ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بخشی از متن:
چکیده:
این نوشتار در چهار بخش تنظیم شدهاست. در بخش اول به اضطراب و آسببشناسی آن میپردازیم. سپس در بخش دوم پیشرفت تحصیلی و عوامل آن را بیان میکنیم. در سومین بخش اضطراب تحصیلی را میآوریم، و آثاری که اضطراب میتواند در فرایند تحصیل بر دانشآموزان بگذارد را ذکر میکنیم تا تشخیص و درمان اضطراب آسان گردد. دربخش پایانی به راههای پیشگیری و درمان اضطراب تحصیلی اشارهای خواهیمکرد.
کلید واژهها
اضطراب، پیشرفت تحصیلی، دانشآموز
مقدمه
دنیای امروز از نظر تکنولوژی و صناعت پیشرفت قابل توجهی کرده است. لکن این تکنولوژیها سبب آرامش انسان نشده است. بویژه در کشورهای غربی که از بیشترین امکانات برخوردارند اما نارضایتی از زندگی، بیماریها و اختلالات عصبی در این کشورها به وفور دیده میشود. استرس، اضطراب پوچی در زندگی و سردرگمی افزایش یافته و حتی به کشورهای غیرپیشرفته نیز رسیده است.
براساس تخمینی که زدهاند، ۸۰ درصد بیماریهای امروزی، شروعشان با فشار روانی همراه است و هر ساله در آمریکا ۵ بیلیون واحد از آرامبخشها و ۱۶۰۰۰۰ تن آسپرین مصرف میشود. این ارمغان پیشرفت تمدن بشری در عصر کنونی است.[۱] در روانشناسی نابهنجاری، اختلالات اضطرابی شایعترین اختلال است. طبق تخمین انستیتو ملی بهداشت روانی، (ایالت متحده) قریب ۱۵ میلیون آمریکایی از نوعی اختلال اضطرابی رنج میبرند.[۲]