امام خمینی(ره) ، سیاست را دقیقاً در معنای تمشیت واداره امور بکار بردهاند و تمشیت در بیانات ایشان، یعنی رو به راه کردن کارها چه سیاسی و چه غیر سیاسی.
تمشیت در فرهنگ معین به معنی روان کردن، راه انداختن و سامان دادن نیز آمده است.
”سیاست این است که جامعه را هدایت کند و راه ببرد، تمام مصالح جامعه و تمامی ابعاد انسان و جامعه را در نظر بگیرد و اینها را به طرف چیزی که صلاحشان هست هدایت کند“( صحیفه امام. ج 13، ص 432)
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:27
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
مینرالها
1- ماکرومینرالها: کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، کلر و گوگرد
2- میکرومینرالها: آهن، روی، مس، ید، فلوئور، سلنیوم و.....
کلسیم را عموما می شناسید ومی دانید که در استخوانها وجود دارد
کلسیم فراوان ترین مینرال موجود در بدن است . حدود 50% کل املاح بدن را تشکیل میدهد و حدود 99% کلسیم بدن در ساختمان استخوانها و دندانهای ماست.
تنها 1% ان دربقیه بدن وجود دارد که همین یک درصد اعمال زیادی انجام میدهد مثلا انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود کلسیم است . جذب ان درخون به صورت یون کلسیم واز دیواره روده صورت میگیرد . عاملی که موجب افزایش جذب کلسیم میشود ویتامین دی است به همین دلیل قرص های مکمل کلسیم را با ویتامین دی تهیه میکنند .
لذا اگر منابعی را که دارای این دو عنصر است مصرف کنید کلسیم موجود درانها بهتر جذب می شود .
عملکرد کلسیم در بدن
ضربان قلب را تنظیم میکند .
بیخوابی را کاهش میدهد .
درتنظیم کار سیستم اعصاب بدن به خصوص در انتقال تحریکات نقش اساسی دارد .
کلسیم عامل استحکام استخوانهاست .
کلسیم برای عملکرد عضلات ضروری است .
انتقال پیامهای عصبی بواسطه یون کلسیم صورت میگیرد .
کلسیم در یکی از مراحل انعقاد خون دخیل است .
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:84
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
International council of museums (ICOM)
تعریف شورای بین المللی موزه ها از موزه: موزه یک سازمان غیر انتفاعی دائمی است که در خدمت جامعه و پیشرفت آن قرار دارد وبه روی عموم باز است. این سازمان شواهد مادی مربوط به انسان ها و محیط زیست ایشان را به منظور مطالعه، آموزش، کسب لذت، گردآوری و حفاظت کرده مورد پژوهش قرار می دهد و آنها را به نمایش می گذارد.
موزه:
موزه واژه ای است هلنی تبار که صورت هلنی آن توماسیون یا موسیون میباشد. موزه در عصر کلاسیک که به معنای حقیقی خود بود به نیایشگاه یا پرستشگاه مُزها اطلاق می شد. اساطیر یونان باستان مُزها 9 الهه یونانی بودند که پدرشان زوئوس و مادرشان مِنموزینه بوده است. بر طبق اساطیر یونانی، فراموشی و حافظه دو چشمه مجاور هم هستند. چشم فراموشی لَـته وچشم حافظه همان مِنموزینه است. مُـزها زمانی دراز به صورت یک مظهر موسیقی جدا ناشدنی بودند که به طور کلی کار شعر و موسیقی را بر عهده داشتند و لغت موسیقی music نیز از muses گرفته شده است. در روزگار بعد هر یک از مُزها مظهر یکی از هنرهای رایج یونانی گردیدند (تاریخ،تئاتر، شعر، رقص و...)
بنابر اساطیر یونانی، مِنموزینه دختر آسمان و زمین است. او الهه خاطره، تذکر و یاد و مشتقات آن از همین واژه اخذ شده است.
تعریف موزه در لغت نامه دهخدا:کلمه یونانی موزه یعنی مجلس و مکانی وقف شده به فرشتگان و مطالعه بر روی آنها .
آیین مُزها: خاستگاه این آیین ها با توجه به محرابه های ویژه مُزها در پیریا است. در سپیا هر5 سال یک بار به افتخار مُـزها جشنهایی برگزار میشد که مردم در آن به مشاعره میپرداختند. همچنین در آتن در نزدیکی آکروپلیس کوهی بنام المپوس به مُزها اختصاص داشته که در آن جا به ستایش مُزها می پرداختند.
موزه در حال حاضر: در یک تعریف کلی موزه ، نگاه امروز به دیروز است. موزه نهاد اجتماعی مدرنی است که مفهوم خود را از حضور ملت به دست می آورد. در واقع موزه نهادی است که گنجینه ها را از حوزه خصوصی و وابسته، به حوزه عمومی و مردمی می کشاند.
تاریخ موزه ها
کلمه موزه Museum اولین بار در انگلیسی در قرن 17 م. از واژه یونانی Mouseion که به معنای محل زندگی موز، الهه یونانی، دختر زئوس یا ژئوپیتر است.
اگر چه موزه ها در اصل نهادی سر برآورده از تمدن مغرب به شمار می روند، لیکن ایده هایی که در شکل گیری آن نقش آفرین بودند، دیر زمانی است که در فرهنگ های غیر غربی نیز نمایان گردیده اند.
به طور مثال:
در قرن 16ق.م. در چین اشیای گرانبها برای نگهداری به آرامگاه ها و معابد سپرده می شدند.
در هند باستان نقاشی ها را برای مقاصد آموزشی یا تماشا و لذت عموم در گالری هایی به نمایش در می آوردند.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:26
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
مقدمه
همه حرفه ها تعریفی دقیق و جا افتاده از تخصص و فعالیتهای عوامل اجرایی خود – چه تازه کار و چه کارآزموده- دارند و این امر تضمینی همه جانبه برای آن افراد است تا خود و همکارانشان را در بالاترین سطح اجرا نگاه دارند. به همین ترتیب، چارچوب معلمی، نه تنها برای معلمان بلکه برای جامعه وسیعتر آموزشی قابل استفاده است، و این معنا را به ذهن متبادر می سازد که معلمان همانند سایر افراد حرفه ای، اعضای یک جامعه حرفه ای هستند.
از چارچوب معلمی برای مقاصد بسیار متفاوتی می توان استفاده کرد، از برآورده کردن نیازهای یک معلم تازه کار تا تقویت مهارتهای یک معلم کارآزموده. از آنجایی که تدریس امری پیجیده است، خوب است که در مسیر معلمی نقشه راهی وجود داشته باشد که بر حول فهمی مشترک از تدریس ساخته شده باشد: معلمان تازه کار هر روز با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ معلمان با تجربه مایلند کارایی خود را افزایش دهند و به همکارانشان در همین امر کمک کنند؛ معلمان موفق شاید بخواهند به عنوان مرجعی برای معلمان کم تجربه تر تلاش کنند.
پیچیدگی تدریس بر همه آشکار است و این پیچیدگی جنبه های متعددی از حرفه معلمی را در بر گرفته است. تدریس به لحاظ جسمانی، عاطفی و شناختی طاقت فرسا و پر مسئولیت است. در سطحی کلی تر، می توان معلمی را به مثابه نه یک بلکه چند حرفه در نظر گرفت که مهارتهای مدیریتی، روابط انسانی و هنر های نمایشی را در هم می آمیزد. معلمان به رهبر ارکستر، باغبان، مهندس و هنرمند تشبیه شده اند. در واقع، بسته به اینکه کدام جنبه از حرفه معلمی در نظر است، هر یک از این تشبیهات ممکن است تناسب داشته باشد.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:32
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
تعریف
برابر تعریف هر مطالعه مورد – شاهد دو نوع جمعیت دارد بیماران و شاهدها اکثر اوقات این مطالعه را گذشته نگر می دانند
بطور معمول این نوع مطالعه اول روش آزمون فرضیه علتی است .
ویژگی های مطالعات مورد شاهد
•مواجهه با عامل خطر و پیامد مورد نظر(بیماری) قبل از آغاز مطالعه ی ما رخ داده است
•مطالعه از زمان بروز پیامد(بیماری) به سوی گذشته پیشرفت می کند و ما اطلاعات را در مورد گذشته بیماران جمع آوری می کنیم
•در این مطالعات یک گروه شاهد یا مقایسه به منظور قبول یا رد فرضیه ما وجود دارد
طرح یک مطالعه مورد شاهد :
ابتدا یک عده از افراد مبتلا به آن بیماری (موارد) را شناسایی می کنیم و برای اینکه بتوانیم مقایسه کنیم گروهی از افراد غیر مبتلا به آن بیماری (شاهدها) را شناسایی می کنیم سپس با استفاده از مصاحبه رودررو یا پرسشنامه , تعیین می کنیم که چه نسبتی از موردها و چه نسبتی از شاهدها با عامل خطر مورد بررسی ما در گذشته مواجهه داشته اند .
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:24
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
مفهوم حد عمل
در شرایطی که مطالعات نشان دهد که در کارگاهی غلظت ماده شیمیایی خاصی بیش از نصف حد مجاز تماس باشد، نمیتوان مطمئن بود که کارگر در معرض هیچ خطری نیست. بنابراین در چنین شرایطی باید با انجام یک سری از اقدامات خطر را کاهش داد.
مدیریت تماس پوستی
سازمانی مانند OSHA معیاری را برای خطرناک خواندن کروم از لحاظ وستی ارائه نداده است اما گفته هر گاه این خطر موجود باشد باید از لباس حفاظتی لازم استفاده گردد.
البته OSHA بیان داشته که از راهکار های زیر به عنوان راهنما میتوان استفاده نمود:
داده های بیماری های شغلی گذشته و ارتباط با کروم
بررسی در کارگاه
نمونه برداری پوستی
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:26
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
زندگی نامه
ابوعبدالله جعفر بن محمد بن حکیم بن عبدالرحمن بن آدم رودکی سمرقندی؛ زاده ، اواسط قرن سوم هجری قمری ۲۴۴ قمری) از شاعران ایرانی دوره ، سامانی در سده ، چهارم هجری قمری است. او استاد شاعران آغاز قرن چهار هجری قمری ایران است. رودکی به روایتی از کودکی نابینا بوده است و به روایتی بعدها کور شد. او در روستایی بهنام بَنُج رودک در ناحیه ، رودک در نزدیکی نخشب و سمرقند به دنیا آمد. رودکی را نخستین شاعر بزرگ پارسیگوی و پدر شعر پارسی میدانند. وی در دربار امیر نصر سامانی بسیار محبوب شد و ثروت بسیاری به دست آورد، با این حال در سالهای پایانی عمر مورد بیمهری امرا قرار گرفته بود. او در اواخر عمر به زادگاهش بنجرود بازگشت و در همانجا به سال ۳۲۹ هجری (۹۴۱ میلادی) درگذشت.
سبک شعر و افکار رودکی
رودکی در انواع سخن استاد بوده ،قصیده و قطعه و غزل و رباعی را نیکو سروده است.زبان شعر او بسیار ساده وروان و دور از تکلّف ،و تشبیهات وتصویرهای شعری او غالباً متحرّک و زنده است .
رودکی را حقاً باید پدر شعر فارسی و پایه گذار سبک خراسانی یا ترکستانی خواند.در اشعار او شور وشادی،و جدو ملال ،زهر اندرز،شک ویقین به هم آمیخته است تخیل او بسیار قوی و تصویرهای شعریش بسیار گویاست.
رودکی پیش آهنگ قصیده سرایان نیز هست وکهن ترین قصیده ی کاملی که مشتمل بر تشبیب و تخلص به مدح باشد از وی یادگار مانده است .ابداع رباعی هم به گفته ی صاحب المعجم از اوست.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:43
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
*نهضت ضد مغول : از ابتدای هجوم این قوم وحشی در ایران این نهضت وجود داشته است.گاه در یک منطقه شعله ور میشده و گاه آرام می گرفته ولی پیوسته همچون آتش نهفته زیر خاکستر به حیات خود ادامه می داده است سربداران یکی از این نهضت ها بود.
*چون مذهب رسمی حکومت های ایرانی اغلب مثل سایر ممالک اسلامی تابع دین حکومتی خلفا بود وچون مردم مسلمان ایران امویان وعباسیان را اشغالگر و غاصب و زورمدار می دانستند ، مذهب شیعه در میان توده مردم خصوصا دهقانان منزلتی والا داشت ومردم ستمدیده ایران گروه گروه به مذهب شیعه می گرویدند ومسلمانان کشورهای دیگرآنها را 'رافضی' می خواندند.
شیخ خلیفه
در آن ایام شیوه مریدی و مرادی در میان مسلمانان که به دین حکومتی بی اعتقاد می شدند و به تشیع روی می آوردند رواج یافته بود.شیخ خلیفه مراد ومقتدای شیعیان خصوصا خراسانیان شد وی در جوانی شاگردی چند تن از شیوخ درویشان را کرد ولی از تعلیمات ایشان نا راضی بود وترکشان گفت و به سمنان نزد رکن الدین سمنانی که در آن زمان مشهورترین شیخ متصوفه بود رفت.شیخ مزبور روزی از خلیفه پرسید که وی پیرو کدام یک از چهار مذهب تسنن می باشد خلیفه پاسخ داد 'آنچه من می جویم از آن مذاهب اعلاست'این سخن کفر آمیز شیخ را عصبانی کرد ودوات خود رابر سر اوشکست.
شیخ خلیفه سپس به سبزوار آمد ودر مسجد جامع آن شهر منزل کرد.'پتروشفسکی' می نویسد:'شهر سبزوار و ناحیه بیهق واقع در مغرب نیشابور که برای تبلیغات بر گزیده شده بود بهترین و مناسب ترین محل بود روستاییان اطراف سبزوار و طبقات پایین شهر ی از شیعیان متعصب و بالنتیجه مخالف قدرت موجود بودند سبزوار یکی از کانون های اصلی تشیع در ایران ودر عین حال یکی از مراکز سنت های وطن پرستی کشور بود.
شیخ خلیفه در مسجد جامع سبزوار به تلاوت قرآن مجید می پرداخت و مردم را موعظه می کرد توده ای انبوه از روستائیان و شهریان ومریدان و شاگردان او را احاطه کردند تبلیغات و مواعظ شیخ علیه مغولان سبب شد که امیران مغول حکم تکفیر او را به اتهام 'رفض' از فقهای زمان بگیرند و به تأیید سلطان سعید بهادرخان برسانند.پتروشفسکی نوشته است:'این سلطان مغول که مردی دو رو وخرافاتی بود واز درویشان بیم داشت'.
فقیهان سبزوار به تحریک امرای مغول و کارگزاران آنها و با دریافت این تأیید آبکی از سوی ایلخان بزرگ ابوسعید بهادر خان مصمم به صدور واجرای حکم شرعی در مورد شیخ می شوند ایشان به کارگزاران محلی اجازه می دهد که شیخ را دستگیر کنند ظاهرا به منظور پاره ای پرسش اما در باطن برای اجرای حکم به محضر فقیهان ببرند.درویشان و مریدان شیخ با مأموران به زد و خورد می پردازند و آنها در انجام وظیفه خود نا موفق می مانند .
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:39
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE)
* بیماری خودایمنی با تظاهرات متنوع و رفتار متغیر
* تقریباً هر عضوی از بدن را می گیرد (عمدتاً پوست، مفاصل، غشاهای سروزی، کلیه، قلب)
* طیف وسیعی از آنتی بادی ها (ANAs)
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:19
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
تعریف:
نوعی از مطالعات مداخلهای است که:
مداخله معمولا یک دارو یا یک روش درمانی (جراحی) یا پیشگیری است.
نمونه های مورد مداخله بیماران هستند.
خصوصیات کارآزماییهای بالینی در شرایط ایدهال:
گروه کنترل وجود دارد
مداخله بطور تصادفی تخصیص داده می شود
حداقل در دو گروه (بیماران و ارزیابی کنندگان بالینی) کورسازی (Blindness) انجام می شود
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:18
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
نفوذ (Infiltration)
ورود آب به داخل خاک
سرعت نفوذ (Infiltration rate)
سرعت ورود آب به داخل خاک
عوامل موثر بر سرعت نفوذ
پوشش گیاهی
عمق آب روی سطح خاک
مشخصات فیزیکی خاک (بافت و ساختمان خاک)
مشخصات شیمیایی خاک (کاتیونهای تبادلی خاک)
کیفیت آب آبیاری
بخشی از متن:
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 60 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.
مقدمه
فارسی دری :جمهوری اسلامی افغانستان
پشتو : افغانستان اسلامی جمهوریت
سرود ملی: سرود ملی افغانستان
مختصات جغرافیایی: 34°31′ N 69°08′ E
بزرگترین شهر:کابل
زبان رسمی:فارسی دری، پشتو
نوع حکومت: جمهوری اسلامی
پایتخت:کابل
حامد کرزی رئیس جمهور:
معاون اول رئیس جمهور :احمد ضیاء مسعود
معاون دوم رئیس جمهور:کریم خلیلی
استقلال:از بریتانیای کبیر
اعلام استقلال۱۶: اسد ۱۲۹۸ (۱۹۱۹)
رسمیت استقلال ۲۷: اسد ۱۲۹۸ (۱۹۱۹)
مساحت کل:۶۵۲،۰۹۰ km² (۴۱ام)
جمعیت براورد ۲۹:۲۰۰۵٫۸۶۳٫۰۰۰ (۳۸ام)
تراکم جمعیت: ۴۶/km² ۱۵۰
تولید ناخالص داخلی براورد2006 :۳۱٫۹ بیلیون دلار (۹۱ام )
سرانه: ۱٫۳۱۰ دلار ۱۶۲م
شاخص توسعه انسانی :(۱۹۹۳ ) ٫۲۲۹ (نامعلوم)
واحد پول: افغانی (AFN)
دامنه اینترنتی:AF
کد بینالمللی خودرو :AFG
منطقه زمانی :(UTC+4.30) - در تابستان (DST):بدون تغییر
پیششماره تلفن:+93
افغانستان کشوری است در آسیای میانه، پایتخت آن شهر کابل است.
واژهٔ افغانستان به عنوان نام یک کشور در سال ۱۹۲۳ و در قانون اساسی امانالله شاه به تصویب رسید واژهٔ افغان که هممعنی قوم پشتون بودهاست در سال ۱۹۶۴ و در قانون اساسی تصویبی محمد ظاهرشاه با تعریفی جدید و به معنی همهٔ افراد شهروند کشور افغانستان بهکار رفت. با این حال هنوز اکثریت فارسیزبانان افغانستان واژهٔ افغان را به معنی مردم پشتون به کار میبرند
سرزمین افغانستان در طول تاریخ گلوگاه تهاجم به هند بوده است جنگجویان بسیاری چون «اسکندر مقدونی»«چنگیز خان» و «تیمور گورکانی» از پیچ و خم کوهها و درههای این کشورخود را به هندوستان رساندهاند. علاوه بر این تا قبل از کشف راههای آبی در قرون جدید و سپس توسعه راههای هوایی، خط مسیر بازرگانی شرق و غرب، راه ابریشم از دشت شمال این کشور عبور میکرد که محل عبور کاروانهای جاده ابریشم از این سرزمین بوده که عموماً از طریق قندهار به هند و از طریق بلخ به چین میرفت. پس از کشف راههای آبی و سپس توسعه راههای هوایی، افغانستان مانند سایر سرزمینهای آسیای میانه تبدیل به منطقهای محصور شد.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:123
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
الف : طب در قرآن و حدیث
دو رویکرد به قرآن در مباحث علوم طبیعی :
قرآن کتاب هدایت است و مباحث طبیعی قرآن مقصود بالذات نبوده و چه بسا درست نباشد.
مثال : ” و کسونا العظام لحما ”
آیات قرآن در امور طبیعی نیز درست و مقصود بالذات اند . ” و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین ”
توضیح :
دو گرایش نسبتا متفاوت نسبت به دسته دوم مطرح است :
در یک گرایش افراطی سعی می شود به هر شکل ممکن تمام آیات قرآن را به هر شکل ممکن با علوم روز تطبیق داد .
در یک گرایش معتدل تر اشارات قرآنی را در باب علوم طبیعی راهگشا برای اهل فن و احادیث مربوط را جهت دهنده و بیانگر اصول و قواعد علم می دانند چه هادیا و چه تفضلا .
- جایگاه پیگیری بحث مذکور در مباحث کلامی است که امروزه بیشتر ذیل عناوین
” گستره شریعت” و ” انتظار بشر از دین ” مطرح می شود .
معرفی چند کتاب در طب قرآنی :
_ القرآن و الطب الحدیث
د. صادق عبد الرضا
_ مع الطب فی القرآن الکریم
د . دیاب ، قزقوز
_ الادویة فی القرآن الکریم
محمد هاشم
_ الطب القرآنی غذاء و دواء
محمد محمود عبد الله
_ الداء و الوقاء فی القرآن الکریم
باسم الأنصاری
_ قرآن و علوم طبیعت
د. مهدی گلشنی
از جمله مراجعه شود به کتب ، مقالات و سخنرانی های د. بی آزار شیرازی ، د. طنطاوی ، پروفسور بوکای و ...
احادیث و طب :
_ طب النبی ( ص) حافظ ابو نعیم اصفهانی
_ طب النبی ( ص) مستغفری نسفی
_ طب النبی ( ص) المنهج السویّ سیوطی
_ طب النبی ( ص) ابن قیم جوزیة
ترجمه : حجة الاسلام محمد طه طرفی
_ طب النبی ( ص) ابوالوزیر بن احمد ابهری
شرح از سید الاطباء مرعشی تبریزی ترجمه : واصف شیعی
_ الطب النبوی عبد الملک بن حبیب اندلسی
_ الاحکام النبویة فی الصناعة الطبیة
علاء الدین الکحال
_ طب النبی(ص) محسن عقیل
_ الطب الوقائی النبوی د. محمود حاج قاسم محمد
_ فی رحاب الطب النبوی فی العلم الحدیث
د. محمد طلوزی
_معجزات فی الطب للنبی العربی محمد(ص)
د. محمد سعید سیوطی
_ الطب النبوی و العلم الحدیث
د. محمد ناظم نسیمی
رسول الله (ص) :
“ العلم علمان علم الادیان و علم الابدان“
” تجنب الدواء ما احتمل بدنک الداء فاذا لم یحتمل الداء فالدواء “
” من استقلّ بدائه فلا یتداوینّ فإنّه رب دواء یورث الداء“
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:71
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
فهرست منابع
فصل اول
مقدمه
تعریف روانشناسی
مفهوم مدیریت
اهمیت روانشناسی سازمانی
فصل دوم
روش های تحقیق در روانشناسی و علوم رفتاری
خواص اساسی انگیزه ها
فصل سوم
خویشتن شما در جامعه
تغییر کیفی
ناکامی موفقیت
اداره کردن تحول:نقش مدیر
ادراک جسمی و روحی
فصل چهارم
روانشناسی انگیزش
مقررات سازمانی و تنبیه
فشار روانی(استرس) عامل تنبیه درونی
فصل پنجم
سلسله مراتب نیازها
نیاز های فیزیولوژی
نیاز به امنیت
نیاز به تعلق و عشق
نیاز به احترام وتکریم
نیاز به خود یابی
فصل ششم
نظریه تنی چند از علمای روانشناس در مورد نیازها
نظریه هنری الکساند رماری درباره نیازها
نظریه کرونباخ درباره نیازها
اصل هفتم
آموزش مدیریت از دیدگاه روانشناسی کاربردی
اقدامات اجرایی برای تشکیل دوره های مدیریت
مقیاس سنجش دانش مدیران در زمینه ی آموزش مدیریت از دید گاه روانشناسی
فصل هشتم
ضرورت و اهمیت تفاوتهای فردی مدیریت و منابع انسانی
شخصیت
ابعاد شخصیت انسانی
نگرش
فرایندهای موقعیتی
فصل نهم
ماهیت خویشتن شما
چشم انداز ماشینی و مکانیکی
چشم انداز سیستمی
چشم انداز تکاملی
مقصد خود را مشخص نمایید
مقدمه
هنگامی که افراد یک سازمان را در نظر می گیریم، هر کدام دارای ویژگی هایی است که از نظر خلق وخوی برخورد با دیگران ،نحوه انجام کار و همکاری با سایرین متفاوت است افراد جامعه هر یک دارای ویژگی های خود هستند وآنچه مسلم است هر کس دوست دارد موفق و کامیاب باشد . کامیابی نیاز به شناخت افراد دیگر، درک بهتر آنان وآشنایی با محیط کار دارد.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:30
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
قوه قضاییه
در درس قبل با نمونه هایی از آسیب های اجتماعی که افراد را تهدید می کند، آشنا شدید. این سؤال پیش می آید که چه
کسانی از نوجوانان در برابر آسیبها و تهدیدات، محافظت میکنند.
برای نمونه :
خود
نخست، هر نوجوانی باید خودش از خود مراقبت کند. سال گذشته خواندید که
هر فرد نسبت به بدن و روح و روان خود مسئول است و باید از اعمال و
رفتاری که به سلامتی بدنی و روانی او لطمه م یزند، پرهیز کند. البته در
این راه باید همیشه از خداوند متعال کمک بگیریم و از طریق نماز و دعا از
او بخواهیم تا ما را یاری کند که در راه راست حرکت کنیم و به وسوس
ههای شیطانی تسلیم نشویم.
خانواده
پدر و مادر، مسئولیت مراقبت از فرزندان و فراهم کردن امکانات زندگی
برای آنها را دارند. پدر و مادر در تربیت و مراقبت فرزندان، حق قانونی
دارند. آنها حق دارند تا زمانی که فرزندانشان مستقل نشده اند، بر فعّالی
تهای آنها نظارت دقیق داشته باشند.
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:24
نوع فایل: power point (قابل ویرایش)
پروژه اندیشه اسلامی
دین یا ادیان الهی
اشتراکات اسلام با دیگر ادیان الهی - خداوند
1-یهودیان
الف) خدای تورات
1-الف-خدای خشن و متکبر که فقط با عدلش رفتار می کند
2-الف-خدای بزرگتر از انسان
ب)خدای مردم یهود
1-ب-با چشم دیده شود
2-ب- معرفی خدا به صورت خدای قومی و قبیله ای
2- مسیحیان
الف) انجیل مرقس:عیسی موجودی مافوق بشر
ب) انجیل متی و لوقا:تجسم ربوبیت در پیله عیسی و حوادث فوق طبیعی از عیسی
ج) انجیل یوحنا:طبیعت الوحی عیسی – خدا – کلمه – جسم – عیسی
نکته : خدایی که حضرت موسی و عیس (ع) معرفی کرده : خدائی که پیامبر اکرم (ص) معرفی کرده است یکسان است با خدای یگانه – مدبر عالم و...)
اشتراکات اسلام و دیگر ادیان الهی---> خداوند
((.... لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ و ....))
قسمتی از سوره توبه آیه 111
کسانی که در راه خدا پیکار کنند بهشت برای آنان است و این وعده ای است که در تورات و انجیل و قرآن داده شده است .