فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

پاورپوینت تشریح مراحل اجرای سازه های اسکلت فلزی


پاورپوینت-تشریح-مراحل-اجرای-سازه-های-اسکلت-فلزی
پاورپوینت تشریح مراحل اجرای سازه های اسکلت فلزی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 6246
قیمت: 8000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت در موردتشریح مراحل اجرای سازه های اسکلت فلزی در 130 اسلاید زیبا شامل مقدمه،تشریح مراحل اجرای سازه های اسکلت فلزی،اصول طراحی و اجرای ساختمان های فلزی،ساختمانهای فلزی،سازه های فلزی،اصول ساخت سازه فلزی،طراحی و ساخت سازه های فولادی،ساختمانهای فلزی،سازه فلزی،ساختمان فلزی،اجرای ساختمانهای فلزی،اسکلت فلزی،سازه های اسکلت فلزی و.... و منابع می باشد.

* نوعی سازه است که مصالح اصلی آن که برای تحمل نیروها و انتقال آنها به کار می‌رود از فولاد است. اتصالات به کار رفته در این نوع سازه‌ها از نوع جوشی، پرچی و یا پیچ می‌باشد و بسته به نوع اتصالات قطعات طرح شده و کنترل‌های مربوطه بر روی آنها انجا
*در حال حاضر فولاد از مهمترین مصالح برای ساخت ساختمان و پل و سایر سازه‌های ثابت است مقاومت فولاد (تنش تسلیم) مورد استفاده در بازه۲۴۰۰ تا ۷۰۰۰ kgr/cm است که برای ساختمانهای معمولی از فولاد با مقاومت ۲۴۰۰ که به آن فولاد نرمه گفته می‌شود استفاده می‌گردد.

انتخاب نوع مقطع ، روش ساخت ، روش بهره برداری و محل ساخت ساختمان ، خصوصیات و ویژگیهای متنوعی برای ساخت اسکلت باربر یک ساختمان بوجود می آورد. مزیتهای هر سیستم سازه ای و مصالح مورد نیاز آن سیستم را در صورتی می توان بکار برد که خصوصیات و ویژگیهای آن مصالح و سیستمها در مرحله طراحی به حساب آورده شود و طراح باید در مورد هر یک از مصالح به درستی قضاوت کند. این موضوع بویژه در ساختمانهایی که اسکلت فولادی دارند ضروری است. معیارهای سازه ای زیر اهمیت زیادی در طراحی کلی و ستون گذاری ساختمان دارد : - نوع مقطع - آرایش و روش قرار گیری مقاطع - فواصل تکیه گاهی - اندازه دهانه های سقف - نوع مهاربندی - نوع سیستم صلب کننده - محل قرارگیری سیستم صلب کننده

آهن ازسنگ آهن‏های زیراستخراج می‏شود

1- سنگ معدن ماگنتیت: این سنگ معدن که حاوی ماگنتیت به فرمول (اکسیدفروفریک) است، پرعیارترین سنگ معدن آهن می‏باشد و دارای تا 65 درصد آهن است. رنگ این کانی سیاه است.

2- سنگ معدن هماتیت: این سنگ معدن حاوی کانی هماتیت به فرمول (اکسیدفریک) است. 0 تا60 درصدآهن دارد. این سنگ معدن دربیشترکشورها یافت می‏شود. رنگ این کانی قرمزاست. (بافق، گل گهر سیرجان، خراسان )

3-سنگ معدن‏های هیدراته: این سنگ‏ها حاوی کانی‏های لیمونیت هستند و اغلب در نقاط باتلاقی یافت می‏شوند. این نوع سنگ ‏آهن می‏تواند تا50 درصد سنگ‏ آهن داشته باشد. رنگ کانی لیمونیت قهوه‏ای مایل به زرد است. (بندر عباس، نطنز، کردستان، آذربایجان غربی)

4- سنگ معدن کربناته: این سنگ معدن حاوی سیدریت به فرمول (کربنات آهن) است وحداکثر تا 45 درصد آهن دارد. رنگ کانی این سنگ آهن سیاه مایل به قهوه‏ای است.

تهیه فولاد:

فولادهای ساختمانی بیشتر ازکوره‏های بلند تهیه می‏شود. جهت سوزاندن کربن آهن خام مذاب از هوای داغ و یا اکسیژن صنعتی استفاده می‏شود. درروش هوای داغ، هوای داغ بافشاری بین07 تا2 کیلوگرم برسانتیمترمربع به‏مدت 18 تا20 دقیقه به‏درون مبدل دمیده می‏شود. هوای مورد نیاز500 مترمکعب به‏ازای هرتن فلز مذاب است. درصورتی که از اکسیژن صنعتی استفاده شود، اکسیژن ازطریق لوله‏ای که به فاصلة075 تا 3.6 متر بالای فلز مذاب قرارگرفته است، با فشار به داخل فلز مذاب دمیده می‏شود. دراین روش دمای فلزمذاب تا3000 درجة سانتیگراد هم می‏رسد.

درکارخانةذوب آهن اصفهان فلزمذاب حاصل ازکورة بلند را پس ازخالی شدن از کوره درظرف‏های خمره ‏مانند ریخته و به‏ وسیلة واگن‏های مخصوص به ‏قسمت مبدل می‏برند. دراین قسمت درحدود80 تن فلز مذاب به ‏مدت 45 دقیقه تحت دمش اکسیژن از بالا قرارگرفته وتبدیل به فولاد می‏شود.

انواع فولاد:

مقدار کربن فولاد مهم‏ترین عامل تعیین‏کنندة خواص مکانیکی آن است. باکم و زیاد کردن کربن می‏توان فولادهایی بااستحکام و شکل‏پذیری مختلف به ‏دست آورد.

زیاد شدن کربن استحکام فولاد را افزایش می‏دهد درحالی‏که شکل‏پذیری آن ‏را کاهش می‏دهد.

1- فولادنرم(ساختمانی) که دارای0.09 تا0.29 درصدوزنی کربن است.

2- فولادباکربن متوسط(فولاداعلای ساختمانی) که دارای0.30 تا0.59 درصد وزنی کربن است.

3- فولادپرکربن(فولادابزار) که دارای 0.6 تا1.7 درصد وزنی کربن است.

فولادهای نرم وبا کربن متوسط ضمن داشتن استحکام قابل توجه از نظر قابلیت تغییرشکل و نرمی نیزخواصی که درکارهای ساختمانی و صنعتی مورد نظراست را برآورده می‎نمایند.

ازفولاد باکربن زیاد درساختن ابزارماشین‏کاری، چاقو، اره، ساچمه، فنر و نظایرآن استفاده می‏نمایند. وجود منگنز در فولاد باعث بالارفتن استحکام آن می‏شود و از طرف دیگر منگنز سختی فولاد را بالا برده وشکل دادن آن را دشوار می‏سازد.

شکل دهی فولاد (ریخته گری)

دراین روش فولاد مذاب را به‏ صورت شمش، شمشال ویا لوحه (ورق ضخیم) درمی‏آورند.

برای تهیة شمش، فولاد مذاب را در قالب‏هایی به حجم تا 800 لیتر ازجنس چدن با پوششی ازآجرهای نسوز می‏ریزند.

بااستفاده ازریخته‏گری مداوم به‏صورت پیوسته، از فولاد مذاب نیمرخ‏های طویلی با ضخامت5 تا 30 سانتیمتر ساخته می‏شود.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.