فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

فروشگاه اینترنتی نفیس فایل

خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود. مرجع بزرگ دانلود پاورپوینت، جزوه درسی و انواع فایل های دانلودی

پاورپوینت پروژه آماده روستا روستا بررسی ابعاد مختلف روستای بنفشه تپه استان گلستان


پاورپوینت-پروژه-آماده-روستا-روستا-بررسی-ابعاد-مختلف-روستای-بنفشه-تپه-استان-گلستان
پاورپوینت پروژه آماده روستا روستا بررسی ابعاد مختلف روستای بنفشه تپه استان گلستان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 116
حجم فایل: 25111
قیمت: 11000 تومان

بخشی از متن:
تحولات اقتصادی و اجتماعی و روند رو به رشد آن از جمله رشد جمعیت ، بالا رفتن سطح فرهنگی ، افزایش ارتباطات بین نواحی و مسائلی چون دگرگونی ، نوع معیشتها و حتی تغییر نوع زندگی (کوچ نشینی به روستانشینی و از روستا نشینی به شهرنشینی ) موجب شده تا دگرگونیهایی در ساختار کالبد نقاط جمعیتی نیز صورت گیرد. در این بین برخی از نقاط روستایی محیط مناسبی را در نتیجه وجود عوامل متعدد سیاسی ، اجتماعی و غیره برای جذب جمعیت فراهم نموده و بی مهابا توسعه یافته اند از همین روست که همه روزه بر تعداد شهرهای ما افزوده می گردد از سوئی نقاط دیگری بعلت عدم وجود امکانات و زمینه های مناسب اشتغال تخلیه شده و جمعیت خویش را از دست داده اند .
جمعیت سرا زیر شده از این نقاط به مراکز جمعیتی بزرگتر مهاجرت نموده و موجبات تورم محیط جدید را در تمام مراحل و زمینه های اقتصادی اجتماعی ، کالبدی فراهم ساخته اند از این روست که ضرورت برنامه ریزی روستایی بعنوان یک عامل پیشگیری کننده از سالهای پیش و حتی در زمان حکومت رضاخان احساس شده و به عناوین متعدد در طول زمان بدان پرداخته اند .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص دهساله اخیر امر توسعه روستاهای علاوه بر رساندن خدمات رفاهی ، عمومی در بر گیرند توسعه و طراحی بافت کالبدی روستا نیز گردید ، که این امر تحت عنوان طرح هادی روستا نامیده می شود .
عدم برنامه ریزی مناسب ، باعث هجوم مهاجرت روستائیان به نقاط شهری بوده که عمدتاً ناشی از عدم وجود امکانات رفاهی ، خدمات عمومی در سطح روستا می باشد .
بسیاری از نقاط کوچک جمعیتی که محیط مناسبی برای استقرار جمعیت بوده اند در اثر هجوم جمعیت بی برنامه ، رشد فیزیکی یافته و در حقیقت تبدیل به سکوی پرتابی برای مهاجرت به شهر شده اند ، زیرا تأسیسات و امکانات رفاهی و خدماتی که دراین مراکز شهری موجود است ، در این نقاط استقرار نیافته اند.

1 قدمت روستا
این روستا بیشتر از 300 سال قدمت دارد.
2 وجه تسمیه روستا
در گذشته روی یکی از تپه های نزدیک روستا گیاه بنفشه روییده می شد. به گونه ای که همه مساحت تپه را این گیاه پوشش می داد. و از دور دست تپه ای به رنگ بنفش مشاهده می شد. به علت وجود این تپه اسم روستا در زبان محلی به ونوش تپه نامیده شد.

3 بناهای تاریخی
در این روستا ابنیه قدیمی و تاریخی دیده می شود ولی تاریخ ساخت بنا را حتی ساکنان آن نمی دانند و در جایی نیز درج نشده.

4 سابقه سکونت و تاریخچه رشد و تحول روستا
همانطور که در بالا ذکر شد از حدود 300 سال پیش ساکنین اولیه در این روستا سکنی گزیدند. تاکنون سه مرحله رشد و تحول کالبدی روستا را شاهد بوده ایم که البته با رجوع مجدد مهاجرین به روستا انتظار توسعه مرحله چهارم را نیز دور از دسترس نیست.

5 علت پیدایش روستا
مسلماً در علل پیدایش روستا یکسری عوامل به صورت عمومی و یکسری از آنها به صورت خاص تاثیر گذار بودند. عوامل طبیعی خاصه اقلیم به صورت عمومی توپوگرافی، وجود نهرهای فراوان, زمین های هموار و حاصلخیز شرایط اسکان در روستا را فراهم کرده است. علاوه بر اینها تاثیر عواملی چون روابط خویشاوندی ، قدرت و نفوذ خانها و مالکان در پیدایش سکونتگاهها موثر می باشند.
در مورد روستای بنفش تپه عواملی مانند زمینهای زراعی حاصلخیز ، چشمه نزدیک به جاده شاه عباسی مؤثر بوده است.

1 موقعیت جغرافیایی
روستای مذکور در موقعیت جغرافیایی 55 530 طول شرقی و 41 360 عرض شمالی و در ضلع جنوب غربی شهرستان بندرگز واقع شده است.

2 ریزشهای جوی، دما، رطوبت نسبی، یخبندان و باد
1 2 ریزشهای جوی ویژگیهای جغرافیایی این ناحیه وجود سلسله جبال البرز در جنوب محدوده مورد مطالعه و همجواری با دریای مازندران باعث گردیده که منطقه جزء مناطق مرطوب به حساب آید. منشا ریزشهای جوی در منطقه به طور کلی جریان هوایی است که از اروپا و یا مناطق سرد سیبری وارد ایران شده و معمولا قسمت اعظم سطح کشور را پوشش می دهند. از طرفی هوای مرطوب دریای خزر نیز خود سهم قابل توجهی در ریزشهای جوی این ناحیه برعهده دارد که در این توده هوا زمانی که با توده های هوای ورودی دیگر به ایران برخورد می نماید حداکثر ریزش را ایجاد می کند اصولا باید گفت بررسی بارش ماهانه ایستگاههای منطقه نشان می دهد که ریزشهای جوی در کلیه ایستگاهها در طول سال به وقوع می پیوندد.
2 2 دما منطقه مطالعاتی از نظر رژیم حرارتی دارای تیپ ساحلی بوده که از ویژگیهای آن پایین بودن دامنه تغییرات حرارتی سالانه(حدود 18 درجه)ملایم بودن شیب منحنی های حرارتی و کم بودن تعداد روزهای یخبندان و پایین بودن ضریب بری آن می باشد گرادیان حرارتی نواحی شمالی نشان می دهد که در این منطقه دمای هوا غیر از ارتفاع به طول جغرافیایی نیز بستگی دارد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.