فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فایل گزارش کار آموزی سد و نیروگاه کارون3


فایل-گزارش-کار-آموزی-سد-و-نیروگاه-کارون3
فایل گزارش کار آموزی سد و نیروگاه کارون3
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 52
قیمت: 3500 تومان

بخشی از متن:
دانلود گزارش کار آموزی سد و نیروگاه کارون3
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 77

موقعیت و مشخصات رودخانه رودخانه کارون پر آب ترین وپس از کرخه طویل ترین رود ایران است. طول رودخانه کارون950 کیلومتر ووسعت حوزه آبریز آن60000 کیلومتر مربع می باشد(وسعت حوزه آبریزدر محل سد کارون 3،24000 کیلومتر مربع می باشد). این رودخانه از رشته کوههای زاگرس سرچشمه می گیرد ودر منطقه ای بنام گتوند وارد دشت خوزستان می شود. شاخه مهم کارون رود دز می باشد که در شمال اهواز به رود کارون ملحق می شود. رود کارون در مرز ایران وعراق به اروند رود پیوسته وروانه خلیج فارس می گردد.
موقعیت جغرافیایی سد
ساختگاه سدونیروگاه کارون 3 در فاصله 610 کیلومتری مصب رودخانه کارون و28کیلومتری شرق شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده است.
این طرح در بالا دست سد شهید عباسپور(کارون 1) و حدود 120 کیلومتری بالا دست آن از طریق رودخانه قرار دارد. فاصله طرح کارون 3 از طریق هوای تا اهواز 140 کیلومتر است.
تاریخچه
مطالعات شناخت حوزه کارون 1350-1340 مطالعات توجیهی طرح 1368-1357
مطالعات تکمیلی و فاز دو طراحی 1374-1368
احداث جاده های دسترسی 1372-1370
احداث تونل انحراف اول وانحراف آب 1376-1372
آغاز فعالیتهای ساختمانی اصلی 1374
آغاز نسب تجهیزات نیروگاه اسفند 1377
آغاز بهره برداری از سد ونیروگاه کارون 3 بهمن 1384
عملیات جانبی پروژه از تیرماه سال 1370 آغاز و در سال 1373 خاتمه یافت. این عملیات شامل ساخت 9 کیلومتر جاده دسترسی با بیش از 2 میلیون متر مکعب حفاری در سنگ ، چهار دستگاه پل، کمپ موقت، تهیه برق وامکانات مخابراتی بود.
اهداف
- تولید سالیانه 4137 میلیون کیلووات ساعت انرژی پیک با ارزشی معادل 200 میلیون دلار
-کنترل سیلابها وتنظیم سالیانه حدود یک ملیارد مترمکعب آب جهت مصارف کشاورزی
هدف از سد ونیروگاه کارون 3 تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور ونیز کنترول طغیانها و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به دشت خوزستان و شهرهای پایین دست می باشد.
نیروگاه کارون3 به عنوان نیروگاه تأمین اوج مصرف (Peak Power Generation)
که برق مورد نیاز کشور را در زمان حداکثر مصرف تأمین می نماید مورد بهره برداری قرار می گیرد.
این نیروگاه با ظرفیت معادل 2000 مگا وات تولید متوسط انرژی سالانه معادل 4137 میلیون کیلو وات ساعت (گیگا وات ساعت) و تولید مطمئن سالانه معدل 2965 گیگا وات ساعت قادر است بخش مهمی از کمبود انرژی و قدرت الکتریکی مورد نیاز را تأمین کند. همچنین این نیروگاه قابل گسترش به ظرفیت 3000 مگا وات می باشد.
توربین :
توربین یک سیستم مکانیکی است که انرژی پتانسیل آب را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند ، مقدار انرژی تولید شده به پارامترهایی از قبیل هد ، دبی و مقدار تلفات نشتی بستگی دارد .
توربین های کارون 3 از نوع فرانسیس ، عکس العملی و با محور عمودی می باشند که کاملا در آب غوطه ور هستند ، آب باعث ایجاد کوپل چرخشی در توربین می شود .
توربین شامل اجزاء زیر است : محفظه حلزونی ، حلقه ثابت ، پره های تنظیم کننده ، رانر و درافت تیوب .
آب وارد محفظه حلزونی شده و پس از عبور از پره های ثابت و پره های تنظیم کننده و رانر بر خورده و سپس از طریق درافت تیوب و تونل پایاب خارج می شود .
بمنظور جدا کردن در افت تیوب ازآب پایاب در مواقع لزوم (تخلیه مراقب تیوب ) از دریچه لولایی FLAPGATE استفاده شده است دبی توربین توسط باز و بسته شدن پره های تنظیم کننده کنترل می شود . گاورنر از این طریق قدرت و سرعت توربین را کنترل می کند در بالا دست محفظه حلزونی ، شیر پروانه ای قرار دارد که در مواقع عادی و اضطراری برای توقف جریان آب از آن استفاده می گردد . نیروگاه کارون 3 دارای چهار واحد با محور با محور عمودی است هر دو توربین دارای یک ورودی و پنستاک هستند که به دو قسمت تقسیم شده و هر قسمت آن به یک محفظه حلزونی متصل شده است با هد خالص 138.7m و دبی 189.27m3/sec قدرت حدود 242Mw و بازدهی حدود 93.2 % خواهد بود .
اجزاء اصلی توربین
توربین دارای اجزاء اصلی زیر است :
1-رانر
جزئی است که انرژی هیدرومکانیکی را به مکانیکی تبدیل می کند و شامل سه قسمت است :
تاج ، 14 پره و نوار رانر ، رانر از ورق فولاد ریخته گری جوش داده شده تهیه می شود و توسط پیچ به شافت متصل می شود یک جریان هوای فشرده در درافت تیوب (زیر رانر ) و هد کاور (بالای رانر ) پیش بینی شده است تا اثر کاویتاسیون را کاهش دهد .
2- محفظه حلزونی
حلزونی محفظه ای است اطراف توربین که از ورق فولادی جوش داده شده ساخته می شود محفظه حلزونی به رینگ ثابت جوش داده می شود .
3- هد کاور ( در پوش توربین )
هد کاور یک قطعه فلزی است که اجزایی مثل پره های تنظیم کننده یاتاقان هادی ، اتصالات سروموتور و بعضی از لوله ها و تجهیزات به آن متصل شده اند آبهای ناشی از نشتی توسط سیستم تخلیه که شامل یک پمپ و یک اژکتور است تخلیه می شود .

4-پره های تنظیم کننده
ازاین پره هاکه 24 عدد هستند برای کنترل دبی توربین استفاده می شود . جنس آنها از فولاد زنگ نزن است هر کدام از این پره ها سه عدد بوش خود روانکار دارند .
5- سروموتور
دو عدد سرو موتور برای باز و بسته کردن پره های هادی به طور همزمان پیش بینی شده است آنها این توانایی را دارند که تحت هر شرایطی گشتاور پیچشی لازم برای چرخش پره های هادی را فراهم نمایند .
6-مکانیزم عمل کننده
مکانیزم عمل کننده یک حلقه فولادی است که در بالای هد کاور قرار دارد و به دو سرو موتورو پره های تنظیم کننده متصل شده است حرکت سروموتورها از طریق این مکانیزم به پره های تنظیم کننده منتقل می شود .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.